Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig jenter, takket være dere har jeg nå stadig flere venner på facebook :sjarmor:

Har dere prøvd å legge henne i litt "nedoverbakke" etter at hun har spist? Støtte opp hodeenden i senga hennes foreksempel ved å legge sette noe under sengebeina.

Nei, det har jeg ikke prøvd, men vært inne på tanken. Jeg bruker å holde henne oppreist første tida etter hun har spist i stedet, men det er jo mere slitsomt da. Skal teste ut det med å lage bakke i senga!

Natta har vært omtrent som de bruker å være. I 4-tida etter mating holdt jeg henne bare opp for gulping i noen minutter før jeg la henne ned og vi slokna til klokka 7. Tidligere på natta tok det litt mere tid. Men vi får stadig gode råd og jeg finner mer og mer ut av hva som er lurt å gjøre. Men i dag vet jeg at jeg ikke får tid til å sove i løpet av dagen, så da kjenner jeg at jeg blir litt stressa. Men det kunne vært mye verre, så jeg skal ikke klage :)

Nå har jeg vært på morgentur med vofs og tulla, nå ligger de begge ute på verandaen. Tulla sover godt ute, nå har vi fått kjøpt votter også så hun ikke blir så kald på hendene. Vofsen er kjempeseøt, han ligger ute ved siden av henne og passer på :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Takk for at du la meg til på FB, av en eller annen merkelig grunn fant jeg deg ikke og fikk dermed ikke lagt deg til :klø:

Tulla er jo bare skjønn da, og vofsen likeså :rødme: han er litt lysere i pelsen enn den jeg hadde...ellers minte han meg my om min egen Golden Retriever...og ikke minst, det var veldig moro å se bilde av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig jenter, takket være dere har jeg nå stadig flere venner på facebook :sjarmor:

Hehehe, er du bitt av om å gjøre å ha mest venner basillen? ;):ler: *tuller*

Veldig kjekt å se Pusla behind the scene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at han passer på lillejenta :rødme: Håper Brumm blir av samme slaget ;)

Det blir han sikkert :jepp: Det viktigste er etter min erfaring å la hunden få lov til å lukte og bli kjent med det nye familiemedlemmet fra dag 1.Da blir det ikke så spennene senere.

Tulla er jo bare skjønn da, og vofsen likeså :rødme: han er litt lysere i pelsen enn den jeg hadde...ellers minte han meg my om min egen Golden Retriever

Ja, vofsen er ganske lys for å være golden. Oppdretteren vår har bare slike hvite utgaver av rasen, tror det er mer og mer vanlig - når det er det som slår an på utstillinger, så blir det jo fort sånn. Men de er fine når de er mer gylden og.

Hehehe, er du bitt av om å gjøre å ha mest venner basillen? ;):ler: *tuller*

:ler: absolutt ikke, men hyggelig å ha over 10 da :fnise: Jeg har ikke lagt inn hvilke skoler jeg har gått på, for jeg orker ikke alle disse tidligere klassekameratene som jeg ikke har pratet med siden da. Så jeg holder meg nok til en liten, ekslusiv gjeng ;)

I går hadde vi en hektisk dag med besøk både på formiddagen og kvelden, pluss to turer med vofs. Så jeg var sliten i går kveld, men det var utrolig koselig da. Er jo stas med besøk, må jo innrømme at det er gøy å vise fram tulla mi :hjerte:

I natt sov tulla ganske lenge av gangen og det var bare mat kl 23, 4 og 8. I tillegg sov vi faktisk over to timer i formiddag, så nå kjenner jeg meg litt mer uthvilt. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uthvilte følelsen varte ikke lenge - var jo for mye å håpe på at tulla skulle holde på den rytmen hun hadde i går :gjeiper: I dag har hun vært veldig survete og skal helst bare bæres og holdes på armen. Jeg fikk henne tilslutt til å roe seg i bæreslynge og så i vogna, heldigvis. Og i kveld har vi vært hos søstra mi på besøk, hun var litt grinete der også, men hun er mulig å roe ned da, heldigvis. Og nå sover hun i senga si, så jeg tenkte å tusle etter om litt.

Ja, egentlig var jeg bare innom for å fortelle at tulla i dag har smilt sine to første smil til mammaen sin :hjerte: Vi har lurt litt på om vi har sett smil de siste par dagene, men i dag var det ikke tvil. Herlig følelse :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smil er herlig :rødme: man kan være så sliten,men kommer det et smil er alle kreftene tibake på et blunk :)

Håper dere har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hvilken type bæreslynge bruker du?

Vi har en babasling som jeg har fått låne av ei venninne. Jeg har ikke helt dreisen på det enda, men i går når tulla var litt urolig, så fant vi plutselig en god stilling som funka fint. Vi har også en baby bjørn, som jeg tror mannen kommer til å bruke etterhvert. Men vi venter litt med den til tulla er sterkere i ryggen.

Superlilje og dream: Ja, smil er magisk :hjerter: Det er ikke helt kontrollert hos tulla enda da, i dag smilte hun stort mange ganger til mønstere på genseren min :fnise:

I dag har vi hatt en fin dag, vi har vært på besøk hos ei venninne. Vi tok buss og det gikk veldig greit, men jeg brukte over en time lenger enn vanlig fordi bussrutene er forandra siden sist :roll: Jeg var ganske bekymra for at tulla skulle bli sulten før vi kom fram, men det gikk heldigvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Hmm, den så ikke dum ut. Jeg spør fordi samboern har prøvd babybjørnen sin bæresele og den blir rett og slett litt kort for han. han er 2meter høy og vanlig kroppsbygning, men selv på ytterste regulering vil han få babyens hode opp i haken.. så da blir den ikke riktig...

Skal sjekke ut den slyngen, kanskje det kan være noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt at du la meg til på facebook! Artig å se hvordan folk egentlig ser ut! Jeg ser liksom for meg folka her inni hodet mitt, og jeg hadde sett for meg at du var lysblond jeg. Sikkert fordi du har bilde av Vofs, og han er jo lysblond. :fnise: Tulla er bare kjempesøt! :rødme:

Jøss, har ikke turt å ta buss enda jeg! :gjeiper: Vogna er jo så diger, men innbiller meg at det kanskje blir lettere når vi gjør den om til sportsvogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: jeg vet ikke helt hvor lang/bred man kan gjøre slynga, men den har jo stropper til å regulere, så mulig den funker for en høy mann. Ellers finnes det jo mange formsydde seler å velge i, regner med du kjenner til www.tettinntil.no.

Tinio: Rart hvordan man kan se for seg noen ja, også bomme så totalt :fnise: Jeg har nok aldri vært blond, nei ;) Skjønner godt at du kvier deg for buss med tvillingvogn, men det gikk veldig greit med vanlig vogn, iallefall. Jeg har jo ikke noe valg da, hvis jeg skal ut når samboeren jobber, for jeg kjører jo ikke bil enda.

I natt hadde vi det litt tøft igjen, så i dag tidlig var jeg sliten og tok litt til tårene. Men dagene er bedre, da sover tulla endel og hun er stort sett fornøyd når hun er våken. Men det er noe som plager henne om dagen, hun er mer sutrete enn tidligere og virker generelt litt utilpass. Om de nå bare kunne prate, så jeg hadde skjønt hva det var :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt koselig å ha ansikter på noen av de jeg skriver med her inne :jepp: Men ingen av dere ser ut sånn jeg hadde sett for meg :ler:

Jeg gruer meg til å ta bussen med vogn, så jeg har enda ikke dratt noe sted uten mannen. Det er vel egentlig ikke vognen som er problemet, men jeg er så redd for å plage de andre på bussen om hun begynner å skrike og jeg ikke klarer å roe henne.

Det er ikke så greit å vite hva som plager dem nei, kanskje hun har vondt i magen? Her hadde vi endel skriking om kveldene, men nå har jeg begynt å gi henne pupp med en gang hun begynner å gråte litt, og vi har fått mye koseligere kvelder etter det :) Men det er jo ikke nødvedigvis alltid pupp som er løsningen, selv om det er en enkel måte å få ro på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla: :klemmer:

Superlilje: Puppen er en grei løsning ja :jepp: Men siden vi har endel gulping, forsøker jeg å ikke ty til puppen for mye, for da blir det bare masse gulping. Så her mates det når hun virker sulten, det er i grunn ofte nok :fnise: Jeg tror ikke hun har direkte vondt i magen, for da ville hun vel skreket over lengre tid. Hun skriker bare korte stunder av gangen og noen ganger virker hun bare utilpass. Og det går fint å roe henne ned også etter få minutter, så jeg tror ikke det kan være magen. Men hun har hatt litt luft i magen da, men da hjelper det fint å trykke knærne opp mot magen hennes.

I dag har vi vært hos et vennepar som har to små barn på kaffe. Det var kjempekoselig, heldigvis var tulla ganske rolig når vi var der. Det er fint å komme seg litt ut, men helga går veldig fort nå og vi er ganske slitne. Så i morra skal vi ingenting også er vi så heldige at foreldrene mine skal ta vofsen på tur også. Så da håper jeg vi får sove litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...