pusla Skrevet 12. november 2011 Forfatter #1301 Del Skrevet 12. november 2011 Vi har en sofapute som jeg har brukt som støtte når tulla har fått mat og denne har nå blitt tullas store favoritt :-) det første hun gjør når vi har stått opp er å gå og hente puta. Også går hun rundt med den i hånda overal, det er så søtt Tulla våkna kl 5 i dag, men hun var rolig i senga si til kl 6.30. Da sto hun i senga og ropte på mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. november 2011 Forfatter #1302 Del Skrevet 13. november 2011 Farsdag i dag og jeg tror samboeren kommer til å huske gaven han fikk en god stund; han ville ikke ha noe, men jeg løp innom en butikk i går som hadde så søte sokker som det sto "verdens beste pappa" på, med et hjerte rundt Når han åpner pakka i dag, står det "verdens beste bestefar" på sokkene Det gikk nok litt fort med den shoppinga i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 14. november 2011 #1303 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Farsdag i dag og jeg tror samboeren kommer til å huske gaven han fikk en god stund; han ville ikke ha noe, men jeg løp innom en butikk i går som hadde så søte sokker som det sto "verdens beste pappa" på, med et hjerte rundt Når han åpner pakka i dag, står det "verdens beste bestefar" på sokkene Det gikk nok litt fort med den shoppinga i går Herlig! Endret 14. november 2011 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. november 2011 #1304 Del Skrevet 14. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 14. november 2011 #1305 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) hadde likt å sett ansiktutrykket ditt da dere merka at det sto bestefar Endret 14. november 2011 av kospia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. november 2011 Forfatter #1306 Del Skrevet 15. november 2011 Joda, årets farsdagsgave kommer nok til å bli huska ekstra lenge Og først trodde jeg han tulla når han leste "verdens beste bestefar", men jeg ble litt deppa når jeg først forsto at jeg hadde kjøpt feil. Det er veldig morsomme dager med tulla nå. Hun går kjempestøtt nå og elsker at vi jager henne på tull, da løper hun rundt kjøkkenøya og hyler av fryd Det kommer stadig mer og mer ord nå også. Hun har nynna på Mikkel Rev i flere uker nå og i går kom det litt tekst - "Mikkel Rev" og "Afrika". Det er kjempeherlig å høre, også sier hun "mamma" nesten hele tida nå. Det er herlig å ha det så koselig hjemme når jobben er litt tøff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. november 2011 #1307 Del Skrevet 15. november 2011 Innom og oppdaterer meg litt her! Nå har jeg endelig litt tid til å lese dagbøker igjen Flinke Tulla som både går støtt og prater så mye Jeg er spent på når de første ordentlige ordene kommer her, hun sier mamma, men hun bruker det ikke bevisst til meg enda.. Fantastisk farsdagsgave Høres ut som dere har noen fine dager i Pusla-heimen, det er koselig å høre Ha en fortsatt fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. november 2011 Forfatter #1308 Del Skrevet 16. november 2011 Så koselig at du fikk tid til å stikke innom, Jesse Jeg er fryktelig sliten, føler at det bare blir verre og verre Det er helt klart jobbsituasjonen som gjør det, for ellers har jeg det veldig fint. Tror bare det blir for mye nå, med familie hjemme og tøffe dager på jobb. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an, men noe må forandres. For jeg er så sliten at jeg har fysisk vondt i kroppen og får vondt i magen bare jeg tenker på ting jeg må ta taki på jobb Jeg sier som pupsilure gjorde i sin bok; jeg vil ha fine, rolige hverdager og lite stress og mas nå. Jeg merker forskjell på det etter jeg fikk tulla. Den store greia for tulla nå er å spise selv. Tidligere har vi for det meste mata henne med grøten på kvelden, for det blir ganske grisete å spise grøt med fingrene. Men nå skal hun ha tak i skjea og spise selv og blir illsint om vi vil mate henne. Heldigvis får jeg styrt skjea litt da, men i morra tenkte jeg å ta på henne en sånn helsmekke og la det stå til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. november 2011 #1309 Del Skrevet 17. november 2011 Unnskyld at jeg ler av den farsdagsgaven... Kjenner meg sånn igjen i det du skriver jeg Pusla, jeg skjønner ikke hvordan det skal gå med meg når jeg begynner å jobbe for fullt etter studiene. Jeg er totalt utslitt nå for tiden, og nå er jeg bare student og kan ofte planlegge dagen som jeg vil. Selv om vi har det kjempetravelt i perioder på skolen, så er det ofte rolige perioder hvor jeg får hentet meg litt inn igjen. Men når man jobber så går det jo ofte i ett, hele året rundt.. Uff, tror ikke jeg greier å begynne å jobbe 100 prosent når jeg er ferdig utdannet til våren jeg altså, hvertfall ikke før barna blir litt større. Tror 70-80% er mer enn nok for meg.. Du har ikke vurdert gradert sykemelding da? Hvis man er så utslitt at man går og har fysisk vondt i kroppen så tror jeg at man må passe seg litt, hvis ikke kan man gå på en smell. Flink Tulla er som vil greie selv da! Hun har da stå-på-vilje! Her har de også som regel heldekkende smikker, så får de bare holde på. Det nye de har begynt med nå er å ville mate hverandre, gjerne meg og mannen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. november 2011 Forfatter #1310 Del Skrevet 17. november 2011 Takk Tinio Så gøy med to da, som kan mate hverandre og sånt Det er dessverre ikke noe alternativ med gradert sykmelding, for jeg er leder og da er det liksom alt eller ingenting. De siste ukene i graviditeten hadde jeg 20% sykmelding, men det fungerte dårlig. Med personalansvar og mye fagansvar må jeg gjøre jobben uansett, så da blir det bare ekstra stress å ikke jobbe fullt. Jeg skal i samtale med lederen på avdelingen i morgen og håper vi kan finne noen løsninger som gjør at jeg kan få det bedre ganske fort. Vi får se hva hun sier, det er ting på gang, men endringer tar jo tid og jeg er så sliten nå. I dag er jeg hjemme og jobber, det er godt med rolige arbeidsforhold også slipper jeg reiseveien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. november 2011 #1311 Del Skrevet 18. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. november 2011 Forfatter #1312 Del Skrevet 18. november 2011 Dine: Endelig helg og vi bare storkoser oss i sofaen i dag. Vofsen er hos foreldrene mine og i morra kommer tulla og jeg etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. november 2011 Forfatter #1313 Del Skrevet 21. november 2011 Helga ble kjempekoselig, deilig å bare slappe av og kose seg, det trengte jeg virkelig nå I dag var det full fart med utfordringene på jobb igjen Men jeg har litt håp om at det skal skje forandringer for meg snart, og da holder jeg ut litt til I dag ringte de fra øyeklinikken og hadde en avbestilt time til tulla på fredag. Hun ble henvist dit fra barnelegen på 1-årskontrollen fordi hun har skjelt litt fra hun var liten. Det er blitt mye bedre synes jeg, men legen ønska å henvise til spesialist så de kan sjekke. Så da blir det allerede fredagen og det er jo bra. Så får vi unnagjort det! Er spent på hva de finner og om det evt. settes i gang korrigering allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. november 2011 Forfatter #1314 Del Skrevet 24. november 2011 I dag har jeg hatt min første sykt barn-dag, det blir vel noen sånne etterhvert tenker jeg. Tulla hoster veldig og er veldig snørret, de siste nettene har vært skikkelig slitsomme. Når jeg henta i går var hun kjempeslapp og litt lei seg, så jeg hadde ikke hjerte til å sende henne i barnehagen i dag. Så da har vi vært hjemme, hun hoster og er litt lei seg innimellom, men for det meste har det vært koselig. Hun er i godt humør Nå er jeg spent på natta, for jeg er sliiiiten. En måned til jul i dag Vi hadde ønske om å samle både min og skjønnemannens familie her i år, men så skal søstra hans jobbe og dermed fant vi ut at det bare blir oss og min familie. Men så ringte søstra hans igjen i dag og da hadde hennes to sønner krevd å få feire jul her Det er utrolig koselig da, at de vil komme til oss, så nå håper jeg svigerinna mi får ordna seg fri. Uansett så ble vi jo glade da, for at disse to voksne gutta faktisk ville hit Nå skal sambo og jeg kose oss litt; han har jobba masse kvelder i det siste og det føles som jeg ikke har sett han på en evighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. november 2011 #1315 Del Skrevet 24. november 2011 Så koselig med begges familie til jul da Tenk at det bare er en måned igjen! God bedring til lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. november 2011 Forfatter #1316 Del Skrevet 25. november 2011 Takk pupsilure Tulla er i bedre form i dag, så jeg ville nok sendt henne i barnehagen om vi ikke hadde planer. Men vi hadde time hos øyelegen i dag og da valgte jeg å holde meg hjemme med tulla hele dagen. Vi har kost oss masse Vi har tatt buss og tog i dag og tulla storsjarmerte de andre på bussen Når en dame gikk av, sa hun "jeg måååå bare klappe henne litt på de gode kinnene" Alt var bra hos øyelegen i dag; ingen tegn til skjeling Sånt kan komme og gå litt når de er så små, så jeg skal holde øye med det også får vi time igjen om et års tid. Så nå er jeg letta og rimelig sikker på at det ikke er noe. Godt å bli tatt på alvor iallefall og bli henvist. Heller en gang ekstra! I kveld er søs her, tulla ble lagt litt senere enn vanlig og har holdt hylekonsert en halvtimes tid. Nå ble det akkurat stille, så håper hun har sovna. Det ligner ikke henne å lage leven ved legging, men hun må jo få lov å ha sine dårlige dager hun og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 25. november 2011 #1317 Del Skrevet 25. november 2011 Så godt at alt så bra ut med tanke på sjelingen hennes Det er absolutt bedre å få sjekket ut en gang for mye enn en gang for lite Tulla høres helt herlig ut Ha en fin helg Pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. november 2011 Forfatter #1318 Del Skrevet 28. november 2011 Jesse Første advent i går allerede og snart desember Jeg digger desember, men føler (som i fjor) at det blir lite tid til baking og håndarbeid og sånne ting jeg bruker å gjøre før jul. Men det er stas uansett da og jeg rekker nok endel I går satt vi fram litt adventspynt og jeg satte fram en lilla telysestake på tv-bordet. Fem minutter senere tusler tulla rundt i stua med telysestaken i hånda, mens hun sier "neeei, neeei, neeei" Det er morsomt nå med ord og sånt, det er helt tydelig at tulla suger til seg det vi sier og hun forsøker å gjenta. Også er det veldig gøy å stille henne spørsmål, da svarer hun nesten alltid "nehei". "Er jeg mamma'n din?" "Nehei". "Er du søt?" "Nehei". Herlige tider altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 1. desember 2011 #1319 Del Skrevet 1. desember 2011 så herlig tulla er det spørs om hun ikke skjønte at hun ikke fikk lov å røre telysestaken...hihi, unger er herlige altså Så koselig at dere blir mange til jul, her skalungene være hos oss julaften, så da blir vi 6 stk til bords. Gleder meg kjempemye, synes det er sååå koselig Hadde planer om å be min mor, men min yngste bror kom meg i forkjøpet gitt. Greit det altså, bare hun ikke blir sittende alene. Hun får komme til oss neste jul Du er vel godt i gang med baking, vasking og diverse til jul du også. Jeg har laget Maryland Cookies i dag, første gang jeg lager de, men jammen ble de gode. Kos deg masse nå i adventstiden Pusla, og nyt tiden med tulla. Klem fra Kospia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. desember 2011 #1320 Del Skrevet 1. desember 2011 Ser for meg Tulla med lysestaken i hånda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå