Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk pupsilure :klem:

Natta var god, tulla våkna for mat som vanlig kl 5, sov til 7.30 og lå og pludret til kl 8. Jeg, derimot, hadde en litt slitsom natt, tror jeg må ha hatt feber. Skifta nattøy tre ganger og svetta som en gris. I dag har tulla gradvis blitt mer og mer forkjøla og hun hoster så ille, stakkar :tristbla:

Det var godt å få skjønnemannen hjem fra jobb i dag, men han er ikke helt i hundre han heller. Og virker litt misfornøyd med at han må gjøre mer enn vanlig, mannfolk altså :roll: Vi måtte på apoteket og kjøpe hostesaft til tulla da, en sånn slimoppløsende en. Og etter det har hun hosta opp slim to ganger. Så noe virker, selvom hun virker veldig plaga, stakkar.

Er spent på natta nå, om det blir mye uro pga hoste eller om hun klarer å sovne. Det virker som det er innsovninga som er verst. Vi har bøker under hodedelen av senga fra før da, så det kan jo også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg hater virkelig å ha syk baby :tristbla: Hun var så utilpass i kveld og døssliten, stakkars. Hun falt omtrent om helt svimeslått når vi la henne i senga kl 19. Hun sover dypt nå, men vi hører at hun hoster stygt gjennom babycallen. Håper hun får sove godt i natt nå da, jeg trenger det jeg og, som heller ikke er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hopsideisi :klemmer: Det er mye sykdom nå ja, vet om ganske mange som både har syke barn og er syke selv.

Natta ble ganske urolig, fram til kl 1 måtte jeg inn på rommet hennes hver halvtime og dytte inn smokken, fordi hun hosta den ut og begynte å hyle. Så da tok jeg henne i senga hos meg, men det var helt håpløst; tulla var så urolig og lå bare og kava og sparka opp dyna. Kl 3.30 var jeg så sliten og lei, mata henne og la henne i senga si igjen. Da slokna hun, mens jeg lå våken og hørte på hostinga hennes en stund. Kl halv åtte sto vi opp og etterhvert tok sambo over så jeg fikk sove to timer til. Sambo har også blitt forkjøla, så det er ikke så gøy her nå :forvirret:

I dag har tulla vært ganske grinete og jeg måtte bære henne i ergo-sela i en time i stad. Da roet hun seg veldig. Hun hoster masse og er snørrete, men hosten virker litt "fuktigere" nå og hun er ikke tett i nesa. Og ingen feber. Så regner med at dette går seg til :tommel:

Lørdag er planen å reise ned til skjønnemannens mor, overnatte der og så i barnedåp til nevøens datter. Så jeg håper virkelig vi alle i slag til det, for det er lang kjøretur og det blir en lang dag på søndag med masse mennesker og så bil hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kospia, Milla og Dine :klem:

Trultemor ja :fnise: Jeg kan vel nesten ikke bli fornærma for det, for det er jo det hun er. Spent på vekta nå, vi skal på kontroll i morgen :)

Vi har det fint, både to-og firbente, men litt slitne etter helga. Nevøen til skjønnemannen hadde barnedåp for jenta si i går og siden sambo jobba fredag kveld fikk vi ikke reist før lørdag. Og med forkjølelse hos oss alle tre og 3,5 timers kjøretur hver vei, ble det ganske slitsomt. I tillegg var tulla kjempeurolig på natta og vi sov ganske lite. Men vi har nå hatt det koselig :) Siden tulla har så store fettere (17 og 29 år), så er det jo denne lille jenta som blir som et søskenbarn for henne. Så det blir gøy når de blir større og kan leke sammen :rodmer:

I dag tar vi livet med ro og henter oss inn. Tulla sov kjempegodt i natt, slokna kl 21 og sov til kl 6, mat og så sov hun til 7.20. I tillegg har hun sovet over to timer i vogna i formiddag og nå har hun sovet i snart halvannen time. Vi har akkurat kommet inn fra en god tur i sola, vofs, tulla og jeg. Det var utrolig deilig, endelig vår :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det, Dine :klemmer:

I dag har vi vært på en litt sen 6-månederskontroll hos legen på helsestasjonen. De sjekket syn, ører og hofter, bl.a. Og tulla veier nå 10, 2 kg og er 67,5 cm lang :daane: Vektøkningen ser ut til bare å fortsette, men de lager ikke noe nummer ut av det på helsestasjonen, heldigvis. Hun vil antakelig rase det av seg igjen når hun begynner å gå.

I dag har vi trillet en hel masse i regnværet :regn: Først gikk jeg morgentur med vofs, la fra meg han i gangen og så gikk vi opp til helsetasjonen som er en ca 40 min. tur. Etter kontrollen surra vi litt rundt på lokalsenteret en liten stund og jeg fikk kjøpt en sommerkjole og body til tulla. Og så trilla vi en halvtime til barseltreff og når det var ferdig trilla vi 45 min hjem. Så i dag har jeg vært sprek synes jeg altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes synd på deg i regnet! Måtte ut et par turer jeg også.

Store tulla di :rodmer: Kommer det noen tenner snart tror du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neytiri :klemmer:

Pupsilure: jeg er vant til å gå tur i all slags vær pga bikkja, så det gikk utrolig greit. Men jeg var kald når jeg kom hjem! Ingen tannebiss her enda, nei. Jeg skjønner det ikke, for hun har hatt alle tegnene av og på i et par måneder, men ingen tannebiss enda :roll:. Langdryg prosess dette!!

I dag har det gått litt i ett. Vi vaska litt i huset her på morgenen og så fikk vi besøk av kusina mi som også er hjemme med baby for tida. Det var kjempekoselig. Når hun hadde reist, kom foreldrene mine og så passa de tulla mens vi tok en tur til Sverige. Greit å fylle opp fryseren som var helt tom etter kjøkken-byttet vårt. Vi fikk også kjøpt nytt bilsete til tulla. Det er fra 9 kg og når vi var i dåp i helga virka det som hun sitter trangt i babysetet. Så det blir nok tatt i bruk ganske snart. Vi sparte en tusenlapp også, i forhold til priser her hjemme.

Nå sitter vi her med et lite glass :vin: og skjønnemannen har fri i morra. Så da leker vi fredag ;)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekos kan man ta på hvilken som helst dag, iallefall med en samboer som jobber turnus :)

:bursdag: til skjønnemannen i dag! I går hadde pappa bursdag (april er litt bursdagsmåned for oss, ja :jepp:), så vi skal feire dem litt sammen her i dag. Blir kaffe og kaker, blir koselig det. I dag har jeg bakt langpannekake etter skjønnemannens ønske, så kan han ta med seg restene på jobb i helga.

I dag skulle vi egentlig trille og lunsje med noen fra barselgruppa, men så ble det avlyst. Så da har vi hatt en ganske rolig dag istedet. Og jeg har fått litt mer tid til rydding og kakebaking. Nå skal vi straks ut på tur nr 2 med vofs, tenkte å gå en rund som tar en drøy time. Og så skal jeg lage middag til bursdagsbarnet mitt :hjerte:

Nettene er forresten fine igjen. Tulla har begynt å sovne litt senere på kvelden og dermed sover hun litt lengre på morran igjen. I går sovna hun 20.30, matpause på 10 minutter kl 4.30 og så sov hun til kl 8.15. Og skjønnemannen har tilogmed begynt å sove nede hos meg igjen :rodmer:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siebaeo :klemmer:

kospia :klem: God påske til dg og dine også!

Og så var påska starta, gitt. Det er jo litt spesielt med sånne ferier dette året, siden jeg jo har fri fra jobb uansett. Samboeren jobber lange vakter nå i helg også har han to nattevakter til uka. Så det blir påske på vår lille familie fra torsdag, da reiser vi til skjønnemannens søster.

I min familie bruker vi alltid å feire påsken der hvor mamma er født og oppvokst. Føler meg rimelig kjip, for vi har ikke vært der etter tulla ble født. Jeg har flere tanter, onkler og søskenbarn på dette stedet, men vi har ikke noe særlig egnet sted å overnatte på vinteren. Så vi får ta det igjen ganske snart! Vi har naturlig nok fokusert litt mer på familien til samboeren nå, siden søsteren hans mistet mannen sin i januar.

I ettermiddag kommer søs en tur og skal bli til i morgen. Vi skal spise ost og kjeks når skjønnemannen kommer hjem fra jobb i kveld. Så det blir koselig og kjekt med litt voksne å prate med igjen etter to dager her med baby og hund :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du ikke var på mine trakter på sjopping....ellers hadde du vel vinket?? :fnise:

Det med tennene kan gå på lenge har jeg skjønt.......min begynnte med tegna allerede ved 3mnd, kom ikke opp en tann før 8mnd! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...