Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

mocci og Dine :klemmer:

:hoppe: Kjøkkenet vårt er helt ferdig :bolledeig: Elektrikeren var her og gjorde seg ferdig i dag tidlig og det ble skikkelig fint altå :nigo: Nå pusler vi for å få ting inn i skapene igjen, dvs skjønnemannen er mest ivrig :fnise: Han er så flink sånn, mens jeg er litt mer lat. Men jeg har underholdt og mata tulla da, satt på litt vask og sånt. Også har jeg nå gjort noe på kjøkkenet også :jepp: Formen er oppadgående, men jeg blir fort sliten, så jeg kan jo skylde på det og :Hehe:

Jeg og sirkuset mitt dro hjem i går ettermiddag, siden alt var i så fin rute med kjøkkenet og skjønnemannen har fri i dag. I morra skal han starte jobbehelga med to 12-timersvakter, så da rømmer jeg til foreldrene mine igjen. Jeg har det jaggu ganske greit :sjarmor:

I stad fikk tulla ligge litt på et håndkle på gulvet og sprelle litt uten bleie. Og da kom bæsjen gitt :fnise: Hun var kjempefornøyd da, det var nok godt å få gjøre fra seg sånn helt fritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med nytt kjøkken!! Jeg ønsker meg et helt nytt bad og nytt kjøkken når vi kjøper sted. Skal bli godt å ha det sånn som man selv vil ha det og ikke sånn som det var der, om du forstår? ;)

Tenk så godt det skal bli å lage mat og oppholde seg der nå da!! Heldige dere er ;)

Flinke tullemor som bæsjer og står i ;)

Skjønner godt du ikke kan komme på mandag, men blir koselig å treffes i april igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine: ja, vi går stadig turer innom kjøkkenet bare for å se :fnise:

Tulla har blitt en skikkelig morgenfugl og starter nå dagen kl 5.30 :Gjesp: Hun sovner jo ca 19.30 på kveldene nå da, gjerne en mating i 2-tida og så blir hun sulten igjen rundt 5-5.30. Nå er det slutt på å få henne til å sovne igjen etter det. Kjenner det passer meg skikkelig dårlig, men jeg må vel bare venne meg til sånne tidlige morgener. I halv-åtte-tida virka hun skikkelig trøtt, så vi gikk en liten tissetur med vofs. Regna med hun ville sove minst en time i vogna ute etterpå, men eter fem minutter våkna hun. Også jeg som så gjerne ville slumre litt til :roll:

Nå ligger vofs helt utslått i solstripa på stuegulvet her, han er ikke morgenfugl, for å si det sånn :fnise: Tulla jobber på magen i lekegrinda og jeg sitter her og er trøtt. Må pakke og rydde litt snart, for i 10-tida kommer pappa og henter oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine: ja, vi går stadig turer innom kjøkkenet bare for å se :fnise:

Det ville jeg gjort også :fnise:

Håper dere har og fortsatt får en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det passer deg dårlig å starte dagen så tidlig! Det høres litt slitsomt ut! Men stifig så har dere jo "fri" hele kvelden da..

Håper du får en hyggelig dag i dag med vennetreff! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine og cypress :klem: Håper dere koser dere masse hos pupsilure i dag! Jeg skulle gjerne vært der, men får ikke til å være to steder på en gang :fnise:

Overgang til sommertid har vært fint her, for tulla sov en time lenger i dag tidlig :sjarmor: Hun spiste kl 1 og kl 5.30, og jeg var så spent på om hun ville sovne igjen i dag tidlig og det gjorde hun til 6.30 :tommel: Så dorma vi litt i senga mi før vi sto opp. Håper dette kan vare, var veldig greit :)

I helga var det skjønnemannens tur til å få omgangssyken, så nå har vi hatt hver vår runde, unntatt tulla. Hun virker å være sterk gitt, har ikke vært syk i det hele tatt hun, bortsett fra en liten forkjølelse. Og så så syyyyyk han var når vi kom hjem i går :fnise: Disse mannfolka blir jammen dårlige altså, jeg kan ikke huske at jeg bærer meg så mye når jeg er dårlig som det han gjør altså :ler:

I dag skal vi til ei venninne som har en liten gutt som bare er 14 dager yngre enn tulla. Og så kommer ei venninne til, som jeg ikke har sett på kjempelenge fordi hun er syk. Så det blir veldig fint å se henne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har vi hatt en god natt :) Tulla sovna litt før kl 20, mat kl 2 og så kl 6. Både hun og jeg sov veldig godt imellom matøktene. Kl 6 la jeg henne i min seng og da virka hun kjempevåken, men så sovna hun til kl 7.30. Deilig!! Jeg stelte henne og så fikk jeg lov å sove litt lenger, mens mannen var med tulla. Så jeg sov til 9.30 :nigo:

De siste par ukene har jeg hatt mest med tulla, mens mannen har vært opptatt med jobb og kjøkken, og de siste par dagene har han hatt omgangssyke. I går ville han ikke være nær tulla sånn for sikkerhetsskyld pga smittefare, det var jo greit. Men da ble vi enige om at han skulle ta tulla mye i dag, siden det har vært mest meg i det siste og det er jo godt for meg å få litt avlastning og. Og så kommer han i formiddag og spør om han kan få dra på møte i en klubb han er med i i kveld :roll: Jeg kan jo ikke si nei, så da blir jeg alene i kveld. Og kvelden innebærer jo bad, mat og legging av tulla + kveldstur pga vofs. Heldigvis tar han kveldsturen da, men jeg kjenner at jeg er litt oppgitt.

I dag har vi vært på barseltreff, kjempekoselig som alltid. Vi var 7 stk i gruppa og har nå blitt til 9, fordi et par jenter gjerne ville være med. Egentlig blir det litt mange når alle kan, begynner å bli mye leven rundt babyene også. Men det er nå koselig og stort sett kan jo ikke alle. neste tirsdag er det min tur, skal vise fram kjøkkenet vårt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har bare føket av gårde, og vi har fått gjort ca halvparten av hva vi hadde tenkt :fnise: Skjønnemannen har vært hjemme i dag, for han skal på nattevakt og han hadde store planer om å rydde på loftet. Jeg skal jo være glad for at han liker å rydde og ordne og kaste, for jeg er ganske lat :fnise: Men jeg ble litt sur når han skulle sette i gang rett etter jeg sto opp i dag; fordelte oppgaver til meg gjorde han og, det likte jeg dårlig :gjeiper:

Vi var en tur på nærmeste by/tettsted i dag og fikk bytta en dåpsgave, levert inn en ramme til gravering og henta liberopakke + noen småting. Det var sol og fint i dag, så tulla satt i sportsvogna med store øyne. Vi kjøpte baby-solbriller til henne, hun var så tøff i dem - skikkelig kul baby :rodmer:

I går kveld fikk tulla banan og avokado-mos til kveldsmat og da sov hun til kl 3 før hun ville ha mat. lenge siden sist hun sov såpass lenge før første mating, så i kveld har jeg gitt litt mer banan og avokado. Spent på om det gir søvn-effekt igjen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir litt oppgitt når du må ta kveldsstellet alene, liker ikke det jeg heller. Særlig ikke når barna er overtrøtte.

Hehe syntes hun det var greit å ha solbrillene på da? Mine syntes nemlig ikke det! :ler:

Vet du, jeg har hørt at banan er beroligende og bra for søvnen! :jepp: Noen mener også det motsatte da, fordi det er så mye sukkerstoffer i den. Men her funker det hvertfall veldig bra, derfor får de en halv banan hver oppi kveldsgrøten sin hver kveld. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Tinio, hun lot faktisk solbrillene være i fred :jepp: Hun sovna sånn også, så jeg måtte løfte litt på brillene for å se om hun var våken eller ikke :fnise:

Banan og avokado til kveldsmat fungerer så bra at jeg kommer til å fortsette med det. Grøt får hun nå til frokost og så får hun middag. Lagde gulrotmos som jeg frøs ned i går og hun spiste litt av det i dag, men trenger nok å venne seg litt til den. I natt sov hun til 3.30, det er lenge siden hun hadde en såpass lang første soveøkt. Kl 6 fikk hun litt mat igjen og så la jeg henne tilbake i sprinkelsenga, for å se om kanskje det fungerte bedre enn å ha henne i min seng på morgenen. Og det funka :tommel: Jeg sovna, tror tulla også gjorde det og vi sto opp kl 7.45 :nigo:

I dag har jeg gjort litt husarbeid og bakt noen kjeks i den nye komfyren. Digger kjøkkenet vårt altså og stekeovnen er rene pc'en. Nå gjelder det å holde skjønnemannen unna kjeksene, så jeg har noen igjen til jeg får besøk i morra :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og fantaserer om det nye kjøkkenet ditt jeg :fnise: Misunner deg skikkelig som har fått nytt kjøkken, som virker som har mye skapplass, benkplass og flotte hvite - og brunevarer.

At det er mulig å tenke sånn på et kjøkken a gitt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Så morsomt da, Dine (for meg iallefall, som faktisk har et sånt kjøkken ;) ). Kanskje vi kan ha et treff på landet hos meg i våres og, så kan du få se :)

:hoppe: for natta, nå begynner det virkelig å ligne noe altså. Tulla sovna kl 20 og våkna kl 4.30 for mat. Ti minutters sluking av flaske og så sovna hun igjen til kl 7.30 :nigo: Da var jeg så glad at jeg tror jeg kvitret som en kanarifugl når jeg gikk inn på rommet hennes. Da lå hun våken, med store øyne og uten en lyd :rodmer:

Nå venter vi på besøk av en mamma og baby som er ca 1 måned yngre enn tulla. De bor i nærheten her, så det blir kjekt. Tulla sover ute nå da, så håper hun våkner mens besøket er her. Er gøy å se henne sammen med andre babyer på gulvet om dagen :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kjøkken, så skal vi feire litt i dag :) Så vi skal lage oss god mat og sprette en Amarone-vin som vi fikk til jul :vin: Alle prater så varmt om de Amarone-vinene, men jeg har aldri smakt det før. Tror det blir en koselig kveld uansett :rodmer: Det blir bare et glass på meg da, for selvom jeg ikke ammer så må jeg jo være klar i toppen på natta når tulla er der. Men det føles absolutt ikke som noe offer.

Vi har hatt koselig besøk i dag :) Og nå sover tulla i vogna ute igjen. Det er morsomme dager med henne nå, hun er blitt så flink til å åle seg på gulvet. Og havner stadig borte ved stereo-benken, å nå er det nok rett før hun slår av og på stereoanlegg og dvd og sånt.

Nå sitter jeg egentlig bare og venter på at skjønnemannen skal våkne etter nattevakt-sovinga si. Nå har sola kommet hit, så jeg kunne tenke meg en trilletur med hele den lille familien min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Morsomt å følge utviklingen til de små. Tenk hun er 1/2år allerede, tiden går så fort!

Synes disse 9 dagene med lille Mathilde har gått utrolig fort, samtidig som vi har fått oppleve så utrolig mye. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :klemmer: Ja, tida flyr, synes ikke det er lenge siden det var vi som hadde et helt nyfødt nurk hjemme :hjerte: Så det gjelder å nyte øyeblikkene ja.

Jeg har hatt en veldig fin helg, i natt sov jeg borte fra tulla for første gang. Jeg var hos søs og vi koste oss veldig, vi rakk både tur, kafebesøk, sushi og masse avslapning. Jeg sov godt i natt, men selvfølgelig har jeg blitt forkjøla og våknet mange ganger av vond hals og hodepine :sur:

Det var utrolig godt å komme hjem igjen da :rodmer: Herlig å se tulla igjen, hun var så blid og smilte masse til mammaen sin :hjerte: Skjønnemannen hadde hatt det fint her alene da, han kjenner jo tulla og rutinene så godt at det ikke er noe problem :)

Jeg er kjempetrøtt, tror jeg skal gå og legge meg, satse på å sove vekk forkjølelsen :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føler du deg i dag?

Kjedelig å være forkjølt..

Så bra du koste deg med søsteren din!! Man trenger det innimellom, så bra du fikk det til :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Dine

Joda, jeg har det helt greit i dag med tanke på forkjølelsen. Ikke helt på topp, men var verre i går. Natta ble ganske grei, men tulla sov i senga hos meg da. I går kveld etter hun hadde sovet en time på rommet sitt, begynte hun å hylskrike noe voldsomt, noe som aldri skjer egentlig. Så jeg tok på litt bedøvelsesmiddel på gommene og la henne i senga hos meg. Hun kavet litt i natt, men det gikk ganske greit. Spiste kl 5 og ellers sov vi for det meste. Er veldig koselig å ha henne i senga :hjerte: Men jeg skal ikke fortsette med det altså, for vi sover jo best når vi sover i hver vår seng.

I dag blir det en rolig dag. Jeg skal bake og ellers gå tur med vofs og vogn etterpå. Vi har allerede gått en tur og nå sover tulla videre ute. I kveld skal jeg besøke en kusine som fikk baby i februar, det blir trivelig. Søs, mamma, to andre kusiner og en tante skal også dit. Så det blir rene slektstreffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, pupsilure, så dumt :tristbla: Jeg gledet meg til å se dere igjen, men vi tar det igjen. Stakkar lille gutten din. Vi har litt forkjølelse her og, men tulla virker ikke særlig dårlig. Hoster bare litt på natta.

Dine :klemmer:

Det var veldig hyggelig hos kusina mi i går kveld. Jenta hennes er 9 uker og jeg kan ikke huske at en baby kan være så liten en gang. Utrolig hvor fort man glemmer. Andre kusina mi hadde også med sin baby på 4 mnd, hun er også veldig liten. Føles som jeg ikke har baby lenger, det er fint nå, men litt vemodig også.

I dag har barselgruppa vært her. Det var veldig koselig, det har vært min tur en god stund, men jeg har måttet utsette pga kjøkkenet. Men i dag var det veldig fint å ha dem her igjen også kunne jeg jo vise fram vårt nye kjøkken :nigo:

Tulla har hatt et par litt urolige netter nå, i natt måtte jeg ta henne over til meg kl 4. Hun hoster litt, har antakelig blitt litt smitta av meg. Så smokken ramler ut hele tida. Men vi sover ganske godt tross alt, og det er mat først kl 5 nå for tida :tommel:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...