Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med ny jobb!!! :hoppe: Tenker det blir superbra! :jepp::klemmer:

Men gir du henne pupp fortsatt når hun våkner på natta nå? Og har du funnet bedre samsovings-stilling nå? :klo:

Tja, tror jeg rett og slett kroppen min bare er blitt vandt til ubekvemme stillinger :hoho:

Hun får sjelden pupp før etter midnatt, noen ganger ikke før halv to, så da har hun jo opptil 5 timer før hun får pupp første gangen.

Så er jeg usikker på hvor mye pupp hun får i løpet av natten siden jeg sover :sjenert:

Men tror hun generellt sover bedre og lengre oppi med meg, tror ikke vi er mye våkne lenger ihvertfall :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med ny jobb :strix: :strix: Det blir sikkert toppers! Hørt noe fra bhg enda, forresten? To i barselgruppa mi fikk brev i dag...

Skrevet

Gratulerer med ny jobb! :hoppendeglad: Når begynner du der?

Jeg er forøvrig sååå enig med deg ang. travle dager med baby når man ikke er på jobb. :fnise: Jeg synes faktisk det er mer avslappende å være på jobb enn hjemme med A. :ler:

Skrevet

Gratulerer med ny jobb :strix: :strix: Det blir sikkert toppers! Hørt noe fra bhg enda, forresten? To i barselgruppa mi fikk brev i dag...

Har ikke hørt noe enda, venter i spenning... :sjenert:

Du har ikke fått noe tilbud heller ennå?

Skrevet

Gratulerer med ny jobb! :hoppendeglad: Når begynner du der?

Jeg er forøvrig sååå enig med deg ang. travle dager med baby når man ikke er på jobb. :fnise: Jeg synes faktisk det er mer avslappende å være på jobb enn hjemme med A. :ler:

Takk for gratulasjoner :nigo: Håper å begynne 1.juni, men det kan bli før også og senest august. Kommer an på hvor fort sjefen vil ha meg ut/vil la meg gå.... :filer: Skal levere oppsigelsen i morra har jeg tenkt, og han er tilbake fra reise på mandag... blir spennnede å se reaksjonen hans :fnise:

Jeg syns også det er mere avslappende på jobb! :ler: Rett og slett deilig :jepp:

Skrevet

Har ikke hørt noe enda, venter i spenning... :sjenert:

Du har ikke fått noe tilbud heller ennå?

Nope... Men de aller fleste jeg har snakket med har fått plass, så nå innbiller jeg meg at vi få plass i en kjip brakkebarnehage laaaaangt unna :sjenert:

Hvordan går det hjemme med mannen og A på dagtid da? :)

Skrevet

Nope... Men de aller fleste jeg har snakket med har fått plass, så nå innbiller jeg meg at vi få plass i en kjip brakkebarnehage laaaaangt unna :sjenert:

Hvordan går det hjemme med mannen og A på dagtid da? :)

Huff, jeg lever fortsatt i håpet :sjenert: Sendte nettopp en mail direkte til førstevalget. Kanskje de vet noe mer før vi får beskjed fra kommunen...

Går kjempefint med mannen og A :) Over all forventning faktisk. Mannen er superflink pappa rett og slett :ler:

--------------------

En kjapp liten oppdatering:

Etter kraftig oppfordring fra min kollega/mentor, 4-barns mamma, med å prøve å la A få MME som siste måltid så kan jeg rapportere følgende........:

Flaske med juksemelk ville han ikke ha! :fnise: Så hvordan det hadde funket er ennå uvvist :ler:

Natten forløp ganske likt som andre netter: Natta 2030, amming 2330, byssing av pappa kl 02, amming 0330, nektet å sove i egen seng og sovnet sammen med mamma i hennes seng :sove:

Gidder som regel ikke tenke så mye på søvnvaner lenger (og godt er det! :jepp: ), men litt skravling blir det jo med denne erfarne mammaen. Og som jeg allerede vet, så er det jo elementært at:

1) Han må lære å sovne selv

2) han kan ikke bli tatt opp av sengen hver gang han våkner.. :roll:

Har liksom tenkt at dette går seg til helt av seg selv... i dag er jeg ikke så sikker lenger.. :gjeiper:

Skrevet

Er jammen ikke lett dette med søvn/soving nei! :sjenert:

Her står vesla i senga når hun våkner. Så den siste uka er jeg begynt å bøye meg ned til henne og la henne omfavne meg. så sier jeg "mamma er her vennen, nå er det natta" og legger henne ned på puta si og holder hendene lett på henne så hun kjenner jeg er der. Noen få ganger sovner hun da! (med trykk på få, men det er da en start! :hoppe: ) Som regel må jeg ta henne opp og bysse henne.

