Gjest ~Milla~ Skrevet 5. august 2010 #741 Del Skrevet 5. august 2010 Partner ikke invitert? Hørtes underlig ut Hørtes deilig ut den middagen. Jeg hadde ikke orket lage den selv, men om jeg ble servert den hadde jeg spist meg god og mett Mokkatrøffel? Sjokolade.. eller noe hjemmelagd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. august 2010 Forfatter #742 Del Skrevet 5. august 2010 Partner ikke invitert? Hørtes underlig ut Mokkatrøffel? Sjokolade.. eller noe hjemmelagd? Kjære er jo i byggebransjen og mange polske kolleger. Så når han ene Polski skulle gifte seg så tok han like godt å inviterte alle kollegane til bryllup i polen. Han har visst kjøpt inn 200 flasker vodka! Hver enkelt gjest skal visst få en i gave. Det var visst bare sjefen sjøl som fikk invitasjon til kona også Det er helt greit det altså, jeg kunne bare tenkt meg en tur til Polen jeg også.. Moccatrøffel= butikkkjøpt sjokolade ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. august 2010 #743 Del Skrevet 5. august 2010 200flasker vodka? Wow, det får'n si Har aldri vært i Polen, men hørt av de som har vært der at de har masse deilig spa, også er det så billig, så hadde ikke vært meg imot med en tur dit nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 5. august 2010 #744 Del Skrevet 5. august 2010 Den middagen høres fantastisk god ut Min sambo er ikke like avansert i matlagingen.. Har du planer for helgen da, siden du skal være alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. august 2010 Forfatter #745 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Den middagen høres fantastisk god ut Min sambo er ikke like avansert i matlagingen.. Har du planer for helgen da, siden du skal være alene? En middagsvariant som vi har hatt mange ganger før, men i dag var den ekstra vellykket av en eller annen grunn Ovnsbakt fjellørret på en hverdag: Åpne en øl Du tar 2 stk hele små fjellørret (ca 350 gram pr stk) , legger i alumuminumsfolie i form. Salte med maldonsalt og pepper i buken. Legg i en klatt eller 2 med sæterrømme (ja, vi slo på stortromma i dag ). Klipp over gressløk. Til slutt presser du 1 sitron over begge fiskene. Ovnen har du allerede satt på 200 C. Sett inn formen. Og sett timeren på 40 min. Hell de ferdigkokte potetene fra Fjordland over i en annen mindre ildfast form. Sprinkle over litt maldonsalt. Riv et lag parmasan over. Sett inn sammen med fisken. Om du har mulighet så sett den øverst. Nå setter du deg sammen med din kjære i sofaen og prater og kliner litt. Hopp til køys Når dere er ferdig så er det på tide å steke litt asparges Smør i panne, salt og pepper. Kjenn etter med en gaffel. Ca 3 min Mens du steker aspargesen dekker din kjære bordet og tenner noen telys. Han finner også frem en Poully fume 2008. Perfect match Spis og kos dere. Spill passende musikk i bakgrunnen _____________ Det er nesten litt synd å avslutte syns jeg. Men kjære skulle ha stjernekrig og jeg må på jobb i morra.. hehe.. huff.. Ellers har jeg utallige muligheter for min alene-helg. Kommer tilbake til dette i morra Endret 5. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 5. august 2010 #746 Del Skrevet 5. august 2010 Fantastisk fremgangsmåte, der har man en helaften ja Den opppskriften ser veldig god ut, skal testes snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. august 2010 Forfatter #747 Del Skrevet 5. august 2010 Fantastisk fremgangsmåte, der har man en helaften ja Den opppskriften ser veldig god ut, skal testes snart Ja, ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. august 2010 #748 Del Skrevet 5. august 2010 Det hørtes da riktig så fint ut for en ellers så grå torsdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. august 2010 Forfatter #749 Del Skrevet 6. august 2010 Her surfes det på harde livet for å få tide til å gå :gjeiper: Gleder meg til helg nå. Første uka etter ferie er..ehm..lang :gjeiper: Og man blir veldig sliten av å gjøre nesten ingenting. Jeg fant en nydelig Blåbærpai i stad. Den skal jeg lage når mine amerikanske blåbær er modne! Blå pai Du trenger: 150 g hvetemel 100 g smør 50 g melis 1 lite egg Masse friske blå bær 1 boks kremost naturell 4 ss rømme 2 ss honning 1 ss sitronsaft 2 ss sukker Slik gjør du: 1. Kjør mel, smør, melis og egg i en kjøkkenmaskin. Avkjøl deigen i ca. 30 minutter. Kjevle den ut og ha deigen over i en paiform. 2. Stekes på 180 grader i 10-12 minutter, eller til den er gyllen. 3. Kjør ost, rømme, honning, sitronsaft og sukker stivt i en kjøkkenmaskin. Fyll blandingen i den avkjølte kakebunnen. Topp paien med masse bær. http://www.dagbladet.no/2010/08/06/tema/mat/arne_brimi/12853702/ Nam! Noen som har forslag til lettvint alene-hjemme-kos i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 6. august 2010 #750 Del Skrevet 6. august 2010 Den paien såg veldig god ut, jeg pleier ofte lage pai alt etter hva jeg har - det blir godt uansett! Når jeg er hjemme alene lager jeg ofte blåskjell, syns det er veldig enkelt og godt (vel å merke hvis skjellene ikke har så mye "rusk" på seg da). Pleier å dampe de med litt chili, vårløk og fløte. Veldig godt med hvitløksbrød og hvitvin eller øl til God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. august 2010 Forfatter #751 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Når jeg er hjemme alene lager jeg ofte blåskjell, syns det er veldig enkelt og godt (vel å merke hvis skjellene ikke har så mye "rusk" på seg da). Pleier å dampe de med litt chili, vårløk og fløte. Veldig godt med hvitløksbrød og hvitvin eller øl til God helg Jeg har lenge hatt lyst til å lage blåskjell. Har faktisk aldri lagd det før! :dåne: Tar seg ikke ut Men da MÅ jeg ha vin til. Jeg skal lage det snart Men jeg ble inspirert, og tenkte skalldyr. Det blir scampi, kylling, kokosmelk, hvitløk, ingefær, lime, red curry paste, sukkererter og paprika. Med ris Dette er virkelig ting som ikke sambo liker og jeg må jo benytte sjansen nå da. Og diverse jenteserier utover kvelden Kanskje morgentur i marka i morgen? Helgen står i Bevegelsens tegn God helg! Edit: Jeg har forresten testet negativt på el-tester både i går og i dag. Det er bra, vil ha første positive tidligst i morgen (får + 2 dager..) Endret 6. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. august 2010 #752 Del Skrevet 6. august 2010 Unnskyldninger for å drikke vin er jo bra da Håper det blir lenge til neste gang for deg nå. Det er uansett bra du har fått time til lap, så skjer det ting God tur til Polen! Kos deg masse masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. august 2010 #753 Del Skrevet 7. august 2010 Håper lørdagen er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. august 2010 Forfatter #754 Del Skrevet 7. august 2010 Håper lørdagen er fin Jo takk, den er slett ikke værst _______________________________ Jeg har tømt boden for tomgods Dvs ca 25 bæreposer med cola og ølbokser (det skal sies til mitt forsvar at dette har stått en stund). Huff, disse panteautomatene takler ikke så store mengder. Jeg endte opp med 8 pantelapper og like mange alarmer! :dåne: Mens jeg står der klarer jeg ikke å bestemme meg for om det er litt pinlig å pante så mye eller ikke. Jeg landa på at jeg er miljøbevisst :gjeiper: Jeg syns forøvrig panten burde økes til 2,- pr boks Planen var at panten skulle finansiere meg noen nye sko i dag, men jeg fant ingen. Så da ble det finansiering av ukens matvarehandle i stedet Dro videre på shopping, men jeg fant ingenting. Enda jeg hadde lovt meg selv både nye sko og bukse. Men jeg var åpenbart ikke i shopping-modus. Merkelig hvordan det fungerer det der. For meg så er det helt tilfeldig når jeg er i modus eller ikke, og jeg har ikke peiling på forhånd om det er "god" dag eller ikke Nettopp hjemme nå. Tok en El-test. Positiv som forventet. Da blir det el-dag på mandag. Kanskje det er det som skal til? Hopping i høyet akkurat den dagen egget løsner? Senere blir det Enchiladas og filmer og reprisen fra sesongstarten av Grey's! Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. august 2010 #755 Del Skrevet 7. august 2010 Satser på full klaff på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. august 2010 #756 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Håper at det blir full klaff på dere denne gangen Endret 7. august 2010 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 7. august 2010 #757 Del Skrevet 7. august 2010 Så spennende. Da krysser jeg alt for full klaff på mandag jeg med Kan jeg spørre hvor lenge dere har forsøkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. august 2010 Forfatter #758 Del Skrevet 8. august 2010 Så spennende. Da krysser jeg alt for full klaff på mandag jeg med Kan jeg spørre hvor lenge dere har forsøkt? Så hyggelig at du kommer innom Ava Mae Vi er i vår 9 PP nå (aktiv prøving), men har også 1 år bak det igjen uten prevansjon som ikke førte til "uhell".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. august 2010 Forfatter #759 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Endret 8. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. august 2010 Forfatter #760 Del Skrevet 8. august 2010 Hurra! Jeg har vært på sats og trent! Endelig Trente styrke i sal. Som er det jeg vil, om det skulle være sånn at jeg nå melder meg inn igjen. Sist jeg trente var 1 1/2 år siden, sist jeg trente styrke var 3-4 år siden! Jeg lider definitivt av muskelsvinn, herre gud - jeg hadde på bare halvparten av det jeg pleide den gangen jeg var godt inn idet, men gud grusom, jeg skalv både underveis og etterpå Men jeg vet av erfaring; nå blir jeg støl i oppunder en uke. Enten så prøver jeg igjen på torsdag, alternativt søndag. Så blir man fortsatt litt støl etter det igjen, men så er det bare å kjøre på. 6 uker med styrke 3 ganger i uka = rask fremgang og positive forandringer i kroppen Nå skal jeg sette meg ut og lese boka mi. Senere skal jeg lage Thai biff salat Thaiinspirert biffsalat Ingredienser: 800 g biff av ytrefilet storfe 1 ts salt 1 ts pepper 2 ss margarin eller olje til steking 300 g sukkererter 2 rødløk 2 røde paprika 2 agurker 4 ss frisk koriander, grovhakket 2 ss frisk mynte, grovhakket Dressing: 4 ss fiskesaus (asiatisk) 4 ss limesaft 4 ss soyasaus 2 ss sukker 1 finhakket, rød chili Fremgangsmåte: Finhakk rødløk, sukkererter, paprika og agurk. Bland inn urtene. Rør sammen alle ingrediensene til dressingen. Rør til sukkeret er oppløst, og bland dressingen inn i grønnsakene. Krydre kjøttet med salt og pepper. Stek kjøttet i margarin på middels varme til det begynner å piple kjøttsaft på oversiden. Snu biffene og stek dem videre til rosa kjøttsaft pipler frem. La biffene hvile i 5 minutter. Skjær biffene i skiver og legg skivene over salaten. Denne salaten er frisk og mettende på samme tid. Kombinasjonen av fiskesaus, limesaft og soyasaus er utrolig deilig og grunnlaget for en rekke thairetter. http://www.aperitif.no/index.db2?id=130774 Jeg bytter ut biffen med roastbeef. Har aldri lagd denne før, men tror det blir en fulltreffer - i samme stil som dagens trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå