Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

:hallo: Pusla

He,he måtte sjekke hva min datter veide da hun var rundt ni mnd, og jammen slo tulla henne ja :fnise: Folk lurte på om det var fløte jeg serverte henne:laugh: Som du selv skriver her, tulla er perfekt slik hun er :rodmer: ikke noe å stresse med, kiloene går som regel av når ungene begynner å gå :jepp:

Effektiv du har vært i dag da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kospia :) Ja, jeg har prata med mange som tror de har store babyer, helt til de sammenligner med tulla :fnise: Det hender jeg blir lei av at det alltid er fokus på det uansett hvor vi er, men jeg føler ikke at det så mye jeg får gjort noe med. Og hun er uansett verdens søteste lille tulle :rodmer:

I dag har jeg hatt barselgruppa her. Jeg trodde vi ble seks stk, så viste det seg at to av jentene ikke hadde sagt fra at de kom :roll: Synes det er normal høflighet å si fra, særlig fordi hun ene har veldig hundeallergi og jeg vaska huset ekstra nøye pga henne. Men det er nå godt med ekstra reine gulv uansett :) Og vi fire som var her i dag hadde det veldig koselig. Det var siste gang før ferien nå, blir spennende å se om vi får til å møtes utover høsten også. Da har jo vi begynt å jobbe igjen, de fleste av oss.

Søs er 40 år i dag, så hun kommer hit og griller nå. Jeg har rester av ostekaka også :) Og i morgen skal hun ha en liten feiring med venninner, så da skal jeg dit mens sambo er hjemme med tulla.

Ja, også har tulla en tann til på vei opp :hoppe: Jeg har ikke merka noe særlig på henne, men når hun gapte ved lunsjen i stad så skimta jeg noe hvitt nede :) Den er nesten helt igjennom også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om tulla di er ganske stor, var det ikke sånn at jeg reagerte noe veldig på størrelsen hennes da vi var hos Siebaeo.. Har sett mange babyer som er større enn det..skjønner at du blir litt lei av at folk påpeker det hele tiden. Hun er perfekt akkurat som hun er :rodmer:

Da vi var på 5 mnds kontrollen lå J ved siden av en på 6 mnd som veide 11kg..Så det finnes ihvertfall noen som er rimelig mye større enn tulla ;)

Kos dere med grilling og ostekake :klem:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Jesse :klemmer: Det var veldig fine ord :)

Nå synes jeg nesten denne uka begynner å bli vel hektisk, men det er jo bare koselige ting som skjer da :)Vi skal ha endel besøk her og i helga kommer svigermor. I dag har jeg bakt cookies som jeg skal ta med til søs' piknikbursdag. Jeg må faktisk dra snart, skal ta bussen. Vi skal være ute, så jeg er spent på været nå. Det ser litt skummelt ut i skrivende stund!!

Tulla har fått fart på ålinga si og nå kryper hun rundt i stua her i ganske stor fart. Hun peller stadig på ting hun ikke får lov til og i går oppdaga hun vannskåla til vofsen på kjøkkenet :fnise: Så nå må jeg følge mye bedre med, hun kryper jo bort til vofsen også og jeg liker ikke at de er i nærkontakt med hverandre uten at jeg er der. Vofsen ville aldri gjort noe med vilje, men han er jo stor da. Men det er veldig koselige dager nå :) Gøy når en ser så stor utvikling :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jesse; Tulla er perfekt som hun er! :jepp: Hun er rund og god, slik som babyer skal være. De lagrer jo til de skal begynne å frese rundt med mamma i hælene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siebaeo: :klemmer:

De siste dagene har fløyet avgårde, med masse koselig som har skjedd :) I går var kusina mi med baby her, hun har ei jente på 5 mnd som er sååå nydelig :hjerte: Et par timer etter hun hadde reist hjem, kom venninna mi med mann og deres to barn. Vi spiste reker og kyllingvinger, venninna mi og jeg drakk litt hvitvin og :) Tulla var litt sutrete da, men det tror jeg er fordi hun ofte er litt trøtt på kvelden og da var det nok litt slitsomt for henne med to store barn som føyk rundt henne. Hun er jo ikke vant til så mye herjing, men da tenker jeg at vi bare må fortsette å være sammen med venner med både stor og små barn. Det er jo greit at hun venner seg til det :)

Nå har samboeren dratt for å hente moren sin på bussen, de kommer nok hvert øyeblitt nå. Hun skal bli i helga og hun gleder seg nok noe veldig til å se tulla, er nesten to måneder siden sist. Jeg har et godt forhold til svigermoren min, men det er ting som irriterer meg, så jeg skal forsøke å telle til ti denne gangen. Det blir sikkert bra :jepp:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det så langt med svigermor? Skjønner godt at du irriterer deg over visse ting, det gjør jeg også. Men vi kommer veldig godt overens og jeg er veldig glad i henne, så man kan bite i seg masse.

Stas for henne å se tulla igjen da og ikke minst for tulla å få et godt forhold til henne.

Synes forresten tulla er helt perfekt jeg også! Utrolig nydelig og søt, ingenting galt med henne i det hele tatt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :klem:

Det går veldig fint så langt :) Skjønnemannen og jeg har prata endel sammen om forholdet til moren hans og hva vi kan gjøre for å bedre litt på ting. Er så glad for at han og jeg prater om dette og vi har gjort noen små grep denne gangen. Og det er mye bedre nå, som jeg har gått et skritt tilbake ift tulla og latt svigermor og samboeren få være litt alene med henne og sånt. For da blir hun ikke så usikker og hun tør litt mer, tror hun er livredd for å gjøre noe feil når jeg er i nærheten. Så nå har hun matet tulla og i stad sendte hun oss ut på tur med vofs mens hun var igjen her med tulla (som sov i vogna hele tida da, men likevel!).

Joda, jeg irriterer meg fortsatt over småting, men det vil jeg sikkert alltid gjøre. Men det gjør jeg jo med mamma og da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir litt lei når folk maser om at tulla er stor. Sånn har det vært her og, det var noen som spurte meg om ikke helsesøster hadde sagt noe om at jeg kanskje burde slanke Gogutten! Makan..

Jeg har jo bare sett tulla på bilder, men jeg tenker hvertfall ikke at hun er noe for stor. Søte bollekinn har hun jo, men det skal de jo ha det! :rodmer:

Så bra at ting går bedre når det gjelder svigermor! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir litt lei når folk maser om at tulla er stor. Sånn har det vært her og, det var noen som spurte meg om ikke helsesøster hadde sagt noe om at jeg kanskje burde slanke Gogutten! Makan..

Her blir jeg hele tida spurt om hva helsesøster har sagt. Jeg begynner å bli lei av å prate om det, men samtidig vet jo jeg at hun er perfekt og at ingenting er galt med henne. Og det er jo det viktigste :)

Milla: håper dere har hatt en fin søndag og :klemmer:

Svigermor dro hjem i formiddag og vi har hatt en koselig helg :jepp: Jeg fikk litt fnatt i går kveld, da var foreldrene mine her også og svigermor får seg til å si ganske utrolige ting noen ganger. Men for det meste var det hyggelig og jeg klarte å bite i meg irritasjonen denne gangen.

Tulla driver nok og endrer søvnmønsteret sitt litt om dagen. I helga har hun sovet en kort lur på formiddagen, en laaang lur utpå dagen og så har hun droppet den siste luren. Men hun har sovna omtrent på samme tida på kvelden og sovet litt lenger på morgenen :)I dag tidlig våkna faktisk sambo og jeg først, vi var nesten i sjokk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en liten "ferietur" på tulla og meg :) Vi drar til mammas barndomshjem i morgen, skjønnemannen jobber hele uka så han blir hjemme med vofsen. Det er vel første gang jeg skal være der alene, men jeg blir nok ikke helt alene. Det er flere i slekta som deler denne plassen og jeg regner med at en av tantene mine iallefall også er der ute nå. Uansett så møter vi nok på noe slekt og det blir nok koselig :jepp: Godt å komme seg vekk litt uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som deilig med et lite avbrekk fra alt og alle. Håper dere koser dere og nyter tiden med slekt og familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine og Jesse: :kose:

Vi har hatt noen kjempefine dager :) Været var jo helt topp, så vi har virkelig kost oss. Tanta mi og hu ene kusina mi med mann og to barn var også der nå, så det ble veldig sosialt også. Vi var på båttur med strandbesøk en dag og det var kjempedeilig. Tulla koste seg veldig på stranda, hun fikk dyppa beina litt i vannet også.

Når vi kom hjem istad sto min vannvittig snille pappa og malte huset vårt :nigo:

I morgen drar skjønnemannen og jeg med Kielferga, mens mamma og pappa skal passe tulle og vofs :hoppe: Og pappa skal fortsette å male huset vårt mens vi er vekke, dæggern jeg er bortskjemt :sjarmor:

Kjenner det skal bli godt å komme oss vekk bare oss to nå :rodmer: Men det blir to netter uten tulla, har ikke vært så lenge vekke fra henne før, så gruer meg litt også. Men det blir sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig hyggelig ut der dere har vært :nigo: Og så skal dere rett av gårde igjen! Så snille foreldre du har :klem: Går nok bra med Tulla :kose: God tur :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pupsilure og kospia :klem:

Vi kom hjem i formiddag, vi har hatt en kjempefin tur :) Det var så godt å kunne prate sammen og gjøre akkurat som vi ville uten noen avbrytelser. Rakk å være kjærester og bare oss to :rodmer: Vi liker godt Kiel-ferga da, det er masse fine steder å sitte og kikke og det er ikke så mye rølp. Det var veldig mange barnefamilier på båten, så vi tenkte jo mye på tulla og savna henne masse. Men det skal man jo gjøre da :)

Mamma, pappa og søs har samarbeidet om å passe tulla og vofs da, det hadde vist gått veldig greit. Selvfølgelig måtte hun bli litt forkjøla,så hun har vært endel våken på nettene. Litt dårlig timing nå som hun vanligvis sover så godt på natta. Men hun ahr ikke skreket særlig, bare vært litt urolig. Hun har sitt gode humør når hun er forkjøla også :rodmer: Så tror de har kost seg masse, pappa hadde fått beisa mye hus også. Så nå har vi kommet skikkelig i gang med beisinga, da er det bare å fortsette for oss :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det skal bli godt å komme oss vekk bare oss to nå :rodmer: Men det blir to netter uten tulla, har ikke vært så lenge vekke fra henne før, så gruer meg litt også. Men det blir sikkert bra.

Jeg gruer meg skikkelig til jeg skal være 1 natt borte fra Lilletassen i august når vi skal i bryllup.. :sjenert: Vet ikke helt hvordan det kommer til å gå, i og med at han spiser såpass mye på kvelden og natta fortsatt... :klo:

Bra dere koste dere forresten!!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...