Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Dine :5:

Vet ikke hvorfor det er sånn at det stopper opp med det motoriske mens tennene kommer, ikke vet jeg om det er vitenskapelig heller. Men det stemte nå iallefall på tulla.

Morsomt vær i dag ja, når jeg skulle ut på morgentur med vofs i stad begynte det å regne, så jeg satt på regntrekk på vogna. To minutter senere skinte sola :fnise:

Vi har ikke basseng til tulla enda, men det står på lista. Er det bassenget dere har kjøpt i oppblåsbar plast, Dine? Vi leter etter noe i mer "fast" materiale, for vi er redd for at vofs vil bite i stykker plast-basseng med en gang. Har hørt at Jysk har noen fine i plast til 99, så kanskje vi prøver et sånt, det har vi liksom råd til å tape ;)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er oppblåsbart ja. Har ikke brukt eller åpnet det engang, men gleder meg veldig :) Vi har jo ingen vofs som kan tygge i stykker det, men vi hadde hund da jeg bodde hjemme, så kjenner til problemstillingen ;)

Har Jysk svømmebasseng altså? Det visste jeg ikke.. Ikke verst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg vil kalle det svømmebasseng akkurat :fnise: Men de har visst et litt artig plaskebasseng til 99 kr. Har ikke vært i butikken og sett, så kan ikke si noe mer om det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja. Plaskebasseng er vel det vi også har kjøpt, kan ikke akkurat ligge og ta crawl liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe plaskebasseng til voffsen min da. :fnise: Det har ikke falt meg inn at hun muligens heller vil spise det opp......... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mocci :Hehe: Det kan jo hende vofsen din vil bruke bassenget sånn som det skal, men med vår vofs tar vi vel ikke sjansen :fnise:

Vi har forresten begynt å la vofsen og tulla ha litt mer "nærkontakt" enn før. Siden hun ble født har vofsen for det meste holdt god avstand både til henne og til lekene hennes. Men siden hun å begynner å bevege seg rundt og hun er veldig interessert i den firbente, så har jeg henne litt i armene mens jeg lar dem hilse og sånt. Tulla lugger han litt, mens han svarer med å sleike henne i ansiktet :rodmer: I går ble vofs litt frekk da og stakk ut i hagen med bamsen hennes. Det er IKKE lov :nei: og når jeg tar han i å gjøre det, så blir det nok litt kjeft å få.

Nå har tulla ligget ute i snart to timer :daane: Hun har vært våken innimellom tror jeg, for det har slått ut litt pludring på babycallen. Om førti minutter skal vi trille til barseltreff, så da rekker hun kanskje bare å være litt på gulvet og jeg får skifta klær før vi må gå igjen. Så godt vi har sportsvogn, da kan hun sitte og kikke mens vi går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Artig å se de firbente med de små. Brumm har ikke den største interessen for lille M, og synes nok forløpig at noe av gråtingen kan bli for mye. Da går han, om døren er åpen, inn på soverommet vårt og kryper under dobbeltsengen og legger seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mocci :Hehe: Det kan jo hende vofsen din vil bruke bassenget sånn som det skal, men med vår vofs tar vi vel ikke sjansen :fnise:

Vi har forresten begynt å la vofsen og tulla ha litt mer "nærkontakt" enn før. Siden hun ble født har vofsen for det meste holdt god avstand både til henne og til lekene hennes. Men siden hun å begynner å bevege seg rundt og hun er veldig interessert i den firbente, så har jeg henne litt i armene mens jeg lar dem hilse og sånt. Tulla lugger han litt, mens han svarer med å sleike henne i ansiktet :rodmer: I går ble vofs litt frekk da og stakk ut i hagen med bamsen hennes. Det er IKKE lov :nei: og når jeg tar han i å gjøre det, så blir det nok litt kjeft å få.

Hehehe tror voffsefrøkna mi er istand til å stjele leker hun også. Hun syns nemlig det er veldig morsomt å stjele inneskoa våre (slippers/crocs). Interessant å høre hvordan voffsen din oppfører seg rundt tulla. Det høres jo veldig fint ut at han holder litt avstand da, jeg er redd voffsefrøkna min er stikk motsatt og lurer veldig på hvordan det skal gå når vi eventuelt får barn. Når vi har venner/familie på besøk med barn så er hun intenst opptatt av barna, vil helst snuse og slikke på dem hele tiden, noe hun selvsagt ikke får lov til. Jeg ser faktisk for meg at jeg ikke kan la voffsefrøken være i samme rommet hvis et barn ligger på gulvet feks i babygym. :( Men barnet kommer selvsagt først så da må hun bare innfinne seg med å være på gangen. Men det kommer til å bli høylytte protester......... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, så morsomt med nærkontakt ;) Det gjør jeg med katten til søstern min og Lilletassen også. Men katter er jo ikke like voldsomme som hunder da, hehe.

Har du fått kjøpt bassenget på Jysk forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: det forandrer seg jo når babyen blir større, da forstår hunden at den kan ha fordel av å være venn med den (mat :fnise: ) og den lille kan jo krabbe/gå bort til hunden. Spennende er det iallefall :)

mocci: det trodde jeg om vofsen også, at han ville være mye mer intens mot tulla. Han har også vært veldig interessert i barn på besøk og sånt tidligere. Men det ble faktisk ikke sånn som vi trodde. Og man skal jo aldri la babyen ligge alene mens hunden er i samme rom såklart. Jeg har gjort det, men da har jeg hatt kontroll på dem. Også hadde vi babygymmen oppi lekegrinda i starten. Nå ligger vofs nesten bare ute i hagen, mens tulla kryper rundt her, så det fungerer veldig fint :)

Dine: En stor golden er litt mer voldsom enn en katt :fnise: Men en katt kan nok gjøre like stor skade om den blir provosert. Har ikke kjøpt det bassenget på Jysk, tror ikke sambo var så begeistra.

I går fikk tulla aldri tatt den siste luren sin; vofs bjeffa selvfølgelig sitt høyeste bjeff to sekunder etter hun hadde lukket øynene og så var levenet i gang :roll: Vi fikk ikke lagt henne særlig tidligere enn vanlig likevel, men hun sov til kl 7 i dag og lå og pludret til 7.40 :sjarmor: Så kanskje å kutte ut den siste luren kan være smart!

Om en liten time skal vi ta bussen til byen og møte ei venninne med baby på tullas alder. Etterpå skal tulla og jeg ta trikken til ei anna venninne som også har baby på tullas alder :) Og så skal vi spise middag der. Blir sikkert koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en skikkelig hyggelig Oslo-dag i går :) Det starta med at jeg satte fast forhjulet mellom bussen og fortauskanten når jeg skulle ta bussen til byen da og der satt det en haug med folk og bare så på :kjefte: Utrolig at ingen så at jeg trengte hjelp!!

Når vi kom til byen gikk vi en tur innom jobben og jeg fikk prata litt med ganske mange kollegaer og ei venninne jeg har der. Koselig å bare stikke innom sånn, får gjøre det litt oftere i sommer med tulla :)Så møtte vi venninna mi og hennes lille gutt og hadde en koselig lunsj og trilletur. Tulla sov godt i vogna, kjempegreit å ha henne med når hun er såpass rolig som hun er. Og hun elsker å sitte og kikke, hun stortrivdes på trikken opp til ei anna venninne og satt og skravla høyt :fnise: Var godt å komme hjem igjen etter en lang dag da, vi kom litt skjevt ut med kveldsstellet så hun sovna litt senere en vanlig. Ikke en lyd i natt før kl 5, da putta jeg inn smokken og så sov vi til 6.45 :nigo:

Litt grått vær i dag og vi har kose-inne-dag. Når sambo går av vakt kl 15 i dag skal han ikke på jobb før kl 14.30 på tirsdag :) Jeg har endelig bestemt meg for å bli hjemme i helga, vi skal passe hunden til et vennepar. Så da blir det fint for vofsen iallefall!

Nå har tulla sovet i snart halvannen time, hun har sovet mye denne uka igjen. Jeg klager ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig deilig ut! :) Det er skikkelig innevær i dag ja.. Regner og regner.. Får lyst til å lage en kopp te og bare krølle meg sammen i sofaen med en bok eller et blad.. Men det har man jo ikke tid til nå..

Men deilig at vi slipper å gå ut og på jobb på dager som det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får jo ikke bare vært inne da, Dine, for jeg må jo ut med vofsen :hund: Men jeg forsøker å ta det mellom det verste regnværet.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser :) Får liksom ikke tid til å være så aktiv her inne på forumet lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått utenfor døren i dag jeg .. Men skal til en venninne som bor rett ved meg etterpå i kveld, etter Lilletassen har lagt seg ;) Så det teller vel det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det blir mindre tid til forum nå, Pupsilure :klem:

Dine: ut av huset er ut av huset, her måler vi ikke distanser altså :fnise:

Det ble spontan trille- og kafetur med ei fra barselgruppa i dag :) Så da måtte vofs ligge hjemme til skjønnemannen kom hjem, men det har han bare godt av av og til. Det varkoselig da, veldig trivelig å gjøre sånne ting på sparket. Særlig nå som det nærmer seg ferie og så jobb-start igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand - hva er det for no da?! hehe

Her er det opphold for øyeblikket, men skal straks ut og UT ER UT :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som var ute i det triste været i går, Dine :fnise:

Hvis vi trodde det regnet i går, så regner det iallefall i dag :regn: Fy fader, det bare bøtter ned og det skal det visst gjøre hele dagen. Det plager meg vanligvis ikke, men så blir det kakespising hos ei i barselgruppa og hun bor 30 min. gange unna. Lite lysten på trilletur nå, men jeg vil så gjerne være sosial, så tar vel turen ut tenker jeg. Godt jeg har gummistøvler og regndress!

Vi passer hunden til et vennepar i helga, så nå har skjønnemannen tatt med begge bikkjene i bilen for å ta helgehandelen. Sambo har fri helt til tirsdag ettermiddag nå, så da kan vi hjelpe hverandrelitt med hundene. De er heldigvis veldig greie begge to, så det bår visst helt fint å lufte begge to alene :hund:

Tulla hoster fortsatt endel, så i natt var hun urolig. Fram til kl 1 var jeg inne noen ganger og dytta inn smokken, og så våkna hun kl 4.15. Jeg tok henne inni senga vår, men hun forbinder ikke senga vår med soving lengre, så det ble bare tull. Så nå er jeg trøtt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Her bøtter det også ned idag, og siden de to siste dagene er blitt brukt til farting, koser vi oss inne idag ;)

Men kakespising hørtes ikke vondt ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...