Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Artige Tulla da! :ler: Her svarer de også nei til alt. Er du sulten? "Næh." Vil du ha drikke? "Næh." Har du bæsjet? "Neeeeeiiiii!! Nei nei nei!!", så piler de avgårde. :fnise: Veldig sjeldent at de sier ja til noe som helst, skikkelige nei-mennesker. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: kospia, Pupsilure, Dine og Tinio.

Det er koselige dager med tulla nå ja, og denne uka har jeg hatt to feriedager. Så vi har fått kost oss masse sammen, vært på besøk hos ei venninne med en sønn på et år også var vi sammen med mamma en dag. Det er så koselig å kunne ta litt fri med jenta mi, jeg nyter hvert minutt :hjerte:

Jeg har ikke fått bakt og vaska noe til jul enda, men fortsatt god tid :) Tenkte å bake litt i helga da. Jeg er godt i gang med å pakke inn julegavene da og tenkte å pakke inn resten i morgen. Da er vi helt ferdig :tommel:

Vi blir ni voksne her i jula, glelder meg til å bli begge familier :nisse: Det blir nok litt ekstra jobb for meg, men jeg skal ha fri uka før jul, så da blir det ikke særlig stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Denne helga har vært en sånn skikkelig koselig førjulshelg :nisse: i går bakte vi pepperkaker med ei venninne og ungene hennes. Tulla bakte litt, men det var nå mest for bildene sin skyld egentlig :fnise: hun koste seg iallefall. Og så var vi på middag hos mamma og pappa og der spiste vi lutefisk. Mamma er skikkelig julemenneske og jeg kjenner ingen som har det så koselig før jul som henne :)

Tuva sov over der i natt mens vi har fått en god natts søvn og en effektiv formiddag. I dag har vi fått vaska og jeg har bakt julekake, peppernøtter og kokosmakroner. Så vi er nå i god rute.

Nå skravler tulla fra borti gangen her så jeg får gå og sjekke hva hun driver med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig koselig helg! :Nikke: Vi var på senteret i nærheten av dere på lørdag, for å handle bursdagsgave til svigermor. Der var det helt stappfullt med mennesker!! Koselig med julehandling, men siden senteret ikke er så altfor stort, så ble det litt vel crowded..

Pepperkakebaking er kos :rodmer: Lilletassen var med på fredag også, med meg og søstrene mine. Mest for bildenes skyld ja :gjeiper:

Så flink du er som har fått bakt så mye!! Til helgen skal vi ha en frinatt, så det gleder jeg meg til!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesse :klem:

Dine: nærsenteret her dere var på? Der er det lite, ja! Og gled deg til en barnefri natt, det har virkelig hjulpet oss å få noen netter fri :)

Jeg er i skikkelig julemodus om dagen :nisse: I dag har jeg kjøpt en liten gave til skjønnemannen også, selvom vi har blitt enige om å ikke kjøpe til hverandre i år. Det sier vi hvert år eller vi har en maks-sum, men likevel går kjære hen og kjøper noe fint til meg likevel. Så nå har jeg iallefall kjøpt gave, er spent på om han har brutt avtalen i år også :fnise:

Jeg skal ha lang juleferie år , for jeg har endel feridager igjen siden jeg hadde permisjon i sommer. Så fra fredag ettermiddag er det lang ferie på meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig var det tur for tullas første Lucia i barnehagen :hjerte: Jeg synes ikke det var nødvendig å kjøpe Luciadrakt i år, så tulla hadde min hvite tunika på for anledningen med glitter rundt livet :) Det ble ikke så mye sang på avdelingen da, for barna er jo så små, og så fort de kom inn til oss foreldre på avdelingen så brøt tulla sammen og det var i grunn litt kaos :fnise: Men vi hadde en koselig morgenstund med saft, kaffe og lussekatter, tror tulla synes det var skikkelig stas å ha mamma i barnehagen. Hun gikk bort og lekte litt og sånn, mens innimellom kom hun bort til meg for kos :rodmer:

I dag har jeg jobba bare et par timer hjemmefra og ellers bare slappet av her hjemme. Skal snart hente tulla, heldigvis kommer pappa og kjører meg, for jeg tror ikke jeg hadde klart å gå ned de glatte bakkene med vogn nå - fysjameg for et vær :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært skikkelig tøff og spadd ut grus opp hele bakken til huset her. Det er sånn typisk mannfolk jobb her det, så jeg synes jeg var litt flink :fnise: Det er iallefall nødvendig om dagen, for det er så glatt og ufyselig at jeg egentlig er litt sur :kjefte: Dette er vel det verste været jeg kan tenke meg; regn, holkete og i tilleg utrolig dårlig måkte fortau. Ikke gøy for meg som er så mye ute med både vogn og hund :sur:

I morgen og fredag skal jeg på samling med jobben og vi skal overnatte. For meg er jo det viktigste med sånne jobb-turer at jeg får sove :fnise: Så jeg håper jeg rekker å hente meg inn litt. Jeg er så sliten og trøtt om dagen at jeg nesten føler meg syk :forvirret: Men når jeg kommer hjem på fredag ettermiddag så har jeg ferie i over to uker da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :klemmer:

Jeg har selvfølgelig blitt syk :sur: Det er bare så typisk, når jeg først får ferie så klapper jeg sammen. Det samme skjedde i fjor og jeg har vært såååå oppsatt på at det ikke skulle bli sånn i år, men det hjalp visst fint lite.

Jul blir det nå uansett og vi er i god rute, så det er ikke verdens undergang sånn sett, men skikkelig kjedelig. Jeg hadde gleda meg til fri hele denne uka og masse tid til førjulskos og ha tulla litt hjemme. Nå er det sofaen og tulla i bhg som gjelder :forvirret:

Ellers er det veldig morsomt med tulla for tida, hun har blitt en sånn skikkelig show-jente. Elsker å vise seg fram og stråler når hun får oppmerksomhet. I dag tidlig dansa hun rundt og rundt på gulvet her og jeg ser at hun digger at vi gir henne respons :rodmer: Hun er en så blid unge, hoster mye om dagen men er like blid. Så lenge hun får sovet nok, så er hun en solstråle - føler meg så heldig altså :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å bli sånn for meg også. Når jeg endelig har ferie og kan slappe av, så krasher kroppen og jeg må holde senga/sofaen. Får håpe du blir fort frisk og så er det jo veldig bra at du har "alt" i orden til jul. :Nikke:

Gleder meg til å se dere begge igjen - tulla må gjerne få lov til å danse rundt i stua her ;)

Vi har forresten ikke heis her, men vi klarer å få vognen opp i 3.etasje, og jeg har stor balkong, så det skal gå bra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjedelig å bli syk, her har jeg litt vondt i halsen, en ganske forskøla jente og en DØENDES mann :rolleyes: så ikke så morro i tillegg til armen min som er vond. Bumba elsker og å danse, nå kan vi sette på musikk og vi danser sammen lenge....utrolig morro :)

Håper du blir frisk til jul, ingefærrot kokt i vann med en liten citronskvett er suuuuuper for å bli fortere frisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine og Neytiri :klem:

Dine: vi får nok vogna opp ja, så kan hun sove på verandaen om det skulle være aktuelt. Gleder meg jeg og :)

Nå har vi vært og kjøpt oss ny tv. Jeg klarte da å karre meg avgårde og formen er veldig mye bedre enn i går :tommel: Tv'en vi har i stua nå må på service og så flytter vi den opp i 2. etg. når den er klar. Så da ble det ny tv i stua, den er fin da :) Og det blir koselig med tv-stue oppe, for der er vi aldri og det er jo litt synd. For det er veldig koselig der oppe og fint for tulla med litt flere steder å leke og sånt.

Nå skal jeg hvile på sofaen litt før pappa kommer og kjører meg opp til barnehagen så jeg får henta. Orker ikke gå den turen i dag. I kveld blir det Love Actually på dvd tenker jeg, mens sambo jobber kveldsvakt. Jeg har noen julefilmer jeg må igjennom hver desember og det ser ut som jeg skal rekke alle i år også :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå - hvilke julefilmer er det du har da? Har så lyst å se litt julefilmer, så trenger litt inspirasjon ;)

*Krysser fingrene for at formen blir fort bra og at dere får en strålende jul* :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh Love actually er alltid på topp her hvert år........og så Miracle on 34th street, The Grinch, Christmas Vacation og den aller aller klassikeren Home Alone, ja jeg vet jeg er sikkert 9 år i hodet i jula :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neytiri, Dine og Hopsideisi :klem:

Før jul må jeg gjennom The Holiday Stone, Love Actually, Mirakel og The Holiday. Gjerne Polarekspressen og Astrid Lindgrens Jul også, hvis jeg rekker. Jeg tenkte å starte på The Holiday nå, men sovner nok før den er ferdig :Gjesp:

Nå har selvfølgelig tulla blitt syk :forvirret: Hun har hosta mye de siste par nettene og i barnehagen i dag hadde hun også hostet masse. Og bare sovet 50 min hele dagen, så i ettermiddag har hun vært kjempegrinete og sliten. Hun hosta så mye at hun tilslutt bare gråt og ville ikke trøstes, stakkars :tristbla: Jeg måtte legge henne til kl 18, en time før vanlig leggetid, så får vi bare ta natta som den kommer. Så nå ser jeg igrunn for meg hjemmedag fra bhg i morgen, men det er heldigvis ikke krise. Sambo har også fri i morgen, så da skal det nok gå greit å vaske til jul også. Men det er jo verst at tulla er syk da stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble sambo også syk :fnise: For en uke altså, skikkelig herlig oppkjøring til jul. Men heldigvis har vi vært i god rute og vi er alle mann i bedre form nå :)

I dag har vi pynta ferdig her og vi pynta juletreet mens tulla var i barnehagen. Å, så spennende hun synes det var når hun kom hjem; gikk rett bort og sa "seee" og "oj" mange ganger. Og etter en lang stunds inspeksjon begynte hun å danse :fnise: Hun ble litt varmere i trøya etter noen timer da, så tror nok vi skal kjøre noen runder på det å ikke ta pynten ned fra treet. Men hun får bare lære seg at treet skal stå der og forhåpentligvis blir det ikke så spennende etterhvert :tree:

I morgen skal tulla være hjemme med oss, så nå har hun også juleferie. Nå skal hun ikke i barnehagen før 3. januar, faktisk, så det blir koselig med masse kvalitetstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere er i bedre form! Kjedelig med sykdom. Så fantastisk å ha Tulla hjemme så lenge :rodmer: Gleder meg til å se dere 29. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...