Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Dine, cypress, kospia og Milla :klemmer:

Tulla sov like godt i natt, faktisk helt utrolig; la henne ca kl 20 og hun slokna med en gang. Og så sov hun helt uten noe lyd til kl 7 :sjokkert: Fantastisk altså, håper virkelig dette varer - bank i bordet :fnise:

I dag har vi vært sammen med mamma, vi har spist lunsj og shoppet bittelitt. Jeg har handlet et skjørt og en topp til meg selv, mens mamma kjøpte en sommerlig bukse og body til tulla. Det er ganske lurt å ta med seg en stolt mormor inn i barnebutikker altså ;)

Når vi kom hjem, satt mamma på verandaen med tulla mens jeg gikk tur i skogen med vofs. Skjønnemannen jobber lang vakt helt til 22.30 i kveld, så godt å ha hatt litt selskap. Nå sover tulla på verandaen, det har hun gjort en god stund. Og etterpå skal vi på kveldstur med vofs, så bading og kveldsmat. Er litt koselig å vha kveldene alene med tulla også, synes jeg :hjerte: Iallefall så lenge det ikke er her kveld!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig lesing :) Koser meg masse med lilletassen jeg også og føler meg skikkelig heldig som har akkurat han! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å se dere igjen på fredag, cypress og Dine :klemmer:

De siste dagene har vært veldig sosiale og hyggelige :) Torsdag var jeg hos ei veninne med baby på tullas alder, og hos ei anna venninne på Blingo-party på kvelden. På fredag var tulla og jeg hos Dine og så på bryllupet sammen med cypress og Pupsilure. Det var hyggelig :) jeg er heldig altså, som har blitt kjent med så mange trivelige folk etter at tulla kom :jepp:

Etter Dine på fredag var tulla og jeg i leiligheten til søs et par timer før skjønnemannen kom og henta oss, og så kjørte vi rett ned til familiestedet. Jeg har ikke vært der etter tulla ble født, for det lille krypinnet mamma har der nå er ikke så egnet å være på på vinteren. Så vi fikk vist fram tulla til flere tanter og søskenbarn av meg, det var veldig hyggelig. Og været har jo vært helt strålende, så vi har virkelig kost oss :sol: Følte vi trengte en sånn helg, hvor vi bare slappet av og koste oss. Når vi er hjemme i helgene har vi jo ofte litt å pusle med, mens når vi reiser bort sånn får vi jo ikke gjort så mye fornuftig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig godt til snusfornuftig bruk av helgene.. :fnise:

Klarer liksom ikke å bare sose bort helgen, da er det mye enklere å sose den borte andre steder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å komme seg bort hjemmefra og bare slappe av å kose seg ja.

Blir man hjemme er det fort gjort at man holder på med noe hele tiden, man har liksom ikke samvittighet til å slappe av og ikke gjøre noen verdens ting. Jeg er iallefall sånn :jepp:

Koselig å lese om dagene dine Pusla :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med helgetur bort fra alt :) Så bra dere koste dere!! Kjenner på det at jeg har lyst å komme meg oftere bort litt, se og oppleve noe annet..

Håper dere koser dere dere i dag også :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mocci, Dine og Kospia :blomst:

Jeg kan godt sose bort en helg uten problemer jeg, men det er verre med skjønnemannen :fnise: Han liker å gjøre det som må gjøres og blir veldig rastløs hvis det ikke skjer noe. Mens jeg altså fint kan sitte på baken en stund ;) Men det er klart, en vanlig dag hjemme her innebærer jo baby, hund som skal luftes, klesvask, matlaging og litt rydding og sånt. Så det blir jo fort fullt opp.

I dag har jeg vært på avdelingsmøte på jobb :) Skjønnemannen har fri, så han har vært hjemme med tulla. Jeg grua meg litt på forhånd, for jeg har hørt fra en kollega at det er endel misnøye, men jeg er veldig glad for at jeg deltok på møtet. Jeg skal jo tilbake til lederjobben og da må jeg nesten henge litt med på hva som skjer. Fryktelig hyggelig å se alle igjen også :jepp: På torsdag skal jeg ta med meg tulla dit, så jeg får vist henne frem igjen.

Nå har tulla begynt å bable for fullt :rodmer: Det går i vavavava og dadada, men det ser ut på ansiktet hennes som hun forteller noe veldig viktig da :fnise: I dag tidlig var hun oppe på knærne to ganger også, så nå skjer det virkelig ting hver dag her :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig å være mor, ikke sant, Milla? :klemmer:

I natt har jeg sovet oppe i 2. etg, mens kjære har sovet nede ved siden av rommet til tulla. Nettene er bra nå, så jeg har ikke så stort behov for å sove i fred, men det var nå godt uansett. Fant i grunn ut at jeg sover bedre i egen seng, så da tar jeg heller de rundene med smokken på natta. Jeg er så bortskjemt nå, for siste dagene har sambo tatt tulla på morgenen og jeg sover til både halv ti og ti :sjenert: Gruer meg til det kommer en uke hvor han jobber dagtid igjen :fnise:

I dag hadde jeg tenkt å sløve og gjøre ikkenoe, men denne driftige samboeren min hadde andre planer. Så vi har fått rydda litt på loftet i dag, det var strengt tatt nødvendig. Nå er skjønnemannen avgårde for å kaste en hel henger med skrot, mens jeg er her med tulla. Som i grunn er en fin "jobb" akkurat nå, for hun har sovet i over to timer :nigo:

Jeg skal lage middag til skjønnemannen i dag, har nylig kjøpt den siste kokeboka til hun Wenche Andersen fra TV2. Skal lage torskefingre som rulles i egg, kavring og tacokrydder, med hjemmelagd tzatiki og salsa til :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Det er herlig å være mamma :rodmer:

Så deilig middag, må inn på nettsiden deres og se etter oppskriften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen ble kjempegod, anbefales :jepp: Det ble litt spicy pga salsaen og det liker skjønnemannen godt :)

Tulla satt lenge og pludra i vippestolen mens vi lagde og spiste middag, når jeg løftet henne opp så hadde hun bæsjet seg helt opp til nakken :fnise: Så da ble det tidlig bad og pysj i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulla ligger på gulvet nå og utforsker litt her og der, og når hun lå foran planta vår og plukka blader av den, så sa jeg "nei" flere ganger og flyttet henne litt vekk. Og så fornærma som hun ble!! Skikkelig sinna og frustrert, nesten litt morsomt. Hun er nok like bestemt og sta som sine foreldre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig var det faktisk jeg som sto opp med tulla, så skjønnemannen skulle få sove litt. Ikke ofte han ønsker å sove lengre enn kl 6.30-7, men vi "lekte" lørdagskveld igjen i går, siden han skal jobbe hele helga. Vi liker godt å leke helg midt i uka, skjønner dere :fnise: Jeg drakk mer vin enn siden før jeg ble gravid, men ikke mer enn at jeg var klar i hodet. Og kl 5.30 våkna vi av gla-hyling fra rommet til tulla. Hurra!! Jeg ga henne en flaske og så sovna hun heldigvis til kl 7.

I dag har tulla og jeg vært på jobben min en tur, jeg lovte å ta henne med når jeg var der på tirsdagen. De har kakepause hver torsdag, så det er en fin dag å stikke innom på. Tulla er så grei å ha med seg, til tross for sikkert 20 nye fjes som ville hilse på henne og mange som hadde henne på fanget, så var hun bare blid. Det er jammen deilig å ha en sånn grei tulle :rodmer:

I dag har tulla hele tiden forsøkt å komme seg opp i krabbestilling. Hun står ikke så lenge på knærne enda, men hun er virkelig inne på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig heldig som har en så grei tulle ja!! Hun er jo så søt!!! :rodmer: Moro om hun klarer å krabbe snart da! Det er så gøy å følge utviklingen til de små altså. De er jo små mirakler rett og slett!! :babysmokk::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har en veldig søt liten tulle ja ;) Så flink hun er og ikke minst tålmodig! Det er nok ikke bare-bare å ha massse nye ansikter oppi fjeset sitt hele tiden..

Så bra dere fikk tatt turen til jobben din. Er ikke alltid like morsomt det, som vi pratet om. Men koselig med kakepause da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cypress og Dine :klem:

Alt er virkelig herlig om dagen, det ville vært helt perfekt hadde det ikke vært for at vi ikke har fått barnehageplass :sur: Avslaget har vi venta på, det kom i dag. Jeg har hatt barselgruppa her i dag og ingen som ikke har søsken fra før har fått plass, alle i kommunen som er født etter 1. september har fått avslag. Så nå må vi tenke alternativer, det ordner seg forhåpentligvis. jeg har mye ferie og fleksi tilgode og hvis jeg får lov av sjefen å jobbe kun de dagene skjønnemannen har fri i turnusen sin, så skal vi få det til fram til nyttår. Og da er det jo kanskje mulig å få barnehageplass. Også har jeg ei venninne som er hjemmeværende og som er positiv til å stille som dagmamma, så det er vel det vi tenker mest på nå.

I kveld skal skjønnemannen og jeg ut og spise :nigo: Søs kommer straks og skal være med tulla, vi må bare gå kveldstur med vofs først. Så det skal bli koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere skikkelig!

Uff kjipt å få avslag på barnehagen :( håper dere finner en løsning :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri :klemmer:

I går hadde vi en veldig koselig dag :) Tulla og jeg møtte ei venninne i nærmeste "by", vi hadde koselig lunsj ute og så fikk vi shoppa en god del klær. Jeg har ikkenoe å ha på meg nå som våren er her, i fjor sommer var jeg jo gravid og ellers er klærne slitt. Så godt å få kjøpt noen ny plagg, jeg klarte faktisk å bare handle til meg selv nå, tulla fikk bare to strømpebukser :fnise:

I dag har samboeren ringt en privat barnehage her vi bor, vi hadde den på andre plass i søknaden vår. Hun i telefonen sa at det var fullt, men at de har plass fra 2. januar. Det passer oss perfekt hvis det virkelig kan bli sånn, så nå håper vi dette ordner seg :tommel: Vi har sendt de en e-post og håper vi kan få en bekreftelse. Jeg har endret de til første plass på søknaden vår nå også, så nå håper jeg virkelig dette går i boks :) For vi skal klare oss uten plass fram til nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...