Dine Skrevet 20. februar 2011 #841 Del Skrevet 20. februar 2011 Ja, er ganske deilig å tenke på at man har permisjon fremover mot lysetiden.. Hvertfall oss som har det :gjeiper: Det kommer sikkert til å gå bra i morgen også tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #842 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg har jo permisjon til langt uti juli da, så skal vel ikke klage - får med meg mye fin tid jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. februar 2011 #843 Del Skrevet 20. februar 2011 Min permisjon er ferdig 2. mai, men skal ta 4 ukers ferie da Heldige mannen som har juni og juli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #844 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Litt kjedelig tid å begynne å jobbe på da, pupsilure! Jeg skal ta to eller tre ukers ferie etter permisjonen, hvis vi får barnehageplass. Men får vi ikke det, så må jeg jo ta ferie utover høsten for å være med tulla. Frøkna sover nå, hun bruker å ha en lur i seks-tida, men nå ble den litt senere og har vært lenger enn vanlig. Vi lar det bare være, for jeg er ikke for å vekke henne, men vi bruker å bade kl 19. Så nå sirklere vi rundt vugga her og håper hun våkner snart . Blir spennende å se om hun sovner for natta til vanlig tid likevel. Endret 20. februar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #845 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det ble ikke kinotur på oss i dag. Natta var så urolig + at det var 14 minus hjemme i dag tidlig, så da fikk vi besøk av venninna mi og babyen hennes i stedet. Det er bare 14 dager mellom babyene og de er så søte sammen på gulvet Natta var bare kaos igjen Heldigvis la vi oss 21.30 i går, så jeg fikk noen timer før tulla begynte å kave kl 2. Fikk roet henne litt til kl 3, da ammet jeg i håpet om at hun ville sovne av det, men det gjorde hun ikke. Masse kaving og rør fram til kl 4, så sov vi til kl 5.30 før mat og så sove til 7.30 igjen. Det ble jo noen timers søvn, men det blir så oppstykka og jeg bruker litt tid på å sovne mellom hver gang. Sånne netter er det slitsomt å ha henne på eget rom, men jeg synes jo det er verdt det, for de nettene som er "normale" fungerer det veldig greit. Jeg skulle bare ønske jeg forsto hva som gjør det!! Nå har tulla sovet ute siden kl 15, for det har sunket til 7 minus, så da la jeg henne i vogna. Jeg antar hun vil sove en 2-3 timer nå, for hun har bare hat et par korte lurer i dag. Godt med litt tid til avslapning Endret 21. februar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #846 Del Skrevet 22. februar 2011 Nå er vi inne i en dårlig periode med nettene igjen I natt var det også bare tull og i tillegg starta tulla dagen kl 6 - hun var lys våken og opplagt. Det var ikke jeg Heldigvis kunne skjønnemannen ta henne, så jeg fikk sove litt ekstra. Men han ble jo også vekt i natt og var trøtt, så det er ikke noe stas dette her. Jeg blir helt smårar jeg, av å sove dårlig I natt skal samboeren sove oppe i 2. etg igjen, mens jeg har mulighet til å ta tulla i dobbeltsenga om det blir ille. For sånn som det er nå, med henne på eget rom, sover jeg ikke - blir liggende og vente på at hun skal begynne å kave og gråte. I dag har vi vært på barseltreff hjemme hos en av mammaene og det var koselig som vanlig Og nå er vi hos foreldrene mine og slapper av litt, tulla har sovna og jeg skal duppe litt tenkte jeg. Mamma er verdens stolteste mormor og nå har hun kjøpt babygym til tulla. En skikkelig fin en som tulla synes var veldig stas Hun kommer til å bli bortskjemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. februar 2011 #847 Del Skrevet 22. februar 2011 Uff, det er slitsomt når nettene ikke fungerer. Får håpe det løser seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 22. februar 2011 #848 Del Skrevet 22. februar 2011 Håper dere får sove godt i natt! Kjedelig når det blir krøll på rutinen.. Det går seg nok til snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #849 Del Skrevet 23. februar 2011 Takk jente79 og siebaeo Tulla var urolig i natt også, men når den verste kavinga starta i 2-tida tok jeg henne inn i dobbeltsenga. Fikk lagt henne på sida og da sov vi godt til 4.30 og hun fikk mat. Etter det har vi sovi litt av og på, men det var iallefall mye bedre å ha henne ved siden av meg enn å måtte gå inn og ut av barnerommet tusen ganger. Så vi gjør det nok sånn så lenge det er som det er nå. I dag er tulla 5 måneder Tenk at jeg har vært mamma i 5 måneder alt, om en måned er hun et halvt år. Det føles lenge siden jeg lå på fødestua, samtidig som det har gått kjempefort. Vi har jo farta endel de siste ukene, så nå skal vi bare kose oss hjemme resten av uka. Det skal bli godt det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. februar 2011 #850 Del Skrevet 23. februar 2011 Hipp hurra for 5 måneder!! Det går fort ja, jeg kan ikke skjønne hvor tiden flyr egentlig.. Håper dere får en flott dag med mye kos og kanskje litt feiring av jenta deres også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. februar 2011 #851 Del Skrevet 23. februar 2011 Hurra for 5 mnd Store jenta Kos dere hjemme, med en rolig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 23. februar 2011 #852 Del Skrevet 23. februar 2011 5mnd allerede, tiden flyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #853 Del Skrevet 23. februar 2011 Milla, Dine og Pupsilure Vi har kost oss masse i dag. De siste dagene synes jeg den rutina vi endelig hadde på dagtid, har blitt forstyrret. Men jeg serjo nå at det går mye greiere å følge rutine på søvn og mat når vi er hjemme og jeg kan styre mer. Når vi farter, så blir det ikke like lett å styre søvnen. Så i dag har tulla sovet den lange luren fra kl 12.30, noe som jo er mye bedre enn i tre-fire tida, som det har vært noen dager nå. Deilig å ha litt forutsigbarhet og så er jo tulla så blid og fornøyd når hun er våken Og i morra er det start på øvelsene i Ski-VM jeg er en ekte sportsidiot (iallefall når det gjelder å se på ), så nå skal jeg utnytte at jeg faktisk er hjemme på dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 23. februar 2011 #854 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Enig i det med ski-VM!! Perfekt tid å være hjemmeværende på!! Jeg spør her og, i tilfelle du ikke er innom min bok: hvor kjøpte du din Lamaze babygym? Edit: ser at du allerede har vært innom! Takk! Endret 23. februar 2011 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 23. februar 2011 #855 Del Skrevet 23. februar 2011 Ja tenk! De er 5 måneder allerede! Tiden suser avgårde, og plutselig begynner de på skolen! Du får kose deg med Ski-vm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #856 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) cypress: ja, det blir gøy å se på Ski-VM uten å måtte ut fridager Superlilje: skolebarn Det er heldigvis en stund til, selvom det kommer til å gå fort, ja Jeg gidder ikke skrive noe mer om nettene her før de blir bedre altså Så enn så lenge kan dere bare gå ut fra at det er urolige netter og at pusla er I dag er det litt snø og 13 minus her. Skjønnemannen dro tidlig på jobb i dag, så jeg måtte dra oss ut på morgentur selvom det er litt kaldt. Vi var bare ute 15 min. da og tulla var godt innpakka, så jeg tror ikke hun tar noen skade av det. Neste lur hun skal ta tenkte jeg å gjøre som mange av KG-mammaene og legge henne på soverommet med vinduet åpent. og Ski-VM snart Endret 24. februar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2011 #857 Del Skrevet 25. februar 2011 Det høres lurt ut, for her ligger lilletassen i vognen på soverommet med vinduene på vidt gap for 2.timen, så det gjør susen det altså.. Her er det ikke så altfor kaldt, men det er dårlig føre for barnevogner, tåkete og ekkelt i tillegg, og når jeg må slepe vogna opp og ned trappene i blokka (er bare 2.etasje, men dog..), så er det så mye mer lettvint å bare sette han på soverommet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #858 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Dine Å sove på soverommet med vinduet på vidt gap gjorde ikke susen for tulla i går. Men om hun ville sovet noe lenger ute, vet jeg jo ikke da. Pappa'n min kom for å passe på tulla mens jeg gikk tur med vofs i går og han freaka ut når han så det vid åpne vinduet. For noen kunne jo kidnappe henne I dag er det sove ute igjen, for jeg har en liten veranda rett utenfor ytterdøra som hun kan stå på. Vi gikk morgentur med vofs i ni-tida og så sov hun ute til kl 11. Og nå ligger hun i babytymmen og er i storform. Når jeg kom tilbake etter en liten tur ut av stua i stad, lå hun plutselig på magen. Flinke jenta Endret 25. februar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2011 #859 Del Skrevet 25. februar 2011 Hehe, kidnappet.. Det skjer heldigvis ikke så ofte her i Norge altså.. Men man skal jo passe på så klart. Her bor vi i 2.etasje, så tror ingen hadde klart å få han ut derfra uten at jeg hadde merket det.. Bruker babycall også og da hører jeg fuglesang inn i stuen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #860 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Altså, vi bor i en blindvei hvor de eneste som kjører inn er to naboer. Tror ikke de har så lyst på en baby Og de som ville kidnappet tulla skal da også komme opp på verandaen og hale ungen ut av vinduet uten at jeg ser det (jeg har vindu ut dit fra stua) eller hører det, for jeg har baby call på. I tillegg til å vite at det ligger en baby der. Så nei, jeg bekymrer meg ikke så mye for det Vi har kjøpt baby feeder til tulla, sånn liten sak med håndtak og netting som babyen kan spise frukt med. Vi har så langt testa ut banan og melom og tulla liker det kjempegodt Da kan hun holde litt i feederen selv og sånt. Dette er en sånn typisk ting som mange sier var helt unødvendig, mens andre har hatt masse bruk for. Ser ut som vi kommer til å like denne Endret 25. februar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå