Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Å er så innmari dritt når innleggene forsvinner! :bond:

Jeg begynner å bli flink å kopiere teksten før jeg trykker send men jammen har jeg mistet maaaange tidligere! (Har et nett som bryter lett sammen)

Her lbe 17 mai en heller døll og våt dag, menmen, får satse på at det blir bedre neste år ;)

Fikk tatt noen fiiine bilder av vesla i finstasen da! Skal legge på FB straks ;)

Ønsker deg en god helg Linemor! :klemmer:

Urgh ja, her er det ikke problemer med KG lenger. Det er den dustete lap-topen min hvor litt for kjapp klapring på tastaturet kan gjøre at jeg kommer borti noen knapper som fjerner det hele og jeg er helt på andre sider :hakeslepp:

17. mai ble ikke så værst her utover dagen. Vi fikk også tatt noen fine bilder av A, selv om han ikke hadde finstas :ler:

God helg til deg også cherry :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for satan - går spent i postkassa hver dag, men det ligger jo aldri noe brev fra kommunen der! :kjefte: Har på følelsen vi står helt sist i køen og er vi heldig så får vi tildelt en skikkelig lam dårlig familiebarnehage... :fnise::roll:

2 km lengre ut med banen ja. I din bydel, ikke min?

..... jeg måtte sjekke t-bane linjene :ler: om det er din vei, så blir vel ikke det så værst? ;) har vel noen fine vann og skoger rundt der? :lur:

Må få svar snart asså :daane:

Åh, da kommer det nok veldig snart! Siden bydelen min har kommet til 26 juli må jo din snart komme til 21? :) ja, er rett ved skogen (de går tur i skogen en gang i uka stod det på nettsidene) og rett ved både buss som går rett hjem og banen, så er egentlig fornøyd med den, men står fortsatt på venteliste til de vi søkte da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, da kommer det nok veldig snart! Siden bydelen min har kommet til 26 juli må jo din snart komme til 21? :) ja, er rett ved skogen (de går tur i skogen en gang i uka stod det på nettsidene) og rett ved både buss som går rett hjem og banen, så er egentlig fornøyd med den, men står fortsatt på venteliste til de vi søkte da :jepp:

Bra du er fornøyd, må være deilig. Må innrømme jeg begynner å bli litt stressa :gjeiper:

Så det går etter fødselsdatoer, de som er født først, får plass først? :klo: Hmm.. javel, ok :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller altså først kommer jo alle de med en prioritet, men så går de etter dato... De som er født 31. August er med andre ord helt sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med spesielle behov går ofte foran.

At en forelder jobber offshore, at en har tvillinger, at en allerede har søsken i barnehagen. (Så foreldrene slipper å forholde seg til 2 barnehager) og evt handicapp alt etter hvilke midler bhg har.

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en grusom drøm i natt :tristbla: Jeg var alene med A ute på vift, vi lå på et rart hotell eller noe. Og rommet var en stor suite med masse rom. Jeg hadde lagt A for kvelden, og stakk ut... så etter mange timer kommer jeg på at jeg har glemt baby-callen, og så jeg forter meg tilbake... som ikke var lett, for det var sinnsykt mye snø og slaps.. og kommer endelig frem, så ser jeg at det brenner! Roper A, A, A... og så ser jeg en brannmann med A i armene sine. Han var i livet og ok form, men litt brent! :eeeh: Forferdelig :daane:

Måtte sove litt utover morningen i dag. Jeg ble liggende å høre på naboen i går kveld (som tramper og knirker over oss) og mistet helt søvn-intervallet. A sov som en stein, og våknet ikke før 0130. Sovnet først etter det jeg da :Gjesp: Til gjengjeld når han sover 6 timer i strekk våkner han annenhver time da resten av morningen, eller oftere :gjeiper:

Jeg skulle jo ha vært på jobb, men var helt ødelagt - og nå har jeg dårlig samvittighet. Må komme meg på jobb i morgen! :jepp:

Men! Det er meldt strålende vær fremover denne uka. :sol: Langt over 20 varme etterhvert. Det blir masse kos på terassen/hagen, som jeg fikk fikset litt i går faktisk. Med blomster i kasser og en hengeblomst i takrenna ;) Ikke noe vits å ha blomster krukker stående på gulvet i år :ler:

Og! A er 10 mnd i dag! :bursdag: Han er blitt så stor og fin, går rundt alt av møbler og babler og prater :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi endelig fått tilbud om barnehageplass! :jepp:

Ikke på noen av våre valg, men i en barnehage ikke langt unna :)

MEN!!! Barnehagestart er ikke før 13. august! Det hadde jeg ikke regnet med :daane: Gjelder det all over? Jeg hadde nemlig tatt utgangspunkt i 1. august jeg når jeg regnet ferie og ny jobbstart osv... :sjenert::flau:

Ellers prøver vi å tilpasse oss sommer'n så godt det lar seg gjøre. Andreas har tydeligvis bedre sovehjerte enn jeg tror for han tåler jammen mye bråk ute :ler: Han sover nå i kun bleie. Og får bitte litt teppe over beina første timene, så den gamle tynne mini-babydyna ;) Virker også som han snart er i ferd med å sove igjennom nå også. Han sover stadig lengre, og jeg hører han er våken, men han finner søvnen selv :nigo: Når han flytter på eget rom så sover han sikkert på samme måte, men mamma slipper å våkne av den minste lyd :ler:

Rushtrafikken har i sommervarmen vært helt grusom, og siste dagene har jeg hatt 1, 5 timer sammen med A før han må legge seg :sukk:

Ute har vi kjøpt inn solseil fra Jysk og har fått mye mere skygge på terassen. Ser kanskje ikke så fint ut, men jeg syns jammen meg det er litt koselig under der også. Det blir litt mere skjerming fra alle naboene som vanligvis glaner rett inn til oss :gjeiper: Så prøver vi å effektivisere ved at alle 3 spiser ute på samme tid, funker vel greit. Men A har liten matlyst i sommervarmen. Vurderer å innføre brødskive med leverpostei til kvelds - i hvert fall som tillegg. Han spiser liksom mindre enn halvparten av det han normalt spiser :filer:

The good news: I morgen er det helg dere, LANGHELG! :sol: :sol: :sol:

edit: og kjære hadde kjøpt plaskebasseng til han i dag! ....det var det jo jeg som skulle gjøre... :ball::sprettert::fnise:

Endret av LineGourmet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med barnehageplass! :hoppe: Tror det er helt normalt at starten fordeles utover hele august. Det stod ihvertfall info om det i brevet vårt. Tenk deg det kaoset dersom alle nye barn skulle ha blitt tilvendt på én gang da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at barnehagestart er ved skolestart ja, men tror noen barnehager tar inn noen få før, så kanskje du kan spørre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøkte barnehagen på fredag etter jobb da... :filer:

Hadde et håp om at hvis jeg fikk "god-følelsen" så takket vi bare ja, og strøk resten på lista.... men det er en skikkelig brakkebarnehage og området har sikkert 5 barnehager der, så ikke så rart at akkurat den har ledige plasser :sjenert: Men de små er vel ikke så opptatt av interiøret som oss voksne :roll: Jeg snakket med en norsk dame som bare hadde jobbet der siden oktober, og hun skulle snakke med styrer å forsøke å få A inn 1. august. De tar inn i puljer så klart fra den 1. 2 og 2 i uka som er nye... ;) Makes sense :) Så hun var jo hyggelig nok hun, alle de andre jeg så var utenlanske, barna sov ikke ute (fordi noen foreldre hadde krevd at da måtte en ansatt stå ute å våke over de, og det hadde de ikke ressurser til - forståelig nok) Og babycall var visst ikke bra nok for de foreldrene, men om vi ønsket det, kunne de la A sove ute - ikke noe problem :).

Når jeg dro spurte jeg like godt ei jente som sto utenfor der om hun hadde barn der, og om hun var fornøyd :ler: Og det var hun, gutten hennes trivdes visstnok godt :)

Så jeg har selvsagt takket ja, men står fortsatt på venteliste ;)

Ellers hatt en super pinse! :nigo:

jeg og kjære på fylla på fredag. Delte først en flaske hvitvin sammen med den grilla fisken etter at A hadde lagt seg. Og senere ble vi invitert til en nabo med date. Så det ble festlig :skaal: Ikke så god form når jeg måtte bysse senere på natta og på morningen :gjeiper: Men det var verdt det :jepp:

Søndag til mandag besøkte vi bestemor og mannen i nabobyen. Vi kjørte båt på elva i det fine været. A likte det godt ;) Grillings på kvelden og bestemor og mannen tok morgenskiftet med A så jeg og kjære fikk sove litt lenger - SAMMEN! :lur: (men jeg orket ikke ha sex :daane: ).

Ønsker alle en finfin litt kjøligere uke ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Line!

Her var det leeeenge siden jeg har vært innom. A er 10 måneder alt!! :dåne: Tida går utrolig fort.

Det hørtes ut som at du hadde ei veldig fin pinse, og så bra at A har så godt sovehjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg helga heldigvis! :daane: uken er jo milelang, med 5 dagers-uke :fnise: Her har nesten alle reist til København på leverandørbesøk. Vi som skal slutte får ikke være med, så vi er igjen jeg og 3 til her...

Så langt i dag har jeg bestilt meg fotocollage! :nigo: Fikk samlet sammen diverse bilder av Andreas, så nå kommer det en fin samling på veggen snart :jepp I samme slengen lette jeg etter et gravide-bilde jeg kunne sette inn, så jeg ble sittende å lese de siste 2 ukene før jeg fødte i fjor.... :rodmer: Jeg har lyst på en til jeg.. :sjenert: Kjære vet det ikke ennå, men planen min er å jobbe knallhardt på ny jobb dette året, Andreas skal bli 2 år, så skal jeg bli gravid igjen! Forhåpentligvis blir det mulig

Ellers da... hmm.. nattesøvn? Jeg legger meg rundt 22 og overlever på det ;) I natt f.eks så ble A lagt 1910, sov til 2230 og fikk pupp, våknet og fikk pupp igjen 0245, og 0530 og 0620, da var det på tide å stå opp. Dette er egentlig en ganske typisk natt. Det hender, heldigvis ikke sååå sjelden, at han drøyer første oppvåkningen til 00, 01 og noen ganger 2 og 3, men stort sett så har vi vel 3 oppvåkninger i løpet av 19-0630 :sjenert: Første uka i juli skal vi fikse mini-barnerommet, så jeg har foreløpig kasta inn håndkle og venter bare på om vi kan få noen forbedringer når han får eget rom. Dessuten så har han litt seperasjonsanst om dagen. Han henger i leggen og står klistret stående inntil rumpa mi når jeg er hjemme, så han savner nok litt mamma-nærhet for tiden. Syns jo ikke det er så rart heller. Jeg får jo bare 2 timer med han hjemme på kvelden før han skal legge seg :sukk: Så nå har jeg slacket litt på kravene og lar han sove i senga med meg fra ca 3 om natten - foreløpig ser jeg ingen effekt :filer:

Men utenom det er han utrolig blid for tida. Babler og hoier fælt og favorittaktiviteten utenom å plaske i balja, er å "rydde ut" av diverse skuffer og skap :ler: Blir mye rydding på oss om dagen :fnise: Han står overalt og blir stadig flinkere på å bevege seg fra A til B uten å måtte å slippe seg ned på gulvet. Syns han har utrolig bra kroppskontroll asså :jepp:

Så har vi fått plass i denne barnehagen fra 1. august da! :nigo: Det var deilig å få det bekreftet. Snakket med en avdelingsleder denne gangen, og hun sa også at vi bare måtte ta med A på besøk - så det skal i hvert fall jeg gjøre når jeg har begynt ferien (bare 3 uker og 1 dag til :hoppe: ). Så planen min er at A har vært såpass mye på besøk at han både kjenner store og små der når han begynner ordentlig den 1. ;) Jeg ble også fortalt at om vi har mulighet til å la A ha litt kortere dager de første ukene så var det bra, for de ble så utslitt av barnehagen i starten. Så da blir det nok sånn at farmor henter A i 14-15 tiden de første ukene, så får han litt kortere dager :)

Jeg er så spent på hvordan alt blir til høsten! Det er på en måte da det ordentlige livet begynner :overrasket: Med begge i jobb og lille A i barnehagen...... men jeg tror det går bra :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Lite å gjøre på jobb? Shop 'til you drop! :shoppe::daane:

I det siste har jeg blitt helt rå på nettshopping. Som nevnt i forrige innlegg bestilte jeg familie-foto-collage i forrige uke, har også bestilt noe sommertøy til Andreas fra La-rø-dutt, deriblandt truser som er umulig å finne noe sted ;) . Så har jeg bestilt diverse bursdagseffekter til Andreas' forestående 1 års dag, bl.a Ole brum papptallerken, milk shake kopper, hatter, tuter etc etc... , og litt til meg fra H & M, bl.a jakke som er på salg - litt usikker på om det er høst eller sommmer, ikke lett å vite hvor tykk en jakke er på bilde :fnise:

Er ellers møkka lei av amme-bh'er og tenker at jeg fint egentlig kan slutte med de nå. Lekker jo ikke så sant han ikke dier, så da kan jeg jo bare skifte når jeg kommer hjem fra jobb? :jepp:

Frem med push-up-bh'ene igjen! :hoppe::sjenert:

Har hatt en fin helg da, koser meg max med Andreas når jeg kan :hug:

Natten i natt: Natta 1920, byssing 2145, amming 22, byssing 23, amming 2330, og sov til 0500 hvor det var umulig å få han til å sove igjen :roll:

Det må nevnes at han sjelden våkner før midnatt for tiden. Stort sett sover han i strekk 4-5 timer der, men mulig han hadde litt vondt i magen eller noe i går. Jeg ha han noen biter rabarbra..... :eeeh:

Så får dere legge igjen en kommentar da, om det er noen her i det hele tatt! :lur::lete:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er her :) Innom og leser innimellom, men ikke den flinkeste å kommentere jeg heller :)

Prøver dessuten å kutte ned på KG-bruken og tenker at når jeg flytter vil jeg bruke mye mindre tid på data enn jeg gjør nå. Så får vi se om jeg får det til :)

Nett-shopping er gøy! Jeg har lagt in forbud på meg selv der også jeg.....lar meg så lett rive med så nå sletter jeg tilbudsmailene i det de kommer, og jeg kaster katalogene uten å se i dem først....... Flere mnd siden sist jeg bestilte noe (uten om noen bøker til snuppa) så jeg er stolt ja! :nigo:

Hjelper å holde seg i nakken selv om det holder hardt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her også! :vinke:

Nettshopping, ja... :daane: Hva ellers skal man gjøre når man har det rolig på jobb? Bortsett fra KG da. :fnise:

Har du forresten klart å forville deg inn på iherb.com enda? *you're welcome :nigo: * Neida, men der har de så mye gøy! Fant frukt- og grønnsaksmoser à la Ella's Kitchen der inne til svimlende 1,25 dollar per stk. Gjett om jeg skal hamstre inn til nestemann når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her! :goodbye: ...bare så innmar dårlig på å skrive for tiden :wink:

Tenk det, at guttene våre snart blir ett år :daane: ....det føles ut som om det var i går at de kom :grine:

Nettshopping er skummelt enkelt. Og blir fort dyrt :ler:

Håper dere får ei fin uke :klemmer:

...og du? Hurraaaa for push-up-bh`er :hoppendeglad: ..mannen er også veldig glad :ler:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...