Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Dine :)

Jeg er trøøøøtt :Gjesp: Det er slitsomt nok å sove litt dårlig bare fordi jeg er meg, i tillegg til at jeg står opp kl 5.10 og dagene går i ett. Men oppå dette så bestemte tulla seg for å tulle igjen i natt. Hun våkna kl 21.30 (da hadde kjære og jeg akkurat lagt oss) og holdt leven av og på til kl 24. I tillegg våkna hun kl 3 og hosta masse fram til jeg sovna igjen kl 4.

Jeg føler meg skikkelig raus da, for jeg har sagt at kjære kan få sove i 2. etg i natt og at jeg tar det som evt. dukker opp. Jeg er sniiiill :engel: Greit å ha noe tilgode da ;)

I dag fikk vi hjelp av pappa til å lufte vofs og hente tulla, fordi vi begge måtte jobbe til kl 16. I tilegg venta han klar med ferdig middag til oss :) Den mannen er bare så utrolig snill, vi vet nesten ikke hva vi skal gjøre, for han stiller opp for oss så til de grader.

Nå skal det lalles og krysses fingre for en god natts søvn :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helg :sjarmor: Denne helga skal vi endelig være hjemme alle sammen, det skjer ikke så ofte egentlig. Deilig å kunne sove lenge en morgen hver i helga, sånn som mange andre gjør hver helg. Her blir det ikke så lett å få til med sambos helgejobbing og at han også reiser til kamerater noen helger innimellom.

Denne uka har vært bra, men slitsom. Under legginga til tulla i dag, kjente jeg at jeg mista litt tålmodigheten og ble litt oppgitt. Det er ikke så ofte jeg blir det ovenfor tulla egentlig. Hun får en tann tror jeg, for hun sikler masse og er urolig på nettene. Håper på bra netter snart igjen!!

I dag gikk jeg tidlig fra jobb for å besøke Dine :) Det var bare Lilletassen som var barn der, så vi fikk skravla endel. Nå er jeg litt stressa fordi jeg ikke får jobba nok, men jeg får vel tatt det igjen etterhvert. Må jo være litt sosial og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig koselig med et formiddagsbesøk av deg og Pupsilure!! Og ganske alright at Lilletassen var det eneste barnet (for vår del da), for da fikk vi skravla litt ja ;) Men tror nok Lilletassen synes det er mer stas når barna er med, han fikk jo ikke oppmerksomhet 100% heller vettu :fnise: Staaaaaakkars :gjeiper:

Håper du får gjort unna litt arbeid denne uken og at tannen har kommet ut? Her sikles og snørres det mye også når tenner kommer :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :) Vi får forsøke å samles med barna også en gang i vinter :) Er artig å se dem sammen nå som de blir større.

Jeg elsker å observere tulla når vi er sammen med andre barn på hennes alder. Personligheten hennes kommer mer fram da. Hun holder seg litt på utkanten for seg selv en stund, og om det blir for voldsomt så trekker hun seg også litt unna. Men kommer noen og tar en leke hun gjerne vil ha, så står hun på krava :fnise:

Tulla sover bedre på nettene igjen, så jeg føler meg heldigvis litt mer uthvilt nå. Fortsatt litt igjen på den ene tanna oppe, når den kommer opp mangler bare fire hjørnetenner faktisk :) Så det har gått unna med tennene når de først kom.

Jeg er på jobb og er helt toast i hodet, så måtte ha en KG-pause :gjeiper: Masse nye arbeidsoppgaver om dagen som jeg digger, men det krever skikkelig mye av meg. I morgen skal jeg jobbe hjemmefra, så da håper jeg å få litt ro på meg. Kjære blir nok også hjemme i morra, for han har fått sånn fæl manneforkjølelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer gjerne og tar en lunchpause med deg når du jobber!! :)

Jeg skal til byn i morgen på intervju, men skal muligens til svigermor for å spise lunch. Det finner jeg ut av etterpå, men passer det evt i morgen dersom jeg kan?

Intervjuet er kl.10 et annet sted i byn, så regner med kl.12 feks..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen går bra :jepp: Har ikke møter midt på dagen. Keep me posted :)

Jeg må slutte å skrive om netter som blir bra igjen, for her var det tull igjen i natt :Gjesp: Tulla bråka ikke så mye som tidligere, men hun småsutra med jevne mellomrom, reiste seg opp og ropte mye på mamma. Så mellom 23.30 og ca kl 3 sov jeg ingenting. Godt jeg har hjemmekontor i dag, for da kunne jeg få sove littegranne på morgenen mens kjære leverte tulla i bhg.

I kveld kommer søs og hennes nye kjæreste. Gleder meg til å hilse på han :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og leser litt :hallo: Det høres deilig ut å ha muligheten til å jobbe hjemmefra innimellom! :jepp: Selv om man kanskje kan bli litt distrahert av andre ting :ler:

Ha en fin onsdag Pusla :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne lunch i dag :Nikke:

Men vet ikke hvor du jobber sånn ordentlig + vet ikke når intervjuet er ferdig.. Men kan ikke du sms'e meg med hvor du jobber, så regner vi med i 12-12.30 tiden? :)

Sender deg mld når jeg er ferdig jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse og Dine :klemmer:

Det ble lunsj med Dine på torsdag, vi :skravle: så mye at det ble en god pause fra jobb gitt :fnise:

Helga har vært fin :) Jeg har vært utrolig trøtt da, så har hatt litt fokus på å få hentet meg litt inn. Det har heldigvis gått ganske greit, så er ganske klar for nye uke med tidlig opp nå :tommel:

I går var vi hos foreldrene mine, og de hadde besøk av en tante og onkel, kusine og hennes sønn. Og søs kom også, så det ble et lite slektstreff, nesten! Tremenningen til tulla er 2,5 år og en veldig aktiv gutt, det var veldig gøy å se de to sammen. Etter en liten stund ble de begge varme i trøya og det var tydelig at begge to hadde det veldig morsomt sammen, selvom det er litt aldersforskjell mellom dem. Alltid gøy å se tulla sammen med andre barn, hun er så sosial og blid :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med "slektstreff" :) Jeg er helt enig; det er så gøy å se ungene i samspill med andre barn! Man ser de fra en helt annen side! Når J bare er hjemme med oss, er hun skikkelig oppmerksomhetssyk og rampete, og blir skikkelig sint hvis hun ikke får det som hun vil, men når hun leker med andre barn blir hun plutselig både tålmodig og villig til å dele på tingene sine :)

Ha en fin mandag videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse :)

Ja, tulla er også mer tålmodig når det er andre barn rundt synes jeg, men hun oppsøker meg jevnlig når vi er sammen med andre. Hun har blitt en skikkelig mammajente, det er jo veldig koselig da :rodmer: Den tida vi har sammen er jo veldig viktig og jeg er opptatt av at det skal være kvalitetstid. Sambo går gjerne litt ut eller opp og gjør andre ting når vi er hjemme alle sammen, men jeg er som regel bare med tulla. Og hvis jeg først går litt unna, så kommer hun løpende etter. I dag tidlig dusja jeg mens tulla hamra som en gal på døra :fnise:

Vi fikk endelig kjøpt akebrett til tulla på mandag, vi har ikke hatt akebrett som har vært trygt for et så lite barn. Så i går fikk vi spist middag såpass tidlig at vi tok oss en tur ut etterpå. Sambo og vofs var også med, men de ble litt utålmodige begge to. Tulla ville gjerne gå litt selv og det går jo ikke akkurat fort :fnise: Å sitte på akebrettet ble morsomt etterhvert da og når vi skulle gå inn, ville hun bare leke mer. Så da sulla vi litt ute i gården, det skal virkelig ikke mye til :)

Jeg blir syk nå tror jeg :forkjola: Våkna i dag og følte meg virkelig ikke bra. Skal nå være på kontoret i dag, så håper det går greit. Etter tulla kom, har jeg vært lite forkjøla egentlig, iallefall sånn skikkelig. Jeg har som regel fungert ganske bra, så håper det er tilfellet nå også :tommel: Jeg skal være mye alene de nærmeste dagene fordi sambo jobber kvelder og helga, så da passer det ikke å være syk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse god bedring Pusla!!! :klem:

Og du...... Nå har jeg klart det, så nå klarer du det også (se i dagboken min om du ikke skjønner hva jeg mener..) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocci :klemmer:

Dine :hoppe: jeg er skikkelig imponert!

I dag tidlig lå vofsen ved stuebordet og sov, og så kom plutselig tulla og satte seg ned på ryggen hans :fnise: vi var litt redd for at han skulle bli stressa, men han lå helt stille, flinke vovva vår :) det så litt morsomt ut da, de to kommer til åbli så gode venner :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg ble skikkelig imponert over meg selv.. Hadde ALDRI trodd jeg skulle klare det på 4 måneder, uten å kjøre noe privat.. Men det gjorde jeg og da VET jeg du også klarer det!!! :kose:

Jeg kan være motivatoren din ;) Anytime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig bra gjort å klare det på så kort tid altså, Dine :klappe: Og jeg kommer til å trenge en motivator, så det skal du nok få være :)

Jeg har lagt tulla litt senere enn vanlig to kvelder nå, i håp om litt seinere morgener. Det hjalp ikke i dag tidlig da, selvom hun var la seg nesten en time senere enn normalt. Morgen kl 5.10 likevel :Gjesp: Men jeg har hørt at det kan ta noen dager før det evt. justerer seg, så vi får forsøke litt til :tommel: Tenk å få sove helt til kl 6 på en lørdag :ler:

Sambo jobber kvelder og hele helga nå, så mamma skal være litt sammen med oss. Koselig å ha litt selskap :) Hadde håpet å få vært ute og akt litt i går, men det erjo meldt kaldvær, så tror ikke det går. Vi finner nok på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocci :klemmer:

Dine :hoppe: jeg er skikkelig imponert!

I dag tidlig lå vofsen ved stuebordet og sov, og så kom plutselig tulla og satte seg ned på ryggen hans :fnise: vi var litt redd for at han skulle bli stressa, men han lå helt stille, flinke vovva vår :) det så litt morsomt ut da, de to kommer til åbli så gode venner :hjerte:

Åh, så kooooselig da! :rodmer: Jeg er sikker på at de kommer til å bli bestiser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også, mocci :) Skikkelig rørende er det, å se på dem to. Tulla har begynt å si navnet hans også :rodmer:

Vi har sluppet utrolig billig unna med sykdom etter tulla starta i barnehagen. Alle jeg kjenner med barn på samme alder har hatt masse sykdom og mange sykt-barn-dager. Jeg har hatt en dag hjemme med tulla, ellers har hun holdt seg frisk og fin bortsett fra litt hosting. Men derimot har hun tatt med basiluskene hjem til pappaen sin :fnise: Og jeg foretrekker nesten sykt barn framfor syk mann altså :ler: Nå har han vært smådårlig i snart tre uker og det er skikkelig kjipt å være i hus med han altså :roll: Jeg er også forkjøla, men jeg bærer meg da ikke sånn som det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...