Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Du får henge med, HopsiDeisi :)

det blir vel endel bryllupsprat nå i starten, men det vil jo ikke bli så mye å planlegge, så regner med det vil gå litt i rykk og napp.

Mamma og pappa var innom en snartur i stad, og når de skulle gå spurte jeg mamma om de hadde tenkt på om de vil være med til Køvenhavn når vi gifter oss. Mamma bare så rart på meg og sa " klart vi skal være med når datteren vår gifter seg!" Jeg ble så glad, for jeg bar litt redd for at de skulle si at det ikke var så nøye (det sa jo faktisk svigermor, men nå ba jeg mamma ringe henne og da blir hun nok med hun og). Da blir det isåfall seks stk pluss oss og tulla som skal være med, det blir helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig at foreldrene dine blir med! Jeg tenkte på det, at de bør jo ha lyst til å være med liksom, men jeg skjønner tanken om å "blande seg inn" og ikke ville forstyrre på en måte. Sikkert godt for deg å vite at de blir med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri :klem:

Dine: ja, det betydde litt for meg at de ville være med, når jeg tenkte mer over det. Jeg kasta meg rundt halsen på mamma, så tror hun skjønte det :fnise:

Vi har sendt forespørsel til fotograf og han er antakelig ledig den dagen, vi får endelig bekreftelse neste uke. Gøy å være i gang :hoppe:

Ellers så er det jo toårsdag snart, så jeg tenker litt på det også om dagen. Det blir venninner med barn på selve burrsdagem, og familieselskap dagen etter. Gleder meg :) nå tenker jeg på,hva jeg skal bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ble glad jeg :) Og så var det sikkert godt for mamman din å se at du ble såpass glad også ;)

Hurra for fotograf! En god fotograf er alfaomega. Jeg var skuffet av vår og angrer skikkelig..

Sett noe på ulike merker ift kjole..? :sjenert: Spent på hva slags type kjole du går for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig forvirra når det gjelder kjole. Søs var her i går og hun spurte meg ut om alt rundt bryllupet :fnise: når jeg sa jeg skulle prøve brudekjole, reagerte hun veldig sånn " skal du ha brudekjole altså? Venninna mi som gifta seg i utlandet kjøpte seg en fin penkjole". Kjente jeg ble litt i forsvarsposisjon, men jeg vil ha hvit kjole og jeg vil iallefall prøve både lang og kort før jwg bestemmer meg. Ser for meg en kort kjole egentlig, men jeg får se. Liker bl.a. denne på finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36098807

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kjolen var jo kjempefin! Og det er fullt lovlig å bruke en skikkelig brudekjole selv om det er utenlandsbryllup :) Jeg prøver også å planlegge bursdag, men det er dåp i familien 3 dager etter 2-årsdagen, så det blir stress, siden vi må ha tre feiringer for å få med alle. Og jeg har sagt jeg skal bake kake til dåpen også, så blir nok ikke noen avansert bursdagskake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en litt masete periode ja, Superlilje.

Det blir enkelt her og. Jeg skal bake, men det er verre med pyntinga som jeg synes så mange andre er så gode på. Jeg tror jeg bare baker noe godt, jeg og blåser litt i voldsom pynting!

Den brudekjolen jeg lenka til digger jeg skjørtet på, men jeg tror ikke toppen vil fungere på meg. Ser ut som man bør være modellflat foran og det er jeg vel ikke helt :fnise:

Om et par uker finner jeg ut mer om kjolevalget, for da skal jeg ha prøvetime, bestilte time i dag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noengang skal gifte meg igjen, skal jeg ha kort kjole. Det var det jeg ønsket meg da jeg giftet meg først, men det ble så mye diskusjoner og tøys, at svigermoren min endte med å bestemme kjolen. Hadde aldri valgt den selv. Så jeg synes du skal gjøre akkurat det som føles rett for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot: kloke ord :jepp:

I dag kom det pakke i posten til tulla fra svigermor. Hun hadde vært på marked med noen venner og ramlet over en vannvittig kul jeansoverall. Den passet tulla perfekt og hun var veldig stolt av sitt nye klesplagg :)

Skulle nesten tro det var bursdagen i dag, for mamma og pappa kom med gaver også. En kul fleecejakke, barnehagesekk og penger. Også har mamma strikke et lilla kappeskjørt til tulla som ble skikkelig fint. Vi er heldige :)

I går fikk vi endelig fjerna bøyla på tripptrappen og tulla elsker å gå opp og ned selv. Men det er jo vanskelig å få henne til å sitte stille og spise, hun går jo opp og ned hundre ganger og spiser i etapper. Håper vi la få henne til å sitte rolig snart, synes ikke det hjelper å forklare for henne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fjernet bøylen på tripp-trappen vår, forklarte jeg ham samtidig at man sitter stille til man har spist ferdig. Og går han fra bordet, tar jeg vekk maten hans. I begynnelsen fikk han det oppvarmet etter en halvtime eller så, men det tok ikke mer enn 2-3 dager før han tok poenget. Det føltes litt brutalt i starten, men jeg orker ikke ha en unge som kommer og går fra matbordet stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tenkt på det å ta vekk maten, men så spiser hun lite så jeg synes det virker brutalt ja. Men sikkert raskere å få slutt på der på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde oss også på å fjerne bøylen på tripptrappen i dag. Det resulterte raskt i at A sto oppreist på det øverste trinnet, og det syns jeg var såpass skummelt at jeg kjapt satte den på igjen... Vi får prøve igjen når hun er blitt mindre glad i å klatre... (i 14-års alderen antagelig...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bøyla vår er sånn babysak, så det er ikke plass til tulla i den lenger. I dag gikk hun rundt og lekte mens vi spiste middag, og det er jo bare ikke holdbart, men hva gjør vi når ungen bare hyyyler og klatrer med fra stolen igjen? Dette med at hun ikke får mat, tror jeg ikke har noen effekt, for hun spiser veldig lite om dagen og bryr seg ikke særlig om middag.

Jeg har vært på spahotell med søs i helgs og kost meg :) selvfølgelig har jeg ikke sovet nok, og kom hjem til ørliten mann og forkjøla tulla. Sambo lot henne sove til kl 16.15 i dag fordi hunvarså trøtt, og nå står hun våken i senga og bråker. Huff, ikke moro med krøll på kvelden når man er så trøtt sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulla er heldigvis i god form igjen, hun har virkelig blitt større på mange måter i det siste. Nå løsner det veldig på pratinga, og hun snappet opp nye ord og setninger hele tida. I dag har vi storkost oss etter jobb og bhg og hatt søte samtaler :hjerte: For første kveld på over to uker trengte jeg ikke sitte utenfor døra hennes eller på rommet ved legging heller. Deilig å bare kunne gå rett ut igjen :)

Har en veldig spennende uke foran meg, skal på et kurs to dager nå som jeg har store forventninger til. Og på fredag skal jeg selv holde kurs, noe jeg virkelig digger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det godt at uka snart er over :hoppe:

Det har vært en slitsom uke, men veldig morsom. Kjære jobba tre kvelder denne uka, så jeg har måttet rushe hjem for å rekke barnehagen og med kurs/møter som jeg ikke bare kunne gå tidlig fra har det vært rimelig stress. Den ene dagen brukte jeg 1 t 45 min hjem fra kurset, takket være en bussjåfør som kjørte rett foran nesa mi :sur: Jeg merker godt at pappa er på ferie, for han hjelper meg med henting de dagene det kniper og det er til veldig god hjelp :blomst:

Nå skal jeg hjem til pølsemiddag og familien min :hjerte: Helga blir stille og rolig, vi har ingen store planer, men vi skal spise fårikål da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...