Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Uaaæææh! Vær forsiktig med løk i maten til de små! :daane: Lagde ny middag til han i går - bestående av løk, hvitløk, gulrot, squash, bx tomater, kyllingfilet og fullkornspagetti... :sjenert: Han spiste en del, men dette var ikke så godt som kokos-gryta... Men det ble masse prompers i natt! :eeeh:

Natta 21, etter 1 times byssing. Samme som tidligere her hvor han er supertrøtt, men klarer ikke å falle ned i søvnen. Så våknet han 00, og 0230, og byssing 0400, og ny amming 0440, og 0530 :fise::roll: Tok han over i senga og vet egentlig ikke hvor lenge vi har sovet... Til 7 kanskje... litt over? :Gjesp:

Vet ikke helt hva som skjer med han klumpen - plutselig er smokken interessant også :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for oppskrifter! :jepp:

Men du? Hvordan lager du denne gryta? Tenker på.. har du alt oppi sammen, og så koker du det? Evt hvor lenge? Eller stekes kyllingen, for så å puttes oppi?

God helg :klemmer:

De oppskriftene er fra Belle ;) og vet egentlig ikke hvordan hun har gjort det, men jeg foretrekker å surre alt av grønnsaker i smør for å få frem mere smak også tilsetter jeg væske etterpå som det koker seg mørt i :)

Fin leilighet dere skal selge forresten, hadde kjøpt den tvert om den var i Oslo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å koke det, jeg. Men enig i at det blir mer smak om man surrer dem litt først. Gjorde det med bolognesen. Da surret jeg grønnsakene i olje og oregano. :sikle:

Og så er det greit å huske på at gulrot har en hel del lengre koketid enn kylling. Eller couscous. :fnise: Kjøtt til de små skal forresten bare bli grått, ikke stekt, så jeg koker det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre gud for en natt :sukk: Jeg har glemt å sagt det, men lillemann har blitt forkjølet igjen og fryktelig snørrete siste dagene... Kanskje jeg har dratt han for mye med ut? :sjenert: Han har jo vært godt kledd da..

Uansett da, natt 2015, ekstrarunde med byssing 21 og amming 2245, ny bysserunde 00, og dro frem puppen 0020..... da tok jeg med babycallen inn på pc-rommet til mannen og sa: vær så god, nå har du bysse-ansvar frem til 0230..... Han har de siste lørdagskveldene uansett sittet å spilt til langt på natt, så da kan han jo likevel gjøre noe fornuftig når han er våken :kjefte: Jeg la meg allerede 23 og rakk å sove 1 time før han våknet. Men gutten sov ca 10 min før Pappa måtte til pers ;) og han bysset 1 gang, 2 gang, 3 gang, 4, gang.... Om jeg fikk sove mens det pågikk? :hoho: særlig :roll: 5 gang tok jeg over, og han sov hele 40 min før han våknet igjen! :daane: byssing, byssing - ny pupp 2-tiden, sovnet nye 40 min... ny byssing, sovnet 1 time og stryke på kl 04 - og det ble stille til 7! *thank you Lord* Om du syns du har det ille om natta - husk at det alltid kan bli værre! :gjeiper:

Tok A over i senga for pupp, men sove var helt uaktuelt. Så mannen fikk ta morgen-ansvaret og jeg prøvde å sove litt mer, men mislyktes pga for mye sutring ute stua :roll:

Noen dager blir bare sånn at man venter på kvelden og lever i håpet om at neste natt blir bedre :overrasket:

God søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppskriftene er fra Belle ;) og vet egentlig ikke hvordan hun har gjort det, men jeg foretrekker å surre alt av grønnsaker i smør for å få frem mere smak også tilsetter jeg væske etterpå som det koker seg mørt i :)

Fin leilighet dere skal selge forresten, hadde kjøpt den tvert om den var i Oslo :ler:

Da skal jeg prøve meg på en middagsgryte iløpet av nærmeste framtid jeg og, har en vegeterianer her og :fnise:

Da synes jeg jaggu dere bare skal hive dere rundt og flytte opp hit :ler:

...og når det gjelder det siste innelgget ditt, om en h*lvetesnatt -- jeg føler sååååå med deg!!! :troest: Håper du får tatt deg en hvil iløpet av dagen :klemmer:

..og hva er egentlig greia med at vi damer er skrudd sammen sånn at vi blir liggende våkne og høre på skriking/sutring, mens menna kan sove seg gjennom ørti amminger/oppvåkninger/byssinger?? Urettferdig! :frustrert:

:klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hva er egentlig greia med at vi damer er skrudd sammen sånn at vi blir liggende våkne og høre på skriking/sutring, mens menna kan sove seg gjennom ørti amminger/oppvåkninger/byssinger?? Urettferdig! :frustrert:

:klem:

Jeg vet ikke, må være noe innebygd?.... :ler::roll:

-------------------------

God morgen! ;)

Mye bedre natt her, men litt dårlig søvn på mamma likevel. Ikke bare A som er forkjølet lenger... her er hele familien snørrete nå :filer: Stakkars A, om han har hatt det sånn som jeg har hatt det i natt - med hals som snører seg sammen og nese som ikke vil slippe igjennom luft - så er det jammen ikke rart han har sovet dårlig og sutrer mye :troest: Huff, de kan jo ikke blåse ut, eller trekke inn snørra heller....

Men det ble natt etter et avslappende bad kl 2030 :sove: En liten raperunde kl 21. Amming 2345 når jeg la meg, og 0300 og over i min seng kl 6 :) Så var det morgen kl 8. Veldig bra :tommelopp: (men jeg sov dårlig med han sammen med meg i dag tidlig. Ikke så gunstig å ligge i bare 1 stilling med snørr og gjenngrodd hals :roll: ) Bedre nå når vi har stått opp da :kaffekopp:

Vi får se hva dagen bringer :sol: Fortsatt våren her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med forkjølelse da :( Er det sånn at dere holder dere inne da? Helgen gikk visst litt for fort her, så glemte og avtale noe mer ang trilling ;)

God bedring i sola :sol: og vinden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med forkjølelse da :( Er det sånn at dere holder dere inne da? Helgen gikk visst litt for fort her, så glemte og avtale noe mer ang trilling ;)

God bedring i sola :sol: og vinden...

Hei Møffi!

Her er forkjølelse ingen hindring - ingen av oss har jo feber, bare litt snørr og nys :gjeiper: Så vi kan gjerne trille om du tar risken på å bli smittet da? ;)

I dag har vi tatt den nye standardrunden: dvs sitte-våken-trilling ned til senteret, handling i manduca og sove på vei hjem igjen :) Funker bra! :sol:

Det har sneket seg inn et par ting i uka her, så bare i morgen og fredag vi kan.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin tur-rutine :) Her har vi gått tur retur Rema i manduca og så har jeg vasket hele leiligheten :danse: *skryte, skryte* ;)

Skal vi si i morgen da? Same routine as every time? :nigo:

Edit: a på heeeeeelt feil ikon til slutt der, gitt :gjeiper:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin tur-rutine :) Her har vi gått tur retur Rema i manduca og så har jeg vasket hele leiligheten :danse: *skryte, skryte* ;)

Skal vi si i morgen da? Same routine as every time? :nigo:

Edit: a på heeeeeelt feil ikon til slutt der, gitt :gjeiper:

Flinka som har vaska! :ler:

Perfekt, da ses vi i morgen. Same as always yes :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka som har vaska! :ler:

Perfekt, da ses vi i morgen. Same as always yes :nigo:

Toppers!!! Gleder oss (ja, jeg snakker på vegne av lillegutt som sover og ikke vet hva som kommer til og skje) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings ;)

En ny bra natt :) Hadde jeg bare lagt meg i tide :Gjesp:

Mannen sovnet klumpen 2007 - det er ny rekord på tidlig-legging uten at det blir ekstrarunder :jepp: Så ble det amming 2330 når jeg la meg, og 0230 og 0530.. normalt ville jeg tatt han over i senga, men pga forkjølelsen så fant jeg det best at vi sov hver for oss. Han våknet igjen 0640... og jeg var så vidt på vei for å ta han opp igjen, da ser jeg at han har sovnet selv igjen :tommelopp: Men da finner selvsagt mannen ut at det er på tide å stå opp 5 min senere og klarer ikke å undertrykke et host. Så da våknet han igjen.... over i senga på puppen i håp om en liten lur til... men nei.. fuglene kvitret for hardt :fnise: Da er det bare å sette på kaffen :kaffekopp:

Han har sovet ekstremt dårlig på dagen i det siste. Vi snakker 30-35 min all over :roll: Selv om han sover nesten 12 timer totalt på natta, så trenger han i hvert fall en lur som går over 1 time :jepp: Så etterpå, på første luren er det uaktuelt at han våkner etter en halvtime. Da blir det ny byssing så han får sove litt til... Det passer bedre med trilling med møffi og tassen senere i dag også ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Koselig liten trilletur + cafe med møffi og tassen i går :)

A tok kvelden 2020 i går og våknet 22 hvor han fikk pupp igjen. Tror jeg vekte han når jeg skulle finne meg noe bråkete snacks på kjøkkenet. Jeg fikk lagt meg 23 og sovnet fort :tommelopp: Så ble det amming 0115, og 0230..... og så var det stille helt til 0615? :klo: jeg kan i hvert fall ikke huske at jeg har vært oppe mellom der :ler: Tok han over i senga for pupp og mere søvn, men nei..... byssa 1 gang, og våknet når jeg la han ned - og bysset en gang til.., og våknet igjen :daane: Greit, så er det morgen da :roll::sol: Jeg føler meg litt bedre av forkjølelsen, all snørringen har gitt seg litt så jeg det kiler ikke så fælt i nesa med påfølgende rennende tårer og nys :gjeiper: Men er stygt redd for at 2-dagersen A hadde i helgen bare var en prewiev.... for det virker som han er snørrete igjen nå, og at han er smittet av vår forkjølelse :troest:

I dag kommer farmor og skal være barnevakt. Jeg skal på et intervju igjen... hadde egentlig bestemt meg for å la ting ligge og bare akseptere at jeg skal tilbake til min gamle jobb, men jeg prøver å ta det med en avslappet holdning ;) Det er dessuten bare hos rekrutt-firma i dag så... blir mest info. Uansett, så får de raska på om de eventuelt vil ansette meg - må ha tilbud før påske :ler:

Men jeg håper tid med farmor går bra. Sist så ble det full hylings når han våknet fra luren sin (selv om farmor kom før luren) og jeg måtte hastekjøre hjem fra byen :sukk: Han har litt seperasjonsangst for tiden...

Her er det sutrings ute på gulvet - så klart, han begynner vel å bli trøtt nå :roll:

Ha en fin onsdag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaa for 8måneders-storgutt!! :bursdag:

..klumpe-lumpen :fnise: Her er kosenavnene "klumpen" eller "proppen" - hva skjedde med "lille venn" "skatt" osv ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 mnd!! :danser: :danser: :strix: :strix:

Koselig og se dere i går, som alltid ;) Håper A ikke blir mer forkjølet da, og at intervjuet gikk bra!

Btw: her kaller vi han lilleprompen, bæsjegutt osv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaa for 8måneders-storgutt!! :bursdag:

..klumpe-lumpen :fnise: Her er kosenavnene "klumpen" eller "proppen" - hva skjedde med "lille venn" "skatt" osv ? :ler:

Btw: her kaller vi han lilleprompen, bæsjegutt osv :sjenert:

Hehe.. klumpelumpen er avledet av kosenavnet gull-klumpen.. :fnise: Vi bruker også gutten, vennen, pruppeluppen, kålmarken, eventuelt kålormen, propellen..... det finnes ingen begrensninger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare kallenavn er bare søtt synes jeg. Her går det mest i klumpen for vår del. Fordi hun alltid har vært en klump av en baby, dvs. kort og tung. :ler:

Da hun lå i magen kalte vi henne for kreket. :fnise:

Grattis med 8-månedersgutt forresten. :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol:

For en herlig natt! :sove:

Natta 2020, amming 23 og jeg la meg etterpå. Så ny amming 0215 og over i min seng 0545 med pupp. Da sov vi ok helt til 0740! :nigo: Fantastisk! Jeg registrerer også at 3 timers-intervallene synes å ha økt med et kvarter... og håper ting er i ferd med å skje helt av seg selv :fnise: Syns det er så deilig når han sover godt og ikke har noen plager. Nesten så jeg ikke tør å variere kostholdet han har nå av frykt for at det skal skje noe med magen igjen :gjeiper: Han er jo litt forkjøla, men er tydeligvis ikke særlig plaget av det på natta (jeg har hevet hodeenden hans igjen... ) ;)

Intervjuet i går gikk bra, bortsett fra at jeg kom 10 min for sent etter evinnelig leting etter parkering i byen :roll: Til slutt måtte jeg bare feilparkere! Var sikker på at det måtte ligge en bot på ruta når jeg kom tilbake, men neida... flaksen var med meg i går :ler:

Hun har lyst til å presentere meg for oppdragsgiveren, men jeg er litt usikker på om denne arb.giveren er noe for meg :glare:

Og det gikk bra med farmor og A i går! :tommelopp:

Hun kommer i dag også, jeg skal til legen ;)

Ha det fint! Her forventes det 17 plussgrader og strålende sol utover dagen. Tror jeg skal sette A i vippestolen på terassen senere og rydde litt i hagen :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag ;)

Her har solen allerede kommet frem :sol:

A la seg 2025 i går, ingen ekstrarunder og jeg la meg 2330 og ble liggende å vente på at han skulle våkne... :filer: Våknet ikke før nærmere 01 faktisk, ny amming 0330, byssing 0445 og over i min seng 0615, og vi sov til litt over 8. Cluet hos oss er åpenbart at jeg passer på å dra den svarte rullgardinen langt nok ned sånn at den stenger lyset ute, da slapper han av lenger om morningen :ler: Og problemet i natt var pysjen :jepp: Mange av de er litt løse rundt kroppen, og når han våkner så snur han seg rundt på magen og prøver å crawle litt... så setter han fast armen og ender opp i en slags tvangstrøye og da må han selvsagt rope på mamme :roll::fnise:

I dag skal jeg og A ned til byen på H & M en tur :) Manduca-tur i byen. Skal prøve å finne en caps til han og jeg vil ha meg en skikkelig god cafê mocca :sikle:

Så skal jeg bake baby-kjeks :jepp:

Det blir enten disse: http://barebarnemat.blogspot.com/2011/05/havrekjeks-med-eple-og-kanel.html eller disse: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=105240

Har ikke helt bestemt meg ennå. Om andre har tips til babykjeks så rop ut! :ler:

Syns A bør få noe å spise på/holde på med når han sitter i stolen sammen med oss og vi spiser middag :jepp: Dessuten så må det jo være et genialt tidsfordriv, f.eks på cafe, i vogna eller i bilen (på påskeferie) :nigo:

Ellers så gikk det greit hos legen i går og bra med farmor og A. Han hadde grått litt når hun skulle trille han i søvn, så hun hadde tatt han ut av vogna, roet han ned, lagt han ned igjen og gitt han smokk som han tok å putta selv i munnen :hakeslepp::overrasket::klo:

Også tenker jeg alt for mye på jobbstart etter påske og er livredd for at kjære ikke skal være aktiv nok med A og at A skal være skikkelig lei seg hele dagen og bli deprimert :sukk: Helt irrasjonelle tanker, jeg vet.... og helt far out og ta sånne sorger på forskudd.

Det går nok bra.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...