LineGourmet Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #3561 Del Skrevet 24. mars 2012 Guten morgen! Natta 2045, amming allerede 2210 og 0015...... men da ble det stille helt til 0430! Tok han over i senga i 6-tiden og på en merkelig måte var visst klokka over 8 når vi stod opp Føler jeg har fått litt søvn i natt Jeg og A hadde en fin, men varm tur i byen i går. Fikk kjøpt 2 capser og 2 solhatter til han. Sommeren kommer jo hvert øyeblikk Og mamma fikk ny joggebukse igjen - den 5. faktisk fra HM men i ny farge og ny mindre str Valget falt på havrekjeks med eple og kanel i går. Og A spiser med stolthet når han får holde selv flinke gutten! Men han likte dem. Jeg ville nå foretrukket både mere eplesmak og mere kanel, og ikke minst sukker men.... Skal lage de andre med banan også i løpet av helga Det blir litt mye smuler da, særlig sånn på slutten - men det må man vel bare regne med Så håper jeg vi alle tre kan gjøre noe sammen i løpet i helga, det er synd å si det - men pappaen irriterer vettet av meg for tiden. Føler det er milevis avstand mellom oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #3562 Del Skrevet 24. mars 2012 Note to self når dagstur i køben http://www.aperitif.no/content/view/full/216922 Nikolaos Strangas Conditori & Cakeaway Åboulevard 7 1635 København V Telefon: +45 3539 5530 Åpningstider: Tirsdag - fredag 10:00 - 17:30 Lørdag 10:00 - 16:00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. mars 2012 #3563 Del Skrevet 24. mars 2012 Heii Virker som om nettene deres sakte men sikkert begynner å bli bedre? Du, de kjeksene, hvordan var de mtp harde/skarpe/store biter? Er så redd for at F skal sette noe i halsen jeg, og har sålangt ikke turt å gi ham noe han kan gnage på selv, bortsett fra "harde" rundstykker Kjipt når man føler at partneren er på et annet sted enn en selv. Det er ikke bare, bare å være småbarnsforeldre og ikke finne tid til hverandre og parforholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #3564 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Heii Virker som om nettene deres sakte men sikkert begynner å bli bedre? Du, de kjeksene, hvordan var de mtp harde/skarpe/store biter? Er så redd for at F skal sette noe i halsen jeg, og har sålangt ikke turt å gi ham noe han kan gnage på selv, bortsett fra "harde" rundstykker Kjipt når man føler at partneren er på et annet sted enn en selv. Det er ikke bare, bare å være småbarnsforeldre og ikke finne tid til hverandre og parforholdet Kjeksene virker fine i konsistensen. Litt mindre sprø enn vi er vant til Det går jo av noen større biter, men virker som de løser seg raskt opp i munnen. Foreløpig har han spist 2 under oppsyn og har ikke satt noe i halsen (eller spist og spist - spist kanskje en tredjedel og klina med resten ). Jeg ga han en loffskalk her for noen dager siden, tenkte at det var fint tidsfordriv under middagen.... men jammen tygde han av større biter - som landa i halsen *banke i ryggen* Så derfor kjeksene Jeg brukte ikke noe havrekli, tok dobbel mende havregryn i stedet. Ja, det er noe endringer på gang her nå. Han slår til med stadig lengre lurer på dagtid nå, og kan være oppe i 3-4 timer før han blir trøtt. Umulig å bysse han etc etc... vanskelig nå, og vite hva jeg skal gjøre Må bare ta ting litt som det kommer Så håper jeg det er noe positivt som skjer om natta også. Har dere gått fra 3 til 2 lurer ennå? Parforholdet vårt stinker for tiden Forhåpentligvis blir det bedre balanse når jeg jobber og han er hjemme Han reiste seg i senga si i dag da for første gang! Jeg fikk det på film og alt Han ble helt i ekstase over seg selv og hylte og skrålte og lo Ha en fin helg monthe edit: konsistens som kornmo omtrendt Endret 24. mars 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #3565 Del Skrevet 25. mars 2012 Nå har vi nettopp vært ute på en kombinert sitte-våken/sove trillerunde Funker veldig bra syns jeg. Han sitter og kuler'n til han blir trøtt og da begynner han å vise at han er utilpass med å ake seg nedover.. så kler jeg av han litt klær og legger han ned også sovner han stille og rolig Spent på hvor lenge det varer da Han er parkert på terassen i skyggen, men det er mye folk (og bråkete unger :gjeiper: ) ute og prater og koster og rydder bla, bla, bla nå.... Men jeg lurer på om vi må skaffe en vår-pose Dunposen er alt for varm nå, selv om den er helt åpen. Sist han sov i vogna (var vel på torsdag hvor farmor trilla) så var han helt bløt bakhodet - enda den var helt åpen... Kan jo selvsagt bruke en dyne, men jeg liker så godt at det er noe som går helt rundt liksom... Hva gjør andre egentlig? Det ble natta allerede 1940 i går, stakkars han var så trøtt at han nesten sovna på puppen faktisk Det ble bare 2 lurer på han i går og han takler ikke være oppe i mer enn noe særlig 3,5 timer (selv på kvelden). Ble en mini-bysserunde 2015, så amming 23 og 0300 ( ) så 0430, og over i min seng 0545 og våken hver time frem til 0730 :tommelned: Har forresten lagd banankjeks i dag - bra smak men dårlig konsistens. Det er jo ikke kjeks når de er myke! Mulig de har blitt sprøere nå når de er kaldere.... Senere i dag skal vi på cafe og sitte ute å nyte våren alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. mars 2012 #3566 Del Skrevet 25. mars 2012 Da skal jeg prøve med sånne kjeks jeg og Kjekt å ha noe de kan tygge på mens han "venter" (og når han har gått lei av alle skje`ene/plastdingsene/lokk/etc) ved bordet Når det gjelder dagdupping så har vi gått fra 3 til 2, det gikk seg til av seg selv når han begynte å sove lengre dupper, i vogna si Er såå fornøyd med det, er jaggu en helt ny hverdag for meg, skikkelig luksus med flere timer "alenetid" midt på dagen, I LIKE! Kan nok hende at det som "skal til" er at dere bytter litt roller når du begynner på jobb igjen, da får pappaen prøvd seg hjemme, mens du får ny input og "Linetid" på jobb. Tor det blir bra jeg!! Wihii, så gøy at han reiste seg, og så herlig at du fikk det på film!! Så gøy med alt som skjer med disse små Og når det gjelder vognpose - vi skal ha en vårpose. Vi brukte dyne i sommer, og har brukt dunpose i høst/vinter, men jeg liker bedre at det er pose som går helt rundt, føler det er lunere da. Men vet ikke helt hvordan type vi skal ha enda, får dra å titte litt en dag. (her er det foresten ikke så mye som minner om vår enda ) Håper dere har hatt en strålende søndag med cafetur og finvær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #3567 Del Skrevet 26. mars 2012 Når det gjelder dagdupping så har vi gått fra 3 til 2, det gikk seg til av seg selv når han begynte å sove lengre dupper, i vogna si Er såå fornøyd med det, er jaggu en helt ny hverdag for meg, skikkelig luksus med flere timer "alenetid" midt på dagen, I LIKE! Kan nok hende at det som "skal til" er at dere bytter litt roller når du begynner på jobb igjen, da får pappaen prøvd seg hjemme, mens du får ny input og "Linetid" på jobb. Tor det blir bra jeg!! Regner med at dagduppene kom litt sånn gradvis? med korte og lange litt om hverandre en periode? Her er det i hvert fall høyst tilfeldig med kort eller lang ennå :gjeiper: Går seg til snart tenker jeg Ja, balansen blir nok bedre når rollene snus. Jeg får huske på det når det knyter seg i magen med tanke på jobbstart ------------------------ God morgen! Natta 2045 ny tid, med minibyssing 2130. Amming 00, 0230, 0420, og over i min seng 0645 hvor han var lys våken og helt propell Han fikk en liten porsjon hjemmelaget middag i går med tomat-spagetti-varianten med løk... virker som han tålte den greit i natt. Var i hvert fall ikke promping som gjorde at han var våken litt ofte i natt Jeg prøvde å gi han mormors lapskaus først, men det er grøss og brekninger Han har forresten fått smake ellas kitchen - bananmums. Det likte han godt Jeg er liksom på utkikk etter ferdig ting han kan spise på ferietur For nå er det bare denne uka, så reiser vi! Tror vi skal dra en tur ned til byen i dag å se etter vognpose "vår" Jeg må få skrevet pakkeliste og gjort unna et par praktiske ting denne uka.... Jepp Har avtalt med jobben at jeg kommer en tur på torsdag... mest for å hilse på og vise frem den flotte gutten min - forhåpentligvis så demper det gruingen litt for jobbing, og at jeg kan nyte siste ferien :gjeiper: Også går det jo veldig fort til sommerferien, hvor jeg skal ha 4 uker i strekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 26. mars 2012 #3568 Del Skrevet 26. mars 2012 Heisann! Har vert bortreist, så nå er jeg innom og oppdaterer meg litt Morro med hjemmelagde kjeks da! Kanskje jeg må prøve også Må lage brød i dag eller i morgen så jeg får lage mer grøt til henne, så blir ikke med det første da Her har vesla blitt syk i helgen så vi koser oss hjemme med masse leking på gulvet, litt UKI på tv og sofalurer sammen med mamma (forkjølet og veldig tett nedi. legen mente det var falsk krupp :/ ) Så er vaskelig for henne å ta puppen siden hun er så tett stakkar Er ikke noe godt nei Ellers er jeg på utkikk etter bæresele, det vil jeg gjerne ha Tittet i helgen men de hadde bare babybjørn. Den er ikke anbefalt sier alle, men er du fornøyd med din? sitter han godt selv om han sitter lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #3569 Del Skrevet 26. mars 2012 Ellers er jeg på utkikk etter bæresele, det vil jeg gjerne ha Tittet i helgen men de hadde bare babybjørn. Den er ikke anbefalt sier alle, men er du fornøyd med din? sitter han godt selv om han sitter lenge? håper du har hatt det fint på tur Jeg har jo byttet ut BB til fordel for manduca BB er dessuten kun opp til 12 kg (tror jeg... ) og den er ikke god for så tunge gullklumper som vi har nå. Etter å ha blitt vant til manduca'n så er denne uansett mye bedre både for deg og snuppa Jeg visste ikke hvor mye BB belastet korsryggen (au*) før jeg fikk prøvd ordentlig ergonomisk riktig sæle Hører mange liker ergo og beco også. Anbefaler i hvert fall ikke babybjørn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 26. mars 2012 #3570 Del Skrevet 26. mars 2012 Apropos bæresnakk Nå er det bart og fint innover i skogen, gikk tur inn til et vann her inne i går, og mannen og lillegutt gikk tur innover i dag mens jeg var på skolen Babyshop og Barnas Hus fører ergo, Cherrytomat, hvis det er i nærheten av deg anbefaler jeg at du sjekker det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 26. mars 2012 #3571 Del Skrevet 26. mars 2012 håper du har hatt det fint på tur Jeg har jo byttet ut BB til fordel for manduca BB er dessuten kun opp til 12 kg (tror jeg... ) og den er ikke god for så tunge gullklumper som vi har nå. Etter å ha blitt vant til manduca'n så er denne uansett mye bedre både for deg og snuppa Jeg visste ikke hvor mye BB belastet korsryggen (au*) før jeg fikk prøvd ordentlig ergonomisk riktig sæle Hører mange liker ergo og beco også. Anbefaler i hvert fall ikke babybjørn Åh, jeg mente du hadde skrevel manduca et sted, men ble usikker på om jeg blandet deg med noen andre, og så hadde jeg ikke tid til å lese meg bakover å se Jeg ville ikke ha BB skjønner du, men prøvde å skrive så diplomatisk som jeg kunne Det var det eneste de hadde på butikkene skjønner du, så ble i tvil på hele greia! Jeg har bestillt med manduca i dag! Leste og leste og kom frem til at det var det jeg ville ha. har jo mobywrappen til nyfødt, så det gjør meg ikke noe at den ikke "passer" før 3-4 mnd Gleder meg til å få den og prøve! Bestilte en sort med røde detaljer som var skikkelig fin Da står den til mannens jakke, så kanskje han også vil prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #3572 Del Skrevet 27. mars 2012 God morgen! Jeg føler meg skikkelig utvilt! Klumpelumpen la seg 2035 i går, liten minibyssing 2120. Jeg la meg rett over kl 23 og sovnet Første amming 0050, så 3... og 5.... og over i min seng 0545. Han var så urolig at jeg stod opp og bysset han ordentlig i søvn 1 time senere, så sov vi til 0745 Da stod han i senga si så stolt og smilte til mamma Vet ikke helt hvorfor han holder på å våkne annenhver time der... har visst sluttet med byssing :gjeiper: Veldig greit å putte inn puppen. Så øker jeg kanskje melkeproduksjonen litt og han sovner veldig godt - for en liten stund i alle fall Fant ikke tynnere vognpose i går. Vi var en tur på grønland. Jeg innbilte meg at barnas hus var der, men det var barnevognhuset Rudo. Jeg går helt i surr på hva som er hva Der hadde de bare babysnuggle fleecepose, som jo var veldig fin og sikkert passe tykk - men jeg betaler ikke nesten 1000 kr for en vårpose Så i dag stikker vi på den riktige barnas hus og kjøper babytravel pose (tror jeg) - skal visstnok bare koste 300,- Kanskje det blir en liten trilletur i marka også, siden Møffi sier snøen har smelta ordentlig? (så slipper jeg grusombakken, den var tøff sist (søndag). kondisen har nok blitt litt skada etter forkjølelsen Og gratulerer med bestilt manduca Cherrytomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 27. mars 2012 #3573 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor stor er forresten Andreas blitt nå? Vi skal på 8 mnds kontrollen på fredag så vi er spente (hun var 73 cm og 8,3 kg på 6 mnd ) Tipper på hun er 76 cm og 9,2 kg eller noe nå, men vanskelig å gjette når det er hele to mnd siden forrige syns jeg. Håper manducaen kommer raskt, hadde vert gull å ha den kjapt nå når våren virkelig er på vei Har dere fått barnehageplass? Her ventes brev i posten når som helst nå og vi er kjempespente! Naboen min fikk ikke og hun er noen uker eldre enn vesla, så jeg tviler litt da. Får vi ikke i den barnehagen vi helst vil må vi kjøpe en andrebil, så da tror jeg jammen jeg blir hjemme et halvår til for kontantstøtten går jo opp til 5000,- i august så da lønner det seg ikke for meg å jobbe om vi må kjøpe ny bil i tillegg! (Jeg har 80% stilling og får utbetalt rundt 10.000 i mnd. vil tro en 60% plass i barnehage ligger oppunder 2000,- så blir det da utlegg på ny bil, ekstra årsavgift, ekstra drivstoff, ekstra forsikring, ekstra servicer.......... Nei, fyttikatta ) Så vi er superspent på det brevet som forhåpentlig dumper nedi postkassa i dag eller i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #3574 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor stor er forresten Andreas blitt nå? Vi skal på 8 mnds kontrollen på fredag så vi er spente (hun var 73 cm og 8,3 kg på 6 mnd ) Tipper på hun er 76 cm og 9,2 kg eller noe nå, men vanskelig å gjette når det er hele to mnd siden forrige syns jeg. Håper manducaen kommer raskt, hadde vert gull å ha den kjapt nå når våren virkelig er på vei Har dere fått barnehageplass? Her ventes brev i posten når som helst nå og vi er kjempespente! Naboen min fikk ikke og hun er noen uker eldre enn vesla, så jeg tviler litt da. Får vi ikke i den barnehagen vi helst vil må vi kjøpe en andrebil, så da tror jeg jammen jeg blir hjemme et halvår til for kontantstøtten går jo opp til 5000,- i august så da lønner det seg ikke for meg å jobbe om vi må kjøpe ny bil i tillegg! (Jeg har 80% stilling og får utbetalt rundt 10.000 i mnd. vil tro en 60% plass i barnehage ligger oppunder 2000,- så blir det da utlegg på ny bil, ekstra årsavgift, ekstra drivstoff, ekstra forsikring, ekstra servicer.......... Nei, fyttikatta ) Så vi er superspent på det brevet som forhåpentlig dumper nedi postkassa i dag eller i morgen! Her har vi ingen kontroll før 9 mnd, men jeg var å veide han da han var 7 mnd. Da var han 8,6 kg. Tipper han er 9 kg ca nå, og 73-74 cm.... han passer i hvert fall str 74 veldig godt, det er ikke for stort Spent på barnehageplass jeg også Har ikke fått svar ennå, men det skal vel komme før 1 april tror jeg? Har faktisk optimistiske tanker om at vi får plass på 1.valget - fordi den er nyåpnet og rett i nærheten (nære adresser har fortrinn...) -men jeg aner jo egentlig ikke. Det ville jo vært veldig praktisk da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #3575 Del Skrevet 28. mars 2012 "Hallo, hallo - sitter du på do - ko-ko, ko-ko" pleier jeg å si når jeg vil ha oppmerksomheten hans i vippestolen under mating Mannen la klumpen 2025 i går og faktisk ingen ekstrarunder Ble litt overasket over at klokkestillingen gikk seg til så raskt Amming 0000, 02, 0545 og over i min seng 0715 hvor vi forble våkne Vi fikk kjøpt vårpose i går. De hadde ikke den billige baby-travel-posen som jeg hadde sett på nett, men jeg kjøpte en brio shiny-fleecepose til halvpris Vi fikk testet den ute i marka i går og jeg liker at den har en sånn "lomme" sånn at jeg får satt den over ryggen liksom.. da holder den seg på plass. For vi bruker ikke selene ennå Virker som den er passe varm på dager som vi har hatt nå Men nå kommer jo vinteren tilbake så godt jeg ikke har gjemt dunposen så langt unna Vet ikke helt hva vi skal gjøre i dag. Det er grått ute og jeg kjenner det er helt greit å ikke gjøre så mye i dag. Skal lage pære-avokadomos og sette på en vask sånn at klær er rene til påsketuren. Så må vi kanskje skrive en handleliste på ting vi trenger også - når vi kommer hjem. da er det jo stengt... eller kanskej vi handler i sverige på tur hjem? Det ville jo vært lurt - både billig, og pause for klumpen.. Hmm.. Maybe baby sier jeg bare - det er i hvert fall ingen vits å forvente sommertemperatur verken her eller der i påsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 28. mars 2012 #3576 Del Skrevet 28. mars 2012 Haha, for et rim :gjeiper: her synger vi tommelfinger, tommelfinger for og holde på konsentrasjonen/oppmerksomheten, og når vi går tom for fingre improviserer vi videre Vi har også begynt og forberede påsketur, kjøpte inn alt av grøt og frukt i dag, middag lager jeg der nede, men da slipper jeg og styre og kjøpe inn div som kanskje i tillegg er dyrere og smaker annerledes... Så nå vasker vi klær og har begynt på pakkelista har 8 mnd kontroll om en time også! Ha en fin dag, lillegutt hilser og sier Bæ Bæ Bæ ææææææææææiiiiiiiææææææææ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 28. mars 2012 #3577 Del Skrevet 28. mars 2012 Mating i vippestolen fungerer dårlig her da mister hun fokus. Hun sitter i høystol rett foran meg - uten leker eller noe forstyrrende. spiser som regel opp alt, men vil hun ikke ha mer er det helt ok og jeg gir meg etter andre forsøket (er livredd for å presse henne så hun får matnekt på grunn av det ) Vi smiler og prater mye og lager måltidet til en god kosestund Når hun sitter ved bordet sammen med oss får hun noen rosiner el.annet småtteri å sitte å dille med. 1 går inn mens 5 går på gulvet, men vi øver ihvertfall (før var det vel heller 1 inn og 15 i gulvet så det går fremover med pinsettgrepet ) Vårpose må vi også ha oss. lurte på å sy en men oppi overtagelse av nytt hus tror jeg ikke det blir tid til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #3578 Del Skrevet 29. mars 2012 Som jeg nevnte for noen dager siden (4-5?), så reiste han seg i senga for første gang! Og det er helt sprøtt da, hvor fort utviklingen går etter han har gjort det en gang. Nå prøver han å dra seg opp overalt :gjeiper: (og det er ikke alle steder som er like trygge det er uansett ikke like mykt å falle mot parketten som på madrassen i senga si ) - morsomt å se på han, for han har fått kontroll over kroppen så fort syns jeg. Han har funnet ut at han kan sitte på knærne, og dermed reise seg veldig forsiktig og kontrollert *flinke, flinke gutten!* Og jeg syns jeg er ganske flink til å la han prøve seg, uten at jeg er nevrotisk for at han skal skade seg hele tiden Natta 2022 i går, ingen ekstrarunder. Første amming 2315, da hadde han vært urolig en stund og hatt noen lyder i søvne, så når jeg tok han opp var han egentlig ikke helt våken. Var bare greit for meg å få det unna så kunne jeg sove... Men han sov veldig urolig, så jeg sov dårlig - men neste amming 0250 med ørten påfølgende byssinger og enda en pupp, så først 1 time senere forble han sovnede i senga si Da sov han til 0645 og over i min seng og vi sov til 0815 I dag skal vi på jobben min å hilse på Jeg starter jo sånn offisielt i morgen... men skal ha feriedager (gud-skje-lov) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #3579 Del Skrevet 29. mars 2012 Haha, for et rim :gjeiper: her synger vi tommelfinger, tommelfinger for og holde på konsentrasjonen/oppmerksomheten, og når vi går tom for fingre improviserer vi videre Vi har også begynt og forberede påsketur, kjøpte inn alt av grøt og frukt i dag, middag lager jeg der nede, men da slipper jeg og styre og kjøpe inn div som kanskje i tillegg er dyrere og smaker annerledes... Så nå vasker vi klær og har begynt på pakkelista har 8 mnd kontroll om en time også! Ha en fin dag, lillegutt hilser og sier Bæ Bæ Bæ ææææææææææiiiiiiiææææææææ A hilser tilbake og sier: umma, umma, mumma, mamma, umma... Sånn gjør vi det her også, tar med oss uåpnet mat og det samme med bleier og stelleting Greit å ha alt og slippe måtte lete i butikkene der nede Må si jeg syns det er litt urettferdig at dere har 8 mnd kontroll og ikke vi Ha en strålende ferie Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. mars 2012 #3580 Del Skrevet 29. mars 2012 F er innom og hilser på og si mah mah mah mah mah Fin fin dag til deg og A PS. Dere er sååå heldige som skal på påsketur!! Synes dere er flink å reise med liten en, her har vi så og si ikke dratt lengre enn hytta (som egentlig er som hjemme) Kose dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå