pusla Skrevet 30. august 2011 Forfatter #1221 Del Skrevet 30. august 2011 Dine og Neytiri Jobb er skikkelig pyton om dagen Ikke det å jobbe i seg selv altså, for det går overraskende greit å være borte fra tulla (selvom det er helt supert å se henne igjen på ettermiddagen, selvfølgelig ). Men jeg har jo slitt med jobbsituasjonen før og det er jo dessverre ikke sånn at problemene går bort selvom man har vært borte et år (sånn skulle det vært, altså ). Jeg går litt i tenkeboksen egentlig, for dette personalansvaret tynger meg veldig. Jeg stiller så høye krav til meg selv og synes det er fryktelig vanskelig å skulle gjøre medarbeidere fornøyd og sjefen fornøyd (særlig når de to tingene svært ofte ikke er forenlige ). Når jeg kom tilbake nå, viste det seg at mange ikke har det så bra på jobb lengre og det føles som å tråkke i et vepsebol Hadde jeg hatt en god leder over meg hadde jeg sikkert lettere takla det, men jeg kan jo ikke akkurat si at jeg har det heller Sånn, det var dagens syting I dag tidlig før jeg skulle gå på jobb, hørte jeg gla-pludring fra rommet til tulla Så jeg rakk å klemme litt på henne før jeg gikk på jobb, det gjør jeg som regel ikke. Det hjelper veldig altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 30. august 2011 #1222 Del Skrevet 30. august 2011 uff så slitsomt å dra tilbake på jobb og folk ikke har det så bra da, skjønner du sitter litt fast i midten er vel nå som man ser at man virkelig setter pris på stundene man får med de små, jeg har ikke engang begynnt på skolen men kjenner på det når jeg ser planen fremover at det blir mindre tid etterhvert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 31. august 2011 #1223 Del Skrevet 31. august 2011 Uffa, høres ut som en slitsom jobbsituasjon, ikke noe morro å høre at folk ikke trives på jobb. Jeg beundrer deg som tar på deg personalansvar, det hadde virkelig ikke vært noe for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 31. august 2011 Forfatter #1224 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Takk Neytiri og mocci I dag tidlig dro jeg ikke på jobb før kl 8, så jeg skulle få litt tid med tulla på morgenen. Men selvfølgelig våkna hun kl 5.30, sovna igjen kl 6.15 og sov til 7.35 Men jeg rakk jo iallefall å se henne og vinke hadet - hun har virkelig forstått den vinkinga nå Jeg har jobbet lang dag og kom hjem kl 21.30. Trist å ikke skulle se tulla før etter jobb imorgen Det er heldigvis ikke ofte da, og så jeg får jo bare nyte de stundene vi har sammen. Og nå til helga skal vi bare være sammen hele tida, gleder meg til det Nå må jeg lalle Endret 31. august 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 31. august 2011 #1225 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg er glad jeg har ulønnet permisjon en stund etter mammapermen min - for jeg har ikke lyst å gå glipp av et eneste minutt med Lilletassen.. Så dere er tøffe som gjør det, selv om det gjør vondt Flink du Pusla!! Og man må jo til slutt gjøre det, så sånn sett gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste egentlig.. Men så kjøper jeg meg selv litt tid til å finne ny jobb også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. september 2011 Forfatter #1226 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Takk Dine Joda, når vi nå først fikk barnehageplass denne høsten, så er det i grunn bare å hive seg ut i hverdagen med jobb og barnehage. Tror ikke det blir noe enklere når de blir litt større, egentlig. Men i en perfekt verden skulle jeg gjerne gått litt mer hjemme. I går kveld var vi på foreldremøte i barnehagen. Det var veldig ok, da har vi sett de som jobber der og sett lokalene. Og vi ble gjort kjent med rutinene deres, hva de er opptatt av og hva de skal gjøre denne høsten. Bl.a. har de en egen dag hvor besteforeldre blir invitert til å besøke barnehagen. Og nå har moren min allerede ordnet seg feriedag, for hun skal være med på det ja Vi har et godt inntrykk sålangt da, og de tre som jobber på tullas avdeling virker som de liker jobben sin og at de virkelig gjør en innsats for de minste. Det er bare tulla som ikke har starta enda da, så nå har vi nedtelling Og ellers er det godt emd helg etter en tøff uke på jobb. Jeg er litt på skjønnemannen egentlig, for han er mest opptatt av seg selv om dagen. Alt det dreier seg om når jeg kommer hjem, er å fortelel hvor sliten han er, hvor lite han får gjort når han er med tulla, hvor lite han sover og at han bare