LineGourmet Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #3581 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Oh gosh! Dagen har gått i ett :gjeiper: I dag er mannens første offisielle pappa-perm-dag, og jeg har ferie! Blir nok ikke ferie i den forstand, men mannen skal få en fin myk overgang nå med maaaaange flere gjøremål ift A Pappa bysset A i søvn 2022 i går, ingen ekstrarunder Første amming 0040, så 0330, og over i min seng kl 6 - men han var så urolig, bare slumret litt innimellom, så jeg måtte til slutt etter 1 time stå opp å bysse han i søvn ordentlig. Jeg var sååå trøtt Det varte bare 20 min.... Heldigvis stod mannen opp i mellomtiden der (han var jo utvilt som kollapset 2230 på sofaen, før vi hadde sett 10 min av en serie )- så han fant faktisk ut - helt av seg selv at når A begynte å sutre der, så skulle han gå inn å hente han ut! Så mannen tok seg av morgenstell mens jeg prøvde å sove en liten time til, men ble bare litt slumring Så føyk jeg på UL av magen, har hatt noen rare små kuler i magen - men det viste seg at det ikke var noe farlig og bare bindevevet som hadde et hull Anyways, back home - ga A litt pupp og kos, så ut igjen på intervju, hvor jeg tror at jeg antagelig får et tilbud over påske.... men jeg er usikker på om jeg tar det Så hjemme igjen hvor mannen fikk litt fri. Han hadde trilla han i søvn og han sov 1 hel time for en gangs skyld osv osv osv... Så satte jeg i gang med pakking og nå er vi nesten klare til å dra! Gleder meg til miljøforandring! Og spent på hvordan fly-reisen går i morgen edit: var forresten kjempehyggelig på jobb-besøket i går... og dermed så var det ikke så ille tanken å begynne igjen etter påske, og derfor var jeg heller ikke topp motivert på intervjuet i dag heller... men det er kanskje da tilbudene kommer.... når man ikke er sååå hypp Endret 30. mars 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #3582 Del Skrevet 31. mars 2012 Her har A krabbet oppi kofferten likegodt og koser seg sammen med masse klær og ting Han er tydeligvis klar for ferie nå! Han har nok hatt litt reisefeber, for siste nettene har vært jævlig urolige Natta 2038, amming 0015, 0300 med påfølgende byssing, amming 5 med påfølgende byssing x 3 over i min seng 0715 og halvsoving til 0745 Jeg la meg allerede 2230 igår og det er eneste grunnen til at jeg er ved godt mot :gjeiper: Merkelig, men han har fått for seg at det er skikkelig "vondt" å sove på ryggen Det gjør at han nekter å la seg bysse på ryggen, og når jeg legger han ned i senga så er det umiddelbart full fart rundt Mulig det er "vente-på-mensen-uro" Jeg er så full av pms at jeg føler jeg eksploderer snart, så selv om mens og ferie ikke hører så godt sammen, så er det bedre om den bare kommer. Pappa drar snart med all bagasjen.... og vi skal være hjemme til litt lenger ut på dagen. Har ikke bil, har ikke vogn... eneste vi kan gjøre er å vaske huset... eh... Ha en super påske alle flotte damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 1. april 2012 #3583 Del Skrevet 1. april 2012 Håper dere har en fin påske og at turen nedover gikk fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 1. april 2012 #3584 Del Skrevet 1. april 2012 Håper dere får en fantastisk fin påske, med kjæresteri og familietid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 6. april 2012 #3585 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Gooood påske til LineGourmet og familien Endret 6. april 2012 av Cherrytomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. april 2012 Forfatter #3586 Del Skrevet 6. april 2012 Hei hei damer! Vi var tilbake i går kveld. Har hatt det kjempefint i danmark! Litt kaldt og litt vind, men stort sett sol Flyturen gikk strålende, han sjarmerte alle passasjerere i senk - for ikke å snakke om flyverter og -vertinner Selv turbulensen taklet han fint, og gikk helt greit å ha han 1 time på fanget der. Var jo så mye nytt å fikle på På turen har vi vært på restaurant på kveldstid (men før leggetid) 2 ganger, og lunsj-restaurant 1 gang Dessuten møtte vi jo mamma og gubben på campingplassen der hver kveld på grilling og eventuelt lunsj der også. A har stortrivdes med så mye som skjer. Og babykjeksene har vært helt uvurderlig. De har han fått typisk når vi skulle spise og han sitter i sin stol, da har han fiklet og spist og vært rolig ganske lenge med de... Vi fikk oss en dagstur til køben også, hvor vi glemte dunposen! Så det ble manduca og leting etter alternativer første delen av dagen. Kjøpte 3 fleecepledd på tilbud og pakket han ned i vogna, og han sov sin lengste dagslur noensinne på turen, nesten 1 1/2 time. Nettene var superbra! Vet ikke om det er tilfeldig eller om det er typisk ferie, men han hadde opp mot 6 timers strekk igjen, og stort sett bare 1 amming i løpet av natten. Tidlig morgen da, ca 0630 Det gjorde ikke så mye når mamma og pappa sovnet hver kveld rundt 22-2230 Leggetiden har blitt skjøvet litt da... til 2130 ca... så nå må vi skyve den tilbake igjen Vi har byttet plass i senga, jeg og mannen. Ble natta 2140 i går, amming 0309! og over i min seng 0630 (han var våken 0530 også, men jeg gadd ikke være så rask med å ta han opp, så når jeg kom tilbake etter en rask do-tur så sov han igjen ) og morgen først kl 9 Vi skal jo innføre no-pupp om natta nå, men jeg syns det er vanskelig når det går så bra med bare 1 pupp.... Det er jo så kos også... Og!!!! Han har fått sin 3 tann! En vampyrtann i høyre hjørne oppe Så flink den gutten... *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. april 2012 Forfatter #3587 Del Skrevet 6. april 2012 A har tatt kvelden, kl 2020 etter et bad Og jeg har bestemt at vi starter det nye regime...... Puppebaren er stengt mellom 00 og 0530 Om han mot formodning skulle sove uten å våkne nå på kvelden, så ammer jeg han i søvne like før midnatt... Guri, jeg gruer meg allerede til 3-4 tiden.. Håper på å bli positivt overrasket over mannens "nå-er-det-natta, du-må-sove-nå"-evner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. april 2012 #3588 Del Skrevet 6. april 2012 Velkommen hjem Så bra dere har kost dere på tur!! Og du? Lykke, lykke til i natt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. april 2012 Forfatter #3589 Del Skrevet 7. april 2012 Velkommen hjem Så bra dere har kost dere på tur!! Og du? Lykke, lykke til i natt!! Uff, dette gikk ikke så bra.... Han våknet 2250 og fikk pupp.... vi la oss 00, så våknet han 0130 og mannen trår til - uten mål og mening nærmest ignorerer alle tips og råd jeg har gitt og skal absolutt gjøre byssing på sin måte som ikke funker what so ever! Og A blir mere og mer lei seg... "memma, memma" sier han... Og det tok ikke lange tiden før mannen gir opp. Så han får pupp i sengen. Så våkner han kl 03 og jeg gidder ikke vente på mannen, så jeg bysser han i søvn igjen. (Mistenker at det var litt mageknip eller noe i natt - han fikk spagettimiddagen min med løk i som kan være litt tøft for han... ) Så våkner han igjen kl 05 og mannen prøver igjen, med dyna denne gangen sånn som jeg sier han skal gjøre, men A blir bare mer og mer lei seg, så lei seg - og etter 10 min gir mannen opp igjen, og han får pupp i seng og vi sover mer eller mindre til 0830 Jeg hadde trodd det var jeg som ikke skulle holde ut, men tydelig at mannen ikke var helt forberedt på hvordan dette kom til å gå. Selvfølgelig vil A til mamma! Så må man bare være bestemt et par netter, og gi seg så fort funker jo ikke Nesten så jeg lurer på om jeg må ta avvenningen selv? Jeg klarer i hvert fall å bysse han uten pupp og uten at han blir helt fortvilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 7. april 2012 #3590 Del Skrevet 7. april 2012 Det hørtes ut som en deilig ferie Gikk bilturen hjem fint også? Kjipt at natten ikke gikk som forventet, du kan jo prøve om du får avvent han til tirsdag, men blir vel litt mye om du skal holde på om natta og gå på jobb om dagen? Håper natten blir bedre, samme hvilken taktikk dere går for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. april 2012 Forfatter #3591 Del Skrevet 8. april 2012 Det hørtes ut som en deilig ferie Gikk bilturen hjem fint også? Kjipt at natten ikke gikk som forventet, du kan jo prøve om du får avvent han til tirsdag, men blir vel litt mye om du skal holde på om natta og gå på jobb om dagen? Håper natten blir bedre, samme hvilken taktikk dere går for Ja, vi koste oss masse på denne ferieturen! Bilturen hjem gikk strålende - han sov totalt nesten 3 timer + at jeg fint kunne underholde han med leker, brødskiver, smoothie og kjeks Så selv om vi hadde litt kø i sverige, så gikk det finfint. Stoppa for harryhandling og litt sånn Hvordan har dere hatt det på tur? ----------------------------- Mornings Gikk litt bedre i natt Natta 2004, byssing 2045 og 2130. Jeg ville ikke vekke han når jeg la meg, så jeg og mannen var enig om at han får pupp når han våkner - og det ble 0030, så våknet han 0340..... Gikk bedre for mannen, men når han hadde holdt på 45 min uten å få han til å sove igjen så stod jeg opp. Det var ikke fortvilt gråt med pappa i natt, litt sånn av og på... men roet seg totalt med en gang hos meg, selv han absolutt ikke sovnet med en gang :gjeiper: 45 min til tok det Og i seng litt over 5 igjen, men vi klarte det - uten pupp Så våknet han allerede kl 6 da, og jeg tok han over i senga for puppekos og vi sov til 0815 Mannen blir visst helt utslitt av bittelitt nattevåk, og sover halve dagen Fatter ikke hvordan han skal takle hele natta OG dagen etterpå med A? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. april 2012 Forfatter #3592 Del Skrevet 8. april 2012 Da er A trillet i søvn og sover ute på terassen Jeg har glemt å sagt det, men i løpet av ferien så har han begynt å sove nesten bænkers 1 times-lurer... så nå er vi på 2 om dagen fremfor 3 Så nå går det ca 2,5 timer på morningen før lur, og 3 resten av dagen. Tåler faktisk 4 timer våkentid før leggetid også Jeg lagde ny middagsmat til A i går som falt i smak Ørret i mango 2 små gulrøtter 1 mango 2 cm ingefær 1/2 til 1 bx kokosmelk koriander ris ørret, ca 140 gram Gulrøtter kokes i vann, kok ris også. Skrell mango og riv ingefær og gjør klar ørreten i biter uten skinn. Når gulrøttene er møre og risen er kokt, hell av kokevannet, tilsett kokosmelk, ingefær, mango og fisk. Kok/trekk i 5 min. Hell i blender, tilsett masse koriander og passe med ris og mos Gir 8 porsjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. april 2012 Forfatter #3593 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg tror det går fremover... Ble lagt 2030 i går og våknet eksakt 00 og fikk pupp. Liten ekstra bysserunde 0030 som mannen tok. Så vidt jeg vet våknet han ikke før 0422... men jeg skal ikke si det helt sikkert Når klokka hadde passert 5 og A fortsatt ikke hadde sovnet med mannen stod jeg opp. Ga han pupp, og bysset 1 gang, 2 gang, 3, gang, 4 gang.. Nektet å bli liggende i senga si så til slutt måtte jeg legge han sammen med meg - jeg var egentlig såpass trøtt at jeg ville sove alene for å få litt mere kvalitetssøvn, men den gang ei. Sov hos meg da fra 6 til 8 med litt påfyll kl 07. Jeg skulle ønske vi hadde starta med dette litt tidligere. Jeg er sikker på at vi kommer i mål, men akkurat nå - mens det pågår - så er det ganske heavy å være våken halvannen time i 4-5tiden der Dessuten er det litt kjedelig å være såpass trøtt på siste feriedagen, ville vært bedre med litt mere søvn innabords og mere positivitet i forhold til jobb i morgen :gjeiper: Men det går nok bra! *overbeviser meg selv* Fordelen med å være trøtt da, er at jeg kan prøve å legge meg klokka 22 Hadde også tenkt å dra med hele familien ut på by-kaffe og trilletur i dag, men ute snør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. april 2012 #3594 Del Skrevet 10. april 2012 Innom med en , håper natta har vært bedre enn de foregående, og at du får en fin første dag på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 10. april 2012 #3595 Del Skrevet 10. april 2012 Lykke til med første dag på jobb! Gleder meg til å høre om dagen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. april 2012 #3596 Del Skrevet 10. april 2012 Håper du får en fin første dag på jobb! Er i akkurat de samme skoene som deg, og her går det faktisk veldig fint. Har tid til å KG'e også tilogmed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. april 2012 Forfatter #3597 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Håper du får en fin første dag på jobb! Er i akkurat de samme skoene som deg, og her går det faktisk veldig fint. Har tid til å KG'e også tilogmed. Tenkte jeg skulle drøye et par dager med KG i arbeidstiden -------------- Får skrive litt sånn kjapt nå etter at klumpen er lagt for natten Det gikk over all forventning i dag! For det første så klarte mannen å bysse han i søvn når han våknet i 4-tiden, og i 5-tiden - OG! Jeg klarte å sove meg igjennom det! Eller jeg våknet jo litt, men sovnet ganske raskt :happy: Så jeg stod opp når klokka ringte like etter 6 og dusjet og ble nesten helt klar før klumpen våknet kl 7. Da ble det morgenpupp x 2 i senga Jeg la meg før 22 i går, og sovnet raskt - så jeg har kun vært oppe en halvtime ved midnatt og ammet. Det var så deilig å kunne starte dagen med en dusj og normale representative klær og håret ned! Rush-trafikk og morgenradio og... Og møte de flotte kollegene mine igjen, og noen nye som har kommet til. Og få tilbake kundene mine, og hvor jeg allerede har oppgaver som venter... Og få være gamle Line igjen, og ikke tenke på bæsj, mat, soving og klokkeslett hele tiden! I tillegg så fikk jeg tilsendt en mms fra pappa med en lekende og leende Andreas og de har hatt det helt topp hele dagen! A hadde visstnok vært på en liten leterunde etter mamma tidlig på morningen, men det hadde ikke utløst noen krise Mannen hadde til og med klart å rydde litt før jeg kom hjem, så det så ikke så bomba ut som jeg hadde fryktet - det eneste var at han ikke hadde gitt han middag, men fruktmos i stedet, da han hadde blitt litt forvirret av alle formaninger og måltids-instrukser Jo, også hadde han ikke dratt opp rullgardinen på soverommet så A hadde sovet i "natt" et par ganger, men... Alt i alt - Nå må jeg forte meg å se litt jenteserie (ungkaren fra i går) før det blir detektimen med mannen og jeg må legge meg :gjeiper: Litt lite fritid..... edit: puppe-spreng kom for fullt i 3-tiden, og har ikke fått forløst det før nå etter kveldspuppingen. Enda jeg ga A når jeg kom hjem, og pumpet (elendig pumpe!) Går vel over i løpet av et par dager. Endret 10. april 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. april 2012 #3598 Del Skrevet 11. april 2012 SÅ bra at alt hadde gått bra -- både på jobb og med A&pappa`en ..litt godt å kjenne at man blir savna også! Kan tenke meg det er en herrrlig gjensynsglede hver ettermiddag Håper dagen i dag har vært like fin for alle tre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 12. april 2012 #3599 Del Skrevet 12. april 2012 Høres bra ut Morro å jobbe litt og føle seg litt som den gamle seg igjen Jag har vert 3-4 dager på jobb og hjelpt til litt om noen er bortreist, sånn bare noen timer i slengen så de andre får tatt en skikkelig lunsj Mye nytt å sette seg inni, men veldig morro! Her hos oss er det travelt for tiden. Vesla reiser seg OVERALT og sitter ikke stille et sekund Så når hun endelig sover så gjør jeg ikke en dritt! For de 40 minuttene 2-3 ganger for dag er faktisk den eneste pausa jeg har!! Prøver å få gjort ting mens hun er våken, men enkelte dager har jeg kanskje bare satt på en maskin og ryddet kjøkkenet..... Merker at hun trenger med stimuli nå, babylekene er ikke spennede lenger, så pappa skal ta henne med på lekebutikk i dag og se etter et aktivitetshus Liker så godt Fisher Price sin serie "Little People" De har de hatt i mange av barnehagene jeg har jobbet i og de er kvalitet til tusen! Koster litt, men så har man de til gjengjeld leeeenge Håper de har bondegåren, den syns jeg er så fin Kjøpte gåvogn til henne i går, men har ikke fått montert den enda da alle skrujernene var i nyehuset Har fått manducaen min men litt usikker på om jeg har fått justert den godt nok. Sitter ikke så godt på skuldrene enda syns jeg. Vil helst ha selene i kryss, men det var vanskelig å få til alene :/ Får knote litt til og se om det blir bedre etterhvert Bruker du den på magen eller ryggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. april 2012 Forfatter #3600 Del Skrevet 12. april 2012 SÅ bra at alt hadde gått bra -- både på jobb og med A&pappa`en ..litt godt å kjenne at man blir savna også! Kan tenke meg det er en herrrlig gjensynsglede hver ettermiddag Faktisk så har han vært litt skeptisk, usikker og forvirret når jeg har kommet hjem fra jobb så langt Men det har gått over relativt raskt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå