LineGourmet Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #541 Del Skrevet 9. juni 2010 Hehe.. takk for lykkeønskninger jenter Uansett utfall håper jeg på en lykkelig utgang før eller senere :rødme: skal, skal ikke, skal, skal ikke se fødeavdelingen i kveld... (jeg syns det er så flott å se på, men samtidig så verker det i eggstokkene... ) Apropo verking: det er ikke sååå mange månedene siden at jeg ikke alltid var sikker på hva jeg ville, nå vil jeg virkelig nå - det er ingen tvil liksom... Jeg er bombesikker på at livet blir tomt og meningsløst uten. Og jeg tror også at mye av dette, for oss kvinner, handler om å få gi omsorg og kjærlighet. Yepp, det er sånn det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. juni 2010 #542 Del Skrevet 9. juni 2010 Klarer ikke å holde meg unna fødeavdelingen, fasinerende program! Både :rødme: og Skal se du ligger der selv og peser før du aner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. juni 2010 #543 Del Skrevet 10. juni 2010 Tør ikke se på Fødeavdelingen jeg, liker mye bedre Jordmødrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #544 Del Skrevet 10. juni 2010 Tør ikke se på Fødeavdelingen jeg, liker mye bedre Jordmødrene Jeg fikk med meg fødeavdelingen i går. Jeg prøver å ha lyden ekstra lav så jeg ikke skal skremme sambo, men i går så kunne han ikke dy seg med å lure på hva jeg så på Hvor og når er det jormødrene går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. juni 2010 #545 Del Skrevet 10. juni 2010 Lykke til med utredning, Line! Blir sikkert en stor lettelse å få vite hvordan dere skal gå fram når resultatene ligger klare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #546 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg har starta på nytt prosjekt for å bli gravid: TAPPETAFSING Jeg har konkludert med at det hjelper lite om supersæden kan leve i 5 dager om ikke tappen er åpen, og lar sæden flyte fritt Videre er har jeg lest meg frem til at tappen styres av hormoner og dermed er det ulikt for oss hvor lenge tappen er åpen. Jeg resonnerer meg frem til at 20-åringer kanskje har den lengre åpen enn oss på 35 +. Dette betyr at jeg må treffe på akkurat riktig tidspunkt. Og hva er ikke bedre da enn bedrive tappetafsing for å vite korrekt dag? Jeg husker jeg kjente litt etter forrige syklus. Vi hadde oss 17 mai som var dag 14. Da nådde jeg tappen og den kjentes forsåvidt ganske glatt ut, men usikker på hvor myk den var... og dette med å kjenne om den er åpen og lukket?? eh.. der er jeg nybegynner. Uansett da - dagen etter, dag 15 så nådde jeg den ikke. Og jeg har lest nå nettopp at mange ikke når den når den er åpen og klar, fordi den da er så høyt oppe. Og det var sikkert tilfelle da, siden mensen kom 14 dager senere. Og igjen så konkluderer jeg med at jeg ikke har 4-5 dager fruktbar periode, men kun 1 dag - og at det er dagen for EL! av en eller annen grunn føler jeg litt at jeg har sett lyset nå I dag har jeg hatt antydning til el-smerter, men syns det er litt tidlig på dag 9. Og jeg nådde tappen i stad, selv om den var ganske langt bak/oppe, og veldig myk.. så eh.. vet ikke.. men jeg skal kjenne på den hver dag fremover nå Om dere har erfaring med tappetafsing så må dere si fra da Ha en fin kveld! Det er helg i morgen (og jeg skal i begravelse - men det går bra, Farmor ble hele 90 ) edit: jeg glemte å lime inn viktig link http://www.snartgravid.com/Egglosning/Livmortappens-stilling-og-konsistens.html Endret 10. juni 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. juni 2010 #547 Del Skrevet 10. juni 2010 Er det ikke vemmelig å drive og tukle oppi der, da..? :klø: Jeg syns det er skikkelig ubehagelig hos gynekologen når hun fører den lange q-tipsen sin opp i for å ta livmorhalscelleprøve, men det er kanskje litt mer bekvemt når det er en sjøl som driver oppi der...? Håper teorien din stemmer og at dere kjører et knallhardt løp den dagen i måneden som gjelder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. juni 2010 #548 Del Skrevet 10. juni 2010 Satder på at tafsingen din kommer til å lønne seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. juni 2010 #549 Del Skrevet 11. juni 2010 Ingen erfaring med "tappetafsing", for et ord Aner ikke hva jeg skal kjenne etter Kjører på med el-tester, grapefruktjuice og masse hver dag fremover nå Hvor kjøpte du din grapefruktjuice forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. juni 2010 #550 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg lurer også på å starte med det. Sjekka onsdag og i dag. Begge gangene var den lav, hard og lukket. Akkurat sånn den skal være før mensen... Ikke mest sexy å holde på sånn, men hvis det funker så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. juni 2010 #551 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvor og når er det jormødrene går? Finnes på NRK nett tv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #552 Del Skrevet 11. juni 2010 Ingen erfaring med "tappetafsing", for et ord Aner ikke hva jeg skal kjenne etter Kjører på med el-tester, grapefruktjuice og masse hver dag fremover nå Hvor kjøpte du din grapefruktjuice forresten? Fikk endelig husket på å ta med meg grapefrukt juice på Meny i stad. Den rosa grapefruktvarianten fra Sunniva. Smaker yukk! By the way; tappen er jo på en måte inngangen (en klump, en bump, en tapp) til det hellige (eggledere og livmor). Så det er i grunn en smart sak å lære den å kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #553 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg lurer også på å starte med det. Sjekka onsdag og i dag. Begge gangene var den lav, hard og lukket. Akkurat sånn den skal være før mensen... Ikke mest sexy å holde på sånn, men hvis det funker så! hehe.. kanskje ikke så sexy, men jeg gjør det alene da Så du klarer å kjenne om den er åpen eller lukket? Jeg må si jeg har store problemer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #554 Del Skrevet 11. juni 2010 Vært i begravelse i dag, det var greit El-smerter har fortsatt i dag, ganske intenst. Mistenker at el derfor kommer tidligere enn beregnet. Har veldig lyst til å raskt skaffe meg el-tester... Men så langt lite sekret. (Men har tatt første slurkene av grape-juicen, så det flommer vel over snart ) Tappen er litt som i går, kjennes myk ut, men jeg når den, selv om den føles litt "utflytende". Aner ikke om den er åpen eller ikke. Antar den er lukket. Hmm.. selv om det ikke er noe som heter myk og lukket i følge pernille-info. Merklish? :klø: Nå sitter jeg her med øl og skal etterhvert igang med en stjernemiddag Dette er en oppskrift fra en artikkel i KK om stjernekokkene våre nemlig Grillet kveite, sommersalat og nypoteter med pepperotsmør Sommersalat: 2 hjertesalat 1 agurk 1 boks lettrømme 2 SS eple eller hvitvinseddik 1 ts salt 1 ts sukker pepper Salaten rives, agurken skrelles og rives på langs med ostehøvel. Krydder og eddik blandes inn i rømmen og helles over salaten. Poteter kuttes i skiver og kokes med dill og salt til de er møre. Oppbevares under klede. Pepperotsmør: 1 dl fløte 200 gram smør (usaltet) 1/2 sitron salt og pepper 1 ts revet pepperot 1 ss hakket persille Fløten kokes inn til halvparten. Visp inn kaldt smør. Sausen må ikke koke nå! Smakes til med resten av ingrediensene. Helles over potetene ved servering. Kveiteskiver saltes og peppres. Ha over en god olivenolje og grill i 3-4 min på hver side. Sitron presses over mot slutten. Yummi! Vi drikker en Riesling 2009 kr 140,- ca til. (jeg husker aldri navnene :dåne: ) Og ellers så blir det ikke noe grilla kveite i dag da, vi steker den nok i panna Ha en ypperlig fredagskveld jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. juni 2010 #555 Del Skrevet 11. juni 2010 Oki, da vet jeg at jeg har riktig juice iallefall Den middagen hørtes nydelig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 11. juni 2010 #556 Del Skrevet 11. juni 2010 Line, jeg skriver ikke om baby denne gangen, men i dag var vi hos en vinhandler som vi hadde fått gavekort til til bryllupet og kom hjem bl. a. med en flaske Amarode "sestante" (FANTASTISK!!!) og en flaske grappa til 130 sveitserfranc, dvs nesten 750,- norske. Helt idiotisk dyrt, men så visste jeg ikke at det fantes sånn grappa. Den er rund og myk uten å være søt og den er sterk uten å brenne. Helt makeløs. Ja, og så tok vi med oss et par flasker rosévin og deilig pro secco. Den amaronen er også ikke av de billigste og jeg lurer på hva vi skal lage til den, den fortjener en riktig god middag. Forslag? Forresten, vi bor i Sveits som du kanskje skjønte av at prisen ble oppgitt i sveitserfranc, men vinhandleren var halvt norsk! O lykke! Det var så deilig å handle vin på norsk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #557 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Line, jeg skriver ikke om baby denne gangen, men i dag var vi hos en vinhandler som vi hadde fått gavekort til til bryllupet og kom hjem bl. a. med en flaske Amarode "sestante" (FANTASTISK!!!) og en flaske grappa til 130 sveitserfranc, dvs nesten 750,- norske. Helt idiotisk dyrt, men så visste jeg ikke at det fantes sånn grappa. Den er rund og myk uten å være søt og den er sterk uten å brenne. Helt makeløs. Ja, og så tok vi med oss et par flasker rosévin og deilig pro secco. Den amaronen er også ikke av de billigste og jeg lurer på hva vi skal lage til den, den fortjener en riktig god middag. Forslag? Forresten, vi bor i Sveits som du kanskje skjønte av at prisen ble oppgitt i sveitserfranc, men vinhandleren var halvt norsk! O lykke! Det var så deilig å handle vin på norsk! Ah, du mener selvsagt Amarone (ikke amarode ).Amarone har faktisk en litt romantisk betydning i vårt forholdet, men ja - det er knall vin. Veeeelig mye ulikt og forkjellige alle sammen. Kraftige saker ;)Du må ha tyngre kjøttretter til, vilt og sånn... Jeg er litt brisen nå nå, etter en meget god riesling men kommer gjerne med noen anbefalinger i morgen Kjenner også godt til pro secco'en. Super for-drink *ah.. må planlegge en ferie i italia.. nord-italia? Med litt vingårder og slott-boing og omreisning og vinsmaking og...god mat.. og deilig klima.. og fri.. *drømme.. :rødme: edit: hjerne du lissom - mente gjerne.. hihi.. Endret 11. juni 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 13. juni 2010 God søndag alle dere flotte damer Dag 12. Hopping i høyet i går. Fortsatt tydelige el-smerter. Jeg tror det er forstørrelsen av folliklene jeg kjenner. Ømt er det også (han kjentes litt i overkant svær ut i går ). Rart hvordan dette varierer fra måned til måned. Virker som hver 3. eller 4 mnd er litt sånn ekstrem. Kvinneklinikken i morgen. Jeg tipper alt ser bra ut og at de finner ut at jeg har tette eggledere først senere ved Lap. Jeg har sittet å lest for mye om dette nå, og er overbevist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. juni 2010 #559 Del Skrevet 13. juni 2010 Spennende med time imorgen. Krysser fingrene for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. juni 2010 #560 Del Skrevet 13. juni 2010 Håper at det går greit med dere i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå