Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Det var ikke så veldig ille med kake, nei :fnise: Kjempekoselig med skravling også, vi var fire av jentene fra barselgruppa. Og det beste av alt var jo at det var opphold når vi gikk begge veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinio :klem:

I dag ble det endelig litt :sol: her også. Ikke at jeg har utnyttet det så bra enda :sjenert: Føler meg litt :natti: i dag. Våkna etter å ha sovet en halvtime i natt, av at tulla mista smokken. Fikk ikke sove igjen, for naboen hadde fest i hagen sin og de sang og koste seg. Sovna vel rundt halv to. Kvart på fire våkner jeg av tulla igjen, hun ligger på magen helt nederst i senga og virker fornøyd. Men en halvtime senere begynner hun å gråte voldsomt. Trodde først at hun bare trassa, men så skjønte jeg etterhvert at hun hadde vondt noe sted. Tok henne over i senga mi og hun bare skrek og skrek av smerte stakkars :tristbla: Hun sovna oppå meg en halvtimes tid i seks-tida og etter det var hun heldigvis våken og blid. Takk og lov at skjønnemannen er hjemme, han sov oppe i natt og var opplagt itl å ta henne fra kl 7.30. Så jeg fikk sove ut litt. Men er trøtt likevel :Gjesp: Jeg hater virkelig når tulla helt tydelig har det vondt!

Nå har vi vært ute og gått en times tid med begge hundene og vogna. Jeg skal egentlig vaske badet nå, men tror det blir i morgen istedet. I morgen er alltid en fin dag å gjøre noen fornuftig på :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ut som en slitsom natt. Det er ikke noe særlig når de små gråter og så kan de ikke fortelle hva som er i veien. :(

Enig med deg, i morgen er alltid en fin dag å gjøre fornuftige ting på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinio :) Ja, det er fortvilende når de gråter sårt og man ikke helt skjønner hva det er. Vi var redd for øreverk, men så skjønte jeg etterhvert at det må ha vært magen. Hadde det vært øreverk, hadde hun vel grått mye på dagen også og det har hun ikke gjort.

Jeg kom meg ut i sola i ettermiddag og fikk sitti litt i sola. Og så har søs vært her på middag, hun tok kveldsstellet med tulla mens skjønnemannen og jeg fikk gått kveldstur i skogen med vofs. Det var utrolig deilig, ikke ofte vi får gått i skogen samme lenger. Og når vi kom hjem, satt tulla klar for kvelden i pysjen sin og var så søt atte :hjerte:

Nå er jeg spent på natta. Tulla har vært snørrete og hosta mye i flere dager nå,så jeg har liggi mye våken og hørt på henne. Kjenner at det tar på, særlig med den natta vi hadde nå sist i tillegg. Jeg synes også hun var litt surklete i pusten i stad, men håper virkelig hun ikke blir syk nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine :klemmer:

Tulla er heldigvis ikke blitt syk :) Hun er veldig snørrete og det blir liksom ikke bedre. Men hun hoster mindre og er ikke surklete i pusten i dag. Så vi kommer på treffet vi :hoppe: Gleder meg skikkelig :nigo:

Vi har hatt en rolig dag hjemme idag. Samboeren har jo hatt fri siden torsdag ettermiddag, så vi har hatt skikkelig langhelg. Og det har vært veldig fint :) I dag har jeg fått sitti litt i sola, vasket litt og bakt pizzasnurer som jeg skal ta med på treffet på torsdag. I stad tok jeg vofs med på en liten joggetur i skogen mens skjønnemannen bada og mata tulla. Det var godt å jogge igjen, har ikke gjort det siden før jeg ble gravid faktisk! Så vi tok det pent da; det er skikkelig gøy å ha med vofsen,f orresten. Han er den perfekte treningskamerat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom og titter :) uff håper Tulla ikke blir mer syk, er ikke tenner på gang da?

gleder oss til treff, tror nok Tulla di har gått forbi Bumba i størrelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker i fin form, Neytiri, så det blir nok treff på oss på torsdag :) litt snørr tåler vi! Jo, det kan godt være tenner altså, den første er jo på plass og da kommer jo gjerne de andre ganske raskt har jeg skjønt.

