Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

:fnise: ikke pent å le av at kjolen ikke passer altså,men moro at hun har vokst såå mye. MME er heftige saker ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er travele dager hjemme hos Pusla ser jeg.

Håper dere kommer vel i havn uten å slite dere helt ut.

Kjedelig at dere ikke får brukt den dåpskjolen da, men det er jo så mye fint å få kjøpt/eventuelt lånt :jepp: Tulla vokser og har det bra ser jeg, masse fine bilder av henne på FB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :)

Ja, hun er jo kjempesøt da :hjerte: Og MME er kraftige saker ja, det har virkelig fungert her i gården :jepp: Men hadde vi hatt dåpen når vi egentlig skulle i januar, ville det jo gått kjempebra. Men siden hun jo er nesten 6 mnd + en bollebaby, så er hun altså første babyen i slekta som ikke passer i kjolen :fnise: Jeg klarer å fnise av det da, det ordner seg helt sikkert.

I morgen kommer ei venninne innom med kjolen de har,så får vi se om den passer :tommel:

Nå er det :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :klemmer:

Kjolen som venninna mi kom med i dag passer fint :tommel: Så da får vi låne den, moren hennes hadde tilogmed skylt den opp og festet de rosa sløyvene på for oss :) Snille venner er godt å ha! Så da slipper mamma og jeg å farte rundt for å leie eller kjøpe i dag, deilig å ha det i boks.

Vi blir 13 stk på søndag og vi skal være her hjemme. Da er det søsken, foreldre, to nevøer og et sett tante og onkel til hver av oss. Så det blir lite og koselig, vi har jo ikke kjøkken heller, så greit å ikke være for mange. Jeg får hjelp med kakebaking og vi har bestilt mat og marsipankake, så jeg slipper billig unna :)

Nå har vi akkurat vært ute på dagens andre tur, i strålende :sol: Og tulla sover i vogna, dvs. jeg mistenker at hun er våken men rolig. Får vel gå og kikke litt på henne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom! Er på rask oppdateringsrunde! :gjeiper: Supert at det ordnet seg med dåpskjole! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :) Ja, det er godt å ha kjolen ute av verden, selvom jeg er lei meg for at vi ikke kan bruke arvekjolen. Det betydde liksom litt ekstra å døpe tulla i den, men vi har nå tenkt å ta bilder av henne i den uansett - vi får bare dytte hele ungen inni med armer og alt :fnise:

I dag har vi vært på dåpssamtale i kirken og det er 7 barn som skal døpes på søndag. Det er litt mange, men det går vel ganske raskt. Tulla er den siste som skal opp og vi blir da også de siste som blir stilt opp til bilder etter gudstjenesten. Men vi får tåle litt venting. Blir spennende å se hvordan tulla oppfører seg under gudstjenesten. Hun er såpass stor at hun sover jo ikke i armene lengre og når hun er våken, roper og pludrer hun. Ser for meg en laaang time :fnise:

I kveld har skjønnemannen fått kjøkkenet klart sånn som det skal være i helga. Nå får vi ikke gjort noe mer før de kommer for å montere kjøkkenet. Skjønnemannen er kjempesliten og det har vært ganske amper stemning her. Og jeg føler at jeg ikke rekker annet enn å ta meg av tulla om dagen og nå er det jo bare jeg som har gjort det også. Når samboeren er ferdig for kvelden er jeg klar for å levere tulla til han, mens han vil jo bare sitte i sofaen og sløve. Men nå er snart kaoset over og vi kan dele litt på baby-omsorgen igjen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da,lett at det blir amper stemning når man er sliten ja. Ikke så enkelt for deg å hjelpe til heller, du har jo fullt opp med tulla. Men som du selv sier, det blir bedre når kaoset er over :tommelsmil:

Så flott at det ordner seg med dåpskjole da, og at du har gode hjelpere som baker kaker :)

Håper dere får en fin og minnerik dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kospia :klem: Vi har heldigvis lagt mesteparten av jobben bak oss nå, så jeg tror nok vi skal få opp humøret fram til dåpen altså :)

I går logget jeg på den elektronisk barnehage-greia for å sjekke status på søknaden vår, siden pupsilure har fått svar. Men jeg ble litt nervøs av det, for det sto at saken står aktiv, så den er jo ikke ferdig, men så sto det "venteliste" ved siden av alle tre barnehagene vi har satt opp. Mulig det står sånn med venteliste fram til søknaden er ferdig, men det kan jo også bety at det ser dårlig ut :forvirret: Så nå ble jeg litt urolig, angrer på at jeg logget på og ikke ventet litt til, så jeg kan være sikker.

Tulla sov fra 19.30 til 7 i natt, med to korte spisepauser kl 1.30 og kl 4. Jeg synes det er ganske bra, sålenge hun ikke vil opp før kl 7 så er jeg i grunn fornøyd :) Nå har hun sovet i vogna ute i en drøy time og jeg har vasket spisestua og tørket støv i 2. etg. Også smårydder jeg litt her. Så vi er i rute :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine: ja, jeg skal vel egentlig være fornøyd med nettene nå, men jeg har vært sååå frustrert de siste ukene fordi hun trenger to matinger. Vi hadde jo en periode med mat først ca kl 5, det var jo helt superdeilig. Så det har vært litt slitsomt å gå tilbake til mat kl 1 igjen, men nå som det går så raskt og hun sover i nesten 12 timer totalt, så er det jo bra :jepp:

I kveld har vi vært på middagsbesøk hos søstra mi. Det var veldig koselig, men tulla ble kjempetrøtt. Hun var våken fra kl 13.30 til kl 19, ville ikke sove sin vanlige ettermiddagslur. Så da var det ikke gøy å måtte kle på henne og dra henne inni bilen og så ut igjen når vi kom hjem. Men litt MME og en nattasang, så slokna hun i senga si :hjerte:

Også må jeg bare :fnise: litt av disse mannfolka, altså. Når vi kom hjem, så kledde jeg av tulla, lagde ferdig flaske, tok på pysj og mata henne på soverommet. La henne, gikk og vaska og sterliserte flasker, ordna med vann og pulver til natta. Og idet jeg er ferdig og på vei inn i stua, spør skjønnemannen om jeg trenger hjelp :roll: Han hadde da sitti godt planta i sofaen siden vi kom hjem. De er nå skjønne disse mennene ;) Jeg tilgir han fordi han faktisk spurte om han skulle hjelpe til, selvom det kom litt seint!

Nå er det :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. :)

Jeg må si jeg er imponert over at du klarer å syns mannen er skjønn som spør om du vil ha hjelp så sent. Hadde min mann gjort det, tror jeg at jeg hadde blitt sur. :fnise: Men nå er det morgengretne meg som prater da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, cypress, jeg blir jo litt sur jeg også. Jeg hadde en tirade klar, for å si det sånn :fnise: Men så spurte han jo og da klarte jeg å snu. Det skal også nevnes at han har litt cred etter at han har jobba knallhardt den siste uka med kjøkkengulv og sånt, mens jeg har lata meg i forhold.

Tulla fikk flaske litt senere enn vanlig i går kveld, så da sov hun til kl 3 før hun ble sulten. Mat igjen kl 5.30 og så sov vi i dobbeltsenga til 7. Føler meg trøtt, men det er ikke så gæli som det var her tidligere.

Tulla er virkelig i farta om dagen, hun jobber så utrolig hardt hele tiden når hun er våken. Hun klarer litt mer for hver dag nå og er kjempemorsom å se på når hun ligger på gulvet. Nå forsøker hun å rulle sg tilbake fra magen når hun er snudd seg fra rygg, men av en eller annen grunn gjør hun det ikke - rart, for det har hun jo gjort mange ganger før. Men det kommer vel!

I dag er det litt :husarbeid: som venter, vi får overnattingsgjester i morra. Også blir det tid til babykos og :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har tulla sovet ute i vogna i nesten tre timer :daane: Så jeg har fått vasket badet og to gjestetoaletter + satt meg ned i godstolen og slappet av :)

Jeg er så takknemlig for at tulla har så snille besteforeldre. Pappa var innom i stad, han ville gjerne ha vofsen hos seg til i morra og det passet jo bra egentlig :jepp: Og så hadde han vært på H&M og handla klær til tulla :hjerter: Når en voksen mann kjøper babyklær alene blir jeg litt øm i hjertet altså. Det var et tøft sett med Pluto på og en Rolling Stones-t-skjorte. Vi er glad i rock i familien, så det var perfekt :sjarmor:

Nå bare venter jeg på at tulla skal våkne og så skal vi kose oss litt. Også blir det vel litt støvsuging etterhvert. Jeg skulle vel ha sovet litt og :Gjesp: men det tror jeg ikke blir prioritert i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at tullemor sov så godt i vognen sin :) Det er gull verdt her hos oss også, og han ligger der nå også faktisk ;) Han skal ikke sove så mye der nå altså, men synes det er så vanskelig når de er så utrolig trøtte på kveldstid.. Hvertfall siden han bare er litt over 2 måneder enda..

Håper dere får en kjempe flott helg! Det er jo meldt strålende :sol::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopsideisi :) Takk for svar i boka di!

Dine: jeg lar tulla sove på tidlig kveld jeg altså, om hun er veldig trøtt og det er for tidlig å ta natta. I dag sov hun fra 18.15 og en halvtime. Min erfaring er at det påvirker ikke nattesøvnen hennes og det er fryktelig slitsomt å holde en veldig trøtt baby våken.

Nå gir samboeren kveldsmat til tulla og vi håper hun sover til kl 20 i kveld. Da skal vi ta et glass :vin: og spise litt ost og kjeks. I morgen gjenstår bare å vaske over gulvene og re opp et par senger, så er alt klart til gjester og dåpen. Ja, også må jeg dekke bordet og pynte litt, men det er jo bare kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...