Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neytiri, Dine og HopsiDeisi :klemmer:

:goodbye: Det er nå liv i meg altså, jeg har bare ikke følt for å skrive så mye her i boka mi i det siste. Det går veldig bra med oss, tulla har blitt så stor synes jeg. Hun har faktisk fått endel hår, jeg klarte å feste på en hårspenne her for et par uker sida :fnise:

Siden tulla ble født, har jeg følt meg veldig mye trøtt og jeg har vel egentlig tenkt at det er naturlig i småbarnsperioden. Men så mye trøtt som jeg har vært, er skikkelig slitsomt og til tider har jeg ikke tenkt på annet enn når jeg kan sove. For noen uker siden fikk jeg endelig tatt noen tester hos legen og de viste at jeg har lavt jernlager og D-vitaminmangel. Så ikke så rart at jeg har vært trøtt! Nå går jeg på pillekur og håper at det skal hjelpe på energien :tommel:

Tulla er ei skikkelig morsom jente med masse humor og rytme i seg :rodmer: Når vi setter på musikk, stråler hun og danser med ulike bevegelser. De siste dagene synger hun mer og mer også, tror det blir en sang/danse-jente dette. Passer mammaen bra, for det er igrunn jeg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være trøtt og sliten hele tiden høres kjent ut :sukk:

Hvordan sjekket de det hos legen og ba du om det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg her inne igjen, Hopsi :)

Jeg bestilte en legetime og der bare fortalte jeg legen at jeg var veldig mye sliten og trøtt, hun stilte noen få spørsmål og så tok jeg masse blodprøver. Tror det var flere prøver rundt stoffskifte også.

Det kan være greit å iallefall sjekke om det kan være en grunn til at man er så mye trøtt. Selvom vi har en sliten hverdag som småbarnsmødre, kan det jo være noe mer også. Sambo tok også en masse prøver en stund før meg fordi han var så lenge febersyk, og den viste at han har hatt kyssesyke og nå sliter han med bivirkningene. Det er godt for oss å vite at det er grunner til at vi har vært litt nede begge to :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at legene fant ut hva du manglet, og krysser fingrene for a du føler deg med opplagt snart! :klem: Jeg har sånne dager innimellom, gjerne etter å ha jobbet helg. Det er forferdelig å gå rundt å føle seg sliten og trøtt!

Morsomt med tullemor som danser og synger! :hoppe: Goffel bøyer knærne hvis jeg ber ham danse, og synge kan han ikke. Den koden har han ikke knekt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsilure: nå har jo Goffel knekt så mange koder og er så flink til masse da, så da får han vel tilgis for ikke å synge enda :fnise:

Jeg har blitt syk og har null energi :tristbla: Egentlig er jeg bare litt forkjøla, men siden jeg har så lite å gå på fra før, så blir jeg så slått ut av lite virker det som. Burde gått på jobb i morra, men spørs om det ikke blir litt jobbing fra sofaen istedet, har heldigvis jobb-pcen min hjemme nå. Gikk koselig kveldstur med naboen og bikkjene våre nå i kveld, kjenner at det ikke var særlig lurt. Er fullstendig utkjørt.

Forrige uke slo tulla munnen sin i bhg når hun ble truffet av en huske. Det ser ut til å gå bra heldigvis, i dag var vi på sjekk hos tannlegen igjen. Stakkars lita synes ikke tannlegen var noe stas, hun gråt hele tida. Og nå i ettermiddag ramla hun selvfølgelig på stuegulvet her og slo munnen mot koppen sin. Som om ikke hun hadde hatt nok, stakkrs liten. Hun blødde litt på leppa og blødde neseblod, men heldigvis slo hun ikke tennene.

:natti: (iallefall ganske snart!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Tulla! Hørtes vondt ut :kose: Godt å høre at det ser ut til at det har gått bra med tennene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi :)

Det er fælt når de små slår seg, men tulla er ei skikkelig tøff jente og det ser ikke ut som hun har vært noe plaget i det hele tatt.

Jeg fikk karra meg på jobb i dag, mest fordi jeg hadde innkalt til et møte i en arbeidsgruppe jeg skal sitte i en stund framover. Når jeg kom påjobb, lå det en e-post fra sjefen min hvor det sto at jeg skulle lede den arbeidsgruppa. Jeg vet ikke om jeg liker det helt :forvirret: Hun kunne i det minste pratet med meg først! Jeg har så dårlig selvtillit på sånne ting, særlig dette med å lede ting, jeg trives liksom så innmari godt med mindre ansvar etter jeg byttet stilling ved nyttår. Men jeg får vel bare ta på meg det ansvaret, tviler på at det er populært om jeg trekker meg.

I morgen skal jeg til frisøren og tenkte å stripe litt. Det har jeg aldri gjort før, jeg har farga et par ganger men ikke på mange år. De siste årene harjeg bare tatt litt tupper et par ganger i året. Så er spent på hvordan det blir! I tre-tida skal vi levere tulla hos søs, hun ville gjerne ha tulla på overnatting. Greit for oss :sjarmor: Vi får et døgn barnefri da, skal spise sushi og kose oss her hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med striper da! Det blir sikkert kjempefint! Gleder meg til å se. :)

Skjønner at du ikke helt likte å skulle lede gruppen. Men du har jo ledererfaring, så du klarer det nok kjempebra :kose: Syns hun kunne spurt deg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Pupsilure

Det var skikkelig digg å være et par timer hos frisøren :) Jeg er godt fornøyd med stripene også, det ser veldig naturlig ut; ser egentlig ut som jeg har vært mye i sola.

Vi leverte tulla hos søstra mi i tre-tida, deilig å få seg en lur på sofaen istad for natta var ganske dårlig. Jeg vet ikke hva det var, men tulla var våken et par timer i natt og ble helt hysterisk om vi gikk ut av rommet. Hun virka ikke som hun hadde vondt noe sted og var veldig våken, ville leke og prate når vi var der inne. Jeg fikk tilslutt roa henne, men da måtte jeg bryte prinsippet mitt om å ikke ta henne ut av senga. Håper hun sover godt hos tanta si i natt da.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla sov godt hos tante i natt; hun sov fra 18.35 til 8.30 :daane: Og da måtte søs inn og vekke henne, for hun ville jo gjerne ha henne litt i våken tilstand og :fnise:

Det er jo bare typisk at hun sover så lenge når hun er borte da, det har skjedd før også. Men det er godt å vite at det fungerer så godt når vi har barnevakt :) Søs er veldig glad i trancemusikk og det er tydeligvis tulla også; jeg fikk se et par helskjønne videoer hvor tulla danser og koser seg til musikken. Det er så herlig, jenta mi har virkelig rytme og :rodmer:

Nå har jeg jobba litt her hjemme fra jobb-pcen min, mens tullemor sover. Skal snart avgårde til grillings hos foreldrene mine. Et vennepar av dem kommer også, de har schæfer, jeg er spent på om tulla kommer til å plage vettet av den sånn som hun gjør med bikkja vår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har både tulla og jeg fått øyekatarr :roll: Må ha dråper og fått legetime i formiddag, så da ble det hjemmedag på oss. Føles litt bortkasta å ta en sykt barn dag for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det føles bortkastet ned sykt baren dag for det altså, men det er så smittsomt,så det er med god grunn.

God bedring til dere,og kos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere :blomst:

Vi koser oss ja, ble jo en hyggelig tur ut av legebesøket, med to bussturer og lunsj på kafé :) Jeg har veldig vondt i halsen, så fikk tatt et par prøver. Bare virus, så håper det snart blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har både tulla og jeg fått øyekatarr :roll: Må ha dråper og fått legetime i formiddag, så da ble det hjemmedag på oss. Føles litt bortkasta å ta en sykt barn dag for dette!

Skjønner utrolig godt hvordan det er, for det er ikke mange månedene siden vi hadde øyekatarr i hus heller.. Fysj for noen greier!

Masse god bedring til dere begge :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dine :)

Vi har hatt et par fridager nå, alle mann og kost oss veldig. Vi var jo heldige med været også, og i går var vi en tur på et utendørs lekeland ikke langt unna her. Det har vært der i hundre år da, for jeg var der når jegvar barn også :fnise: Det var mange store barn der, i klasser (SFO nå kanskje?)så tulla ble litt overvelda. Og mange av aktivitetene er nok for større barn, men det var nå dyr og litt annet for småtasser også. Så vi kosa oss, også tar vi vel turen igjenom noennår tenker jeg :)

Vi fikk igjen på skatten i år, så da bestemte vi oss for å være litt gærne og ikke spare alt :fnise: Så nå har jeg kjøpt megIpad :nigo: Det er litt uvant enda da, jeg får masse skrivefeil og sånt, men jeg tror jeg vil digge den. Den er så hendig og det tar liksom null timeå være på nettet.

I dag er tulla i bhg igjen, men tror jeg skal hente henne litt tidlig i dag. Jeg skal jobbe noen timer hjemmefra,ellers slappe av litt. Dagen begynte kl 5.30, så tror det blir en lur på sofaen og!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som har skjedd siden sist er i grunn at jeg har blitt syk igjen :roll: har liggi hjemme i to dager nå og er fullstendig utslått med litt feber, hodepine, dett i desa og hoster så jeg faktisk spydde i går. Hurra for sommer og varmt vær!

Men utover det har vi det supert, tulla og sambo er friske og ferien er heldigvis ikke før neste fredag. Må jo være frisk til ferien :fnise: Litebplaner i år, men vi skal ha tre uker og første uka skal vi til svigerfamilien. Det tror jeg blir koselig, resten av ferien får vi ta litt som det kommer. Vi har endel å gjøre ute her, så greit å ha litt tid til det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...