Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Så flink hun er som vokser og blir stor!! Og ikke minst en flink mamma som er så god til å passe på jenta si ;) Neste sprøyte er det en stund til ja, så får håpe det går fort over denne gangen..

Enig med Pupsilure at det er du som kjenner datteren din best og du bør gjøre som du føler er riktig, og heller bruke hs som en retningslinje for hvordan det sånn ca er. Det kommer nok vi til å gjøre hvertfall, for alle barn er jo ulike og reagerer ulikt på like ting..

Bra samboeren er hjemme så du får litt avlastning :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hun er stor :jepp: Men verdens fineste da :rodmer:

Ja, det er vi som bestemmer, men jeg synes jo det er greit at hun får litt grøt også. Det ble nok litt for tykk grøt og litt for mye noen dager, så det er jo forsåvidt greit å justere det litt. Men det pupsilure sier er smart; å gi det litt tidligere på dagen. Så vi kommer nok til å gjøre det framover.

Samboeren ble selvfølgelig ringt fra jobben i stad og spurt om han kunne jobbe kveldsvakta :roll: Verken han eller jeg klarer å si nei, så da ble det til at han dro på jobb. Jeg liker det ikke, for det passer dårlig nå som tulla har tatt vaksine og jeg er kjempesliten. Men han har lovet å ta tulla i natt, så det gjør det jo godt igjen :)

Tulla virker i normalt slag igjen nå, så jeg er spent på hvor mye reaksjon hun vil få av vaksina. Hun har bæsja veldig lite de siste dagene, så sutringa kan jo være det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor og fin bollebaby :)

Synes dere skal bestemme om dere vil gi grøt eller ikke, hs er nok bare der og veileder.......skulle sett trynet til vår når jeg sa hun får ikke grøt før kaaanskje 7 mnd(begynnte 7mnd og en uke gammel)...........hun mente hun kom til å få jernmangel..........når vi var på ekstra kontroll hos en barnelege pga hun er prematur sa legen at det var veldig smart med avokado hvis jeg ikke ville starte med grøt........helsesøstra fikk da den beskjeden fra meg og hun var litt grønn :fnise:

uff håper kvelden og natta blir ok......blir det ille så gir du henne stikkpille så hun får sove godt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med grøt til frokost,og etterhvert til både frokost og kvelden.

Jeg fikk beskjed om å ikke gi paracet om feberen ikke nærmet seg 39. Hun sa at nå var man litt mer forsiktig med å gi paracet til så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også beskjed om det fra legevakta. Hs mente at vi skulle gi ved 38, mens legen på legevakta mente 39,5-40. Men heretter kommer jeg til å gi raskere, etter feberkrampeanfallet hans! Tror man bare må føle litt på det selv, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille, søte jenter :klemmer:

Det blir ikke nødvendig å vurdere paracet i denne omgang, heldigvis :) Det dårlige humøret til tulla i formiddag kan ha vært trøtthet eller treg mage, like mye som vaksina, for hun har vært helt normal siden. Har sovet mye ute i vogna i dag, jeg er litt redd for at hun skal bli så vant til det at hun ikke vil sove andre steder på dagtid. Men det er jo flott at hun sover mye og godt ute, da.

Nå har hun lagt seg for kvelden, jeg har gått noen turer innom, men det virker som hun sovner selvom hun kommer med noen hyl. Virker som hun kommer med mer og mer lyder når hun sover egentlig, mens jeg spretter jo liksom opp med en gang. Men nå har jeg lært meg å se det litt an; blir det stille med en gang så holder jeg meg i ro :)

:duskedame: for Marit Bjørgen, makan til tøff skijente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å være norsk og ikke få med seg det, Dine :fnise:

I dag har jeg vært hos tannpleieren, tok bussen til byen begge veier og hadde litt tid både før og etter timen. Skikkelig luksus, for tulla var hjemme med pappaen sin. Så jeg fikk kost meg, selvom jeg er trøtt og sliten om dagen. Rakk litt shopping, lunsj og en kaffe latte :nigo:

Og når jeg kom hjem var jeg i så strålende humør at jeg satte i gang med å støvsuge og vaske gulvene her. Det er vanligvis skjønnemannens jobb, så tror han kommer til å sende meg ut alene litt oftere :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov skjønnemannen nede hos tulla, siden forrige natta ble litt halvveis og jeg virkelig trengte en rolig natt. Så jeg har sovet i 2.etg helt alene i en stor og deilig 180-seng :sjarmor: La meg kl 21 og sov ganske godt til litt før kl 7. Våkner jo innimellom da og jeg hørte at tulla skrek i tre-tida for mat. Men jeg klarte å sovne igjen :)

Selvom jeg fikk sove bra i natt, kjenner jeg meg fortsatt tom og sliten :forvirret: Lurer på om jeg ikke er helt frisk, for jeg er skikkelig dårlig magen og veldig kvalm :vetikke: Men det har nå vært godt med litt lading av batterier uansett!

I dag skal samboeren jobbe lang vakt, så han drar herfra kvart på tolv og kommer hjem kl 23. Pappa kommer da, for å se på sprintstafetten her, så da får jeg litt selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pusla :goodbye:

Jeg måtte bare innom her for å lese fødselshistorien din, etter det du skrev til meg i boken til Milla. Gjett om jeg er glad for at jeg gjorde det! Jeg ble mye roligere etter å ha lest historien din, den hjalp virkelig. Jeg har selv tenkt til å føde i vann, men jeg vet jo at i kampens hete kan det hende jeg forandrer mening.

Takk igjen for at du har delt historien din her inne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :) Ja, den dagen kommer hvor du også jubler over litt tid for deg selv :jepp:

Lillefot: Å,så hyggelig at fødselshistorien min hjalp deg litt :klemmer: Det er godt å lese gode historier også, før man skal føde selv. Jeg også grudde meg, men det gikk jo helt fint :)

I dag fikk jeg pakke fra LaRedoute og jeg synes jeg fikk så mye for pengene. Jeg fikk en ytterjakke, et skjørt, en tunika og en genser til meg + to pysjer, en heldrakt, et 3-delt sett og en bukse til tulla for en tusenlapp :nigo: Og det var fine plagg og, så de blir nok brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: Nå blir det gull på jentestafetten :duskedame: Det ser iallefall ekstremt lovende ut :nigo:

Etter å ha lest hos siebaeo, så lurer jeg på om jeg kan ha fått en form for omgangssyke uten oppkast. Det kommer iallefall i rike mengder den andre veien, det ble en litt urolig natt :forvirret: Tulla har begynt å spise to ganger på natta igjen og våkner tidlig, så takk og lov for min herlige skjønnemann :pls: Han hjelper meg på morgenene og har også tatt et par netter denne uka. Så takket være han føler jeg meg ok :)

Vesla er i fint slag om dagen, det er godt å være hjemme noen dager på den måten at vi får fulgt rutinene litt bedre. Så nå sover hun den lange luren ute i vogna si og det ser ut som vi følger samme takt som i går. Godt når rutinene er litt på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir frisk snart! Det er kjiiiipt med omgangssyke! :kvalm:

Jeg tror jeg fikk den av svigermor.. takk for det liksom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt noe som går om dagen... Har heldigvis sluppet unna foreløpig, bank i bordet..

Masse god bedring!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter :klem:

Jeg tror nok jeg har fått noe ja, men først trodde jeg bare at det var en reaksjon på lite søvn over lengre tid. Jeg har vært så sliten og fullstendig på felgen, så da blir man jo fort uggen og kvalm også. Men nå skjønner jeg jo at det går mye rart, selvom jeg ikke har kasta opp. Er litt greit at det er det da, for da kommer jeg meg sikkert snart :jepp:

Tulla har blitt litt vanskeligere å legge de siste kveldene. Vi har jo vært så heldige at vi for det meste bare har lagt henne ned og kanskje gått inn og puttet inn smokken en gang eller to. Men så har det skjedd et par kvelder at hun har grått veldig og da har vi tatt henne opp av senga. Det har hun nok skjønt; at hvis hun gråter så får hun komme opp, det var helt klare tegn på det i går kveld. Men jeg tok henne ikke opp, bare gikk inn og roet henne og gikk ut igjen og tilslutt sovnet hun. Ser ut som det samme gjentar seg i kveld, men nå har det blitt stille der inne, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også, han lærer så utrolig fort! Men det går ofte raskt å snu det igjen også da :jepp:

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...