pusla Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #1161 Del Skrevet 5. juli 2011 Dine: skjønner godt at du gruer deg til å være borte over natta, det er jo alltid spennende sånn første gangene også. Litt ekstra utfordrende når han fortsatt spiser på natta, men du kan jo håpe på et lite søvn-mirakel den nærmeste måneden Og så er det jo greit å tenke på at barnevakten jo bare må tåle en natt med litt turbulens i såfall, og det tåler jo de fleste. Milla: Det er ikke så veldig spennende her om dagen egentlig, tulla er i veldig godt humør og alt er som det skal være I dag har kjære og jeg malt huset litt på skift mens den andre har vært med tulla. Og i kveld har vi vært hos foreldrene mine på grillings, der var også et vennepar de har med hund og søstra mi. Så vi har kost oss veldig Vofsen måtte sitte i bilen da, for to hunder inne i leiligheten der ville blitt litt mye. Men vofs klarte seg fint, hundene fikk hilst og gått tur også. Og tulla var litt alvorlig i kveld,hun som vanligvis er så blid. Men det gikk fint å være borte på kvelden. Vi la henne i reisesenga til mamma til vanlig tid og fikk henne sovende ut i bilen og sovende inni senga hjemme igjen Så da vet vi at det går fint å være hos andre på kveldene og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. juli 2011 #1162 Del Skrevet 6. juli 2011 Ikke dårlig at hun sov hele tiden, selv etter å ha blitt flyttet fra sted til sted Godt sovehjerte hun har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2011 #1163 Del Skrevet 6. juli 2011 Ja du har rett i det. Tror nok de forventer en natt med lite søvn egentlig, siden de vet godt at det er første natten han sover borte. Men tenker mest på Lilletassen egentlig.. At han skal føle seg redd fordi vi ikke er der om natten / ikke skal ta melken jeg leverer til de etc. Nei, uff.. Det går nok greit, men håper jeg klarer å slappe av litt i bryllupet også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #1164 Del Skrevet 6. juli 2011 Milla: ja, hun har godt sovehjerte, akkurat som mamman og pappan Vi elsker å sove begge to, ser ut som tulla har fått med seg det samme Dine: så lenge dere lar Lilletassen bli passa av noen som kjenner han godt og han har vært endel sammen med, tror jeg nok det er verst for deg Tulla var mye våken den andre natta vi var borte pga forkjølelse og da måtte søs ha henne i senga. Men etter hva jeg forsto oppførte tulla seg akkurat som hun gjør med oss. Håper du klarer å kose deg i bryllup ja, det er jo litt av vitsen også I dag tror jeg tulla egentlig våkna før hun var helt klar for ny dag, sikkert fordi hun hosta veldig mye. Så hun var skikkelig klengete og grinete hele formiddagen, skulle helst henge på en av oss hele tida. Men så sovna hun på turen med vofs etter lunsjen og sov i to og en halv time Og nå er hun i kjempeform, vi venter på at søs skal komme og være sammen med oss i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2011 #1165 Del Skrevet 6. juli 2011 Ja, du har nok rett i det.. Men han har ikke vært så altfor mye med de heller.. Men vi kommer til å gjøre det sånn at vi er sammen med de hver dag 2-3 dager før han skal dit, hvertfall noen timer, sånn at det ikke skal bli helt fremmed for han. Så får se.. Håper vi kanskje kan forberede oss litt, kanskje at mannen tar han en natt alene..? Da får han testet ut hvordan det er å være uten meg + evt få flaske, så blir det ikke første gang uten en av oss liksom.. En idé eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #1166 Del Skrevet 6. juli 2011 Kan jo være verdtå prøve ut, Dine, siden du jo ammer såpass mye på natta fortsatt og Lilletassen er mest vant til det. Så en natt med mannen din og flaske gir jo en pekepinn på hvordan det vil gå Vi hadde barnevakt på natta først etter at tulla hadde slutta å spise på natta og hun sov stort sett hele natta. SÅ jeg skjønner at det er ekstra spennende for dere! Nå har jeg hatt koselig besøk av søstra mi Vi har sett på dansefilm etter at tulla sovna, det var en ganske dårlig film, men bra dans da. Godt å koble av me den film av og til! Oggså kom søs med sushi Vi har masse jordbær i hagen vår nå De er så gode, slår ut alle andre jordbær jeg har smakt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2011 #1167 Del Skrevet 6. juli 2011 Tenkte liksom vi kom til å være ferdig med den nattammingen egentlig jeg da... Og så tenkte jeg at han kom til å være 8 måneder, men han er jo "bare" 7 da... Feilberegning gitt! :gjeiper: Får nok prøve det sånn som jeg skrev ja, men det får vi drøye med til vi har flyttet tenker jeg! Sov godt, nå er det snart natta for meg kjenner jeg (etter ammning så klart :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #1168 Del Skrevet 6. juli 2011 Nå er det natta her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1169 Del Skrevet 7. juli 2011 I dag fikk vi endelig somla oss til å kjøpe plaskebasseng til tulla. Det er kjempevarmt i dag og i formiddag var det sol også, så kjære dro avgårde og skaffa oss et Hello Kitty basseng Fylte litt vann i bunnen og tulla storkoste seg med litt nye vannleker også. Det er gøy å stadig oppleve hennes møte med nye ting og opplevelser, jeg føler meg så heldig Nå håper vi på varmt sommervær framover, så bassenget kan brukes flittig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 7. juli 2011 #1170 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg så bilde av henne, så ut som hun storkoste seg! Med både vann og jordbær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1171 Del Skrevet 7. juli 2011 Ja, vi tok mange herlige bilder, hun elsker vann Vi tok kveldsbad inne i dag også, siden det er en del av leggerutina hennes. Hun fikk bade alene i det store badekaret i dag, mens jeg satt på hjørnet-setet da. Det var stor stas det og Tulla var nok sliten etter en varm dag, hun sovna faktisk mens jeg ga henne flaska i stad, det bruker ikke å skje lengre. Så jeg bare bar henne forsiktig inn i senga og hun slokna faktisk kvart over syv. Det er tidlig for henne å være, så spent på når det blir morgen i morgen nå Skjønnemannen jobber i kveld, så etter tulla sovna harjeg kost meg med dvd. "Shall we dance" med Richard Gere og Jennifer Lopez, jeg bare digger dansefilmer Har jo sett den før, men det gjør ingenting, jeg kan se sånt kliss om og om igjen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juli 2011 #1172 Del Skrevet 8. juli 2011 Nå fikk dere ENDELIG kjøpt basseng ja.. hehe Det har du pratet om lenge nå, så på tide skjønne tulla fikk det synes jeg Og fantastisk bilde av henne - hun er bare til å spise opp Hvordan gikk det i natt etter hun sovnet med flasken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #1173 Del Skrevet 8. juli 2011 Takk Dine Det gikk fint i natt, vil jeg si. Jeg våkna av henne i 5-tida, da lå hun på magen nederst i senga (det begynnr å bli en vane ) og hun sovnet heldigvis med en gang jeg la henne tilbake på ryggen. Og så sov hun til 6.50. Så det må jo være bra, selvom jeg synes før 7 er tidlig Skjønnemanen har hjulpet til noen dager nå, så jeg har fått sove til kl 10 flere dager. Men nå må jeg snart slutte å sove så mye, for jeg skal jo tilbake til jobb om bare få uker. Og da kan jeg jo ikke holde på sånn! Ellers så begynner de siste ukene før jeg skal på jobb igjen å ta form. På mandag drar søs og jeg til familiestedet, mens samboeren og hunden skal på fisketur i fjellet. Uka etter jobber sambo to dager før han starter permisjonen sin og jeg skal ha to ukers ferie. Da skal vi være hos søstra hans i halvannen uke tenker jeg, før vi dar hjem og så er det bare for meg å psyke meg opp til jobb Men før det skal jeg koooose meg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. juli 2011 #1174 Del Skrevet 8. juli 2011 Gleder meg til neste år, da skal lille Mathilde også få plaskebasseng Søte jenta deres, så bildet på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #1175 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Milla: ja, neste sommer blir det full fart for dere med lille jenta Jeg er trøtt De to siste nettene har jeg sovet dårlig, mest pga meg, for tulla har i grunn vært ganske grei, men hun våkner mellom 6 og 6.30 da. Og kjenner at jeg blir stressa fordi jeg ikke får sovet lenge på morgenen på en stund nå. Det er nesten skremmende hvor avhengig jeg er av søvn og hvor grinete jeg blir om jeg ikke får nok. Jeg er nesten bekymra for hvordan det skal gå når jeg begynner å jobbe igjen, for da må jeg jo opp grytidlig. I går kveld la jeg tulla littegranne før vanlig leggetid, for hun virka så trøtt. Og da var det fullt party der inne Når det hadde vært stille en stund, gikk vi inn og da lå hun magen med hodet i fot-enden oppå dyna si og sov Endret 10. juli 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. juli 2011 #1176 Del Skrevet 10. juli 2011 Når begynner du å jobbe igjen? Begynner tulla i barnehage i august/september eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #1177 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg begynner å jobbe 3. august. Da skal pappaen være hjemme med tulla i august og september. Vi har ikke fått barnehageplass, så i oktober skal ei venninne ha henne og så skal jeg være hjemme i november og desember Vi regner med å få plass fra januar! Nå har søs, tulla og jeg vært i en park og storkost oss. Det var opphold hele tida også og tulla har kikka rundt seg og hatt det fint. Også har vi voksne fått i oss både kaffe latte, bolle og is Så da skal man ikke klage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. juli 2011 #1178 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg blir så imponert over sovestillingene til disse små! Jeg fant Gogutten sovende i krabbestilling med rumpa skikkelig høyt til værs her en kveld. Så behagelig da... Når må du stå opp for å gå på jobb? Du blir vel forhåpentligvis vant til det etterhvert. Høres ut som dere har hatt en kjempefin dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #1179 Del Skrevet 10. juli 2011 Sove i krabbestilling Det er imponerende at de kan sovne sånn ja, men de blir jo så dønn trøtte. I kveld sovna hun også på magen feil vei i senga, med hodet klemt opp mot den sengekanten vi har. Det så skikkelig vondt ut, men hun sov så godt at vi lar henne ligge sånn. Det kommer nok snart et hyyyl hvor hun må ha hjelp til å flytte seg Jeg kan velge litt når jeg står opp for å dra på jobb, for jeg har fleksi-tid, men jeg har alltid valgt å dra veldig tidlig. Da kan jeg reise tidliger hjem, slipper at bussene blir forsinka pga mye kø også får jeg jo nå mer tid med tulla Så det blir vel å stå opp fem eller halv seks tenker jeg, da er jeg på jobb litt før halv syv, evt. syv. Og kan dra hjem kl tre. Nå med sommertid får jeg litt plusstid da, som kan komme godt med når jeg skal ta ut fri i november og desember I kveld venta kjære og jeg med middagen til tulla var lagt. Så har vi spist i fred og ro og drukket litt Amarone Skjønnemannen har startet ferie i dag og det må jo feires! Og i morgen drar søs, tulla og jeg noen dager til mammas barndomshjem, mens nevøen til skjønnemannen kommer og så skal de fiske noen dager på fjellet. Så da blir det litt adskilt ferie, men det gjør meg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. juli 2011 #1180 Del Skrevet 10. juli 2011 ja jeg har også sett den sovestillingen i krabbestilling, eller riktigere sagt med hodet gravet i ene hjørnet, hendene rett under overkropp og rumpa rett til værs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå