Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk mocci :klem:

I dag fikk vi e-post fra barnehagen hvor det står at de nå har satt oss opp på lista, slik at vi får beskjed om det skulle bli ledig plass i løpet av høsten. Og fra januar 2012 er det ledige plasser. Så da ordner det seg nok fra januar :)

Nå må jeg bare få snakket med sjefen, hun skulle ringe etter 17. mai. Jeg ser for meg å jobbe de ukene skjønnemannenhar permisjon og så bli hjemme 3 mnd som da er resten av året. Da må jeg ta en måned uten lønn, men det skal vi klare. Alternativt må jeg jobbe litt innimellom, men det tror jeg blir veldig stressete og frustrerende for meg. Jeg tenker at jeg nå får en gylden sjanse til å kose meg noen ekstra måneder med tulla og de månedene får jeg aldri tilbake. Så jeg håper det ordner seg :tommel:

Nettene er som en drøm nå, tulla sover fra kl 20 til kl 6.30 hver natt. Hun har ikke fått mat på natta på en god stund, så det virker somvi nå har funnet en fin rytme. Hun sover fortsatt tre lurer på dagen, men de er nå ca en time lange. Før kunne hun sove rundt 5 timer på en dag, men det er vel normalt at det blir mindre etterhvert.

I dag har jeg vært flink og ryddet litt i klesskapet. På tide å få ut mammaklærne jeg gikk med i fjro sommer :fnise: Jeg hadde mer sommertøy som kan brukes enn jeg trodde, så det var jo hyggelig :jepp: Flere av toppene og tunikaene jeg gikk med når jeg var gravid er vanlige topper, så jeg kan fortsatt bruke dem. Mulig jeg ser gravid ut, men da får folk bare spekulere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink tullemor er! :) Hun sover forresten mer enn Lilletassen.. Becky lurte litt på hvor mye som er vanlig å sove for babyer rundt 3 måneder, men her ser jeg utrolig forskjell på våre babyer. Så det er så forskjellig, som jeg skrev til henne. Bra at det funker for dere!! Deilig å slippe å stå opp om natten for mating. Her er jeg fornøyd med stort sett 1 mating om natten og 1 tidlig på morgenen. Flinke babyer vi har ;)

Skjønner godt du ønsker å bli lenger hjemme med tulla. Det ønsker jeg også.. Hvertfall til han er over året og det vil si omtrent 1 måned lenger for min del. Men nå ønsker jo jeg å bytte jobb i tillegg, så får se hvordan det går.

Krysser fingre for barnehageplass i januar!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine :)

I natt har vi hatt første natta med barnevakt for tulla! Mamma og pappa har hatt henne fra i går ettermiddag mens vi hadde venner her på grillparty. Vi var ni stk og det var kjempekoselig, masse god grillmat og vin :vin: Jeg er så trygg på mamma sammen med tulla, så jeg har ikke vært noe bekymra heller. Prata med henne i stad og det har gått kjempefint. Skjønnemannen og jeg sov til kl 10 i dag, har lata oss litt på formiddagen og bare kost oss.

Og nå gleder jeg meg masse til å se jenta mi igjen :rodmer: Mamma og pappa kommer snart hit for å spise grillrester, så nå bare venter jeg på at de skal komme med tulla :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut med en natt fri! Det er nok fortsatt en god stund til vi kan gjøre det, men det er jo lov å glede seg.. Jeg husker jo nesten ikke hvordan det er å sove lenger enn 3-4 timer sammenhengende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink Tulla er til å sove!! :daane: Og frikveld/natt hørtes helt HIMMELSK ut! :jepp:

VI er også på 3-timersen her fortsatt.. :natti: Trolig av litt flere grunner. Men jeg begynner å bli TRØTT.. Håper Bolla får seg en liten prat med Tulla på treffet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: ja, det ble selvfølgelig et veldig trivelig gjensyn :rodmer: Hun hadde akkurat våkna når de kom og hun så litt sjokka ut med en gang, men så ble hun veldig blid da når jeg begynte å synge og prate med henne :) Vi har kost oss masse i ettermiddag og kveld nå, herlig å ha henne hjemme igjen :jepp:

Cypress: å, jeg føler virkelig med deg :klem1: Jeg vet hvordan det er å ikke sove mer enn noen få timer i strekk og det er jo ikke mer enn to-tre uker siden vi fortsatt hadde det sånn. Men det blir bedre hos dere også, snart har dere natta både med og uten nattevakt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siebaeo: der hadde du sneket deg inn mens jeg skrev i går, gitt! Det var først når tulla fikk fire måltider med fast føde daglig at det løsna med søvn. Det er iallefall skikkelig digg når det slår til! Og ja, tulla skal nok ta en prat med bolla på treffet. Spent på om han vil sikle på henne igjen :fnise:

I dag starta dagen kl 5.30 med at tulla gråt. Noe må det ha vært, for hun bruker å våkne blid og gjerne en time senere. Tilslutt sovna hun vel en halvtimes tid i armkroken min så jeg også fikk litt mer søvn før vi sto opp. Jeg blir så gretten hvis jeg må stå opp for tidlig, jeg har blitt sånn etter tulla kom egentlig.

jeg har fått bakt ostekake til i morgen innimellom slagene i dag. Skjønnemannen skulle ha den kaka, jeg forsøkte å lokke han med at jeg kunne bake noe annet, men neidu. Kaka er god da og vi skal ikke ha noen gjester her i morra, så da hadde jeg god tid egentlig. Vi skal grille hos foreldrene mine etter toget i morgen, deilig å kunne spise litt borte også. Det er som oftest vi som har besøk, så godt å få litt "fri".

Nå skal jeg på fotballkamp :duskedame: endelig kommer jeg meg på Åråsen og får se Lsk igjen :sjarmor: Det er faktisk LSKs 1000. kamp i øverste divisjon, det er imponerende altså!! Håper å krone det med seier da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri :klemmer:

Vi hadde en veldig fin 17. mai-feiring i går :) De siste årene har jeg ikke brydd meg om å dra til byen eller oppsøke noe tog, så jeg har stort sett bare vært hjemme eller tatt en tur ut med søs på ettermiddagen. Så jeg hadde i grunn glemt at det er koselig :) Foreldrene mine, søs, skjønnemannen, tulla og jeg dro ned til nærmeste by og så på barnetog og russetog. Koste oss med is, kaffe og pølser. Tulla storkoste seg, hun fikk gassballong av mormor som hun holdt på å le seg i hjel av :rodmer: På ettermiddagen var vi hos foreldrene mine og grilla, da var tulla litt overtrøtt og lei, men det er lov på en sånn dag. Som vanlig går det som en drøm å ta med tulla på steder :)

I dag starta dagen kl 6, da ville ikke tulla sove mere. Det hender jeg klarer å holde henne i ro en stund da, men i dag var hun veldig våken. Og har sovet ganske lite i dag, så hun har vært litt ustabil. Men alti alt koser vi oss masse om dagen og jeg skal ikke klage. Å ha henne litt på fanget er jo bare kos da :hjerte:

Jeg har fått litt fart på barnemat-laginga mi. Har laget fruktmos i dag med eple, pære og litt kiwi. Det likte hun veldig godt. Også har jeg laget middagsmat - kylling, grønnsaker og tomater. Føler meg litt flink :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er på matlagingsfronten da ;) Men så har du jo et flott kjøkken sikkert også da... Fortsatt litt misunnelig skjønner du ;) Har laget to isbitbrett med avokado jeg, men han spiser jo ikke særlig mye av det enda. Totalt har han fått 3 teskjeer med avokado :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dine, jeg har verdens fineste kjøkken :sjarmor: Det er en fryd å lage mat her nå, jeg har alltid likt å lage mat og bake da. Men det er morsomt nå altså - vi tilbringer mer tid på kjøkkenet nå også. Du får ta med deg pupsilure en gang og se på kjøkkenet da vet du!

Nå har jeg sitti med baken godt planta i godstolen litt for lenge :sjenert: Tulla sover ute, nærmer seg halvannen time nå, og jeg burde sikkert gjort noe mer fornuftig. Skal på barselgruppe i dag da, det blir hyggelig. Så da blir det litt trilling på oss i dag.

Nei, NÅ skal jeg reise opp legemet mitt og brette litt klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helga har jeg fått kombinert kos, avslapning og litt fornuftig :) Mamma og pappa beiser huset, så jeg dro dit i går ettermiddag sammen med hele sirkuset mitt (dvs tulla og vofs :hjerte:). Skjønnemannen har pleid hobbyen sin sammen med likesinna i helga, så da passa det fint. Vi koste oss bare i går kveld, jeg ga tulla kveldsmat og så gikk pappa og jeg tur med vofs. Når vi kom tilbake lå hun og sov i senga si, da hadde mamma lagt henne for meg. Deilig :)

I dag har jeg malt på verandaen noen timer mens mamma og tulla har kost seg sammen. Jeg tror mamma synes det var en helt ok arbeidsforeldeling :fnise: Jeg hørte at tulla sutra litt og at hun ikke ville sove med en gang, men mamma er kjempeflink med henne og fikk roet henne. Så godt å vite at det fungere så fint også :)

Nå har vi vært hjemme noen timer og skjønnemannen er også hjemme igjen. Så nå har vi kost oss sammen, vært i boblebadekaret alle tre (vofs får ikke være med selvom han er et fullverdig familiemedlem :ler:) Når tulla har lagt seg skal vi kose oss med pasta og det blir nok et lite glass vin også tror jeg :rodmer:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Grattis med nytt kjøkken, det høres ut som du er veldig flink med både matlaging og kakebaking. Da er det greit med et kjøkken man trives med :)

Jeg har også en mann som pleier hobbyen sin for tiden, nemlig laksefiske. I dag har han fått en laks på 11,5 kilo. Han var meget stolt ja :)

Kos deg masse i kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kospia: oj, 11,5 kg var ikke dårlig! Han har lov å være stolt da :)

Milla :klemmer:

I dag fikk vi endelig tulla opp på veggen i stua her (ja, ikke tulla da, men bilde av henne :fnise: ) Jeg tok en masse bilder av henne uten klær på lammeskinn her for et par uker sida, så bestilte vi lerret fra nettet. Vi skal til fotografen rundt 1 års alder tenkte vi, vi har så bra kamera at vi har tatt masse flotte bilder selv også. Følger litt med på groupon og sweetdeal om dagen, håper detkommer en deal fra en fotograf snart igjen!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig på å legge igjen spor om dagen,men følger med dere :sjenert:

hva er groupon og sweetdeal? er det noe man må verves til eller noe?

tenkte å ta turen til L neste uke eller uka etter,kanskje vi får til noe da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det, HopsiDeisi, legger ikke alltid igjen spor når jeg er innom og leser jeg heller.

Du kan bare gå inn på nettsidene; groupon.no og sweetdeal.no, det er ingen verving ellernoe. Du kan sjekke tilbudene på sida når det passer eller du kan få e-post med dagens deal hver dag. Kjekt å følge med på :)

Ja, si fra når du skal til L, vi har litt ledig tid de to nærmeste ukene vi :) (særlig uka etter neste uke!) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med boblebad på alle tre! Og ikke minst pasta og vin - mmmmm. Selv om alkohol ikke frister særlig for tiden, så er tanken desto like bra :fnise:

Er det tirsdag neste uke du kommer til mine trakter? Tenkte å høre med Pupsilure om hun hadde tid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...