Tinio Skrevet 28. september 2011 #1261 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Høres ut som en koselig bursdagshelg! Nesten så Tulla tar igjen Gogutten nå! Han er 13,1 kg nå. Vet du, sånn briovogn hadde jeg selv da jeg var liten. Jeg lekte mye med den lenge etter at jeg hadde lært å gå også. Jeg brukte den til dukkevogn, og så var den også fin å frakte med seg andre leker i. Så det kan godt hende Tulla også kommer til å ha glede av den lenge. Endret 28. september 2011 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. september 2011 Forfatter #1262 Del Skrevet 28. september 2011 Tinio Jeg håper vekta til tulla stagnerer litt nå, som hun begynner å bevege seg mer og mer Men hun har sikkert tatt igjen Gogutten innen hun er 15 mnd, matvrak som hun er Ja, den briovogna er jo morsom å ha leker og sånt i, hun har bamser i den nå og det er stor stas. Så hun kan sikkert ha den en stund Jeg har bestemt meg for å vente oppe på samboeren som jobber kveldsvakt, for da kan jeg legge meg i fred i 2. etg etterpå Men akkurat nå kjentes det som en dårlig ide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 28. september 2011 #1263 Del Skrevet 28. september 2011 Er vel vanlig at vektøkningen roer seg litt når de begynner å gå osv. Her har han hatt både halsbetennelse og fått 4 jeksler, noe som har dempet matlysten veldig i det siste, det er nok derfor at vekten ikke har økt så altfor mye siden forrige kontroll. Han er faktisk blitt 84 cm og, så det er en lang kropp kg'ene er fordelt på nå. Sykdom tærer fort på på så små kropper, så det er bare greit å ha litt ekstra å gå på. Sov godt i 2. etg! Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2011 Forfatter #1264 Del Skrevet 29. september 2011 Tinio Her er tulla liten og stutt, hun er 75 cm. Gutten din er lang da, så da er det jo ikke så galt! Jeg håper jo selvfølgelig at vi ikke skal få store problemer med vekt når hun blir større, mest for hennes del, men det går seg sikkert til Jeg er tilbake på jobb igjen etter noen dagers fravær. Jeg har ikkehørt noe fra samboeren, så da regner jeg med at tulla har vært i ok form i dag. Hun hosta endel i går og virka litt slapp, men hadde ikke feber. Så håper hun ikke blir syk nå! I går møtte vi forresten Dine og Lilletassen til lunsj Synd det ikke ble noe treff med flere av KG-mammaene, men det tar vi sikkert igjen. Det var iallefall koselig å se Dine igjen og hyggelig å ha en mamma-feriedag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. september 2011 #1265 Del Skrevet 29. september 2011 Takk for i går!! Håper dere kom dere vel hjem og at ikke Tulla er dårlig i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2011 Forfatter #1266 Del Skrevet 29. september 2011 Vi kom oss så fint hjem atte Fikk gått oss en halvtimes tur hjem fra bussen også, og tulla sov en god lur. Hun er heldigvis ikke blitt syk, hun virka litt varm i går kveld, men hadde ikke feber. Og i følge barnehagepersonalet hadde hun vært i god form i dag I dag henta jeg i barnehagen og vi er i gang med hverdagen, samboeren begynte å jobbe igjen i går. Rart at året med permisjoner er over, vi ser begge tilbake på et fantastisk år hjemme med tulla. Nå starter tidsklemme og styr og stress, hehe, men det kommer nok til å gå veldig fint. Får tenke på de som har tre barn og sånt, hvis jeg blir stressa Det var koselig å hente tulla da, når jeg kom var alle barna ute og lekte i finværet. Tulla satt i sandkasa og storkoste seg Når vi kom hjem, lekte vi ute i hagen et par timer, kjempegodt å få være litt ute. Tulla var kjempesliten da, men hun tøyser litt før hun sovner om dagen. Ruller seg rundt og krabber i senga, reiser seg opp osv., også hyler hun fordi hun ikke får lagt seg ned igjen. Men hun sover innen et kvarter da, så jeg kan jo ikke klage. Nå slapper jeg litt av og nyter alene-tid mens sambo er på kveldsvakt. Er litt godt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 30. september 2011 Forfatter #1267 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg ble litt inspirert av Tinio i ettermiddag, og forsøkte å gi tulla drikkekoppen hennes mens hun sto på kjøkkengulvet. Og jaggu glemte hun ikke litt at hun sto alene og drakk som bare det!! Hun sto støtt og fint ganske så lenge Vi gikk så ut og lekte litt her, og da sto tulla litt alene og gikk tre skritt mot meg helt alene Flinke jenta mi Hun gjorde det en gang til, men jeg merker jo at hun er litt skeptisk enda, så hun vil sikkert ikke gå sånn på skikkelig på en stund enda. Uansett, det er herlig å være mamma når det skjer sånne fremskritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. oktober 2011 #1268 Del Skrevet 1. oktober 2011 herlig å være mamma når det skjer sånne fremskritt FremSKRITT..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #1269 Del Skrevet 1. oktober 2011 Tihi, ja I natt har jeg hatt ansvar for tulla, mens sambo har sovet i 2. etg, siden han jobber hele helga. Det er tøft med hans helgevakter, kjenner jeg, for jeg står jo opp litt etter kl 5 på hverdagene nå og når han jobber må jeg stå opp tidlig da og. I dag begynte tulla med litt småsutring kl 5, men jeg lå og dorma litt innimellom. Etter at sambo dro på jobb i syv-tida fikk jeg henne heldigvis til å sovne i senga vår, la henne mellom to store puter, dytta dyna rundt henne og la henne på armen min. Heldigvis funka det og vi sov til kl 8 Jeg storkoser meg sånn med tulla om dagen, vi har det kjempekoselig sammen Det blir skikkelig kvalitetstid nå, noe som jo er viktig nå som jeg jobber igjen. Tulla sovna endelig ute i vogna istad, etter å ha hosta og sutra en god stund. Senere i dag kommer søs, vi tenkte å komme oss litt ut og finne på noe, siden det visstnok skal bli fint vær. Tåka må bare lette først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #1270 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det har vært en så fin helg med tulla Hun har blitt skikkelig flink til å stå selv nå, i dag slapp hun seg helt frivillig og (før har jeg brukt å slippe henne fra hendene mine). Jeg ser at hun er sååå stolt og når jeg forsøker å lokke henne til å gå noen steg synes hun jeg er skikkelig gææern, men hun har tatt to-tre skritt mange ganger nå Jeg var over 13 mnd når jeg tok skritt alene og sambo var over 14 mnd, så vi er ikke så raske i familien akkurat I morra skal jeg på reise med jobben og skal sove på hotell til tirsdag. Jeg gleder meg mest, men det er jo litt trist å være borte fra tulla også. Hun skal jo i barnehagen da, og pappaen er jo her med henne, så det går jo helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 3. oktober 2011 #1271 Del Skrevet 3. oktober 2011 Så flink! Tenk at tulla har tatt sine første skritt! Det har enda ikke mine gjort, men har lest at det ikke er noe å bekymre seg for før de bikker 18 mnd så. Morsomt at koppen funket på Tulla også forresten! Her står de mye ute i sandkassen for tiden, de har visst skjønt at det er mykt å falle på rumpa der, hvertfall med parkdressen som beskyttelse. Luksus å sove på hotell i natt da! Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #1272 Del Skrevet 6. oktober 2011 Tinio :-) Her koser vi oss veldig om dagen. Tulla har funnet seg godt til rette i barnehagen og i dag hadde hun ikke tid til åvinke hadet engang! hun sover veldig godt på natta nå, fra kl 19 til 07 nesten uten lyd. Hotell overnatting med jobben var veldig fint, sov godt og hadde det koselig med kollegaer. Men så godt åkomme hjem igjen da:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. oktober 2011 #1273 Del Skrevet 11. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 12. oktober 2011 #1274 Del Skrevet 12. oktober 2011 Pusla Så flott å lese at det går bra med tulla i barnehagen, det varmer nok et mammahjerte tenker jeg Er vel ikke lenge før det er full fart på tulla nå og du må springe etter henne:jepp: Jeg er ikke så ofte inn på KG lenger, har valgt å slette dagboka mi. Skrev jo nesten aldri i den lengre, men jeg er her inne som Kospia ennå da Er så mange av de "gamle" brukerne som har forsvunnet, så det ble ikke det samme som før hos meg. Heldivis har jeg dem på FB da Klem fra Kospia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1275 Del Skrevet 14. oktober 2011 Pupsilure: kospia: jeg skjønner at det ikke blir helt det samme, når så mange av de "gode, gamle" ikke er her lenger. Jeg har også hatt endel kontakter her inne som har kommet og gått, men nå har jeg jo mammaene da Men det er fryktelig stille i boka mi også nå, så kan hende jeg gir meg med dagbok etterhvert jeg og. Tulla har fått seg bestevenninne i barnehagen Sambo hadde sett dem en dag han kom og henta, når de likte ute. De gikk og holdt hverandre i hendene og venninna til tulla forsøkte å løfte henne opp på sklia. Så søtt!! Det er fascinerende at de allerede ved 1 års alder finner noen de kommer ekstra godt overens med. Svigermor er hos oss i dag, besteforeldrene har besøksdag i barnehagen i dag og alle tre besteforeldre til tulla skal være med. Det blir sikkert veldig hyggelig, og fint for dem å se hvordan tulla har det. I kveld skal sambo og jeg ut og spise og drikke litt vin Foreldrene mine og svigermor skal sitte barnevakt for oss. Det blir sikkert koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2011 #1276 Del Skrevet 14. oktober 2011 Så hyggelig med besøksdag da! Visste ikke at man hadde slikt. Og bestevenninne Ser for meg lille jenta som prøver å løfte Tullemor opp på sklia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 16. oktober 2011 #1277 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hallo, Kospia er innom en tur sent på natta. Må holde meg våken en halv time til, skal hente Kospiemannen som kommer med bussen fra byen nede på skysstasjonen. Han har vært på klassefest og er sikkert bra i farta når han kommer Kommer nok ikke til å slette meg som bruker, synes det er koselig å stikke innom KG når man har tid og lyst Herlige tulla som har fått seg bestevenninne i barnehagen, tenker de er bra søte der di går og holder hender Kjenner det skal bli godt å finne senga snart (må bare få hjem gubben først ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #1278 Del Skrevet 16. oktober 2011 Pupsilure :-) ja, jeg håper jeg får se tulla og venninna hennes en dag jeg henter til uka, det er så søtt! Kospia Håper du fikk mannen vel hjem i natt og at du kunne sove lenge i dag! Helga har vært fin, svigermor har vært her og det var i grunn greit åsende henne med bussen i dag, hehe. Vi har vært endel sammen medmine foreldre og, hyggelig at alle går så godt overens. I helga har tulla begynt å klatr opp trappa heri og det går fort også! Så nå må vi skaffe oss en ekstra grind her. Og hun går rundt og sier hei hele tida nå, er så herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. oktober 2011 #1279 Del Skrevet 18. oktober 2011 Gleder meg til å komme på besøk om et par ukers tid Når blir det? Jeg skal på et jobbintervju kl.9 + ha kjøretime forehåpentligvis, men vil gjerne komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #1280 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ja jeg gleder meg! Hadde klart å innkalle til et møte på jobb den dgen, men fikk heldigvis gjort om! Det er igrunn helt opp til dere når det passer, jeg er fleksibel. Kan jo høre med neytiri også, hva som passer. Jeg har vært alene med tulla etter jobb et par dager nå og vi koser oss så veldig :-) merker at hun lærer mye i barnehagen, og hun er ganske flink med skje eller gaffel nå. Men hun tyr mye til fingrene også da Jeg har faktisk lagt meg, er på KGmed mobiltlf. Det tar på å stå opp tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå