Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Det er lov å ha utbrudd når man er nybakt mamma :klemmer:

Det er viktig å utnytte tiden mellom måltidene godt, ellers får man ikke gjort mye! Jeg føler noen ganger at jeg bare sitter der med puppen ute hele dagen :ler:

Blogg med bilder hadde vært koselig å få tilgang til etterhvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en fin fødsel. :) Kjempekoselig at du vil lage blogg da, vil gjerne følge den. :)

Barseltårer er vel noe de fleste nybakte mammaer opplever, ikke noe rart det, livet blir jo snudd opp ned. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dream, milla og mocci: :klem: Ja, begrepet "barseltårer" er jo mye brukt og det er visstnok helt normalt. Jeg har forklart det for skjønnemannen, så han kan trekke fra litt når jeg får utbruddene mine ;)

Superlilje: :klemmer: Ja, man er matstasjon om dagen :jepp: Men jeg synes det er koselig jeg da, føler vi har så fin nærhet da :hjerte:

De siste nettene har vi hatt en fin rytme, hvor jeg ammer i 22-23 tida før jeg legger meg, så sover vi til kl 2, da er det mat og bleieskift og så sover vi til kl 6 med mat og bleieskift igjen. Og da tar gjerne skjønnemannen tulla litt i gjestesenga mens jeg får sove til ca kl 8. Tulla sover da til ca kl 9, amming og bleieskift igjen :fnise: og så en lang lur til ca kl 12. På kveldene ammer jeg litt oftere da, men det har jeg skjønt er normalt pga mengden melk minsker i løpet av dagen.

Som dere da forstår har vi fått det man kan kalle en sovebaby :) Iallefall så langt har hun ikke noen plager heller, så hun er fornøyd bortsett fra når vi steller. Å kle av og på er fullstendig krise altså!

På tirsdag var vi på sykehuset for følling-prøve og veiing og tulla hadde da gått ned 40 g. Det var visst helt greit. Og i dag kommer helsesøster på besøk, så da skal jeg passe på å stille spørsmål rundt amming og leggerutiner og sånt.

Vi rakk jo aldri få ordnet på det som skal bli barnerommet før fødsel, så skjønnemannen har vært superflink de siste to dagene. Nå har vi en seng der inne som vi kan ligge i til tulla blir stor nok til å bytte seng + en matchende kommode. Skjønnemannen har ordna til på kommoden med bamse og sånt og i dag har han kjøpt bilder. Han er mye flinkere til sånne interiørting enn meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som dere sover godt :ler: Og bare 40gr ned er jo veldig bra :jepp:

Så koselig å få ordnet barnerom! Vi har ikke noe klart på barnerommet, for der sover vi mens vi maler ferdig vårt rom :fnise: Så når vi har flyttet ut derfra kan vi begynne å male barnerommet og gjøre det klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Oj, pusla har fått baby! Gratulerer :hoppe:

Har ikke fått lest hele boken her, en stund siden jeg har vært hos deg, men det var veldig hyggelige nyheter da jeg tilfeldigvis så deg hos mocci :)

Nyt tide, og gi deg selv slækk :)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en kjempefin fødsel pusla, takk for at du delte den med oss :hug: Er det ikke bra herlig å være mamma :strix:

Tårer og humørsvigninger er helt normalt pusla, det tror jeg alle her inne som har vært/er småbarnsforeldre kan skrive under på :jepp:

Husk at kroppen har vært gjennom en stor forandring, og alt er nytt og man skal bli kjent med den lille.

Hvordan tar vofs det nye familimedlemmet da?

Koselig med blogg da, håper vi kan få se bilde av lillegull.

Endret av kospia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Pusla

Innom en liten tur for å lese om ditt liv som mamma før vi setter nesen østover mot deres kanter grytidlig i morgen tidlig :Nikke:

Veldig koselig å lese om fødselen og opplevelsene deres Pusla :hjerter_rundt:

Håper jeg får tilgang til bloggen din når du kommer så langt.

Ha en fin uke Pusla og kos deg med nurket og Skjønnemannen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god helg! :klemmer: Hehe kjenner til det der med stellet. Her hatet de virkelig å ta av seg klærne, Godgutten var kjempesint bare jeg tok av han sokkene. Men nå er det helt motsatt, elsker å ligge uten klær og sprelle. :)

Helt normalt med barseltårer altså, de jeg delte rom med på barsel tutet og snufset heeeele tiden, tror jeg slapp billig unna i forhold. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få ordnet barnerom! Vi har ikke noe klart på barnerommet, for der sover vi mens vi maler ferdig vårt rom :fnise: Så når vi har flyttet ut derfra kan vi begynne å male barnerommet og gjøre det klart.

:klemmer: Det er jo ingen bråhast med barnerom da, de har jo ikke glede av det enda. Men det ble fint og vi måtte gjøre noe nå uansett. Men det blir nok mer og mer jenterompreg etterhvert.

Oj, pusla har fått baby! Gratulerer :hoppe:

Tusen takk :klem1:

Herlig lesing, også flinke skjønnemannen som ordner med rommet til lillejenta :rødme:

Ja, han digger interiør og sånt faktisk, så det er ordentlig morsomt å se. :klem: til deg

Hvordan tar vofs det nye familimedlemmet da?

Vofsen takler det fint, han er nysgjerrig på tulla men ikke veldig innpåsliten på henne heldigvis. Han krever litt ekstra oppmerksomhet og kos da og er litt slitsom når vi har besøk. Ikke rart, han har jo vært babyen vår i tre år :fnise: På nettene er han kjempesøt, da ligger han inne hos meg og tulla selvom det er litt lyd. Og han kommer og skal passe på når hun gråter :hjerte:

Ha en fin uke Pusla og kos deg med nurket og Skjønnemannen :hug:

:klem: Håper uka her på østlandet blir fin!

Innom og ønsker deg god helg! :klemmer: Hehe kjenner til det der med stellet. Her hatet de virkelig å ta av seg klærne, Godgutten var kjempesint bare jeg tok av han sokkene. Men nå er det helt motsatt, elsker å ligge uten klær og sprelle. :)

:klemmer: Håper du har en fin helg og, jeg er full av beundring til deg som har to stykker! Ja, skulle tro det var det å ha klær på som var dumt, men neida, hun liker ikke å kle av - kanskje hun er litt sjenert :fnise: Men å bade liker hun godt da, virker som hun nyter vannet (helt til vi tar henne opp og det er hylekor igjen).

Barseltårene har heldigvis gitt seg litt, men jeg kjenner meg faktisk mer trøtt og sliten nå enn når vi kom hjem forrige helg. Jeg svevde vel mer på en sky da og var full av lykkehormoner antakelig. Ikke at jeg ikke er det nå da, men det er vel lov å være litt sliten.

Ellers har tulla de siste par dagene fått litt flere våkenperioder, noe som er kjempekoselig. Særlig på kveldene er hun mer våken, det var hun også i magen, så det er jo logisk. Søs var her i går kveld og fikk masse tid med tulla i våken tilstand, det var koselig da :hjerte: Er jo ikke så gøy for folk å besøke oss for å se tulla også bare sover hun ;) Vi har ellers hatt litt besøk denne uka, men vi har vært heldige og fått lov å si fra. Heldigvis har ingen trengt seg på. Helga om to uker kommer svigermor, jeg kunne godt fått henne inn før jeg altså, men her har skjønnemannen fått avgjøre. Vi håper at hans søster og nevø også kommer inn den helga, men det vet vi ikke enda. Skal bli godt når de har vært her, så jeg slipper å tenke mer på dette med svigerfamilie og første besøk.

Nå våkner tulla hvert øyeblikk hører jeg, nå kommer nok snart et sulten-grynt her :) Og søs kommer snart hit igjen også, så vi får en rolig kveld her i heimen.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='pusla' date='02 oktober 2010 - 14:59'

Vofsen takler det fint, han er nysgjerrig på tulla men ikke veldig innpåsliten på henne heldigvis. Han krever litt ekstra oppmerksomhet og kos da og er litt slitsom når vi har besøk. Ikke rart, han har jo vært babyen vår i tre år :fnise: På nettene er han kjempesøt, da ligger han inne hos meg og tulla selvom det er litt lyd. Og han kommer og skal passe på når hun gråter :hjerte:

Nåmmen søte vofsen :hjerte: Han e nå snill og god da :)

Koselig å lese om dine dager som mamma pusla, ønsker deg en fin helg :klem1:

Edit: skulle sitere deg, men ble noe tull her :gjeiper:

Endret av kospia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kospia: :klemmer: Ja, vi har en super vofse altså. I går kveld var han innmari slitsom når søs var her da, men vi tror det er pga tispene i nabolaget med løpetid da og ikke babyen :fnise: Han har fått lukte ei av dem i rumpa to ganger nå så nå er han helt på tuppa og spiser nesten ikke :biggrin:

Helga har vært fin så langt, vi har hatt litt besøk av søs og ellers bare kosa oss. Skjønnemannen var på lang tur i skogen for å få av litt energi på vofsen i dag, mens tulla og jeg har kost oss inne. Jeg er ganske :Gjesp: , i natt brukte jeg en time på å roe tulla igjen når vi var våkne for mat kl 4. Jeg har liksom som mål å få henne til å sove i senga si hele natta, men tror jeg skal vente litt med det prosjektet egentlig. Hun roer seg fortere når hun ligger hos meg og jeg får jo ikke skjemt henne bort med kos enda. Så i natt blir det opp til meg mye fortere hvis hun begynner å surve.

Ellers så har jeg mista 14 kg til nå, av de 20 som jeg gikk opp i graviditeten. Jeg føler meg ganske slank faktisk, men jeg får ikke på meg buksene mine enda da. Men synes ikke 6 kg igjen er så avskrekkende - det har jo bare gått en drøy uke.

Nå skal jeg se om jeg rekker en liten lur på sofaen før tulla våkner igjen - alltid spennende å se hva man rekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funnet ut at det er bedre å ta henne opp i vår seng så hun roer seg enn å bruke evigheter på å få henne til å sove i vuggen. Det er jo viktig at vi mammaer får nok søvn også :jepp:

Så bra at du har gått ned så masse :danse: Jeg har gått ned nesten 12 av 16 kg. Satser på at ammingen gjør sitt for å gå ned endel mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at vofsen tar det hele så fint :) Goe vofsen, men håper han kommer ut av løpeettertispemodus snart, kanskje ikke det smarteste å lukte på rumper nei. :fnise:

Koselig å høre at dere har fine dager sammen med snuppelill, høres helt herlig ut på tross av litt sutring fra den lille, det hører vel med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superlilje: snart er vi tilbake i matchvekt :tommel: Jeg var ganske tynn før jeg ble gravid da, for jeg var litt med på lavkarbokuren til skjønnemannen for å gjøre det enklere for han. Så om jeg ikke mister alle kg, så er det ingen krise. Men det skal bli greit å trene litt styrke, så jeg får stramma opp bolledeigmagen jeg har nå :fnise:

Goe vofsen, men håper han kommer ut av løpeettertispemodus snart, kanskje ikke det smarteste å lukte på rumper nei. :fnise:

Vi pleier ikke akkurat la han få lukte på løpetid-tispene altså :gjeiper: , men det hender eierne av tispene er litt sløve og ikke sier fra. Det synes jeg er dårlig gjort, for for oss betyr det ofte at vofsen ikke spiser på 14 dager :fnise:

Tulla hoppa over matinga vi har hatt når jeg legger meg på kveldene i går, så da sov hun faktisk fra kl 21 til kl 1, så til kl 6 og så til kl 9. Deilig :hoppe: Det tar fortsatt litt tid når vi er oppe på natta med amming og bleieskift og få henne rolig, men hun hylskriker ikke da, bare småsurver litt. Tror bare hun blir veldig våken av bleieskiftet, vi har veldig skarpt lys på badet. Kanskje vi får skaff oss dimmere eller noe.

I dag har skjønnemannen fått gjøre litt sine ting, så nå er han hos en kamerat. Jeg er jo mer bundet her med tulla enn han, men jeg kan jo ikke holde han låst her inne fordet, liksom ;) Han er veldig flink da, både med vofs og tulla, så jeg har ikke mye å klage på. Og i dag kom han hjem med en kjempesøt Disney-lampe til barnerommet :hjerter:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Hva slags lampe? *nyskjerrig*

Har aldri opplevd at vofsen ikke har spist fordi tispene har løpetid :fnise: Men vet jo aldri med den lille krabaten vi har nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar fortsatt litt tid når vi er oppe på natta med amming og bleieskift og få henne rolig, men hun hylskriker ikke da, bare småsurver litt. Tror bare hun blir veldig våken av bleieskiftet, vi har veldig skarpt lys på badet. Kanskje vi får skaff oss dimmere eller noe.

Mine tantebarn var hvertfall veldig vare for lyset da de var helt små. Løsningen ble å ha minimalt med lys på badet, da sutret de nesten ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjorde var at vi kjøpte et billig ikeastellebord som vi hadde inne på soverommet. Så skiftet vi alltid bleiene i dempet belysning der inne om natten. Som du skjønner så har jeg vært innmari opptatt av å markere forskjell på natt og dag, de kom seg aldri ut av soverommet om natten. Natten skulle være mørk og kjedelig, mens dagene var lys og morsom. :gjeiper: Men nå virker det som om vi har fått belønning for det og da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...