Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Når er IKM forresten? :)

Hei Ava Mae :) IKM er tirsdag 24. august. Er 7 DPO i dag, har kjent litt ting i magen i går og i natt... Men det gjør jeg hver gang på denne tiden :ler::filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker på, jeg tenker på..... :sjenert: om jeg kunne klart/hadde fått til/ville ha gjennomført... å dra på mitt lokale sats-senter i morgen kl 1830.... tenk så deilig mandagskveld og ha startet uken med litt styrke .. :trene: hvert smart og fulgt på nå, siden jeg var der for 1 uke siden og kroppen har restituert seg siden da.. fortsatt.. uten å falle ut... tenk så optimalt om det likevel hadde vist seg at jeg hadde fått til å trene etter at jeg kom hjem fra jobb fordi jeg kjente de positive effektene etterpå når jeg slappet av med jente-seriene mine.. det er faktisk bare 5 minutter unna.. og på planen ser jeg at de har min time mandag, onsdag, fredag... tenk så digg å kjenne at kroppen går fra fiskebolle til karbonade, at overskuddet øker, at tiltakslysten bobler over, at humøret stråler og produktiviteten på jobb fosser...?

:klappe: :klappe: :klappe:

Jeg motiverer meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Blir som vanlig veldig sulten av å lese her inne :sikle:

Og så flink du er med treningen! Kjenner til den grusomme stølheten du beskriver, hvor bare det å gå på do er en prøvelse, men kroppen venner seg heldigvis fort til det.

Håper solen skinner der du er og at du har en hyggelig søndag :sol: Jeg må gå og lage meg en liten snacks etter å ha lest om hasselbackpotene dine, bare eeeelsker dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, alt med måte ;)

Han spilte wow før og kjørte sitt forrige forhold i grøfta - så han er klar over problemet. Så han tenker nok som så at han ikke kan spille spill som krever for mye liksom...

Ja, alt med måte. :) Nå har riktignok ikke samboer lagt noen føringer for spillinga mi, men det er kanskje fordi jeg ikke lar spillinga gå utover kvalitetstid med sambo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på, jeg tenker på..... :sjenert: om jeg kunne klart/hadde fått til/ville ha gjennomført... å dra på mitt lokale sats-senter i morgen kl 1830.... tenk så deilig mandagskveld og ha startet uken med litt styrke .. :trene: hvert smart og fulgt på nå, siden jeg var der for 1 uke siden og kroppen har restituert seg siden da.. fortsatt.. uten å falle ut... tenk så optimalt om det likevel hadde vist seg at jeg hadde fått til å trene etter at jeg kom hjem fra jobb fordi jeg kjente de positive effektene etterpå når jeg slappet av med jente-seriene mine.. det er faktisk bare 5 minutter unna.. og på planen ser jeg at de har min time mandag, onsdag, fredag... tenk så digg å kjenne at kroppen går fra fiskebolle til karbonade, at overskuddet øker, at tiltakslysten bobler over, at humøret stråler og produktiviteten på jobb fosser...?

:klappe: :klappe: :klappe:

Jeg motiverer meg selv ;)

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Yes! I did it! :nigo: Jeg er strålende fornøyd med meg selv :ler:

Og om jeg får si det selv. Når jeg først er der så mangler det ikke på innsatsviljen! Stekte røde kokte tomater :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Så flink du var som kom deg på trening :jepp: Jeg bare ser frem til treningen min starter opp igjen, det skal bli godt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Yes! I did it! :nigo: Jeg er strålende fornøyd med meg selv :ler:

Og om jeg får si det selv. Når jeg først er der så mangler det ikke på innsatsviljen! Stekte røde kokte tomater :fnise:

Så bra :hoppe: Det er så deilig når man er ferdig :nigo: Tror forresten jeg slår deg når det gjelder rødfarge :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften dere flotte cheerleadere! :ler:

I dag byr vi på ekte hverdagsgourmet: :nigo:

Dere skjønner, når jeg var i Danmark (og også alle andre land utenom Norge) så er det der jeg får den beste laksen. I danmark fikk jeg nydelig varm varmrøkt laks i en hollandaise-saus til lunsj. Det var nesten sørgelig at jeg ikke følte meg opplagt til et glass hvitvin.. jeg drakk altså juice siden det i grunn var frokost :gjeiper: Men, det er alltid mulig å prøve seg på en slags kopiering. Og spesielt når det gjelder varmrøkt laks (pepperlaks) så er det nok litt inntørka norske vaner å spise den kald. Det gjorde jeg altså ikke i dag :nigo:

Hverdagsgourmet 2 personer:

Du handler ca 500 gram varmrøkt laks (vakumpakket). Varm ovnen til 200 C. Legg i folie. Legg laksen i ovnsfast form med kokende varmt vann. Sett inn ca 20-25 minutter.

I mens varmer du ferdig kokt potet. Klipp over dill når de er ferdig.

La samboer steke asparges som han forsiktig salter og pepprer. Han høvler over et tynt lag parmasan når han er ferdig.

Gourmet-gudinnen ( :fnise: ), lager saus fra Toro's matkunst-serie, Hollandaise. Her må dere vispe kremfløte som røres inn i sausen til slutt sammen med litt skvisa sitron og klippet dill. Flott flott!

Dere har allerede avkjølt en Riesling, Doppf & Irion 2009 (Alsace, ny). Spis og nyt! :ler:

Ellers så føler jeg at de 2 treningene allerede gir resultater både på jobb og privat ;) Elsk og lev! hehehe.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe: Det er så deilig når man er ferdig :nigo: Tror forresten jeg slår deg når det gjelder rødfarge :gjeiper:

Haha.. akkurat det tviler jeg sterkt på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line!

Så flink du er som har kommet igang med trening igjen. Å få opp motivasjonen til det er ikke lett, men det er utrolig deilig når man først klarer det :)

Den hverdagsgourmeten såg forresten deilig ut!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha.. akkurat det tviler jeg sterkt på! :ler:

Her snakker vi paprikarød altså :ler: Igjen - takk for gode gourmet-tips :sikle:

Har en god følelse på dine vegne denne PP, spent på neste uke :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt spent selv Lilly ;)

Men jeg prøver så godt jeg kan å holde forhåpningene nede. 1.stemmen sier, nei det har ikke klaffet denne gangen heller. 2. stemmen sier; skal se det går veien nå, siden jeg har vært så flink å fokusere på andre ting enn graviditet :roll: Men time will show.

10 DPO i dag og jeg har ømme pupper som jeg pleier før mensen. Litt "greier" nede i magen har jeg hatt noen dager nå, men det kan like gjerne være progesteron-reaksjoner (det er dette jeg har konkludert med tidligere), alternativt pms, alternativt fordi jeg er litt støl etter ukens kroppslige utfordringer, alternativt innbildning da det er veldig svakt. Ellers så har jeg hatt veldig til luktesans i dag :fnise:

Jo, og enormt oppblåst i dag. Men det er antagelig fordi jeg bytta ut god-morgen yoghurten med sånn 3-skivers gourmetbrødskivpakke og til lunsjen bytta jeg ut knekkebrødene med brødskiver igjen! :nei:

Ellers så sov jeg utrolig dårlig i natt og litt sliten på jobb idag. Småirritert og lite løsnings-orientert... etter den søte kløe osv... :dåne:

Og jeg minner alle på, meg selv inkludert, at det mest vanlige graviditetssymptomet er ingen symptomer! :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er litt spent selv Lilly ;)

Men jeg prøver så godt jeg kan å holde forhåpningene nede. 1.stemmen sier, nei det har ikke klaffet denne gangen heller. 2. stemmen sier; skal se det går veien nå, siden jeg har vært så flink å fokusere på andre ting enn graviditet :roll: Men time will show.

10 DPO i dag og jeg har ømme pupper som jeg pleier før mensen. Litt "greier" nede i magen har jeg hatt noen dager nå, men det kan like gjerne være progesteron-reaksjoner (det er dette jeg har konkludert med tidligere), alternativt pms, alternativt fordi jeg er litt støl etter ukens kroppslige utfordringer, alternativt innbildning da det er veldig svakt. Ellers så har jeg hatt veldig til luktesans i dag :fnise:

Jo, og enormt oppblåst i dag. Men det er antagelig fordi jeg bytta ut god-morgen yoghurten med sånn 3-skivers gourmetbrødskivpakke og til lunsjen bytta jeg ut knekkebrødene med brødskiver igjen! :nei:

Ellers så sov jeg utrolig dårlig i natt og litt sliten på jobb idag. Småirritert og lite løsnings-orientert... etter den søte kløe osv... :dåne:

Og jeg minner alle på, meg selv inkludert, at det mest vanlige graviditetssymptomet er ingen symptomer! :ler:

^^^ Dette har jeg hørt også, men for å være helt ærlig tror jeg ikke noe særlig på det.. Jeg merket ihvertfall tidlig at det var noe på gang, selv om jeg ikke helt klarte å tro det. Graviditet oppleves sikkert veldig forskjellig fra person til person, men jeg er ganske sikker på at jeg kjenner igjen følelsen ved evt. graviditet senere :jepp:

Så: poenget mitt er, dette høres lovende ut :lur: Det er sikkert lurt å holde forventningene nede, men som sagt har jeg en god følelse :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, takk for trua damer ;):klemmer:

Sov godt i natt og strålende opplagt og effektiv på jobb idag. Prosjektene våre går unna så det suser :ler: Har hørt rykter om fest når vi er ferdig :skya:

Ellers så har jeg gjort en avtale med sats i morgen om å skrive under kontrakt. Gratis trening august og september. Styrke kl 18. Flott start på helgen! :tommelopp: Ingen vin i morgen, da jeg og kjære skal prøve å få gjort noen fornuftige grep i boden på lørdag morgen før jeg skal på blind-date med en gjeng jenter (og en gutt-?) som jeg aldri har sett før! :sjokk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blind-date altså.. vet sambo om det :lur::ler: Høres jo spennende ut, hvordan møtte du de hvis du ikke kjenner noen av de fra før :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...