pusla Skrevet 18. november 2012 Forfatter #1741 Del Skrevet 18. november 2012 Girls I dag har jeg bestilt julegave til kjære; gavekort på overnatting hos Rica Hotells, han fortjener virkelig en helg på hotell når jeg er på beina igjen. Vet han har lyst til det, så nå kan han selv velge hvor han vil og hvem han evt tar med seg. Og jeg skal love å ikke bli sur om han ikke tar med meg Hvert år blir vi enige om å ikke kjøpe dyre julegaver til hverandre og det er vi i år også. Men kjære bryter avtalen hvert år og gir meg alltid kjempeflotte gaver, så nå skal jeg også bryte avtalen Tulla har mye rart for seg for tida, som jeg tipper toåringen flest har. Og aller mest dilla har hun på pinner! Hun plukker med seg pinner hver gang vi er ute og i det siste har hun avansert til absolutt alt som har pinnefasong. Hun går alltid rundt med en sleiv eller øse, eller en fluesmekke som hun insisterer på at er pinner. Hun går med dem i hånda når vi er på shopping og sånt også kjære spurte i bhg om dette er normalt, men det er det visst ikke hun er søt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. november 2012 #1742 Del Skrevet 19. november 2012 Hihi, ser det for meg : fnise: Tassen her har også vært veldig opptatt av pinner, men den siste tiden har jeg hatt han i vognen så det skal gå litt kjappere til barnehagen Syns det høres ut som en kjempe fin gave! Jeg har veldig vanskeligheter for å finne på gave her, for jeg tenkte først på tur med et vennepar (som vi egentlig har avtalt), men så fikk han New York gave til bursdagen tidligere i år og vi får jo ikke reist.. Så jeg vil ikke at han skal få enda en reisegave og så får han ikke den heller liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. november 2012 Forfatter #1743 Del Skrevet 19. november 2012 Her går det ikke an å sitte i vogna uten en pinne i hver hånd altså hun må ha minst en "pinne" tilgjengeligntil enhver tid, hun sover på natta med sleiver og fluesmekke i senga! Denne uka skal jeg jobbe tre fulle dager tenkte jeg, så da ble det ikke jobbing i dag. Kjære har fri, så vi bestemte oss for en handletur til Sverige. Det var en god ide i teorien, men det ble jo mue mere gåing enn jeg hadde tenkt og jeg ble sinnsykt sliten av å gå med krykker. Men nå har vi virkelig fått fylt fryseren og det er så deilig! I dag skal vi ha risengrynsgrøt til middag, kan ikke huske sist vi hadde det - tror ikke jeg har spist det sammen med kjære noengang så altså mange år sida. Kjenner jeg meg sjøl rett så svir jeg vel fast hele greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. november 2012 #1744 Del Skrevet 19. november 2012 Mmmmm, det er jo utrolig godt! Det spiste vi bare for noen dager siden, så gled deg Ser for meg Tulla i sengen med fluesmekken og sleiva midt på natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. november 2012 Forfatter #1745 Del Skrevet 19. november 2012 Det gikk ikke så bra med den grøten for å slippe i gå i detaljer kan jeg vel bare si at middagen ble fra mcdonalds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. november 2012 #1746 Del Skrevet 19. november 2012 hahaha ler av fluesmekken altså! så søt hun er! risengrynsgrøt? er det risgrøt på et vis eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 20. november 2012 #1747 Del Skrevet 20. november 2012 Risengrynsgrøt og risgrøt er to navn på samme ting. Jeg sier risgrøt, men her på østlandet sier de fleste risengrinsgrøt. Murmel samler på steiner, men ikke så "ille" at han må ha dem med seg i senga. Han har dem linet opp på en av de lave vinduskarmene våre da. Synes jeg ser Tulla i senga med sleiv og fluesmekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. november 2012 #1748 Del Skrevet 20. november 2012 Uff, det ble mcdonalds på oss i går også, men med glutenfritt brød for å liksom være litt sunnere.. Smakte plastikk! Så fysj, det var litt bortkastet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. november 2012 #1749 Del Skrevet 20. november 2012 Risengrynsgrøt og risgrøt er to navn på samme ting. Jeg sier risgrøt, men her på østlandet sier de fleste risengrinsgrøt. thank you, tenkte det hørtes ut som risgrøt men ble litt usikker gitt. Fascinerende med dialekter altså, finns jo ord som ikke ligner i det hele tatt på ting. Klora meg lenge i hodet når jeg jobba i en by som kalte kjærligheter for klubbe, hadde liksom ALDRI hørt det, haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 22. november 2012 #1750 Del Skrevet 22. november 2012 Hei! Lenge siden sist! Har du teflonkjele? Da blir det lettere å lage grøt. Jeg lager nå i stor kjele av to liter melk, og vi har middag + rest til rislapper/riskrem. Nam! Gratulerer med forlovelse. Kan tenke meg du synes det er artig å planlegge? Skal lille jenta være brudepike? Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. november 2012 Forfatter #1751 Del Skrevet 22. november 2012 Marmot, Dine og Neytiri Har du teflonkjele? Da blir det lettere å lage grøt. Jeg lager nå i stor kjele av to liter melk, og vi har middag + rest til rislapper/riskrem. Nam! Gratulerer med forlovelse. Kan tenke meg du synes det er artig å planlegge? Skal lille jenta være brudepike? Så hyggelig å se deg her igjen vinnar teflonkjele og det var den vi brukte, men dem svei seg likevel neste gang prøver vi å putte den i steikeovnen på svak varme noen timer. Ja, det er stas å planlegge bryllup og tulla skal være brudepike Jeg er så sliiiiiten! Har jobba tre nesten fulle dager på rad på kontoret denne uka, og det var veldig slitsomt. Man skulle ikke tro det var så ille med kontorjobbog beinbrudd, men det tar jaggu på å gjøre noe som helst egentlig. I morra skal jeg bare jobbe et par timetr og ellers få slappet av. I helga jobber kjære nattevakter, så da blir det litt på meg her. Jeg må ta der som evt dukker opp på natta, stå opp med henne og være med henne til kjære har sovet ferdig. Det blir jo litt begrensa hva jeg får funnet på, men har kjøpt en stor julestasjkasse på panduro, så tenkte vi kunne ha et lite, enkelt juleverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 22. november 2012 #1752 Del Skrevet 22. november 2012 Hei Pusla. Måtte trekke på smilebåndet når jeg leste om Tulla og pinner/sleiver. Min sønn hadde et lite lager med pinner på rommet, og sleiver var utrolig morsomme og holde på med. Husker han brukte å trekke ut skuffen nederst på kjøkkenet (skuffa var stor) og sitte nedi den med en sleiv i hver hånd Kaffekanner var også populært.... Au da...shopping og krykker hørtes ikke ut som noen bra kombinasjon, men sikkert veldig godt å få fylt fryseren Å...juleverksted høres kjempekoselig ut....har jo så store barn jeg vet du, så de bryr seg ikke om noe slikt....blir vel når jeg en gang får barnebarn Ha en fin kveld Pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. november 2012 Forfatter #1753 Del Skrevet 22. november 2012 Alltid så koselig å lese innleggene dine her i boka mi, kospia Kjære har jobba to kvelder nå, så mamma og pappa har vært her og hjulpet meg. Jeg får jo ikke hentet i barnehagen eller gå tur med Vofs, men vi har det alltid superkoselig når de er her og tulla har så sterke bånd til begge to nå har jeg sett på opptak av div serier som kjære får fnatt av å se på tenkte å vente oppe på han i kveld, men å være våken til etter kl 22.30 er ikke hverdagskost her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. november 2012 #1754 Del Skrevet 23. november 2012 Så koselig med juleverksted! Hva slags ting bruker du da? Vi er dessverre ikke så kreative her, så tassen får dessverre altfor lite kreativt arbeid.. All inspirasjon tas imot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. november 2012 Forfatter #1755 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg har ikke gjort så mye sånt med tulla jeg heller, men selv er jeg veldig glad i sånn "panduropusling" så gjør et forsøk i morra. Tenkte å la henne tegne litt på blanke julekort, litt liming av glitter og sånt. Har også planer om julekurver, men det kan vel hende jeg må gjøre mest der. Skal rapportere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. november 2012 Forfatter #1756 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) For en koselig formiddag vi har hatt Juleveksted gikk kjempefint, vi lagde for det meste julekort. Tulla valgte hva hun ville ha på - vi hadde glansbildet, klistremerker, tusjpenner, glitterlim og en del annet stasj. Å lime glansbildet på kortene synes hun var veldig morsomt, og hun klarte det helt selv med en vanlig limatift. Kortene skal bestemammaene og de to tankene hennes få, de er veldig sjarmerende Vi storkoste oss virkelig, gjorde ting i Tullas tempo, spiste litt pepperkaker også. Og når hun våkna fra luren sin, gikk hun ut til kjøkkenbordet og ville "lage" Så vi fortsetter nok etterpå når hun og pappaen er ferdig med å leke ute Jeg har blitt litt for overmoden med det skadde beinet de siste dagene, tror jeg. Har gått litt på hælen, for det er jo så utrolig praktisk nå jeg skal ordne og hente ting i hendene. Men jeg kjenner det nå veldig godt i ankelen og hælen, så det der må jeg bare slutte med. Alt jeg får lov til er å touche beinet nedi med krykker, men da får jeg jo ikke med meg ting begynner å bli lei, ja Endret 24. november 2012 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. november 2012 Forfatter #1757 Del Skrevet 25. november 2012 Fine helga med masse kvalitetstid i går leita jeg fram noen av julefilmene mine og vi så på Astrid Lindgrens jul, tror kjære og jeg synes det var like stas som tulla I dag har vi lagd flere julekort, kjære sover etter nattevakt så jeg fikk da karra tulla i vogna for soving. Nå gruer jeg meg til å ta henne inn og opp, for det er ikke så greit med krykker. I morra er det to uker til gipsen går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. november 2012 #1758 Del Skrevet 27. november 2012 Hei! Så godt å høre at dere koser dere om dagen Jeg ble litt inspirert av alt det kreative dere har gjort, så vi tok frem fingermalingen på søndag og lagde noen malerier som vi skal legge ved julegaver (besteforeldre) og et med håndavtrykk som er fra han var 1 år og nå nesten 2 år Han likte godt svart da, så det var jo litt kjipt,hehe. Ikke så stas å gi bort svarte bilder liksom, men sånn er det.. Hvordan er det med jobbing denne uken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. november 2012 Forfatter #1759 Del Skrevet 27. november 2012 Jobber tirsdag, onsdag ogtorsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. november 2012 #1760 Del Skrevet 27. november 2012 Huff, stakkars deg som humper rundt på krykker!! Mannen min opererte i hofta for noen år siden og måtte bruke krykker en stund etterpå. Han ble ganske god på å finne på triks for hvordan han skulle få med seg ting hjemme. Han brukte en liten ryggsekk til å frakte ting, kaffe/drikke hadde han i termos med kork og mat i matboks med lokk. Dette har du sikkert tenkt på allerede da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå