Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Så koselig med barseltreff hjemme hos hverandre......kos for babyene også fremfor kafe liksom.

Jeg synes og det er koselig at snuppa får kjenne mormor så bra, koselig for bestemødrene da, blir helt oppslukt ikke sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neytiri :) Ja, begge bestemødrene er oppslukt av tulla, men siden min mor bor nærmest så kjenner nok tulla henne mer igjen.

I dag tidlig våkna vi opp til et voldsomt snøvær :roll: Skjønnemannen er på dagvakt, så det er jeg som må gå morgentur med vofs. Jeg tror ikke jeg ville kommet fram med vogna nå, for det er ikke brøytet her enda. Så da tok jeg tulla i ergo'en og tok på meg den største vinterjakka jeg har utenpå. Alt man kunne se var et lite hode som stakk opp av jakka mi :fnise: Og det gikk kjempefint :jepp: Tulla sovna og jeg fikk bikka henne over i sofaen, så nå sover hun videre. Deilig å ha forsøkt ergo og vofs sammen og vite at det går bra :tommel:

Om et par timer kommer pappa og han har lovet å ta vofsen ut på tur, :pls: for snille pappaen min. Så skal han kjøre meg til byen, for jeg må til tannlegen og bore i dag :sur: Han skal ha tulla sålenge, jeg foreslo trilling, men tror han bare ville sitte med henne i bilen. Hun blir sikkert kjempe utålmodig av å sitte sånn i bilstolen, men bestefar finner nok ut av det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, det er skikkelig dårlig vær nå altså! Er glad jeg ikke MÅ ut av huset. Så fint at det gikk greit å ha henne i bæreselen :tommelsmil: Sikkert lettere enn å drasse på vogna ja :jepp:

Lykke til hos tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsilure :klem1:

Jeg grudde meg skikkelig til tannlegen i dag, for jeg har ikke hatt hull på over 15 år. Skummelt å gjøre noe annet enn å gå til sjekk, men det gikk veldig greit. Fikk bedøvelse og det hele var over på en halvtimes tid. En halvtime før vi skulle dra hjemmefra begynte tulla å hyle og hun skrek som en gal. Da var det rett før jeg avlyste hele timen, men så sovna hun i ergo-sela, heldigvis. Pappa satt med tulla i bilen mens jeg var hos tannlegen, hun hadde sitti på fange hans og det hadde visst gått bra. Hun ble litt utålmodig de siste minuttene da, men hun sovna i bilen hjem og sov lenge etterpå.

Vi har brukt å legge tulla for natta sånn i 21-tida, men de siste ukene har det blitt stadig tidligere. Den siste luren hun har brukt å ta i 18-tida vil hun ikke ta lengre, så da blir det heller tidligere kveldsstell og legging. I kveld sovna hun faktisk 19.15, det er vel det tidligste hun noen gang har sovna. Så nå er jeg spent på når hun våkner for mat igjen i natt. For ikke å snakke om når hun vil starte dagen i morra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Må få dagboken din i listen min over siste innlegg :)

Hvordan står det til med deg? Er det bare babykosing som pågår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser om dagene dine sammen tulla :)

Sikkert veldig godt å være ferdig med den tannlegetimen, du må ha flotte og sterke tenner som ikke har hatt hull på 15 år :tommelsmil:

Håper du får en god natts søvn :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trulta: så koselig å se deg her igjen :kose: Ja jeg har det veldig fint, det går nå mest i baby ja :jepp: Det er morsomt, selvom det går mest i det å ta seg av henne. Hun er verdens fineste da :rodmer:

Kospia: :klem: Ja, jeg har sterke tenner og har alltid fått skryt hos tannlegen. Men ikke denne gangen :sjenert:

Milla: det er så spennende å følge med på deg nå, lurer veldig på når jenta deres kommer :klemmer:

I går sovna tulla mens hun fikk kveldsmaten, så jeg regna i grunn med at hun ville våkne tidlig og være sulten. Og det gjorde hun, så i natt var det mat kl 23, kl 3 og kl 5.30 og morgen kl 6.45. Jeg har sovet ganske godt mellom slagene og så fikk jeg en liten time i godstolen nå på morgenen :) Og tulla sover ute i vogna, hun var veldig sutrete på morgenen nå, så deilig at hun får seg en lang lur nå.

Her hersker det litt kaos i heimen, for vi skal bytte kjøkken. Og levering og montering på det nye kjøkkenet er to dager etter dåpen som er neste helg, så da må vi til og rive alt og legge gulv denne helgen. Så da er vi uten kjøkken neste uke og den helga det er dåp, men vi har bestilt mat og har jo mikroovn, kjølerom og kaffetrakter og vask på vaskerommet. Så det skal gå fint :tommel: I kveld tar jeg med meg tulla og vofs og skal være hos mamma og pappa til søndag, sånn at skjønnemann og en nabo får lagt gulv i fred. Det skal bli deilig når det nye kjøkkenet er ferdig, for det er rimelig rotete nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Skjønner frustrasjonen over kaos på kjøkkenet, men så herlig med nytt kjøkken da :hoppe: Hva slags kjøkken har dere bestilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg plutselig jule-avataren din, Milla :klo:

Vi skal ha Norema kjøkken, det heter Edel krem også skal vi ha benkeplater i kirsebær. Tror det blir fint :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :) Jeg forsto nesten at det ikke var du som hadde byttet :fnise:

Jeg føler at jeg er på litt ferie, jeg :) Er hos mamma og pappa, de flyttet inn i helt ny leilighet før jul og har det så fint. Jeg gjør det meste med tulla selv, men litt hjelp blir det jo. Og i dag tidlig ville tulla stå opp kl 6, men jeg fikk tøyd det til kl 7 og da tok pappa seg av henne så jeg fikk sove en time ekstra :sjarmor: Også er det jo innmari deilig å ikke tenke på husarbeid eller klesvask noen dager.

I dag har mamma, tulla og jeg vært på en liten handletur, har fått kjøpt inn sko som vi skal lage blomsteroppsats i til dåpen. Søs skal lage oppsatsene da, så det blir sikkert fint. Også har vi kjøpt en barselgave og jaggu ble det ikke litt klær til tulla også :fnise: Det er jo virkelig vanskelig å gå inn i barnebutikker og ikke kjøpe noe til eget barn altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi hjemme igjen etter tre dager hos mamma og pappa, mens skjønnemannen har jobba som en helt med kjøkkengulvet her. Det viste seg at flisene vi har valgt, blir veldig møkkete av fugelimet, skjønnemannen hadde vaska i hele går og har sår på hendene, stakkar. Vi fant ut at det trengs noe ekstra middel for å få det bra, så det må vi kjøpe i morra og gyve løs i morgen kveld. Jeg håper bare ikke dette er et middel som er farlig for babyer å puste inn eller noe, men det finner vi ut.

Det er vel alltid sånn, at når man skal pusse opp og sånt så møter man på uforutsette problemer. Jeg som skulle ha barselgruppa her på tirsdag, men det har jeg fått avlyst. Og så blir det jo sikkert kjempefint tilslutt :)

Tulla var kjempetrøtt når hun kom hjem, men lå lenge på gulvet og pludret. Tror det var godt for henne å komme til kjente omgivelser. Nå sover hun i vugga og jeg må vel snart vurdere å pirke litt forsiktig borti henne, men jeg stresser ikke med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puslas monolog fortsetter :fnise:

I natt bråvåkna jeg kl 1.30 av at snøen på taket raste ned :sjokkert: . Fy fader for et leven og jeg hadde akkurat sovne etter tullas første mating. Jeg skvatt skikkelig, men verst var det for vofsen, stakkar. Han sov alene i gangen og ble skikkelig redd. Så da sov han inne på rommet hos meg resten av natta, skjønningen :hjerte:

Tulla våkna kl 6 i senga si og jeg frykta at det var morgen da, men så fikk jeg henne til å sovne i senga hos meg til kl 7 :) Så er ganske fornøyd med det. Vi har fortsatt to matinger hver natt, noe jeg irriterer meg litt over, men det går fort da. Hun sovner greit igjen, så vi er som regel bare våkne 15-20 minutter hver gang.

Nå har vi gått tissetur med vofs og tulla sover videre ute i vogna. Jeg tenkte å ta meg en liten lur i godstolen nå, før jeg ser om jeg rekker å gjøre noe fornuftig :sove: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Stakkar skremte vofse... ikke bare bare. Husker Paddington lå på stuen og sov, og kom i en ilende fart inn på soverommet til oss en natt, flere år siden, da hadde noe snø rast ned fra taket og bråkte som bare det :fnise: Skulle sett ansiktsuttrykket på han :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, daaaakars voffsen fikk en brå oppvåkning. ;) Får håpe han ikke er helt traumatisert av hendelsen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pusla!

Bare innom og prøver å oppdatere meg litt etter 1 uke uten nett..

Håper alt er bra med dere :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, mocci og Dine :kose:

Vi har det bra, men det er jaggu litt hektisk for oss om dagen. Vi har fullt opp med kjøkkenet, det er mer som skal ordnes før montering neste uke enn vi vel egentlig trodde og skjønnemannen er kjempesliten. Jeg har fullt opp med tulla om dagen, hun er veldig morsom, men blir veldig sliten og frustrert av å flytte seg rundt på gulvet. Så jeg får ikke gjort så mye annet enn å følge med og å ha henne på fanget når hun trenger pauser.

I tillegg er det masse klesvask nå, som må gjøres innimellom oppvask og de viktigste kjøkkentinga på vaskerommet. Det meste er kaos og vi skal ha dåp oppi dette på søndag :daane: Vi får overnattingsbesøk også, det blir fem stykker som skal sove her, men det blir jo koselig da.

Og toppen på det hele kom i stad, da jeg prøvde dåpskjolen på tulla. Kjolen går i familien og har vært brukt av meg og alle søskenbarna mine og barna til søskenbarna mine. Og alle navn og datoer står brodert på kjolen. Og den er så fin, jeg gleda meg masse til å bruke den på tulla. Vi fikk den i hus i går og tror dere ikke den er for trang :sur: Sånn er det å ha bollebaby :fnise: Så nå er det full mobilisering for å få taki en annen kjole, som om vi ikke hadde nok annet å gjøre denne uka :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...