Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg gikk ut klokken 14, og snuppa sovnet da. Kom hjem litt over 15 og regnet med hun våknet når jeg parkerte, for det pleier hun alltid å gjøre når vognen blir stille, men hun også sover enda! :hoho:

De triller oss allerede rundt lillefingeren disse små Line :fnise:

Hehe.. det er det de gjør! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom med en :klemmer:

Vi syntes også dette med kveldsrutiner er vanskelig. Vesla vår legger seg ikke før 22-23. Jeg mener hun er sutrete fra ca 19-20 oftest pga hun er trøtt og vi kan begynne å legge henne da. Men samboer er ikke helt enig, han mener hun er for liten til slike rutiner enda, og at vi kan legge henne når hun har roet seg. En annen ting er at han ofte ikke er hjemme fra jobb før i 19 tiden og da får han jo ikke sett henne. Så det går jo ikke. Men vi har litt problemer med flaske, og jeg har enda ikke fått alenetid med unntak av på mandag, da snek jeg meg til trening i en time. Sånn passe vellykket for de som var hjemme.. så hadde vi fått henne i seng 19-20 tiden ville vi fått mer kveld, litt kjærestetid og jeg kunne trent litt..

Ble langt dette, og litt syting i boka di. Det var ikke meningen. Men du er hvertfall ikke alene om dette. Og masse lykke til med dåpen!! :)

Vel, jeg har større tiltro til deg enn til mannen din i forhold til intuisjon ang snuppa ;) Prøv å legg henne når du mener hun er trøtt og klar - det er min oppfordring! :ler:

Uansett så skjer det jo mye med henne nå, kan hende at du får drømmene dine oppfylt før du aner ;)

:sove::trene:

Ps: flaske kan man forresten øve på - og et tips er at hun bør være relativt sulten når dere øver :jepp: Vi skal øve i dag :) (Øver annenhver dag så han ikke glemmer, resten går i frysen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann sov til 1615 etter trilleturen i går ;) Men det endte ikke så værst allikevel - han sovnet 1945 (har jeg sett det tidspunktet før? Jaaa! :roll: ), våknet etter 1 time :bond: Men jeg spurtet rundt i stua og slo av litt lys og tv, ga han raskt en pupp og fikk lagt han igjen! :nigo: Så endelig fikk kjærestene litt tid sammen å slappe av på :kyss:

Amming ved 1-tiden (tror jeg det var) og 0430, og 0530! Da var han lys våken, dermed fikk han ny bleie og vi var våkne til 07 før vi la oss igjen. Så teoretisk startet vel dagen hans fryktelig tidlig i dag. Sov til 0915 så stod vi opp igjen :sol:

Vi har ikke gjort så mye i dag - en trilletur i marka igjen. Han sovnet uten styr i dag også, men våknet like før vi kom hjem og hadde ikke tenkt å sove mer :grine::troest:

Nå sover han sin siste lur i dag, og regner med han sover til 1700. Håper på kvelden like etter 20 og ingen "styrt-amming" en time senere :ler:

Mannen er i byen og klipper seg og shopper ny dress + innkjøp. Vi er i full gang med dåps-greier. I morra skal jeg hente dåpskaka fra kakeblogger (spent på hvordan den ser ut! :jepp: ), kjøpe blomster til pynt, så er det pynting og dekking på grendehuset sammen med mamma på ettermiddagen.

Holder på å legge bordsettings-kabal - men den går ikke opp! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann sovnet 1930 i går, men våknet etter 55 min - rett etter at jeg hadde senket skuldrene :gjeiper: Men jeg tok en rask amming og han sovnet igjen. Litt over 22 våkner han igjen - tok han opp og bysset han i søvn og sendte kjære ut for å snakke med de to guttungene som mente det var helt på sin plass og sparke fotball rett utenfor hos oss :regler::roll:

Amming 01 og 0400 og 0630 - opp 0915. Syns Andreas var flink å sove lenge på lørdagsmorgen! :ler:

Masse ornings senere i dag hvor pappa må være alene-pappa ;)

Håper alle har en fin helg. Jeg begynner å bli litt spent for morgendagen kjenner jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Vel overstått dåp! :nigo: En bør er løftet fra mine skuldre :ler:

Andreas var litt spent på dåpen i går, så natt til søndag våknet han for sikkerhets skyld hver 2.time! :daane: Herre gud, jeg var så trøtt. Men en dusj og litt adrenalin gjør underverker :fnise:

A oppførte seg som en engel i kirken. Sov første delen og våknet like før det var hans tur. Han var den skjønneste av alle! :engel: Etter kirken dro vi raskt hjemom og puppet og skiftet til dress til han :kul: Han sovnet eksemplarisk i vogna si på vei opp og tok seg en 2 timers lur før han minglet med øvrig familie :)

Lettrørt jeg da! :grine: Søsteren til kjære var en av fadderne og holdt en tale - en skikkelig gripende en selvsagt, så jeg måtte frem med både en og to servietter og tørke tårene :ler: Bedre ble det ikke ved gaveåpningen, klarte nesten ikke lese kortene pga store klumper i halsen :hoho::rodmer: Var veldig fint :jepp: Mange fine gaver, og hårreisende høye beløp fra kjæres familie :unsure:

Han sovnet 1945 i går, våknet 2055 hvor han fikk 1 pupp, bæring, ned i seng, våknet, bæring, ny pupp, kjære bar og fikk sovnet han igjen kl 22. Amming 0230 og 0615. En gedigen bæsjebleie :prompe: gjorde at vi måtte holde oss våkne til 0730 før vi fikk lagt oss igjen. Men da stod vi ikke opp før nesten 1030 :nigo: Vi er deilig utvilt i dag! :sol: Strålende sol og kaldt også. Vi har vært på en liten BB-runde og levert nøkler og nå sover han ute i vogna si i sin elskede dunpose. Vurderer å begynne bruke posen om natten også jeg altså.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin kake! Og godt at dåpen gikk fint. Skjønner godt at en sånn situasjon er rørende altså, særlig med masse fine ord fra familiene. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kake :) deilig å ha dåpen overstått.. Det synes jeg og :nigo:

A hørtes jo helt eksemplarisk ut :) koselig med taler og fine gaver.. Er lov å bli rørt da Line :rodmer:

Håper dere har en fin novemberuke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er stup-trøtt ved 1930-tiden uansett :jepp: Jeg prøver ikke styre noenting, men det er visse tidspunkter som gjentar seg igjen og igjen og igjen :gjeiper: Han sovnet da i går også, men våknet etter 20 minutter. Fint! tenkte jeg - da blir det natta rundt 21 i stedet ;) Vel... :sjenert: han sovnet 2130, og våknet igjen etter 20 min - mannen måtte trå til med bæring og da forble det natt fra kl 22 :nigo: Jeg digger at mannen bidrar med leggingen! :jepp:

Amming i 2-tiden og 5 og stod opp 0800 :sol: En fantastisk dag i dag så etter lillemanns første lur føyk vi ut på butikken, nok en gang trodde jeg at jeg skulle rekke det uten at han sovnet, men neida - han sovnet så vidt i bilen og var i koma i BB på vei fra garasjen og hjem :ler:

Jeg hadde planlagt en tur i marka, så da bare putta jeg han rett i vogna og gikk ut igjen... Utrolig fint ute i dag, med rim som glitret og solen mellom trærne og tåken som lettet fra vannet (jøss, så poetisk :fnise: ). Men på vei hjem så våknet han med hyl, og ville ikke la seg roe ned selv om jeg tok han opp iført hele dunposen og bysset og snakket og sang og sssh'et :daane: Heldigvis hadde jeg med BB og yttertøy (som regel har jeg med det sånn i tilfelle, men ikke alltid) så da måtte jeg bare få på han klær og opp i sælen :filer: Det hjalp ikke kun av seg selv det må dere tro. Mamma måtte synge hele veien hjem, samtidig som hun trillet vogna i oppoverbakke :gjeiper: Men vi fikk oss en fin tur likevel da ;)

Nå er han på sin siste lur i dag, og forhåpentligvis sover han 2 runder, dvs 1 1/2 time. Tror han trenger det nå :kgbaby:

Han fikk sin første smaksrunde i går da! :nigo: 2 stk moste blåbær - og han syns det var såååå godt. Han kunne veldig gjerne tenke seg fler enn 2 :ler: De er jo så søte de blåbæra i butikken, så ikke neo rart :fnise: På torsdag har jeg tenkt meg på åpen helsestasjon for å veie, og snakke med helsesøster om eventuell mere mat eller ikke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kake :) deilig å ha dåpen overstått.. Det synes jeg og :nigo:

A hørtes jo helt eksemplarisk ut :) koselig med taler og fine gaver.. Er lov å bli rørt da Line :rodmer:

Håper dere har en fin novemberuke! :klemmer:

Takk! Det samme til dere :klem::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kake! Og godt at dåpen gikk fint. Skjønner godt at en sånn situasjon er rørende altså, særlig med masse fine ord fra familiene. :Nikke:

Mmm... jeg var bare ikke helt forberedt på at jeg var såpass emotional :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på helsestasjonen og veid oss i dag :skravle: Ehm... oppdaget at den åpne helsestasjonen var på onsdager da :flau: , men vi fikk både veid og snakket med helsesøster allikevel :)

Han har gått opp til nesten 6,9 kg! Det er over 600 gram fra 3 mnd-kontrollen (4 uker siden), så helsesøster mente han er i godt hold og absolutt ikke har behov for noe mer mat utover morsmelk :) Men smaksprøver - det kunne han gjerne få :jepp:

Gøy med smaksprøver! :nigo: I går fikk han gulrotmos, det var ganske godt, men litt rart når det kom klumper. I dag har han fått et par båter med mandarin (han suger, mens jeg presser ut saften) og det var veldig godt :ler: Han vil gjerne ha mer enn han får ;)

Kveldene og nettene er de samme. Det blir ikke ordentlig natta før 22, sånn er det bare akkurat nå. Han våkner fortsatt tidlig mellom 7-8 og er ikke klar for å sove med en gang da. Jeg har lagt meg igjen for 1 ekstra time på første luren hans de to siste dagene - det hjelper det :jepp:

Han sikler, spytter, og snakker masse! :skravle: Med puppen, med lekene i babygymmen, til hendene sine, til veggen i vognbagen - you name it. Alt kan snakkes til :ler: Goj, goj, goj :rodmer: brr, brr, bum. Og alt kan puttes i munnen :gjeiper: Og masse smil og latter og hikst - særlig på kvelden :)

Har også vært ute på trilletur i marka igjen i dag. Måtte trå til med dunjakke på mamma i dag :fryser: Kaldt! men veldig fint ute :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :kaffekopp:

Innom og ser hvordan det går med dere! Alt for lenge siden sist nå :skravle: Høres ut som dere har det fint, det er bra :klemmer:

Gratulerer så mye med vel overstått dåp, så koslig at alt gikk bra :rodmer: Jeg syns dåpsdagen til snuppa var veldig fin, en dag med mange gode minner - men jammen var det ikke godt å få det overstått også :fnise:

Så bra at Andreas vokser og legger godt på seg, da har man en bekymring mindre :gjeiper:

Mange :klemmer: og håper dere får en kjempefin helg! :sol:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :kaffekopp

Innom og ser hvordan det går med dere! Alt for lenge siden sist nå :skravle Høres ut som dere har det fint, det er bra :klemmer

Gratulerer så mye med vel overstått dåp, så koslig at alt gikk bra :rodmer: Jeg syns dåpsdagen til snuppa var veldig fin, en dag med mange gode minner - men jammen var det ikke godt å få det overstått også :fnise

Så bra at Andreas vokser og legger godt på seg, da har man en bekymring mindre :gjeiper

Mange :klemmer og håper dere får en kjempefin helg! :sol

Hei Lilly! Koselig at du er innom! :) Selv om jeg syns det er vel sjeldent ;) Regner med at kg-rutinen har måttet vike for andre ting ler: Ja, dåpen var veldig fin - jeg var ikke forberedt på at jeg skulle bli så rørt :rodmer: Er veldig glad for at vi valgte å døpe - var jo ikke helt sikker på det sånn i utgangspunktet

Ha en super helg du også Lilly - håper du oppdaterer din egen bok snart :klemmer

----------------------

En fin lørdag! :sol: Jeg har vært ute et par timer alene. Nå er pappaen ute å henter filmer og pizza til oss. Filmer... :sjenert: Kan vel telle på 1 hånd hvor mange hele filmer jeg har sett og fått fulgt med på siste månedene :ler:

Jeg har nettopp fått sovnet lillemann direkte i vugga jeg! :nigo: Det er første gang :jepp: Han ville ikke sovne på puppene, og jeg orker ikke bære, bære, bære.... :roll: Så når jeg så at han slappet godt av på lammeskinnet på sofaen (mens jeg sang bæ, bæ lille lam) så tenkte jeg at nå gjør vi et forsøk. Som tenkt så gjort, og jammen sovnet han ikke i løpet av 5 minutter! :sove: Det skal sies at han var over en halvtime på overtid i forhold til hva han pleier å være våken da, men allikevel... Jeg tror kanskje sovne-på-puppen-avvenningen bare går seg til av seg selv etterhvert? Tenker også at jeg kan fortsette å øve på dette på dagtid :Nikke:

Ellers er det fortsatt øving på flaske. Vi har problemer med avent-flaska som han tok i starten. Han tar den liksom litt, men biter mest i den og skjønner ikke helt at det er masse deilig morsmelk inni der :gjeiper: Så her om dagen kjøpte jeg 2 ulike kopper, men syns ikke de funka så bra heller. Vi ga nemlig melk fra kopp på gamlemåten her om dagen, og det går superfint. Ulempen er at man bør være 2. Blir jo lett masse søl og de veivete armene hans :roll::fnise: Men i dag har jeg også kjøpt Mam-flaske med flat tupp. Har hørt at flere får suksess med den, så da prøver vi den en runde i kveld :romeo:

Det er 3 uker til jeg skal ut med en venninne på byen! :skaal:

Jeg skal, jeg skal, jeg skal :vin:

Håper alle har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det fortsatt øving på flaske. Vi har problemer med avent-flaska som han tok i starten. Han tar den liksom litt, men biter mest i den og skjønner ikke helt at det er masse deilig morsmelk inni der :gjeiper: Så her om dagen kjøpte jeg 2 ulike kopper, men syns ikke de funka så bra heller. Vi ga nemlig melk fra kopp på gamlemåten her om dagen, og det går superfint. Ulempen er at man bør være 2. Blir jo lett masse søl og de veivete armene hans :roll::fnise: Men i dag har jeg også kjøpt Mam-flaske med flat tupp. Har hørt at flere får suksess med den, så da prøver vi den en runde i kveld :romeo:

Mam-flasken var stor suksess! :hoppendeglad: Han skjønte konseptet og alt gikk ned fullstendig smertefritt :ler: Deilig! :jepp:

Og jeg vugget han i søvn direkte både i går kveld og i stad :kul: Han er ikke noe glad i puppen i dag, kjenner mensen er på vei.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere har koselige dager - helt fasinert over hvor "stor" han virker, selvom han bare er 4 måneder. Tiden går virkelig fort fra de er født og frem til de begynner å bli et lite individ. Ser han for meg der han sitter og prøvesmaker all verdens godis, og sikkert blir ganske fornærmet over at han ikke får mer :fnise:

Og apropos det, så fikk jeg lyst på klementiner av å lese her inne, så tror jeg tusler og henter en jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har koselige dager - helt fasinert over hvor "stor" han virker, selvom han bare er 4 måneder. Tiden går virkelig fort fra de er født og frem til de begynner å bli et lite individ. Ser han for meg der han sitter og prøvesmaker all verdens godis, og sikkert blir ganske fornærmet over at han ikke får mer :fnise:

Og apropos det, så fikk jeg lyst på klementiner av å lese her inne, så tror jeg tusler og henter en jeg :ler:

Hei Zia! Koselig å se deg :) Ikke lenge igjen til du har en liten en nå ;)

Tiden går fort ja - og han er jo virkelig mye større enn ved fødselen. Det skjer utrolig mye med de på kort tid :jepp: Nå begynner personligheten hans å komme til syne også, veldig gøy. Jeg kaller han bare propell-obersten innimellom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke gjort så fryktelig mye i dag. Stått opp litt over 8, vært ute på trilletur i marka og lagd en baby-på-armen-eple-kake :ler:

Jeg fikk så innmari lyst på noe i stad og hadde alt jeg trengte. Bortsett fra smør da :daane: (Dårlig planlegging fra Tine!! )Men når man kan bruke olje i enkelte muffins så brukte jeg det i stedet. Nå står det to stk kjempemuffins der borte på kjøkkenbenken og venter på at jeg skal komme å ta de! :sikle:

På baby-fronten så er vi nå i en overgangsfase når det gjelder nå-skal-du-sove metoder. Han sovnes i vugga noen ganger, og andre ganger får han sove på puppen :kgbaby: Mannen har også lært seg å sovne han i vugga :nigo:

Natta starter fortsatt ca 22. Han er innimellom trøtt og sovner før, men da må det runder til med både pupp og bæring for at han skal fortsette søvnen :sjenert: Men han viser tendenser til å få et lengre morra-strekk nå :jepp: Kan sove fra f.eks 4 til 8. Før var det liksom bankers at han våknet i 6-tiden... Han er også litt våken da, men jeg tar han ikke opp og han sovner i løpet av få minutter. Han griner ikke, det er bare jeg-er-våken-lyder :ler: Jeg syns det er utrolig deilig at jeg ikke trenger å spurte opp av senga om morningen. Har også bare begynt å snakke med han fra min seng, og da kan jeg også drøye han noen minutter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla så trøtt i dag! :Gjesp:

Lillemann sovnet 2010 i går, bæring, pupp, bæring, bæring før han sovnet for natten 2120 :sovne:

Vi hadde ikke stått opp før 10 så når jeg la meg fikk jeg selvsagt ikke sove. Han var flink han og sov 5 timer før han ville ha pupp - da var han også lys våken og jeg brukte 1 time på få han til å sove igjen :daane: Han har ventet på en giga-bæsj hele natten og våknet selvsagt litt før 6 også. Da sov han et kvarter før han begynte å grine. Så vi stod opp litt og var våkne til 0745 før vi la oss igjen. Men det varte kun til litt over 9. Da kom til gjengjeld giga-bleia og nå sover han igjen. :sove: Herre gud, han fikk bitte litt avokadomos i går, mindre enn en te-skje. Han grøssa! :hoho: Så morsomt å se på :fnise: Og jeg syns det er helt sprøtt hvor raskt avføringen begynner å lukte og endre konsistens! :hakeslepp: Vi snakker 1-2 ts smaksprøver av ulike frukter/grønnsaker - og det er altså nok. Nesten fristende og slutte med maten :ler:

Så jeg sitter her og koper litt i dag etter bare 2,5 + 1 time søvn :filer: Har bestilt meg boka sove-uten-gråt etter anbefalinger rundt om ;) Vi er godt i gang da, sovnet han direkte i vugga igjen i stad :)

Fint vær er det ute også, jeg som ikke orker noenting. Må vel kanskje få oss litt frisk luft etterhvert da :roll::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...