må få legge seg nedpå litt. Det er null interesse for meg og min arbeidshverdag, som jo er veldig slisom nå. Og jeg må gjøre alt med tulla til hun legger seg,noe jeg jo vil gjøre, men det tas som en selvfølge. Så er litt oppgitt over det Men alt i alt har vi det jo fitn da og om 14 dager er det jo barnehage og en ny hverdag for oss. Planene for helga er å vaske hus i morgen, for på søndag får vi besøk av to vennefamlier, det er venninner av meg med menn og to barn hver. Vi omgås litt med hele familier nå og det er veldig koselig Endret 2. september 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. september 2011 Forfatter #1227 Del Skrevet 4. september 2011 Denne helga har det virkelig skjedd mye i tullas utvikling, er morsomt at jeg har vært her og sett det Hun krabber litt på knærne nå, slipper seg noen få sekunder når hun står langs bordet og hun har begynt å klappe I dag har vi hatt besøk av to venninner av meg med sine familier, de kunne ikke komme samtidig, så først kom ei venninne med mann og to barn. To minutter etter de hadde reist kom ei anna venninne med sine to barn. Det har vært utrolig koselig og tulla fikk bursdagspresanger, siden disse to venninnene er på ferie når vi skal ha 1-års-feiringen. Hun fikk en kjempefin Tassen-bok med masse lyd-knapper og pysj, også hette i ull, hårbørste og hårspenner. Hårbørsten er foreløpig leke, for noen hår er det ikke å snakke om enda Litt utpå ettermiddagen ble tulla veldig sliten og litt grinete da, så hun merket nok at hun hadde hatt barn rundt seg hele dagen. Hun slokna omtrent på minuttet når vi la henne i stad. Men det er fin trening til barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. september 2011 #1228 Del Skrevet 5. september 2011 Høres ut som godt trening til barnehagen ja! Lilletassen hadde nok blitt slått ut han :gjeiper: Tassen bøkene skal være veldig fine. Bestilte nettopp en i fra bokklubben vi er medlem i. Gleder meg til å få den, for Lilletassen er så glad i bøker. Hipp hurra for krabbing!! Det er ikke bare-bare kan jeg tenke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. september 2011 Forfatter #1229 Del Skrevet 5. september 2011 Nei,her er det full fart nå, Dine Selvom hun ikke går selv enda, så reiser hun seg opp på alt av møbler i veldig rask fart og hun kryper og krabber raskt framover. Men hun vil helst stå langs bord eller puffen vår og leke da, eller gå med oss i en eller to hender. Så pappaen har litt å holde på med nå I dag har jeg hatt en slitsom dag på jobb, men det har vært koselig hjemme da Tulla sovna på sekundet kl kvart over syv, det er litt godt nå som vi får litt av kvelden altså. I morgen kveld skal jeg ha blingo-party her med barselgruppa. Det ser ut som de fleste kan komme også, blir så koselig å se dem igjen, for vi har ikke møttes siden før sommerferien. Og nesten alle er jo i gang med jobb igjen nå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. september 2011 #1230 Del Skrevet 6. september 2011 Blingoparty.. og det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 7. september 2011 #1231 Del Skrevet 7. september 2011 pusla Bare innom for å huke deg av på "mine innlegg" igjen. Du hadde falt ut, jeg har ikke vært her inne på over 2 mnd Moro å lese om tullas utvikling, er nok ikke lenge før hun går nå og dere må springe etter henne Jeg lurer også på hva blingo-party er for noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. september 2011 Forfatter #1232 Del Skrevet 8. september 2011 Milla Kospia, så koselig å se deg her inne! Jo, blingo er salg av økologiske barneklær og litt tøy til mammaen også (så man kan faktisk matche junior om man vil ). De selger altså via home-parties, men har man vært på et party kan man også kjøpe en del av sesongens klær på nettet. De har kjempefine klær, god kvalitet og masse kule farger. Lite rosa til jente og blått til gutt liksom, det meste kan man bruke til begge kjønn (bortsett fra kjolene ). Jeg fikk litt rabatter fordi jeg hadde det hos meg, så jeg passet på å kjøpe litt julegaver også I dag er jeg hjemme fra jobb, tror jeg brygger på et eller annet, føler meg skikkelig uggen Sto opp i dag og kaldsvettet og var kjempekvalm, brakk meg som når jeg var gravid (og nei jenter, jeg er IKKE gravid!!). Det er godt å slappe av, jeg kjenner at kroppen trenger det, men samtidig blir det jo ikke så lett å bare ligge heller når sambo og tulla er hjemme. Sambo forsvant selvfølgelig ut for å rydde i garasjen og tulla er kjempeklengete på meg. Så litt sliten nå, så skal legge meg litt igjen mens de andre er ute på luftetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 8. september 2011 #1233 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Hei igjen Pusla Takk for forklaring på hva Blingo-party er, høres kjekt ut å kunne matche junior. Høres ut som de har mye fint, og det er veldig greit å kunne benytte seg av å kjøpe julegaver i samme slengen også Uff så kjedelig å bli dårlig da Jeg var nok borti noe lignende i forrige uke, måtte springe på do på jobben og kaste opp. Sikkelig fælt å måtte gjøre det på jobb da, men må man så må man. Og jeg er heller ikke gravid Gikk fort over da, men var i litt uggen form hele dagen. Håper du får hvilt deg litt. God bedring edit: glemte av noen bokstaver Endret 8. september 2011 av kospia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. september 2011 Forfatter #1234 Del Skrevet 8. september 2011 Takk kospia Var så koselig å se deg her i boka mi igjen Jeg sov i to og en halv time i stad Da kom samboeren opp for å sjekke om jeg var i live Jeg føler meg skikkelig tygd på og spytta ut altså, men litt bedre nå i kveld. Og fikk kosa meg med tulla før hun la seg i stad. Jeg håper virkelig formen er ok igjen i morgen, for jeg må på jobb, har et par viktige samtaler. Og etter jobb skal vi på hyttetur med familien til ei venninne, det hytta til svigerfamilien hennes. det skal bli så koselig å være borte en helg og ha det litt sosialt Så nå håper jeg ikke jeg blir syk altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. september 2011 #1235 Del Skrevet 8. september 2011 Æsj, mye sykdom ute å går nå. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. september 2011 Forfatter #1236 Del Skrevet 8. september 2011 Takk milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. september 2011 #1237 Del Skrevet 9. september 2011 Masse god bedring Pusla. Håper du får gjennomført alle planene for dagen og helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. september 2011 #1238 Del Skrevet 11. september 2011 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. september 2011 Forfatter #1239 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) mocci og tinio Formen var ganske så grei igjen på fredag, så jeg tror kroppen hadde en reaksjon på lite søvn og tøff jobbsituasjon på fredag. Vi fikk reist på hyttetur med vennefamilien vår og det var veldig koselig Tulla har fått to tenner oppe nå og hun er veldig hoven flere plasser oppe, så jeg tror det plager henne litt. Hun var uvanlig grinete på fredagen egentlig og sikler masse. Men hytteturen var bra, det er godt å komme seg vekk og være sosial, men det var ganske slitsomt. Venninna mi har to barn på 6 og 10 og de er ganske aktive, så vi merket jo godt at vi kun er vant til ei snill og rolig,lita jente egentlig. Vi ble igrunn enige om at vi holder fast på at et barn holder Tulla har virkelig fått matcha seg med større barn ihelga da, og det virker osm hun koser seg veldig med andre barn. Så tror nok barnehagestarten skal gå bra. Når vi kom hjem istad, var hun bare de siste to dagene blitt så mye flinkere til å reise seg opp, krabbe og styre på her - merker så stor forskjell nesten fra dag til dag. I går sto hun alene i flere sekunder Så er spent på når hun går selv - det står jo en flaske Amarone på spill her Endret 11. september 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. september 2011 Forfatter #1240 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Jeg har starta langhelg Jeg skal ikke på jobb før mandag I morgen begynner tulla i barnehagen, vi skal være der fra kl 8.30 til 10 og vi er enige om at det er jeg som skal ta første dagen. Gleder meg veldig, men samtidig er det jo spennende da. Men det blir jo mer spennende når vi skal gå fra henne og det skal pappaen gjøre da De siste dagene har tulla blitt kjempeflink til å spise selv Hun spiser brødbiter selv da, men middagen har vi for det meste mata henne. Men på mandag forsøkte vi å gi henne middagen i biter på plast-tallerken uten å styre henne så mye, jeg forventa at det meste skulle gå i gulvet, men neida. Det gikk så bra, hun satt helt rolig og spiste en og en bit Så denne uka har hun fått spise middag selv sammen med oss og det er jo så koselig da Godt for meg å slippe å mate henne mens jeg selv er skrubbsulten Endret 14. september 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå