pusla Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #1081 Del Skrevet 26. mai 2011 Tenkte å høre med pupsilure jeg og, Dine ja, det er tirsdag! På mandag oppdaga vi at tulla har en liten tann nede på vei opp.Jeg kan kjenne den, men den er ikke gått gjennom tannkjøttet enda. Nå lurer jeg fælt på hvor lang tid det vil ta, for jeg trodde den ville ha kommet opp til nå Hun er sånn passe sutrete Men ikke feber eller andre tegn på tann (sikler mye da). I dag våkna tulla etter kl 7, noe som er blitt skikkelig luksus Jeg hadde henne i senga til 7.30, så tok sambo henne ut i stua og jeg sov til kl 10 Nesten så jeg lurer på om det er noe galt med meg, for jeg kan sove hele døgnet nå. Tenker nesten bare på å sove og føler meg småsvett og sliten veldig ofte. Kanskje et legebesøk hadde gjort seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 26. mai 2011 #1082 Del Skrevet 26. mai 2011 Tenkte å tipse om at Groupon har en ekstradeal i dag på fotograf. Mente å huske at du skrev at du var på utkikk etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #1083 Del Skrevet 26. mai 2011 Å, tusen takk cypress!! Jeg har vært innom groupon i dag, men så ikke det ekstratilbudet. Skal sjekke det ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. mai 2011 #1084 Del Skrevet 26. mai 2011 Var noe annet jeg skulle skrive... men kom helt ut av det. Den ammetåka :gjeiper: Ble så nyskjerrig på det groupon greiene.. må inn å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #1085 Del Skrevet 28. mai 2011 Milla Det kan være lurt å følge med på groupon og sweetdeal, endel kjekke tilbud. Nå har tulla sklidd rundt på gulvet her i over en time og hun storkoser seg Virker som tanna som er på vei opp har tatt seg en liten pause , for tulla er litt mer stabil i humøret igjen. Jeg blir stadig fylt av stolthet, glede og masse masse varme følelser for denne vakre, lille jenta mi altså Jeg er så heldig som har fått oppleve dette!! Vi har lagt ut endel av babyutstyret på finn.no denne uka og det ser ut som vi får solgt mesteparten. Det er veldig vemodig, særlig i går når vugga ble henta Den vugga ønska jeg meg så veldig når jeg gikk gravid og nå er vi ferdig med den alt. Men vi er nå enige om at det bare blir ett barn og da kan vi jo nesten ikke beholde alt heller. Men det kjennes nesten som en liten sorgprosess dette Skjønnemannen jobber helgevakt, så det blir mye tid alene med tulla og vofs nå. Det gjør ingenting, det altså, jeg storkoser meg I dag skal tulla og jeg til ei venninne, så jeg gleder meg til det. Er selvfølgelig kjempetrøtt i dag, sov dårlig men siden jeg har liggi og dratt meg hver dag i en uke nå, så får jeg vel tåle en dag med litt trøtthet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. mai 2011 #1086 Del Skrevet 28. mai 2011 men siden jeg har liggi og dratt meg hver dag i en uke nå, så får jeg vel tåle en dag med litt trøtthet!! Ja, det synes jeg virkelig altså :gjeiper: Tulla di er kjempe flink til å sove - får håpe det smitter over på Lilletassen . Be henne sende litt sovestøv på tirsdagen da Skjønner det er litt vemodig å selge alt.. Merker at jeg gleder meg over at vi kan bruke utstyret vårt en gang til (forhåpentligvis). Tror det blir trist når vi innser at det er siste gang.. Lilletassen elsker den hunden han fikk av tulla Så tusen, tusen takk altså - den er en slager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #1087 Del Skrevet 29. mai 2011 Så hyggelig at Lilletassen liker leka han fikk, Dine Det er fint at det man gir bort faller i smak! I natt har tulla sovet veldig godt igjen, så det er nok litt pause i ubehaget med tanna. Hun styra fælt før hun sovna i går kveld da, slokna vel rundt 20.30 og så sov hun til kl 7 Da dytta jeg inn smokken en gang kl 4.30. Så hadde det ikke vært for nabogutten som tydeligvis er alene hjemme i helga og har festet to netter nå, så hadde jeg vel sovet godt jeg og Utrolig irriterende med sånt støy synes jeg, for jeg blir liggende så lenge våken når jeg våkner sån på natta. Naboen vår hadde visst nektet tenåringssønnen å ha fest inne i huset, med det resultat at de festet ute natt til lørdag Masse støy selvfølgelig, skjønner ikke at han faren ikke tenker på det. Merker at jeg blir litt mer muggen av sånt nå enn før altså! I dag kommer søs og skal være her noen timer, planen min er å vaske huset mens hun koser seg med tulla. Så kan jeg overraske skjønnemannen med rent hus når han kommer fra jobb i kveld, det skjer ikke så altfor ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. mai 2011 #1088 Del Skrevet 29. mai 2011 Skjønner godt det er vemodig å selge babytingene. Nå har jeg vasket og pakket ned alt av klær i str 50 og 56, noe i 56 passer hun fortsatt. Bare det synes jeg var vemodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #1089 Del Skrevet 31. mai 2011 Milla I natt har tulla og jeg overnatta hos søs. Hun hadde to kusiner, tante og mamma + tulla og meg på besøk i går kveld, det var kjempekoselig. Planen var at tulla skulle sove i gjestesenga inne hos søs, siden det er så trangt på gjesterommet og hun sover hele natta nå. Men selvfølgelig skulle det bli en tøff natt når vi sov borte, da. Det er faktisk første natta vi har hatt med skikkelig skriking og tydelige tegn på magevondt. Stakkars tulla mi, gråt og gråt så sårt, men hun fikk sove litt imellom da. Jeg derimot, sov jo nesten ikke i det hele tatt, mens søs sov litt på gjesterommet. Det som er rart, er at tulla har sovet kjempelite på dagen i dag, enda hun jo burde vært kjempesliten og trøtt. Jeg hadde planer om å sove litt når hun sov første luren i dag tidlig, men jeg rakk ikke sovne engang før hun var våken. Rare jenta mi I dag skulle vi møtt Dine og lilletassen, som bor rett ved søs, men så måtte Dine avlyse. Så da ble det en dag med tulla og meg i leiligheten til søs. Det ble ikke så kjedelig som jeg var redd for, vi koste oss begge to. Når regnet hadde litt pause trilla jeg opp til et lite senter i nærheten, satt på kafe og fikk handla litt. Det var så koselig å ha med tulla på kafe, første gang vi har gått uten noen andre. Hun satt i barnestol og storkoste seg, hyyylte ut gledesrop ut til pensjonistene I morgen skal jeg på møte i ledergruppa på jobben, mens samboeren skal være hjemme med tulla og vofs. Jeg gleder meg, men jeg kjenner at jeg er dødstrøtt etter den tøffe natta. Så det blir nok tidlig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 31. mai 2011 #1090 Del Skrevet 31. mai 2011 Når begynner du å jobbe igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #1091 Del Skrevet 31. mai 2011 20. juli er første dag etter permisjonen, men hvis jeg får det som jeg vil så tar jeg ut to uker ferie først. Så da blir det oppstart 3. august. Men planen er å være hjemme november og desember, hvis sjefen min godkjenner det. Blir spennende i morra, skal prate med henne da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. juni 2011 #1092 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvordan har det gått med samtalen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #1093 Del Skrevet 1. juni 2011 Dine: det gikk veldig fint og det skal jeg fortelle om nå: Samtalen med sjefen min i dag gikk som jeg håpet, jeg la fram sånn vi ønsker å gjøre det. Sjefen min syntes det er litt dumt at jeg skal være borte to måneder før jul med tanke på planlegging av 2012 og sånt. Det kan jeg jo forstå, så vi ble enige om at jeg kan ha pc hjemme og jobbe litt hjemmefra med akkurat dette + holde meg litt oppdatert. For meg er det helt ok, for da slipper jeg kanskje å ta ut noe særlig uten lønn også. Og så lenge jeg slipper mas fra medarbeidere og sånt på dagtid, så kan jeg gjerne jobbe littegranne på kveldene. Så jeg vil si det blir helt perfekt, nå kan jeg glede meg til to måneder ekstra med jenta mi Og ellers var det kjempekoselig å se lederkollegaene mine igjen i dag Jeg kommer godt overens med alle og noen av dem var det jo ekstra koseligå se igjen også. Og når jeg kom hjem, var det å ni-kose masse med tulla, før søs kom. Hun har vært barnevakt for oss i tre timer i kveld mens sambo og jeg har hatt en liten date i nærmeste by Vi har spist på peppes, tusla litt rundt og drukket kaffe. Det var veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. juni 2011 #1094 Del Skrevet 2. juni 2011 Så bra - det virker jo som at du fikk det beste av begge parter Så da får du lønn de to månedene da eller? Det er jo helt fantastisk! Håper dere koser dere like mye i dag, som på daten (det hørtes skikkelig koselig ut forresten!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #1095 Del Skrevet 2. juni 2011 Dine Ja, det ble en perfekt løsning for oss for denne høsten Og jeg skal faktisk være hjemme i to måneder med lønn Vi koser oss i dag, vi Vi sover litt på skift om dagen, fordi netten er litt urolige; tulla har første tann på vei opp. Men nå har jeg sett at den er så godt som over tannkjøttet, så da nærmer vi oss vel for denne gang (før det er på'n igjen med neste tann ) Jeg tok tulla i natt, hun våkna kl 7 og i åtte-tida tok skjønnemannen over. Så sov jeg til 10.15 Nå kom vi akkurat hjem fra en kjempefin tur langs en elv ikke så veldig langt herfra. Vofsen møtte en annen golden retriever som var kjempefin og vi kom i snakk med eierne. man møter jammen mye koselige mennesker når man har hund og baby Snart skal jeg sette i gang med middagen, vi har invitert faren min i dag. Mamma har allerede dratt til landstedet, mens pappa maler hus. Det er arbeidsfordelingen sin det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. juni 2011 #1096 Del Skrevet 2. juni 2011 Så fint at det løser seg så bra med permisjon Kommer det endelig en tann hos tulla Her er babyen fortsatt tannløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. juni 2011 #1097 Del Skrevet 2. juni 2011 Så morsomt med tann og godt at den endelig er på vei opp. Og så spretter de vel opp de andre også tenker jeg, får fort denne her har kommet Men de må jo komme en gang og det kan jo være greit nå som du er i permisjon, så får dere sovet litt på skift som du sier. Man kommer veldig lett i prat med andre med baby og hund ja. Litt sånn som på fjellet :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 3. juni 2011 #1098 Del Skrevet 3. juni 2011 Så flott å høre at du får to måneder ekstra med tulla, også med lønn og da Det er gull verdt å få være hjemme sammen med ungene så lenge man kan, denne tia får man jo aldri igjen. Har man hund og baby kommer man lett i kontakt med folk ja, husker det fra den tiden jeg selv hadde hund (golden retriever). Ha en flott fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #1099 Del Skrevet 5. juni 2011 Pupsilure, Dine og kospia Denne helga har vært helt nydelig Digg med sommertemperatur og mye sol, og det på en av skjønnemannens frihelger Vi har kost oss masse og vært ute på verandaen så mye vi kan. Tulla har ligget mye på gulvet på verandaen og kost seg. Tror hun liker nye omgivelser og frisk luft. Tulla er i litt bedre slag nå, etter noen dager med masse snørr, hosting og ustabilt humør. I går lærte hun å vise hvor stor hun er, kjempesøt da Og i kveld klarte hun å åle seg litt framover; hun har bare kommet seg bakover til nå og ellers står hun på stedet på alle fire. I tillegg babler hun mer enn før, så nå ser det ut som utviklingen er på topp igjen. Noen i barselgruppa sier at den motoriske utviklingen ofte står stille mens de får tenner og det har stemt her iallfall. Tulla er ikke spesielt tidlig ute, virker som hun har god tid. Og hun kommer nok ikke til å hive seg uti ting og slå seg mye. Virker litt forsiktig. Hun er vel en bedagelig type, som sin mor Denne uka skal skjønnemannen jobbe fire dagvakter, så da må jeg stå tidlig opp med tulla. Jeg er så bortskjemt; i dag sov jeg til 10 Så jeg skal vel ikke akkurat klage som må stå opp med tulla noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juni 2011 #1100 Del Skrevet 6. juni 2011 Så koselig med sånne helger Det trenger både store og små. Deilig med sommervær ja, selv om vi ikke er like heldige i dag.. Men nå er det hvertfall juni og mer sannsynlighet for deilig vær. Har dere basseng til tulla da? Vi kjøpte basseng med UV tak faktisk, hehe, på BR Leker eller noe. Kostet 249kr og jeg gleder meg skikkelig til å prøve det. Selv om han hyler skikkelig hver gang vi prøver å dusje eller bade han Så fint at formen hennes er bedre. Det er jo noe de må gjennom, men det er ikke noe gøy for verken oss eller de. Snodig det der med at utviklingen stopper litt opp når de får tenner, hvorfor det liksom? Rart hvordan kroppene våre fungerer.. Håper dere får en flott dag i dag uansett vær og vind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå