Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner hvor navnet ditt kommer fra :)

Jo takk ;) Litt varierende hvor inspirert man er som småbarnsmamma :gjeiper: :ler:

Var forresten så vidt innom treningsdagboka de i går.... og min egen gamle nå nettopp.... kribler litt i kroppen... :sjenert:

Må si jeg er imponert over at du har kommet i gang så raskt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag! :nigo: og mamma har fått ganske godt med søvn i natt! :engel:

Lillemann sovnet kl 2005, ny pupp etter 50 min, i seng, opp og bæring 10 min og sloknet for natten 2125 :sovne: Han våknet da jeg la meg 2330 for pupp, og en ekstrarunde på bæring måtte til 15 min etter jeg hadde lagt han ned i vugga. Men han sov helt til 0510 før neste amming :nigo: Så stod vi opp 0730. Nå våknet han - må løpe... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært en tur i byen i det fine, men litt luftige været :sol: Dro på H & M og kjøpte en ny sånn ytter-overrall. Kan brukes alene med ullundertøy under ned til 5 grader tenker jeg. Og når det er fryktelig kaldt er den fin å ha nedi dunposen :jepp: Veldig praktisk med sånne som har både føtter og votter på :)

A fikk forresten aprikosmos igjen i går :spise: Nam! Det er godt! Han ble skikkelig sur når han ikke fikk mer :ler: Mamma måtte forklare at han ikke kunne få så mye om gangen... Og i dag har vi hatt giga-mega bleie :hakeslepp: Lekkasje og alt :daane: Men det viktigste er at A får bæsje hver dag, :jepp: Aprikos skal funke på samme måte som svisker visstnok + at de er fulle av jern som er bra for små :)

I kveld skal kjære på julebord :skaal: Så vi blir hjemme alene, men vi skal kose oss med scampi og jentemat og sjokolade :sjokolade: og Idol :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han sover bedre, håper det fortsetter :jepp:

Nå har jeg fått formene igjen :) Hadde du lagt oppi fargene med vilje eller? :klo:

EDIT: Der skrev vi visst samtidig gitt :fnise:

Vesla bæsjer ikke alltid en gang i uke engeng, men det er helt normalt så lenge de er på morsmelk :)

Her er det full storm og vi har ingen planer om å bevege oss utendørs! Da hadde nok vogna flagret :sjenert:

Vi skal lage oss bakte poteter med stekt bacon, rømme og mais i kveld :sleike: Deilig med fredagskos, om man er alene eller ikke ;)

God helg Line! :klemmer:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt han sover bedre, håper det fortsetter :jepp:

Nå har jeg fått formene igjen :) Hadde du lagt oppi fargene med vilje eller? :klo:

EDIT: Der skrev vi visst samtidig gitt :fnise:

Vesla bæsjer ikke alltid en gang i uke engeng, men det er helt normalt så lenge de er på morsmelk :)

Her er det full storm og vi har ingen planer om å bevege oss utendørs! Da hadde nok vogna flagret :sjenert:

Vi skal lage oss bakte poteter med stekt bacon, rømme og mais i kveld :sleike: Deilig med fredagskos, om man er alene eller ikke ;)

God helg Line! :klemmer:

Ja, jeg putta oppi fargene som en takke-bonus :ler: Jeg kommer aldri aldri aldri til å bruke dem, så kanskje du kan ha nytte av dem ;)

Her merker vi veldig godt at lillemann blir urolig om han ikke får bæsje en dag. Eller det kommer litt an på, promper han mye så går det bra - men stort sett så foretrekker vi alle at bæsjer daglig :nigo:

Bakt potet høres godt ut! :jepp: Dere får holde dere inne så dere ikke blåser bort ;) Kos deg masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble det egentlig i natt? :klo:

Han sovnet 1930 og sovnet for natten 2040 etter en amming. Ny mating kl 0030 og 0430, og 0630 også stod vi opp bitte litt over 8. Da kom bæsjebleia etter smaksprøve på Hipp sviske og eple mos i går :ler: Han syns det var såå godt! Kastet seg etter skjea :hoho: Uka som kommer skal han få smake mer på grønnsaker, så skal jeg se neste uke igjen om han skal få smake litt hirsegrøt... må bare finne ut hvor jeg får kjøpt hirse.. skal visst være veldig godt for magen. Vil ikke ha baby med magevondt! :riste: Tror nok at han har fått innført et fast lite måltid ved juletider (5 mnd) :jepp: Han virker så interessert og har absolutt matlyst ;)

Forresten deilig med så tidlig kveld på han igår. Jeg og kjære fikk sett ikke mindre enn 2 filmer! :nigo:

I dag blir det julestjerneopphenging og lys i hekken :hjerte: Og julegrantenning i borettslaget og honning og soyaglasert ribbe til middag :juletre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk ;) Litt varierende hvor inspirert man er som småbarnsmamma :gjeiper: :ler:

Var forresten så vidt innom treningsdagboka de i går.... og min egen gamle nå nettopp.... kribler litt i kroppen... :sjenert:

Må si jeg er imponert over at du har kommet i gang så raskt! :jepp:

Er ikke noe heftig trening jeg er i gang med da... Det er mest gåturer også har jeg såvidt kommet meg på treningssenteret et par ganger for å trene styrke.

Hva er det som holder igjen for deg? Vanskelig å få til alenetid?

Kos deg med førjulsstemning! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe heftig trening jeg er i gang med da... Det er mest gåturer også har jeg såvidt kommet meg på treningssenteret et par ganger for å trene styrke.

Hva er det som holder igjen for deg? Vanskelig å få til alenetid?

Kos deg med førjulsstemning! :klemmer:

Nææ... vanskelig å si.. :sjenert: Jeg hadde egentlig en plan om å i hvert fall starte med sats baby-timer et par ganger i uka. Men har ikke kommet så langt heller. Det som stopper meg er vel at jeg ikke vet om A kan være i baby-satsen (barnevakten) + tull i rytmer på dagen og bla, bla.. men dette er jo basically bare unnskyldninger :ler: Men jeg går en del trilleturer og bære-turer da :jepp: Føler ikke at jeg er stillesittende liksom ;) Kanskje det skjer noe etter jul?

---------------

A har vært en drøm i natt! :nigo: Han sovnet for natten 2025! :jepp: og våknet 5 timer senere for mat, og sov 4 timer til før mat, så 2 timer til og da stod vi opp litt over halv 8 :)

Han fikk mere sviskemos i går, ca 1/3 dels glass (kanskje 2-3 ss) og jeg mistenker at søvn henger sammen med metthetsfølelsen til baby :jepp: I dag skal vi prøve avokado igjen, blander det med litt morsmelk så vi får litt mere flytende konsistens :gjeiper: (Han får i 15-tiden for de som måtte lure - i tilfelle magevondt)

Nå sover han - siste par dagene med mere nattesøvn har ført til kortere lurer på dagtid. 3 x 45 min, så jeg får vel raske på med littt frokost før han våkner igjen ;)

Vet ikke helt hva vi skal gjøre i dag, fint vær... :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.trøtt.no :Gjesp::daane:

La meg i rimelig tid litt før 00 jeg, men kjære sovnet under nyhetene i går og fikk dermed ikke sove i natt :roll: Maken på snuing og bouncing rundt på madrassen :overrasket: Hadde lyst til å sparke han ut av senga :ler:

Lillemann var flink han og sovnet 2008 i går, 1 amming og 3 ekstrarunder (bæring) måtte til før han sovnet for natten 2110. Våknet ikke før 0245 for mat (det er 5,5 timer det!!), så kl 06 også stod vi opp litt før 8... i natt har han vært litt vel "våken" under ammingene, mye pressing :fise: han fikk ikke bæsje i går, men den kom i stad, den fasteste jeg har sett så langt ;) Han fikk avokado blandet med morsmelk i går, men han grøsser fortsatt av avokadoen, enda den var så finmost den kan bli :kvalm::fnise: Har fryst en fin porsjon, drøyer den en stund så får vi prøve igjen.

I dag får han aprikosmos som jeg har fryst :)

Det er skikkelig mørkt, bløtt og trist ute i dag :sukk: Trøtt i tillegg gjør ikke saken særlig bedre, men vi tar oss en tur på butikken etterpå så jeg får lagd kyllling med byggris (det er digg! :nigo: og sunt! ) og salat til middag. Prøvde nemlig byggris for første gang sammen med soya-ribba jeg lagde på søndag (som forøvrig ble en skikkelig festsøndags-middag) og i dag tidlig har jeg lagt ordentlige byggryn i bløt så lager de fra bunnen av på en måte :ler: Ikke sånn teit boil-in-bag forkokte greier ;) Men uansett da, byggris/gryn er veldig smakfult når man koker det i grønnsaksbuljong - anbefales på det varmeste :jepp: Skal prøve byggotto (risotto på bygg) snart også :) Ja, jeg har litt sånn mat-inspirasjon om dagen - det er tegn på trivsel hos meg :ler:

Lillemann har begynt å rope og hoie og ruller rundt hele tiden :rodmer: Han liker seg veldig godt i babygymmen nå, kan være der over en halvtime før han blir lei ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig imponert over at du (dere?) fortsatt lager så mye god mat! Her blir det altfor mye pølser og annet lettvint :sjenert: Savner litt å lage god mat fra bunnen av, men det er så mye annet jeg burde gjøre og så vanskelig å prioritere. Egentlig bare dumt, det er jo ekstra viktig når man har barn!

Høres ut som nettene deres er litt variable? Syns du det går greit eller? 5,5 time sammenhengende søvn er jo ganske bra :sjenert: 8 timer virker bare som en fjern drøm.. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig imponert over at du (dere?) fortsatt lager så mye god mat! Her blir det altfor mye pølser og annet lettvint :sjenert: Savner litt å lage god mat fra bunnen av, men det er så mye annet jeg burde gjøre og så vanskelig å prioritere. Egentlig bare dumt, det er jo ekstra viktig når man har barn!

Høres ut som nettene deres er litt variable? Syns du det går greit eller? 5,5 time sammenhengende søvn er jo ganske bra :sjenert: 8 timer virker bare som en fjern drøm.. :ler:

Hei Lilly! :nigo:

Matinspirasjonen har vært høyst opp og ned :gjeiper: Har hatt uker med kun ferdig-middager også :ler: Men jeg kjenner at jeg har litt "egen-tid" når jeg lager mat jeg har lyst til å lage = mere energi :) Lager også barnematen hans - nå er det ikke så mye han får ennå, men helt unødvendig å kjøpe glass når man bare kan koke en gulrot og mose :ler:

Ja, nettene er litt variable :sjenert: I natt har han vært våken omtrendt 2-hver time :daane: Jeg har fått maks 2 timer sammenhengende søvn og jeg syns det er helt fenomenalt hvor lite søvn som faktisk går :ler: Det hjelper at det er sol ute da - har blitt utrolig "vær-syk" etter at jeg ble mamma :filer:

Men stort sett så har vi i hvert fall 4 timers-strekk her, og jeg innbiller meg at vi øver oss på opp mot 6-timern - håper jeg i allefall :fnise:

Hvordan har det vært hos deg med utviklingen av søvnen? :klo: Føler du at du får nok søvn? Savner du jobben? :filer:

Jeg savner jobben litt, noen ganger - kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe litt, mest for det sosiale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nææ... vanskelig å si.. :sjenert: Jeg hadde egentlig en plan om å i hvert fall starte med sats baby-timer et par ganger i uka. Men har ikke kommet så langt heller. Det som stopper meg er vel at jeg ikke vet om A kan være i baby-satsen (barnevakten) + tull i rytmer på dagen og bla, bla.. men dette er jo basically bare unnskyldninger :ler: Men jeg går en del trilleturer og bære-turer da :jepp: Føler ikke at jeg er stillesittende liksom ;) Kanskje det skjer noe etter jul?

I forhold til barnepassen må en jo bare prøve. Det værste som kan skje er jo at de henter deg hvis han ikke roer seg. Det skjedde meg sist (men da rakk jeg å bli ferdig med 1t trening :nigo: bare dusjinga jeg ikke rakk).

Men det er ikke alltid så lett å få det til - er jo litt mer styrete å komme seg på trening når man må få det til å passe med rytmen til de små + kle på, pakke osv.

Synes det forresten er koselig å lese her inne hos deg :) . Og spennende å følge med på hvordan dere gjør det med sovinga og hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ripsy :jepp: Veldig koselig å lese hos deg Line :)

Tror vi har det ganske så likt, varierer veldig med hvor lange sammenhengende økter vi har også :sjenert:

Ønsker deg og Andreas en finfin 1 desember :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilly! :nigo:

Matinspirasjonen har vært høyst opp og ned :gjeiper: Har hatt uker med kun ferdig-middager også :ler: Men jeg kjenner at jeg har litt "egen-tid" når jeg lager mat jeg har lyst til å lage = mere energi :) Lager også barnematen hans - nå er det ikke så mye han får ennå, men helt unødvendig å kjøpe glass når man bare kan koke en gulrot og mose :ler:

Ja, nettene er litt variable :sjenert: I natt har han vært våken omtrendt 2-hver time :daane: Jeg har fått maks 2 timer sammenhengende søvn og jeg syns det er helt fenomenalt hvor lite søvn som faktisk går :ler: Det hjelper at det er sol ute da - har blitt utrolig "vær-syk" etter at jeg ble mamma :filer:

Men stort sett så har vi i hvert fall 4 timers-strekk her, og jeg innbiller meg at vi øver oss på opp mot 6-timern - håper jeg i allefall :fnise:

Hvordan har det vært hos deg med utviklingen av søvnen? :klo: Føler du at du får nok søvn? Savner du jobben? :filer:

Jeg savner jobben litt, noen ganger - kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe litt, mest for det sosiale ;)

Godt å høre at dere også har kjappismiddager noen ganger :fnise: Her er det litt for mye av det, men vi får prøve å skjerpe oss.. Snuppa får hjemmelagd mat da, jeg har store planer og tenker å lage all maten hennes selv. Tror det skal gå fint! Har kjøpt "Lettvindt barnemat", står mye bra der!

Nettene våre er også litt variable, hun legger seg ca sju og våkner 2-3 ganger for mat. Er tidlig på`n da, vil gjerne stå opp fem-seks :filer: Men, som du sier - utrolig hvor bra det går. Før ble jeg helt stressa hvis jeg ikke fikk sove åtte timer hver natt :fnise: Utviklingen av søvnen? Tja.. i starten spiste hun ca hver 3. time. Rundt 2-3mnd hadde vi en god periode, da sov hun nesten hele natten; hun sovnet ca ni-ti og sov til seks. Dumme meg tenkte at det kom til å vare, men etterhvert som hun vokste økte matbehovet også :natti:

Kan ikke si jeg savner jobb så veldig :sjenert: Savner kollegaene og det sosiale litt, men de kan jeg jo treffe nå også. Blir ikke helt det samme da :gjeiper: Tenker at det er nå, en kort periode, at hun er liten og jeg kan være hjemme med henne. Vil bare NYTE og tenke minst mulig på alt mulig annet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy fredag! :nigo:

I natt har JEG sovet! :fnise: Fra 23 til 0830, dyp deilig søvn kun avbrutt av 2 x 20 minutter :sove:

I går var jeg helt på randen og tilnærmet psykotisk (a'la anders bering-breivik :overrasket: ). Det var 3. natta på rad med svært lite søvn og kun maks 2 timer sammenhengene :daane: Vi skulle på hjertekontroll med Andreas tidlig, så kunne ikke sove utover dagen :riste:

Jeg tror ikke jeg har nevnt det, men de hørte en bi-lyd på hjertet til Andreas på barselavdelingen og dermed så var vi på barne-klinikken dagen etter vi kom hjem med han. Han hadde da hull i hjerteveggen som var helt ufarlig og veldig vanlig i og med at hjerte var annerledes i magen enn ute osv og at det ville gro. Dermed kontroll i går :) Og UL'n viste et sterkt, flott, fint hjerte og hullet hadde så godt som grodd. Det var samme legen som sist og han ble så sjarmert av min blide gode gutt :rodmer:

Nettene med lite søvn denne uka har ikke vært A's sin skyld, bare jeg som har vært så #%%¤¤¤#ig urolig og anspent og latt meg forstyrre av alt mulig. Og når jeg (og kjære) sover urolig så gjør jo sikkert A det også. :sukk: Men i natt har vi hatt det finfint! :jepp:

Vet ikke helt hva vi skal gjøre i dag, fint vær igjen så må vel komme oss en liten tur etterpå når han våkner :sol: Også skal vi lage pepperkaker :nigo: Vi tok oss en rusletur (bæretur) på grunerløkka forrige gang det var fint vær, dvs onsdag - og da var vi innom delikatessen Havana og kjøpte med ferdig pepperkakedeig fra Bestemor Ingeborg :ler:

Håper alle får en fin helg! Og klemmer til dere alle som er innom meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere også har kjappismiddager noen ganger :fnise

Her er det litt for mye av det, men vi får prøve å skjerpe oss.. Snuppa får hjemmelagd mat da, jeg har store planer og tenker å lage all maten hennes selv. Tror det skal gå fint! Har kjøpt "Lettvindt barnemat", står mye bra der!

Nettene våre er også litt variable, hun legger seg ca sju og våkner 2-3 ganger for mat. Er tidlig på`n da, vil gjerne stå opp fem-seks :filer Men, som du sier - utrolig hvor bra det går. Før ble jeg helt stressa hvis jeg ikke fikk sove åtte timer hver natt :fnise Utviklingen av søvnen? Tja.. i starten spiste hun ca hver 3. time. Rundt 2-3mnd hadde vi en god periode, da sov hun nesten hele natten; hun sovnet ca ni-ti og sov til seks. Dumme meg tenkte at det kom til å vare, men etterhvert som hun vokste økte matbehovet også :natt

Kan ikke si jeg savner jobb så veldig :sjener Savner kollegaene og det sosiale litt, men de kan jeg jo treffe nå også. Blir ikke helt det samme da :gjeiper: Tenker at det er nå, en kort periode, at hun er liten og jeg kan være hjemme med henne. Vil bare NYTE og tenke minst mulig på alt mulig annet :rodme

Her har jeg funnet masse gode tips til barnemat: http://barebarnemat.blogspot.com/ Bare barnemat :jepp::tommelopp:

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver - vi hadde også en god periode rundt 2-3 mnd hvor han sov ca 6 timer i strekk og hadde rekord på 8 :hakeslepp: Men det gikk over :ler: Det er helt sikkert økt energibehov som gjør at de nå våkner oftere igjen.... Jeg har nettopp fått boka sova-uten-gråt i posten og ønsker meg veldig lengre netter, men det spørs om det er noe som kommer av seg selv snart. Og noe vi ikke kan styre egentlig? :sjenert: Selv om gode poenger er å lære de å sovne selv - uten pupp ;)

Mest det sosiale jeg savner også ved jobben :ler: Ukene går jo så utrolig fort med baby - det er mandag-fredag liksom :fnise: Men jeg skal legge ut CV'n min på finn snart. Kunne godt tenkt meg ny jobb med kortere reisevei, når jeg skal begynen igjen... Har lyst å begynne i februar, og ha 1 mnd ca tilgode som jeg tar senere på våren/sommeren :jepp: Vi får se hva som skjer, nå våkna han igjen :kgbaby: Skal skrive hos deg ved neste anledning :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en kjempegedigen, herrlig helgeklem!! :klemmer:

Er innom og leser til deg hver dag, og følger med deg og A, blir bare ikke så ofte at jeg legger igjen spor (du vet, amming + KG + skriving = :P )

Spennende med smaksprøver, og utvikling og alt som skjer! Disse herlige hjerteknuserne våre :rodmer:

Flott å høre at alt stod bra til med lille As hjerte! :jepp:

Håper dere har en super helg!! :klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

I natt har JEG sovet! :fnise Fra 23 til 0830, dyp deilig søvn kun avbrutt av 2 x 20 minutter :sove

I går var jeg helt på randen og tilnærmet psykotisk (a'la anders bering-breivik :overrasket ). Det var 3. natta på rad med svært lite søvn og kun maks 2 timer sammenhengene :daane: Vi skulle på hjertekontroll med Andreas tidlig, så kunne ikke sove utover dagen :riste

Jeg tror ikke jeg har nevnt det, men de hørte en bi-lyd på hjertet til Andreas på barselavdelingen og dermed så var vi på barne-klinikken dagen etter vi kom hjem med han. Han hadde da hull i hjerteveggen som var helt ufarlig og veldig vanlig i og med at hjerte var annerledes i magen enn ute osv og at det ville gro. Dermed kontroll i går :) Og UL'n viste et sterkt, flott, fint hjerte og hullet hadde så godt som grodd. Det var samme legen som sist og han ble så sjarmert av min blide gode gutt :rodmer:

Er ikke lett med lite søvn nei! Føler en har null igjen på lager, alt bare er forferdelig kiipt og HELE verden er imot deg! Dagene er eviglange og en bare går i en døs. Superdeilig å da få en god natts søvn ;)

Uff så ekkelt med hjertet, men så bra at alt er fint! :klemmer:

Vi hadde oss en sånn med hoftene til vesla. Husker ikke om jeg nevnte det i min bok men tror ikke det. Trodde vi måtte til med sånn pute i mange måneder, men ultralyden var kjempefin og vi slapp! :jepp: Men hun har et knapp i kneet da, tror nok det var det legen kjente ;) Skal sjekke det opp med barnelegen om noen uker for det er der enda, men hun trodde ikke det var noe galt ;)

Her har jeg funnet masse gode tips til barnemat: http://barebarnemat.blogspot.com/ Bare barnemat :jepp::tommelopp:

Mest det sosiale jeg savner også ved jobben :ler: Ukene går jo så utrolig fort med baby - det er mandag-fredag liksom :fnise: Men jeg skal legge ut CV'n min på finn snart. Kunne godt tenkt meg ny jobb med kortere reisevei, når jeg skal begynen igjen... Har lyst å begynne i februar, og ha 1 mnd ca tilgode som jeg tar senere på våren/sommeren :jepp: Vi får se hva som skjer, nå våkna han igjen :kgbaby: Skal skrive hos deg ved neste anledning :klemmer:

Den bloggen var superfin ;) Takk for at du delte :jepp:

Jeg også savner det sosiale, selv om jeg er oppom et par ganger i mnd og tyter litt ;)

Vi har rett på barnehageplass fra august. Tror vi bare må kjøre på den Hadde håpt å vente med å ha henne i barnehage til etter nyttår, men tror ikke vi klarer det. Ideellt er det heller ikke siden vi vil ha to forholdsvis tette og vil begynne å prøve igjen etter sommeren ;)

Ønsker deg en superfin helg Linemor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...