Men dette sier meg at hun klarer å sovne selv! :hoppe: Så jeg gjør dette hver eneste gang og håper på det skal løsne av seg selv. for noen skrikekur har jeg ingen planer om.

Når hun har gjort dette noen flere ganger skal jeg prøve å legge henne i sengen sin etter kveldspuppen, og se hva som skjer da :) Forhåpentligvis skjønner hun at det er godt å sove :jepp:

Her er det av og til natt klokken 19 for tiden, men det går overraskenda bra! Er av og til morgen kloken 06 da, men da sovner hun som regel igjen etter en halvtime med lek i sengen og sover til halv åtte :jepp:

Endel våken mellom midnatt og morgen, men som sagt har jeg ikke helt oversikten lenger siden vi da sovner begge to ;)

Skrevet

Så fint at de har det bra på dagen da :) 4 barnssmoren har nok helt rett,, forresten :sjenert: Hva om mannen tar en turn og prøver og få han tilog sovne alene/av seg selv på dagtid? Her tok vi tak i dagsovingen først, og da fulgte bare nattsovingen etter...

Jeg tror ikke problemet/løsningen ligger i mme før natt, han får jo godt med mat på dagtid, så er jo ikke det at han våkner fordi han er sulten. Men da har dere forsøkt. Mest sannsynlig våkner han av vane, og alle vet at en vane er vond og vende ;)

Skrevet

Så fint at de har det bra på dagen da :) 4 barnssmoren har nok helt rett,, forresten :sjenert: Hva om mannen tar en turn og prøver og få han tilog sovne alene/av seg selv på dagtid? Her tok vi tak i dagsovingen først, og da fulgte bare nattsovingen etter...

Jeg tror ikke problemet/løsningen ligger i mme før natt, han får jo godt med mat på dagtid, så er jo ikke det at han våkner fordi han er sulten. Men da har dere forsøkt. Mest sannsynlig våkner han av vane, og alle vet at en vane er vond og vende ;)

Jeg fikk forresten kjapt svar på mailen fra barnehagen. De ba om fødselsnr til A, og at de skulle tildele plasser neste uke... og at jeg ville få bedre svar da :hoppe: Jeg tenker at det ikke er dumt å promotere sin lille sønn litt :lur::ler:

Mest sannsynlig våkner han fordi han syns det er kos med kos... derfor må han snart roes/trøstes i senga.. og ikke evig bysses :daane:

Æsj, jeg orker ikke tenke på det!

Skrevet

Tips til deg som har gutt; sweetdeal.no har en deal i butikken guttelus.no i dag og tre dager fremover (eller til makssalg er nådd). Du får gavekort til halv pris - de har masse fint i butikken sin! :tommelopp:

Skrevet

Tips til deg som har gutt; sweetdeal.no har en deal i butikken guttelus.no i dag og tre dager fremover (eller til makssalg er nådd). Du får gavekort til halv pris - de har masse fint i butikken sin! :tommelopp:

Oh, nok en group-on variant :) I'll check it out ;)

---------------------

Happy fredag og langhelg!! :hoppe:

Jeg kan melde om at 5.tann er oppdaget i går:rodmer: Venstre fortanna.... og den høyre er nok hakk i hæl :ler:

Skrevet

God lørdag! :sol:

Her sov klumpelumpen fra 21 - 03 i ett strekk i natt! :jepp::nigo: Da våknet han desto oftere etter det da, men.... kan jo håpe på at det er et skritt i riktig retning? Han har sovet bedre på dagene i det siste, så jeg håper at noe er i ferd med å skje nå... Han var nesten våken mange ganger, eller ynket seg i søvne. Jeg la meg 23 og når han ynket seg da, regnet jeg med at nå våkner han ordentlig om ca halvtime, men neida! :ler: JO, og han har spist mye mere mat i det siste. Sikkert fordi jeg har fått MYE mindre melk, og dermed kompanserer han... kanskje det kan gjøre søvnen bedre (når det ikke er så mye å hente i puppene anyway ;) )

Mannen var ute i går ;) Skulle ta "et par" øl sammen med en gammel kompis... vel, han var ikke hjemme før 0330 så det var vel mere :skaal::filer: Han skal få sove litt til, men så får han hjelpe til med A her i huset.