Og ja, tulla har nok vokst forbi Bumpa for leeeeenge siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :fnise:

Jeg var så dum og putte litt løk i de pizzasnurrene :sjenert: Når jeg hadde gjort det, kom jeg på at mange som skal på treffet ammer og kansije ikke kan spise løk. Jeg tok ut så mye jeg klarte da, så håper at de kan spises!

Nå skal vi straks på barseltreff. Det er en time og trille dit, så sambo er så grei og svipper oss opp, siden det regner. Så går vi hjem, men det er helt greit. Kanskje har det klarna opp til da :tommel:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på KG-mamma-treff hos Siebaeo, vi var vel åtte stykker innom. Det var så koselig :)

I går oppdaga jeg at tulla hadde 39,5 i feber når jeg kom hjem fra shopping med en venninne. Hun hadde feber i natt også, da ga jeg en paracet og etter to timers kaving i min seng sovnet hun i sin egen seng til kl 8. Jeg har ikke fått sovet noe ekstra i dag, så da blir det nok tidlig kveld :Gjesp:

I dag har hun heldigvis vært i god form igjen og det virker som småplager hun har hatt i det siste er over (iallefall for akkurat nå :fnise:). På treffet lå hun mest på gulvet og koste seg også sovna hun veldig greit i vogna. Så vi har hatt en veldig koselig dag :) Nå sover hun en liten lur igjen, men jeg tenkte å snart vekke henne. Vi starter jo kveldsstellet i halv-syv-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her en liten tur :hallo: Tror ikke jeg har skrevet her før :) Var veldig hyggelig å hilse på dere idag, lille tulla er jo bare kjempeskjønn :rodmer:

Ha en fortsatt fin torsdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du stakk innom boka mi, Jesse :) Det var veldig hyggelig å hilse på deg og den lille, nydelige jenta di i går :jepp:

Dine: ja, det var like hyggelig som alltid :jepp: Føler meg heldig osm har blitt kjent med så mange hyggelige mammaer her inne!

Tulla er heldigvis i sitt gode, gamle slag igjen. Hun har slutta å snørre så fælt, sikler ikke like mye og er i godt humør. Så nå er det morsomt å se på henne, hun storkoser seg på gulvet - oppdager stadig nye ting og kryper framover dit hun vil. Også skravler hun så fælt, nå om dagen sier hun "gogogo" hele tida. Lurer på hva det betyr :fnise:

Ellers har jeg lagt inn en tråd på graviditet og spedbarn-forumet i dag, trenger noen råd om søvn. Tulla har jo sovet hele natta i det siste og det gikk jo egentlig av seg selv. Fordi hun i det siste har hatt netter med magevondt og litt andre plager, har jeg tatt henne opp når hun har skreket på natta. Da har jeg tatt henne over i senga vår og da har hun etterhvert sovnet i armkroken min. Men nå tror jeg hun vet at om hun skriker så tar jeg henne tilslutt opp. Jeg forsøkte litt i natt, men la henne tilslutt ved siden av meg. Da sovna hun med en gang og hun sov i samme stilling fra kl 3 til kl 8. Så vi sov jo godt, men jeg vil jo at hun skal sove i sin egen seng hele natta, når jeg jo vet at hun kan.

I dag regner det masse her :regn: Jeg må ut på kveldstur med vofs, så håper det letter litt. Skjønnemannen dro akkurat på kveldsvakt og skal jobbe hele helga. Jeg får besøk av ei venninne i løpet av helga, ellers så er det bare vofs, tulla og meg. Men det blir nok koselig det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :) Det kan være lurt å følge med på groupon og sweetdeal, endel kjekke tilbud.

Nå har tulla sklidd rundt på gulvet her i over en time og hun storkoser seg :rodmer: Virker som tanna som er på vei opp har tatt seg en liten pause :fnise:, for tulla er litt mer stabil i humøret igjen. Jeg blir stadig fylt av stolthet, glede og masse masse varme følelser for denne vakre, lille jenta mi altså :hjerter: Jeg er så heldig som har fått oppleve dette!!

Vi har lagt ut endel av babyutstyret på finn.no denne uka og det ser ut som vi får solgt mesteparten. Det er veldig vemodig, særlig i går når vugga ble henta :tristbla: Den vugga ønska jeg meg så veldig når jeg gikk gravid og nå er vi ferdig med den alt. Men vi er nå enige om at det bare blir ett barn og da kan vi jo nesten ikke beholde alt heller. Men det kjennes nesten som en liten sorgprosess dette :erter:

Skjønnemannen jobber helgevakt, så det blir mye tid alene med tulla og vofs nå. Det gjør ingenting, det altså, jeg storkoser meg :hjerte: I dag skal tulla og jeg til ei venninne, så jeg gleder meg til det. Er selvfølgelig kjempetrøtt i dag, sov dårlig :Gjesp: men siden jeg har liggi og dratt meg hver dag i en uke nå, så får jeg vel tåle en dag med litt trøtthet!!

Det som kan være lurt er å følge med på dealclickr. De samler alle dealsene på en side:) de er ikke helt oppe og står ennå, men de skal visstnok være oppe i løpet av et par uker. Så det akkurat på facebook:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overarbeidet: så smart, takk for tipset :)

Tulla våknet 4.40 i natt og var litt urolig. Det tok en time å få henne til å sovne igjen i min seng :Gjesp: Skjønnemannen skal på jobb kl 12.30 i dag, så nå går han morgentur med vofsen mens jeg ser på tulla krype rundt her. Når han kommer inn igjen skal jeg få lov til å sove litt til :natti:

De siste kveldene har baby-callen vår fått inn en annen baby :roll: Det er litt irriterende å høre på, men nå vet jeg det da, så jeg hører iallefall forskjell på tulla og den andre babyen. Men i går kveld peip min babycall med varsel om lavt batteri på baby-delen, men baby-delen vår hadde masse kapasitet igjen. Skikkelig irriterende; jeg kan jo ikke sitte og høre på den pipinga hele kvelden heller, men fikk jo ikke gjort noe med det :sur: Vi som var så fornøyd med SuperNova fram til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som var så fornøyd med SuperNova fram til nå!

Dere kan stille den inn på andre kanaler-har dere prøvd det? Den har jo 256 ulike kanalaer nettopp for å forhindre å få inn andres babyer. Så jeg ville testet meg litt frem, så slipper dere å miste batterier hver kveld :fnise:

Bare pass på at dere får like kanaler på enhetene deres :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Har ikke tenkt på det at man kan få inn andre babyer osv på babycallen. Utrolig upraktisk da gitt, men som Dine sier, om man kan endre kanal og finne en annen som passer så...

Håper dere har en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine og milla :klem:

Bytte kanal på babycallen ja, det tenkte vi å prøve. Men i går kveld var det ikke noe problem, så kanskje naboen har bytta kanal :fnise:

I dag har vi vært på 9-mnd-kontroll hos helsesøster. Hold dere fast, jenter - tulla veier nå 11,6 kg og er 72 cm lang :daane: Jeg trodde virkelig vekta hadde stagnert litt jeg, hvor skal dette ende egentlig - nå må jeg snart ha jekketralle ellernoe for å få henne med meg rundt :fnise: Neida, hun er jo helt perfekt og alt er bra ellers :rodmer: Så da stresser vi ikke med det. Hun viste hs hvor stor hun var og var i storslag :hjerte:

Etter kontrollen har jeg vært effektiv, synes jeg. Vi får besøk hele uka her, så jeg har fått bakt ostekake til barseltreffet i morra, vaska badet, gjestedoen, støvsugd sofaen og vasket alle gulvene. Også har jeg vaska litt klær. Sambo har sulla rundt og gjort stort sett ikkenoe, men han er vanligvis veldig flink til å gjøre ting i huset, så jeg sa han kunne ta seg en lat dag :) Det fortjener han!

Nå skal jeg på kveldstur med vofs :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...