mocci Skrevet 15. september 2011 #1241 Del Skrevet 15. september 2011 Såååå flink tulle som spiser middagen selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. september 2011 #1242 Del Skrevet 15. september 2011 Masse lykke til med barnehagestart Store Tulla Så flink hun er som spiser selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. september 2011 Forfatter #1243 Del Skrevet 15. september 2011 Takk mocci og pupsilure Første dagen i barnehagen gikk veldig fint Vi var der halvannen time og tulla fikk sett de andre barna og hilst på de tre som jobber på avdelingen hennes. Og jeg fikk observert litt, godt å få litt trygghet på at hun vil ha det fint der Jeg tror det blir veldig bra, de andre barna er også små og det gikk veldig rolig for seg. Tulla satt litt for seg selv det første kvarteret, men etterhvert kom hun litt nærmere de andre barna og jeg tror hun kommer til å like seg godt. Personalet synes også det så bra ut, hun er jo ikke skeptisk til fremmede. Så i morgen skal vi gå fra henne ikke så lenge etter vi kommer, og da skal vi forsøke å ha henne der i noen timer. Så det blir spennende!! etter barnehagen har vi vært på trilletur og kafebesøk med ei fra barselgruppa som er hjemme nå. Det var veldig hyggelig Nå planlegger vi en felles et-års-feiring for alle barna, søsken, mammaer og pappaer. Siden vi blir så mange, skalvi ha det ute, så det blir jo kjempegøy! Nå er jeg trøtt og tenkte å finne køya ganske snart Jeg har egentlgi feriedag i morgen, men skjønnemannen virker mest klar for at jeg skal ta barnehagen i morgen og da kommer jeg til å søke om omgjøring til permisjon pga innkjøring. Digg å kunne ruge litt på feriedagene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 15. september 2011 #1244 Del Skrevet 15. september 2011 Pusla Enn at Tulla har blitt barnehagejente da, var så flott bilde av henne på FB. Søte jenta Så moro at dere i barselgruppa holder kontakten og skal ha felles bursdagsfeiring. Det blir nok kjempegøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. september 2011 #1245 Del Skrevet 15. september 2011 Så fin lillejenta deres er. Kjempe herlig bilde på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. september 2011 Forfatter #1246 Del Skrevet 16. september 2011 Milla og kospia I dag var vi i barnehagen litt før halv ni, jeg satt der litt og prata med personalet, mens tulla krabba etter guttene og koste seg Siden det ser ut til å gå så greit og hun ikke er skeptisk på andre, så ble vi enige om at jeg skulle gå. Så litt før ni tusla jeg hjem igjen, kjemperart!! Men ganske digg og, så nå har jeg fått bakt litt som skal fryses og spises neste helg når det er barnebursdag. Fikk sms fra barnehagen i stad, det går kjempebra med tulla og hun hadde sovna i ti-tida. Om en time skal jeg gå opp og hente henne, det blir fint da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. september 2011 #1247 Del Skrevet 16. september 2011 Nydelig bilde av Tulla på FB Hun er så flott! Håper dere får en riktig god helg hele Puslafamilien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. september 2011 #1248 Del Skrevet 16. september 2011 Så fint at det går bra med Tulla i barnehagen! Kjempefint bilde på fb ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2011 #1249 Del Skrevet 16. september 2011 nyyydelig på fb ja så kos at hun trives da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. september 2011 Forfatter #1250 Del Skrevet 16. september 2011 Tusen takk, jenter Det er alltid koselig å få skryt for fine bilder av barnet sitt Vi hentet tulla i samlet flokk i halv-ett-tida i dag. Da sov alle de andre barna, mens tulla var alene på avdelingen med de tre voksne - tror nok hun koste seg Hun sover jo to lurer om dagen og er ikke i takt med de andre barna enda. Men jeg håper at det skal gå greit å få henne over på en lur i halv-tolv-tida, det er jo mest praktisk sånn. Personalet kunne fortelle at tulla hadde spist to brødskiver til lunsj og drukket to kopper melk Hun spiser som regel litt over en halv brødskive og yoghurt til lunsj her hjemme. Også hadde hun fått syltetøy, noe jeg ikke har gitt henne enda; har forsøkt å unngå så søtt pålegg. De i barnehagen ble litt sånn "oops" når jeg sa at hun ikke hadde fått syltetøy før da, de måtte liksom forklare at det bare er på fredager altså Men det gjør meg ikke så mye, selvom jeg ikke kommer til å gi henne så mye søtt pålegg her hjemme i nærmeste fremtid. Helga har ikke så store planer;i morgen kommer søs en tur og skal holde oss med selskap, for sambo har sånn "lørdag-med-gutta-dag" Så det blir koselig å se søs igjen og kanskje finner vi på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. september 2011 #1251 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Sulten av lekingen God helg Endret 16. september 2011 av ~Milla~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. september 2011 Forfatter #1252 Del Skrevet 17. september 2011 Milla I dag har vi kosa oss masse Sambo har vært borte store deler av dagen på messe med noen kompiser, og nå i kveld er han på høst-konsert med naboen. Jeg har kost meg med tulla og hatt masse kvalitetstid Hun er blitt så flink nå, styrer rundt med krabbing, reise seg opp, gå langs møbler, sette seg ned igjen osv. hele tida. Og hun kryper ikke på magen mere, det er barnslig - nå er det krabbing og stå som gjelder Jeg har begynt å slippe henne litt når hun står hos meg, sånn at hun får stå littegranne alene. Det synes hun er kjempemorsomt da og hun blir stadig flinkere. Det er så gøy å følge utviklingen altså!!! I to-tida i dag kom søs og vi har vært på shopping og kafe. Søs hadde kjøpt en liten tamburin til tulla, som hun virkelig likte. Hun satt bare og lagde lyd på den og storkoste seg Lurer på om hun blir litt musikalsk, det kan nesten virke sånn. Vi har spist stroganoff i dag, jeg prøvelagde litt med tanke på beregning av mengde til neste helg. tenkte å servere stroganoff på familiebursdagen på lørdag og lage så stor gryte at vi kan servere restene til de voksne i vennebursdagen på søndag. Men nå er jeg ganske så usikker, for det gikk veldig mye bare med tre personer i dag. Og skal jeg lage en gryte til 16 stk blir det jo ekstremt mye å lage da, tror ikke jeg har stor nok kjele til det engang! Så nå funderer jeg på å lage noe annet på søndagen, men det bør være lettvint siden vi har besøk på overnatting, og ikke for dyrt. Noen med ideer???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. september 2011 Forfatter #1253 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) I dag var det jobb igjen etter fire dager med familie-fokus. Jeg koste meg så skikkelig de dagene og bare var sammen med tulla og nøt hvert sekund. Så litt tungt å stå opp tidlig og dra på jobb idag. Jobben er ikek særlig gøy om dagen og i dag var det masse rot med et møte vi skulle ha over video. Først kasta jeg fire gamle menn ut av møterommet, for at jeg trengte videoutstyret, deretter funka det ikke, så vi måtte ringe brukerstøtte to ganger og vente i 40 min. på hjelp. Tilslutt kom det en IT-kar tuslende inn til oss bare for å fortelle at utstyret var ute av stand (neeeei, du sier ikke det ) og ikke fiksbart Alt mens to kollegaer satt og dinglet andre steder i landet og venta på oss. Så etter den seansen gikk kollegaen min og jeg ut og spiste en bedre lunsj Skjønnemannnen har både levert og henta tulla i bhg i dag, siden han fortsatt har permisjon (ja, han har ordna seg ). Så i dag har hun vært der fra kl 9 til kl 14 og det hadde gått veldig fint. Synes allerede hun har blitt mye flinkere til å bevege seg, blir spennende å se når hun går selv. De andre barna er jo litt større enn andre og kan gå. Hun hadde visst fått seg et par lekekamerater og Endret 19. september 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2011 #1254 Del Skrevet 19. september 2011 Så kjedelig når det blir sånn tull på jobben Barna lærer mye når de ser på litt større barn. Tok ikke mer enn tre uker i barnehagen før Goffel lærte å gå Gleder meg til å se Tullemor igjen hos Dine om litt over en uke Veldig gøy når de krabber rundt og går langs møblene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. september 2011 Forfatter #1255 Del Skrevet 19. september 2011 Ja, det blir kjempegøy å ses igjen Synes det er så koselig at vi klarer å ses en gang i blant, selvom det blir stadig vanskeligere etterhvert som flere begynner å jobbe. Tulla er ganske mer mobil nå enn sist ja, kanskje hun blir inspirert av Goffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. september 2011 Forfatter #1256 Del Skrevet 23. september 2011 Tulla er 1 år i dag For et år sida nå var vi i lykkerus på fødestua og jeg var bare så letta og glad for at tulla var hos oss Og hvor ble året av egentlig, det er helt utrolig! Tulla har hatt en fin dag tror jeg, vi har igrunn kost oss alle tre Det var sjørøverfest i barnehagen i dag, så tulla hadde fått kostyme og greier. Så med både fest og bursdagsfeiring med muffins vi hadde med, så har det nok vært en fin dag. Hun har vært litt sutrete i barnehagen de siste par dagene, men i dag hadde det visstnok vært bedre. Personalet mente at hun nå har skjønt at dette er for hver dag og ikke bare noe vi gjorde et par dager for morro skyld Det går seg nok til Jeg gikk fra jobb kl 12 i dag, sånn at jeg kunne være med og hente. Så har vi kost oss her hjemme med spaghetti til middag, sjokoladepudding og greier. Tulla har bare sovet en time i dag, så hun var utrolig sliten fra kl 18, så vi la henne kl 19 i dag. Tror hun sovna med en gang. I morgen kommer familiene våre, svigerfamilien skal overnatte til søndag da. Så nå har vi fått fiksa en marsipankake og i morgen gjenstår pynting av kaker (jeg slenger vel på litt strø og et lys, det blir ikke sånn pupsilure-pynting altså ). Også skal jeg lage stroganoff, så det er ganske lettvint. Søndag kommer tre vennefamilier, så da blir vi åtte voksne og fem barn. Så tror det blir en koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 24. september 2011 #1257 Del Skrevet 24. september 2011 Rakk ikke å skrive noe her i gårkveld med en hostende jente hvert 5 minuttt, så sier gratulerer med tulla i går kan nesten ikke tro hun er blitt så gammel allerede! Håper dere får en fin feiring i dag med familien, sikker på at kaken blir å smake god uansett om pyntingen er ikke opp til Pupsilures kreative hender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. september 2011 #1258 Del Skrevet 24. september 2011 Åååå, gratulerer så mye med ettårsdagen til Tullemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 26. september 2011 #1259 Del Skrevet 26. september 2011 Grattis med vel overstått bursdag til Tulla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. september 2011 Forfatter #1260 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Tusen takk jenter Helga ble veldig fin Lørdag kom skjønnemannens familie og den ene nevøens datter. Hun er 8 mnd og veldig morro at han fikk tatt henne med, hun er så utrolig søt og hun og tulla koser seg sammen allerede Mamma og pappa og søs var også på plass. Så det ble en koselig familiefeiring med stroganoff og kaker. Tulla var så sliten at hun ikke fikk med seg kakene da Hun begynte å gni seg i øynene og sutre som en gal i 18-tida. På søndag skulle vi ha tre vennefamilier her, men i siste sekund ringte den ene familien og avlyste pga sykdom, så da ble det ganske rolig og greit med seks voksne og fire barn Hu ene venninna mi har en gutt på 11 mnd, så det er koseligå holde kontakten - tulla og han kommer sikkert til å få glede av hverandre. Tulla har fått masse fine gaver også, selvfølgelig, mye fint til barnehagen av varmt tøy og en flott vinterdress med uttakbart for fra Polarn og Pyret, det blir veldig fint. Også har hun fått litt leker og bøker også, bl.a. sin første babydokke I går var det ett-årskontroll på helsestasjonen, det gikk veldig fint. Hs mente at tulla ikke er noe treg pga størrelsen sin lenger og at hun kommer til å gå selv ganske snart. Hun veier nå 12,9 kg og er 75 cm lang. Så fortsatt langt over kurven, men ikke sånn at de sier noe spesielt om det. Hun fikk også vaksine, det var i grunn samme reaksjon som forrige gang; etter et par timer begynte hun å gråte noe helt voldsomt og var umulig å roe. Jeg ga henne paracet etter en halvtimes tid og så roa hun seg ettervert og etter det har hun vært som vanlig. På helsestasjonen fikk tulla prøvd seg på en sånn brio gåvogn og hun var helt i hundre; gikk kjempefort bortover mens hun lo høyt Det var tydelig suksess, så selvom hun nok ikke vil ha bruk for den sånn veldig lenge, så ville gjerne sambo kjøpe en sånn. Så nå har vi enda en ting som fyller opp stua her, men det er herlig å se henne med den vogna da Endret 27. september 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå