pusla Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #701 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Tinio Vi skal virkelig ikke klage på søvnen til lille tulla altså, men vi merker at hun ikke sovner like lett på dagtid lengre. Hun erjo mye mer aktiv nå da når hun er våken; hun utvikler seg jo noe voldsomt og da blir hun fort litt overtrøtt. Men hun sovner alltid etterhvert, jeg må ha henne i armene mine så hun roer seg da, men det synes jeg er helt greit. I dag har vi farta litt og fått tilbud på nytt kjøkken. Vi skal innhente tilbud og tegninger fra flere steder da, før vi bestemmer oss. Det går opp for meg at dette blir fryktelig fint og gøy, men dyrt. Skummelt å bruke så mye penger, men greit å ta kjøkkenet nå. Så kan vi vente noen år på å ta badet. Vesla er veldig forutsigbar på leggetid på kveldene nå. De siste ukene har hun alltid sovnet rundt kl 21, +/- ti minutter. I kveld sovna hun i armene mine litt over kl 20 og jeg gikk og la henne på soverommet. Spent på om hun ville sovne for natta da, men etter ti minutter våkna hun og fikk litt mat. Og jada, hun sovna igjen ti på ni Så det er nok klokka ni som er riktig tid på kvelden for tulla akkurat nå. Endret 5. januar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 5. januar 2011 #702 Del Skrevet 5. januar 2011 Spennende med nytt kjøkken! Men dyrt ja! Her var det heldigvis bare 2 år gammelt når vi flyttet inn. Ikea-kjøkken Veldig fint og praktisk! Det er litt godt å ha en forutsigbar leggetid. Vi begynte med å legge henne i 21/22-tiden, men så ble dt plutselig 20. For da er hun klar til å sove Sovner hun selv om kveldene selv om hun ikke gjør det om dagen? Her er det litt sånn. Om dagen må hun ha smokk og jeg må legge en hånd over nesen hennes, men om kvelden bare ammer jeg og legger henne i vuggen våken. Så sovner hun som oftest uten en lyd :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. januar 2011 #703 Del Skrevet 6. januar 2011 Det er ganske normalt at de begynner å sove mindre på dagen. Er vel en del av det å få en døgnrytme Spennende med oppussing av kjøkken. vi også snakker om det. Skal dere gjøre det selv, eller sette det bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #704 Del Skrevet 6. januar 2011 Superlilje: Som regel har vi en kosestund på fanget mitt på kvelden og da legger jeg henne når hun begynner å se trøtt ut. Hun legges ikke rett etter mat, fordi hun sliter med mye gulping. Så for oss fungerer det best at hun er våken litt etter mat og får gulpa seg ferdig. Da sovner hun roligere. Jente79: Vi kommer nok til å bruke håndtverkere på det meste. Riving og legging av gulv og fliser over vasken gjør vi selv, men selve monteringa og strøm og sånt setter vi bort. Det blir spennende når vi endelig kommer i gang! Nå har skjønnemannen dratt på kveldsvakt og go-jenta ligger i dyp konsentrasjon i babygymmen. Ser ut som hun forsøker å putte en av lekene i munnen, tror hun river hele babygymmen overende snart Det er gøy å se på henne om dagen, hun kan ligge lenge alene og kose seg, det er flott å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #705 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) I natt sov tulla fra kl 21.30 til 5.45 før hun våknet for mat. Deilig Det har skjedd en gang før for noen uker sida, så det blir vel ikke fast nå heller, men det var utrolig godt Etter klokka seks bruker det å bli lite søvn da, for da er tulla ofte urolig. Men klokka halv ni tok mannen og sto opp med henne og jeg sov videre til etter klokka ti. Så dette blir en opplagt og god dag Ellers så har vi begynt å tenke på dåpen, som er 30. januar. Vi har fått bestilt mat og kake, også har jeg avtalt med mamma at hun skal ordne to kaker for meg. Bordpynten er bestilt via nettet, så den bare venter jeg på. Det finnes en arvekjole i familien som jeg og alle søskenbarna mine og deres barn har brukt, så nå må vi få sport opp hvor den er for tida. Det er jo koselig om hun kan døpes i den I dag blir det rolig dag, skjønnemannen besøker en kollega, men er snart hjemme. Vi tenkte oss en liten sentertur for å se på babyklær på salg, men får se hva vi gidder. Deilig med en helg uten de store planene. Endret 8. januar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. januar 2011 #706 Del Skrevet 9. januar 2011 Deilig med gode netter Også så deilig at hun kan ligge for seg selv en stund. Jeg har latt ungene mine ligge mye på gulvet når de begynte å like det og har fortsatt unger som kan holde på litt for seg selv. Deilig å kunne ta en kaffekopp eller lignende selv om ungen er våken. Får håpe dåpen går bra. Husker jeg syntes det var så deilig når den var overstått Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #707 Del Skrevet 10. januar 2011 jente79 De tre siste nettene har vært kjempebra, så dette er godt I natt sov hun fra kl 21 til 8 med en time våken på morgenkvisten for mating. Deilig at hun sovna en stund etter matinga, for da har hun ofte vært veldig urolig. I dag jobber skjønnemannen dagvakt og jeg er alene på dagtid med tulla. Det er sprøtt, for det er jo sånn det er for de fleste i mammapermisjon, mens for meg er det litt rart. Det er mange uker siden sist, men det er godt også. Koser meg masse med både vofs og vesla i dag, nå har vi vært på tur og tulla sover i vogna ute. Er spent på hvor lenge hun sover nå, for i det siste har hun ikke sovet særlig lenge i vogna når turene er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 10. januar 2011 #708 Del Skrevet 10. januar 2011 Klart det er uvant for deg,som ikke er vant til det flinke dere er som har vært på tur! på tide å komme igang med det her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #709 Del Skrevet 10. januar 2011 ja, nå er veiene brøytet og temperaturene er levelige, så da er det bare å hive seg ut Det går ganske greit å gå med vofs og vogn nå også, heldigvis. Jeg er nok mer vant til å være alene kvelder, netter og helger enn dagtid ja, pga turnusen til samboeren. Turnusjobbinga hans har vist seg å være perfekt nå som jeg har permisjon, vi får mer tid sammen som en liten familie enn andre Det blir kanskje mer kabal å legge når jeg begynner å jobbe, men det skal nok gå fint det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 10. januar 2011 #710 Del Skrevet 10. januar 2011 Så deilig med trilletur! Jeg får ikke gått på lenge enda, for bakken vår er så isete. I tillegg snør det jo hele tiden. Det er bra at turnusen hans fungerer så bra for dere. Men det kan nok bli litt verre når du begynner å jobbe igjen ja, hvis han ofte jobber helg og kveld og du jobber dag. Men det går nok fint det og ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. januar 2011 #711 Del Skrevet 10. januar 2011 Innom og leser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 10. januar 2011 #712 Del Skrevet 10. januar 2011 Koselig å lese om dagene dine sammen med tulla, skjønnemannen og vofsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #713 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Superlilje, milla og kospia I går kveld når tulla lå på ryggen på gymmatta, snudde hun seg plutselig over på sida og jaggu fikk hun ikke kjempa seg over på magen og Flinke jenta mi, hun snudde seg også tilbake på rygg Jeg blåser egentlig i om det er tidlig, men det er morsomt for hver ting hun klarer. Og godt å vite at hun utvikler seg normalt I dag snør det masse her, veiene er dårlig brøyta og jeg skal selvfølgelig på barseltreff en god trilletur herfra. Skjønnemannen kjører meg til, men han skal på kveldsvakt så jeg må trille hjem. Det blir vel å brøyte veiene med vogna da, men er jeg heldig har de brøyta til da. Koselig blir det iallefall, å møte barseljentene igjen Endret 11. januar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. januar 2011 #714 Del Skrevet 12. januar 2011 Flinke lillejenta :rødme: Synes tiden går så fort. Er vel ikke lenge før jeg sitter og forteller stolt om vår lillejente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 12. januar 2011 #715 Del Skrevet 12. januar 2011 Så flink hun er som snur seg Her klarer hun bare å snu seg fra mage til rygg i sofaen, for der er det litt skrått Men det kommer vel snart. Håper du kom deg greit hjem i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #716 Del Skrevet 12. januar 2011 Milla: ja, snart er det din tur til å sitte og skryte av jenta di Superlilje: det er ikke noe å stresse med iallefall, de er jo så forskjellige i utviklinga disse små. Jeg trodde ikke tulla kom til snu seg fra ryggen enda, men hun vil opp og fram denne jenta her Jeg sa til foreldrene mine i går at trøste og bære, dette er ei sånn jente som vi kommer til å måtte løpe etter om noen måneder og bare si "nei,nei, nei". Gjelder å nyte å ha henne i armene mine, for snart er vel det for kjedelig Jeg kom meg greit hjem i går, men fy fader for et slit. Fortauene er elendig måkt her, så jeg måtte virkelig jobbe. Og når jeg kom opp alle bakkene her, så kom brøytebilen såklart Nå har jeg vært på trilletur igjen, med hund og vogn, det var ikke brøytet i dag heller En snill mann hjalp meg over veien, for det var så høye brøytekanter at jeg nesten ikke kom fram med vogna. Er så koselig at det finnes sånne mennesker som hjelper andre fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. januar 2011 #717 Del Skrevet 13. januar 2011 Kommer til å bli turner den jenta di! Ja det er kjempetungt å komme seg frem med vogn nå når det er så mye snø, jeg gidder ikke prøve en gang så lenge vi ikke skal noe spesielt. Vil ha vår jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 14. januar 2011 #718 Del Skrevet 14. januar 2011 Pusla Så koselig å lese her etter lang tid uten å være på kg, men jeg har fulgt med på FB og sett bildene av den nydelig jenta deres. Hun er bare såå skjønn Likte veldig godt bilde med lsk t-skjorte Men liker alle bildene da. En skikkelig fotogen liten "dame" det der. Ha en super helg Pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #719 Del Skrevet 14. januar 2011 Tinio: Kanskje det blir en turnjente ja Hun er iallefall veldig til å komme seg opp og fram, ligger ikke og later seg hun altså! Ulva: Tusen takk for gode ord Jeg storkoser meg med tulla og synes såklart hun er skjønn Vi kjøpte speilrefleks-kamera i sommer og det tar gode bilder, morro å ha et skikkelig kamera nå som vi har et nytt favorittmotiv I natt var det bare rør med søvnen til både tulla og meg. Jeg har mye i hodet om dagen (usikker på hvor anonym jeg er her, så vil ikke skrive om det) og i tillegg var tulla veldig urolig. Hun spiste fire ganger, noe som ikke er vanlig for tida, våkna ofte og vi sov vel bare noen minutter av gangen. Ikke får jeg sovet ut på morgenen denne helga heller, for skjønnemannen er opptatt, men han har lovet meg at jeg skal få sove så mye jeg vil i ettermiddag. Så nå gleder jeg meg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 14. januar 2011 #720 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) håper det ikke er noe alvorlig! lov å send epm om du vil prate så bra du får sovet i ettermiddag etter en slitsom natt Edit: du vet kanskje ikke hvem jeg er dream Endret 14. januar 2011 av HopsiDeisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå