Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Pupsilure: ja, det er gøy å farte litt. Iallefall så lenge babyen oppfører seg :)

Jeg er egentlig veldig hjemmekjær og før jeg traff skjønnemannen kunne jeg godt være hjemme en hel helg mutters alene. Men så traff jeg en vannvittig sosial mann og har gradvis blitt sosial, jeg og. Og nå mens jeg har permisjon har jeg virkelig vært sosial og synes det er kjempehyggelig :) Samboeren er jo helt sjokkert stakkar :fnise:

I kveld har tulla vært litt ustabil og hun gråt veldig sårt en liten stund. Er usikker på hva det er som plaget henne, men det heteste tipset er jo tenner. Føler at "alle" sier tenner uansett om dagen, for det er jo liksom tida, men det trenger jo ikke være det. Hun sovnet nå ganske greit i stad, tok på litt dentinox. Så får vi se hvordan det går i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg føler også at veldig mange skylder på tenner, men som du sier så kan det jo være mye annet også. :Nikke: Man skal hvertfall være forsiktig med å skylde på tennene dersom de har feber, i brosjyren jeg fikk fra helsestasjonen står det at feber over 38 aldri skyldes tenner, da er det noe annet som er årsaken.

Her har folk mast om tenner siden barna bare var 2 mnd, pga feber, sutring og sikling. Vel, det dukket ikke opp noen tann før de var 7 mnd, så da var det nok neppe tannutbrudd som stod bak.

Fikk hun sovet godt i natt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også godt være helt alene en helg.. Deilig! Ikke det at det har blitt særlig med det de siste årene... ;)

Håper dere alle tre får en kjempe flott helg og masse kos og mye søvn på tullemor.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hun sovet godt i natt da? :)

Ja, det er lett å skylde på tennene :jepp: Det er mulig det er det hos tulla, jeg er jaugg ikke sikker :vetikke: Natta ble veldig fin :) Våkna kl 2 og var urolig, men roa seg fort når jeg putta i smokken og strøk henne på kinnet. Våkna så som vanlig for mat kl 5 og etter det sov hun til kl 8.

Håper dere alle tre får en kjempe flott helg og masse kos og mye søvn på tullemor.. :klem:

Takk :klem: Håper dere får en bra helg og!

Innom for å ønske deg og lille familien en god helg :)

Takk, det samme til dere :klemmer: Spennende tider framover for dere nå!!

I dag har vi hatt det kjempefint. Pappa kom og henta vofs i 9-tida, for han ville gjerne ha han i dag. Godt å ikke tenke på turer og sånt. Så har tulla og jeg vært på hyggelig lunsj sammen med ei hjemmeværende venninne. Og tulla oppførte seg kjempefint i dag, var så blid og glad, og når hun ble trøtt sovna hun med en gang i vogna.

Skjønnemannen har fri, så han har hatt noen timer helt for seg selv, det tror jeg var godt for han. Men skjønn som han er, hadde han vaska og rydda her da :hjerte: Og nå har jeg fått tatt over badet, så nå er det rent for helga :)

I kveld skal vi bare kose oss og i morgen kommer et vennepar som har ei datter og en hund. Søndag blir vel avslapning tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt når dem har det sånn......jeg skylder ofte på "tennene" og begynnte ved 3mnd.....men herrigud ikke en eneste tann enda :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neytiri og Milla :klemmer:

Nå er jeg :kjefte: Vi får et vennepar med ei datter på middag i dag. Vi ba de til kl 18, og fem minutter på kommer det en sms om at de blir en halvtime forsinka. Unnskyld meg, men når man er bedtpå mat så har man da å komme når man skal! Og litt sent for oss å gjøre om på når maten skulle være klar når vi fikk beskjed fem minutter på :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsilure, Milla og Dine :klemmer: Takk for støtten ;)

Det var greit å få ut litt gruff før gjestene kom da, skjønnemannen var like irritert han. Men det ble en hyggelig kveld når de først kom, vi hadde kalkun så det gjorde ikke så mye om maten sto litt ekstra. Men uansett synes jeg det er uhøflig. Søs var her også da, hun er alltid invitert uansett hvem vi ber av vennene våre; hun kommer og går her som hun vil :) Og det ble et hyggelig lag, venneparet vårt har ei jente på halvannet som er kjempesøt. Mannfolka dukka ganske kraftig ned i flaska da, så jeg tror skjønnemannen har det litt tungt i dag. Men han tok nå tulla kl 8 i dag tidlig for meg uansett, så jeg fikk sove til 10 :hjerte:

I dag er det strålende sol her, så jeg tror nok det blir trilletur med vofs og tulla etterpå. Liker så godt når vi kan trille alle sammen. Og vi har jo så god at frisk luft. Jeg trenger det iallefall, jeg som ikke kommer i gang med trening :roll: Turer er iallefall noe!!

Og ellers blir det nok en rolig søndag i heimen og vi har en haug kalkun igjen, så da blir det rester i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagen er veldig fin så langt, Milla :)

Tulla våkna som vanlig i åtte-tida og sovna kl 10 igjen etter et par timers kvalitetstid med pappaen. Formiddagsluren bruker å være ganske kort, men nå har hun faktisk sovet i to timer. Så da blir det nok dette som er den lange luren i dag, men det gjør jo ingenting.

Og mine planer om å gå tur i det fine vinterværet ble fort droppa når jeg gikk og så på temperaturen i stad. 16 minus :fryser: Så da får tulla og jeg kose oss inne i dag vi!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det så kaldt hos dere også?? Jeg er på Kvitfjell nå og tenkte at det var litt dumt at det er så kaldt her, for da får vi ikke gått ut. Men da hadde vi tydeligvis måttet holde oss inne om vi hadde vært i byen også.

Håper dere koser dere!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er i byen, cypress, men jeg antar at det er kaldere enn minus ti der og. Vi har som regel litt kaldere enn i hovedstaden her. Koselig med Kvitfjell-tur da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kaldt i hovedstaden også kan jeg love.. Brrrr.. Får ikke gått ut vi heller, men Lilletassen sover for andre gang i dag i vognen på soverommet med vinduet åpent, så da blir det hvertfall ikke like kaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine: jeg ser at mange gjør det når det er kaldt; setter vogna på soverommet med vinduet åpent. Jeg tenkte vi kunne prøve det i dag, men samboeren synes visst ikke det var noen god idè, uten at jeg egentlig fikk vite hvorfor. Men nå sover tulla ganske godt i vugga innendørs også da.

Jeg skal til ei venninne i morra og så skal vi på babykino, men jeg er litt usikker nå pga kulda. Det blir jo ikke så mye tid ute, men noe blir det jo fra og til buss og sånt. Jeg får ta avgjørelsen når jeg ser på gradestokken i morra.

Jeg bruker ikker syte over vinteren altså, men nå er jeg litt lei :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skikkelig lei.. Vanskelig å komme seg ut, kle på seg, kle av seg, komme seg rundt osv osv. Alt avhenger liksom av gradestokken.. Håper du får kommet deg på kino imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke den mest ideelle tida å få baby på, men det var ikke så lett å planlegge gitt :fnise: Jeg er litt bitter på skjønnemannne, som får sin permisjon i den fineste tida, heldiggrisen :)

Babykino er veldig ok, men jeg synes alltid det er spennende. Vet jo ikke hvordan tulla vil oppføre seg og om hun blir overtrøtt osv. Men det har nå gått bra de to gangene vi har vært på kino, så det går sikkert fint i morra og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...