Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Ikke ha noe dårlig samvittighet, noen ganger får man ha sånne dager og ha DVDene klare.........finne frem litt farger og blad for å tegne, jeg bruker også ofte bare la snuppa gjøre play doh på sofabordet mens jeg ligger rett ut.....det holder henne lenge opptattt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt enig med Neytiri, noen dager blir bare sånn.. Men de gangene det har skjedd hos oss har jeg alltid hatt så dårlig samvittighet og tenkt at ignen andre lar barna sine se så mye på TV, så det er godt å lese at andre også har det sånn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hersker juleidyll :nisse: I år har vi vært tidlig ute med alt, så endelig er vi friske og uthvilte. Der er så deilig!

God jul, jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har storkost oss med julefeiring her hos oss med svigermor, foreldrene mine og søs. Nå er svigermor igjen her og skal bli til torsdag. Det er vel ikke akkurat helt problemfritt å ha henne her i fem dager, men det går nå ganske greit.

Tulla fikk kjempemasse fint i går og var stuptrøtt før kl 19, så hun fikk åpne endel gaver i dag også. Hun har fått penger, endel klær, to lydbøker, flere musikkcder, stereoanlegg, lenestol, bok, dokke, ørevarmere, knerten spisesett og bestikk, hjemmestrikka mariusgenser og lue, dyrelotto, smykker, lekeverktøy og tre pysjer. Og nå har jeg sikkert glemt noe og, det var en enorm mengde!

Sambo gikk ut for å hente ved etter middagen og kom tilbake som nisse. Tulla gjorde store øyne og var litt skeptisk, men når pakkene kom fram var hun litt tøffere. Når nissen spurte om hun hadde vært snill jente, ropte hun jaaaa :)

Jeg har også fått masse fint, og kjære og jeg har fått litt penger som skal legges i bryllupet :) av kjære fikk jeg et nydelig hjertesmykke i hvitt gull med diamanter og det passer perfekt til brudekjolen min :hjerte: søs hadde ordna med make-upartist i Køben som skal sminke meg på bryllupsdagen :) det ble jeg skikkelig glad for!

Nå skal vi ha en rolig romjul og sikkert spise altfor mye, med all den maten vi har her. I morra er det fiskemiddag hos foreldrene mine og torsdag tenkte jeg å jobbe litt.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange fine ting Tulla fikk :Nikke: Tror ikke Lilletassen fikk så mange gaver engang..

Kos dere masse videre i romjulen, det bærer straks tilbake på jobb for min del :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dine :klemmer:

Jeg har også jobba i dag, men der var høyst frivillig. Tulla er i barnehagen i dag og jeg hadde litt å gjøre, så da valgte jeg å dra inn på kontoret. Det var veldig stille og kjedelig, men greit å få unna jobben da. Nå skal jeg ha fri en uke til :nigo: Mulig jeg tar fri 2. januar for da er bhg stengt, men det får jeg se an.

I dag har svigermor reist hjem og det er alltid en lettelse. Vi har kost oss denne gangen og det har gått greit, men jeg må bite i meg ganske mye. Verst av alt er at dama ikke eier normal høflighet, hun takker meg ikke for maten, for at hun får full service når hun er her og når jeg snakker enten avbryter hun, skjeller meg ut til svar eller ignorerer meg :roll: I fem hele dager kan det bli litt slitsomt! Nå er det lenge til neste gang håper jeg!

I natt var tulla våken i tre og en halv time, så nå har vi hvilt oss litt før vi skal hente i bhg. Etter middag skal jeg shoppe litt med ei venninne, dvs hun skal shoppe og jeg skal forsøke å bare se på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fri en uke til... *Ikke misunnelig i det hele tatt* Neeeeida :fnise:

Høres ut som det var en veldig bra dag i går da, sett bort i fra at dere sikkert var grusomt slitne etter mye styr på natten. Kjenner til det, men nå for tiden sovner han stort sett fort når vi tar han inn til oss (bank i bordet!)

Og hun svigermor høres ikke helt god ut synes jeg.. Å takke for seg og for maten er jo vanlig folkeskikk, men det gjorde heller ikke mamma da jeg lagde 3 retters middag til henne på bursdagen hennes da Lilletassen var kun 3-4 uker.. Grr Blir så irritert av sånt, så skjønner godt at du synes det er deilig at hun har tatt turen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :)

Det ble to par bukser på salg på meg i går, de buksene jeg har er faktisk slitte. Etter tulla kom har det blitt mye mindre klær til meg sjøl! I dag har vi vært en sentertur også; kjære, tulla og meg. Det var et flott lekerom der, som tulla og kjære var mens jeg gikk og kikka. Kjøpte en ullkåpe til 400 kr :)

Helga er uten planer og bortreist familie, noe som er veldig rart og skjer innmari sjeldent. Men det blir koselig med familietid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år :)

2012 var et rolig og fint år, uten for mye begivenheter. Vi forlova oss såklart også brakk jeg beinet - det er vel de to tingene jeg vil huske :fnise:

I 2013 skal vi gifte oss :hoppe: Jeg håper det ikke skal skje noen triste ting, og at året blir rolig og sosialt, sånn som vi liker det :)

Nyttårsaften feira vi sammen med to venninnefamilier og vi starta kl 16, sånn at vi alle kunne ta legging hjemme og sånt. For oss med hund var det optimalt, for da fikk vi dratt hjem før det ble for mange skumle smell for vofsen. Tulla sovna hjemme kl 19.30 og sov gjennom rakettene til kl 7 i dag. I dag har vi kasta ut juletreet og pakka ned all julepynten, det var ganske deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går det fort mot juni ja :hoppe:

Nå har kjære blitt syk :( han ligger rett ut med feber. Jeg er forkjøla foreløpig og ikke noe feber, håper bare inderlig det holder seg sånn. Tulla hoster litt nå på morran, så er litt redd for at hun kommer etter nå. Jeg må på jobb i dag pga et veldig viktig møte, så jeg bare krysser fingrene her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår. Kan tenke meg tiden går fort mot bryllup nå. Krysser fingre for at sykdomen i huset blåser fort bort!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år, iingvild :)

Jeg har heldigvis ikke blitt særlig mer forkjøla og er i sånn passe grei form. Sambo er skikkelig dårlig stakkars og har høy feber. Så jeg må gjøre det meste nå, men det var jeg innstilt på denne helga uansett for han skulle egentlig jobbe hele helga.

Tulla har bytta til stor avdeling i bhg nå etter nyttår og det har gått kjempefint sålangt :jepp: de har hvilestund midt på dagen hvor de ligger på madrasser på gulvet, mens tulla til nå har sovi ute i vogn. Så det er litt overgang og hun sover ca 20 min nå. Men det tror jeg skal gå greit, hun er trøtt etter middag men ikke verre enn at hun fint holder til leggetid. Synes hun har blitt så stor!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pusla! :hallo:

Her er det lenge siden jeg har skrevet ser jeg.. Har vært innom og lest da, men dårlig til å legge igjen spor! Har bestemt meg for å prøve å være litt mer aktiv på KG fremover :)

Så spennende med bytte til stor avdeling! Er det noen spesiell grunn til at hun byttet nå og ikke til høsten? :)

Tenk at det ikke er lenge til juni og bryllup :strix:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du la igjen noen ord, Jesse :klemmer:

Barnehagen til tulla gjør det sånn - de barna som har fylt to bytter da nærmeste januar eller høst. Så tulla og en gutt til bytta nå da de fylte to i høst. Venninna til tulla som ble to sist mai, gikk over i august. Hvorfor vet jeg ikke, men for oss er det helt greit :) hun virker veldig klar for å være med litt større barn, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg kjenner at jeg hadde reagert veldig på det der, jeg hadde aldri godtatt det. Det er jo fordi de sparer penger, de får mer betalt for dem før de har fylt 3, men kan ha lavere bemanning på storbarnsavdeling. Dermed får de et "mellomlegg" for de ungene som ikke er fylt 3 men er over på stor. Men så lenge dere er fornøyde, er det jo helt fint. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...