Forsøkte å sovne han på trilletur i stad. Men det har blitt helt håpløst. Vi starter sittende, helt oppreist liksom.... så når han er åpenbart klar for å sove, så vipper jeg ryggen ned på midtre hakket (han liker å sove i 45 grader vinkel), og han er så nære så nære... men så begynner han å crawle seg rundt og plutselig driver han å klatrer i vogna... :roll: Så da ble det en liten luftetur, og byssing inne i stedet. Nå håper jeg han skal sove litt lenge da, sånn som han har gjort med pappaen de siste dagene.. Det skal sies at kjære triller han i søvn daglig. Han må ha noen teknikker som jeg ikke vet om... :sjenert:

Ellers så leverte jeg oppsigelse i hylla til sjefen i går. Han kommer hjem fra reise på mandag, vi har obligatorisk feriedag og dermed langhelg :hoppe: Så det blir litt spennende å se hva som skjer. Tenkte jeg måtte levere oppsigelse før april var over, i tilfelle han mener å beholde meg i alle de 3 mnd. Sa fra til salgssjefen i går også. Måtte det, når han prøvde å prakke på meg et anbud med kort leveringsfrist. Kunne jo ikke akkurat nekte uten noen bedre grunn :fnise: Han la seg forøvrig nesten ned å begynte å grine :grine: Han er relativt nyansatt og sikkert nå veldig oppgitt over alle "gamle" som slutter - med god grunn :jepp:

Langhelgen skal brukes til.... hmm... å slappe av og ellers bare gjøre det som faller meg inn :nigo:

Skrevet

Deilig med en bedre natt! :hoppe: førstedelen av den ihverttfall ;)

Her "hopper" jeg med vogna når jeg skal ha henne til å sovne :) Altså jeg presser ned håndtaket rytmisk mens jeg går, slik at vogna får en liten hump :) Da er hun stort sett borte på et lite minutt ;)

Sier også til henne at nå kan hun bare sove, mamma er her og passer på ;)

Vi har alltid selene på i vogna, så hun får verken snudd seg eller klatre :jepp:

Vi har fotsatt bare to tenner vi, men det ligger 5-6 stykker rett under og venter så tipper det kommer mange samtidig om ikke så lenge :)

GOD HELG! :klemmer::sol:

Skrevet

Deilig med en bedre natt! :hoppe førstedelen av den ihverttfall ;)

Her "hopper" jeg med vogna når jeg skal ha henne til å sovne :) Altså jeg presser ned håndtaket rytmisk mens jeg går, slik at vogna får en liten hump :) Da er hun stort sett borte på et lite minutt ;)

Sier også til henne at nå kan hun bare sove, mamma er her og passer på ;)

Vi har alltid selene på i vogna, så hun får verken snudd seg eller klatre :jepp

Vi har fotsatt bare to tenner vi, men det ligger 5-6 stykker rett under og venter så tipper det kommer mange samtidig om ikke så lenge :)

GOD HELG! :klemmer::sol:

Kan melde om at vinterposen er lagt vekk og fleeceposen tatt frem igjen ;) Fikk på han sælene, og han godtok det helt fint og sovnet raskt som i gamle dager gitt! :ler

--------------------

I dag har vi hatt besøk av bestemor (min mamma) og mannen hennes. Kjære fikk spylt og vasket plattingen og satt ut hagemøbler, mens jeg lagde verdens beste eplekake! :sikle::sol:

Koste oss masse ute i solen alle 5 :jepp: Andreas er litt uvant med solen og "ute".. men jeg tror han liker det :)

Vi har vel også besluttet å bli boende her vi bor ett år til(kanskje 2) .... så blir det å gjøre om garderobekontoret til barnerom i stedet. Sette inn vindu i betongenveggen og kjære må klare seg med liten kontorplass på soverommet vårt. Sette opp panelplater både på rommet og gangen (så står det i stil med resten), fikse gulvet og sette inn skyvedørsgarderobe (som vi faktisk allerede har kjøpt), og male taket. Og vips så har vi en 2,5 roms i stedet for en 2-roms. Så når vi finner ut at vi skal selge, så kanskje vi har spart opp såpass mye/har høyere inntekt/mindre gjeld, og fått såpass verdiøkning at vi kan kjøpe noe større akkurat her vi bor? :filer: Det hadde vært topp :jepp:

Mutter'n og gubben er så handy de skjønner dere, de kjøper hus - og pusser opp og tjener masse hver gang de selger.. så de lovte å hjelpe oss :)

Nå er det nemlig ikke bare jeg som skal begynne i ny jobb, kjære også! :ler: Og for min del, så kjenner jeg at jeg gjerne vil nyte litt kortere reisevei en liten stund nå.... (etter å ha hatt ett stykke flere år) :gjeiper:

Skrevet

Innom og oppdaterer meg litt jeg :klemmer: Gratulerer med ny jobb! Spennende :jepp: Høres ut som dere har det bra for tiden!? :klemmer:

Skrevet (endret)

Innom og oppdaterer meg litt jeg :klemmer: Gratulerer med ny jobb! Spennende :jepp: Høres ut som dere har det bra for tiden!? :klemmer:

Hei Lilly, lenge siden ;) Håper det står bra til hos deg også :jepp:

Joda, livet er ikke værst nå - forholdet vårt har absolutt fått en oppsving etter at jeg begynte å jobbe igjen :fnise:

---------------------------------

Skikkelig trøtt og demotivert på jobb i dag. Heldigvis ikke lenge igjen nå :gjeiper:

Fikk snakket med sjefen, og han mener jeg må jobbe ut oppsigelsetiden :overrasket: Kanskje ikke så overraskende egentlig.... Men jeg ble litt deppa over at jeg ikke kan komme i gang på den nye før sommerferien... :sjenert: Og dusten prøver å skremme meg med en konkurranseklausul jeg har i kontrakten - som ALLE VET er komplett ugyldig. Du kan ikke kreve at noen ikke skal ta seg jobb i samme bransje på et helt år - uten å yte vederlag for det :riste::balltre: Han er så ûberteit ass :roll: Og om han kom til meg i dag - not, jeg måtte be om praten selv. Han bare later som ingenting har hent han - det gjør han med alt som skjer hos oss... :eeeh:

Det er i hvert fall sommer'n da! Bare jeg kommer meg ut herfra :sol:

Endret av LineGourmet
Skrevet

Det hørtes ut som fine oppussingsplaner :) hvor stor er leiligheten deres? Vi har akkurat bestilt nytt kjøkken, så har nå lagt planen: blir her til lillegutt er ca 4 år, drar på en stor ferie den sommeren han er 3 og ny baby rundt flyttetider :) og så må jeg få meg jobb da, men nå har jeg fått meg masteroppgave, så da er den vel snaaaaart i boks :sjenert:

Hørt noe mer om barnehage *mase, mase* :gjeiper:

Hørts forøvrig ut som en veldig god sjef, skal bli kjipt og dra fra han tenker jeg :filer:

Skrevet

Det hørtes ut som fine oppussingsplaner :) hvor stor er leiligheten deres? Vi har akkurat bestilt nytt kjøkken, så har nå lagt planen: blir her til lillegutt er ca 4 år, drar på en stor ferie den sommeren han er 3 og ny baby rundt flyttetider :) og så må jeg få meg jobb da, men nå har jeg fått meg masteroppgave, så da er den vel snaaaaart i boks :sjenert:

Hørt noe mer om barnehage *mase, mase* :gjeiper:

Hørts forøvrig ut som en veldig god sjef, skal bli kjipt og dra fra han tenker jeg :filer:

Ja, det blir skikkeilg dritt å dra fra sjefen... :ironi::fnise:

Leiligheten vår er bare 52 m2 egentlig. Kottet regnes jo ikke med før det eventuelt er innredet, men da har vi 56 ;) Det er lite, men ekstra fint her på sommer'n da, med plattingen og hageflekk :rodmer: Og masse lekeplasser rett utenfor døra omtrendt uten biltrafikk (så og si). :)

Men jeg er veldig fornøyd med avgjørelsen om å bli boende. Greit at vi begrenser de store forandringene i livet sånn at ikke alt skjer på en gang. Og forhåpentligvis får vi plass i barnehage i nærheten her... :sjenert: Har ikke hørt noe ennå, sendte en ny mail i går hvor jeg lurer på om plass er tildelt Andreas :vetikke:

Har dere planlagt hvor den store ferien skal gå? Det er liksom der lillebroster skal lages da eller? :lur::ler:

-----------------------------

Trøtt i dag også jeg. Og mensen har kommet - hurra!!! :hoppe::daane: (greit at den er her altså, verre å vente på den egentlig)

A har begynt å våkne så grytidlig! Ca 0530 nekter han å sove igjen... Håper det bare er en liten fase som går over :roll: Det er ikke noe gøy å være oppe 2-3 ganger om natta, OG måtte stå opp 1 time før man må! Eller, kjære står jo opp med han etter at han sugd i stykker puppene uten å sovne, men da har jo klokka gjerne passert 6 så man kan like gjerne stå opp ;) Siste nettene har vært stabile på kun 2 oppvåkninger, dvs amminger før jeg tar han over i senga for morgenpupp. Hender oftere at han sover lenger enn til kl 00 før han våkner og det er jo verdt å ta med seg. I natt våknet han ikke før 0130, men da hadde vi en liten byssing litt over kl 22. Tror vi hadde tv'n på for høyt, jeg har blitt litt mere avslappet på lyder i det siste :jepp:

Skrevet

Høres ut som om det begynner og gå riktig vei på nettene nå da :jepp: Ang tidlige morgener så har vi de her også, han våkner en gang mellom 05:45 og 6:30, men jeg er litt streng på at han ikke an stå opp før 6, så da blir det flaske i senga ;)

56 er jo ikke så ille det da, vår er 65 + balkongen, så er ikke akkurat noe palass det heller :gjeiper:

Har ikke bestemt reisemål enda, mannen vil helst til USA, men jeg kunne tenke meg og dra østover, så vi får se. Gleder meg skikkelig til og planlegge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...