Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg også dum når min baby bråker :jepp: Men brydde meg ikke om at tulla di skreik litt :) Var ikke SÅ mye heller da ;)

Takk for i går! Hyggelig å møte deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig å hilse på dere i går, Pupsilure og Dine :klemmer:

God helg til deg og, Milla :klem:

Her har vi kost oss veldig i dag. Kl 9 kom en mann for å kontrollmåle kjøkkenet vårt, så nå skal det bare bestilles og om noen uker har vi nytt kjøkken :hoppe:

Venninna mi hadde med seg en fin pekebok med dyr til tulla i dag :) Og vi skravla og koste oss, og så gikk vi en trilletur i finværet. Tulla sov videre i vogna i 3 timer :daane: Nå har hun våknet, fått mat og ligger i babygymmen. Hun deler oppmerksomheten mellom den syke kaninen og Lamaze-dokka si ;)

Ellers er jeg redd for at det er slutt på ammingen straks :tristbla: Siden i går har hun knapt villet ta det brystet hun til nå har tatt mest. Og det andre er det full nekt på. Det er så irriterende, for det er jo masse melk i det ene brystet, men hun forsøker ikke å suge engang. Hun bare skriker. Så da er det vel snart slutt, tenker jeg. Ikke noe gøy synes jeg, men jeg har nå ammet så lenge jeg kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det er så koselig å lese inne hos deg altså. Vi nordmenn er så priviligerte som får være hjemme sammen de søte små lenge, og bare kooose oss. Babykino, kafe og barseltreff med andre KGmammaer - herlig :strix:

Synd å høre med ammingen, håper det bare er et innfall, og at hun finner ut at puppen er nammis igjen *krysser fingrene*

Kose deg med besøk ikveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å "se" deg her igjen, Ilja :klem:

Ja, vi er heldige i Norge som har et system som gjør det mulig for oss å være så lenge hjemme :jepp: Og gjett om jeg nyter det :sjarmor:

I kveld ble det litt surr med matinga igjen. Det er slitsomt synes jeg, for mating skal jo være litt kos, men nå er det bare mas og grining. Jeg startet kveldsmating til vanlig tid, men hun bare hylte og skulle ikke ha mat, nei! Så jeg begynte å se for meg en natt hvor hun ville våkne tidlig og være sulten igjen. Men en time etter vanlig mat-tid var hun sulten og hun fikk ned 200 ml MME og litt grøt. Så nå er jeg optimistisk med tanke på søvn igjen :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu, her er det ikke det alltid stemmer med klokkeslett, det kan variere +-1time altså.......disse barna forandrer rutinene med engang man kjenner rutinen :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neytiri: ja, Gud forby at vi kunne ha en fast rutine en stund :fnise:

Og den fine rytmen hun har hatt på nettene den siste uka, var det iallefall ikke noen vitsi å fortsette, synes tulla :roll: Hun har nå funnet ut at mat et par ganger på natta er tingen, så da føles det litt som vi har gått et skritt foran og to tilbake. I natt var hun sulten kl 3 og så kl 6.30. Etter det var det mye kaving, men jeg fikk tøyd det til kl 8. Da matet jeg og vekte sambo, så jeg fikk sove til 9.30.

Når jeg var på treffet på torsdag, så jeg Lamaze lekematta med den dreistolen på i lekebutikken, så i dag dro mamma, tulla og jeg til byen for å kjøpe den. Vi var også innom Monsoon og mamma kjøpte en kjempefin bukse til tulla. Jeg er heldig som har en så grei mamma :) Vi har ikke fått testa ut lekematta på tulla enda, for hun har sovet en lang lur ute nå. Har begynt å legge henne ute igjen etter at det ble mildt ute. Og da sover hun fort 3 timer. Deilig altså :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med 3 timer ute! :nigo: Det er jo fantastisk! Får håpe hun fortsetter sånn, hun sover jo bedre i god og frisk luft også.

Den Lamazematten var jo kjempe fin, så kanskje den blir kjøpt her også etterhvert.. Snill mamma du har altså ;) Bra dere koser dere sammen, det får nok Pusla godt utbytte av senere også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :)

Lekematta ble ganske godt mottatt hos tulla, men hun ligger ikke på den lenge av gangen. Vi har tatt bort dreieplata litt også, så hun bare ligger rett på magen på matta. Fungerer det også.

Her har nettene blitt dårligere og dårligere de siste dagene :forvirret: Jeg kjenner jeg blir smådesperat av det, for jeg trenger søvn og blir lite morsom når jeg sover dårlig. Så det var så godt når tulla begynte å sove 8 timer av gangen, men det var visst ikke kommet for å bli riktig enda. I natt våknet hun 1.30 for mat, så kl 4 og så kl 6. Jeg erheldig som ha sambo da, så han tok tulla et par timer på morgenen så jeg fikk sove. Hvis ikke hadde jeg nok vært mannevond i dag :erter:

I dag har vi rolig dag uten besøk eller andre krumspring. Vi har trillet lang tur med vofs og vogn, og ellers bare tatt det med ro. Tulla har vært litt ustabil i humøret, jeg lurer på om det kan være tenner på gang :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje derfor hun sover dårlig også? Hvis det er tenner på vei... Kjedelig at ting går tilbake. Er sånn her innimellom også. Når man føler at ting går bra, så skjærer det seg som regel :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som Pupsilure her - at kanskje nettene har blitt litt oppstykket pga tennene? Det er hvertfall veldig vondt når visdomstennene mine vokser, så kan godt tenke meg at det er like ille for de små, så er jo ikke rart at de skriker og tuller litt da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene her er også oppstykket. Hun er våken to ganger for mat...trodde de skulle slutte med det snart jeg :sjenert:

Snuppa her gadd heller ikke ligge på matta lenge om gangen i begynnelsen,men nå liker hun den mer og mer og holder ut en god stund :) tror den er veldig bra for trening av rygg,nakke,armer og ben altså,de må jo bli sterke av den :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsilure, Dine og Hopsideisi :klemmer:

Ja, det har slått meg, at det kan være tennene. Men så er hun jo sulten når jeg gir henne mat på natta også, så da har jeg liksom tenkt at det er det. Men når hun våkner i natt, kan jeg jo forsøke med litt sånn Dentinox og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det bare blir tull med ammingen ville jeg sluttet. Kjenner flere som har slitt seg ut med å prøve å få det til å fungere. Synes du har vært veldig flink jeg. Er ikke alltid det er like enkelt.

Hvis hun får MME så er det vel ikke økedøgn, så da kan det være tenner ja...

Det kan ta lang tid og noen er veldig plaget. Vi har heldigvis sluppet ganske billig unna med begge våre.

Får håpe nettene ordner seg igjen. Det er slitsomt med sånt tull

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jente 79 :klemmer:

Jeg synes ikke det å forsøke å fortsette ammingen er noe slitsomt akkurat nå. Jeg tilbyr henne brystet hver gang hun får mat, men blir det bare surr, så gir jeg bare flaska. Jeg har ikke spreng i noen av brystene nå, så jeg vil tro produksjonen er rimelig på bånn. Så det er nok snart slutt, ja.

I kveld har tulla vært i storslag, vi hadde en lang mateseanse hvor hun fikk fruktmos og grøt og hun virkelig koste seg. Det er et gjennombrudd, for dette med mat har tatt litt tid for henne å skjønne. I dag har hun spist et beger med fruktmos og et par spiseskjeer med grøt. Så får vi se hvordan natta blir, det kan jo være tennene og da blir det vel rotete i natt også. Skal uansett snart :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fornuftig tilnærming til det hele :)

Synes det er bra at folk er flinke til å amme i Norge, men ikke for en hver pris. En skal kose seg med babyen sin og det er ikke like enkelt for alle. Du har virkelig gjort ditt.

Morsomt at hun begynner å bli så glad i mat. Jeg begynte litt senere med begge mine, men lillesøster var vel ca 5 mnd når jeg begynte med henne. Tok ganske lang tid før hun fikk ordentlig dreis på spisinga og at masteparten av grøten gikk i magen og ikke overalt ellers.

Men heldigvis hjelper det etterhvert. Mener de anbefaler å begynne med brød når de er rundt 8 mnd for da skjønner de bedre hvordan de skal kontrollere tunga. Vet ikke om det er noe der, men husker jeg var overrasket over at det egentlig tok så lang tid med henne. Hadde helt glemt det fra han selv om det bare er 18 mnd i mellom...

Tålmodighet er en dyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jente79: ja, tålmodighet er en prøvelse noen ganger, men jeg merker at jeg har blitt mer tålmodig og rolig etter jeg fikk tulla. Og tålmodigheten vil bli stilt på prøve mang en gang i årene framover vil jeg tro ;)

Natta ble kjemperotete :forvirret: Tulla sov til ca 0.30, etter det sov vi kanskje en time av gangen før hun begynte å kave og bli urolig igjen. Jeg matet tre ganger, ellers bare forsøkte jeg å roe henne, hadde henne i senga mi de siste timene. Er lettere å roe henne når hun ligger ved siden av meg i dobbeltsenga, synes jeg, så kanskje jeg får gjøre det så lenge dette pågår. Jeg forsøkte dentinox på tennene, men virker ikke som det hjalp noe særlig. Så hva det er som plager henne, vet jeg virkelig ikke. Heldigvis skriker hun ikke, hun bare kaver. Og hun er blid og fornøyd når hun våkner om morgenen.

Nå har vi gått morgenrunden med vofs og tulla sover i vognbagen. Jeg blir nesten nødt til å vekke henne om ikke lenge, selvom jeg hater å vekke henne. Vil ha i henne noe mat før vi skal avgårde på barseltreff. Det er en times trilletur, så greit at hun er litt våken før vi går.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu, min begynnte å sove natta igjennom en liten stund, var sååååååå deilig.........plutselig var det tilbake til 2 matinger på natta :daane:

trodde hun trengte mer mat, iom hun var blitt 6mnd.........men hun spiste ikke noe mindre på natta for det......

nå vil hun ikke engang fast føde, så kjenner den å ta skritt tilbake altså :(

Håper det er tenner for din del, så kansje hun bare har en liten periode som er urolig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Neytiri

I går var vi på farten nesten hele dagen og det skal vi i grunn være nesten hele uka :) Synes det er greit å ha litt planer, selvom det er godt med rolige dager hjemme innimellom og.

I går var vi på barseltreff og jeg fikk gratis trim, da det var tre kvarters trilling hver vei. Når vi kom hjem, rakk jeg å pakke om litt og gjøre klar MME og mat mens tulla sov. Så var det avgårde til kusina mi, hun fikk ei lita jente i desember. Så mamma, søs, tulla og jeg dro dit, der var også tante, en kusine til og hennes sønn. Så det ble rene slektstreffet, kjempekoselig :) Og tulla var i storform hele dagen, det var bare en fryd å ha henne med bort på kveldstid.

Natta var litt bedre, men det ble mating kl 1.30, 5 og 7. Vi har sovi endel imellom da, så jeg skal ikke klage egentlig. Jeg har nå innfunnet meg med at nettene er sånn en periode nå, det går vel over dette også.

Nå skal jeg ut med vofs, er spent på om de har brøytet fortauene etter snøfallet i går kveld. Er slitsomt å brøyte med vogna! Og senere i dag skal tulla og jeg til byen og møte en kollega :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...