Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Så utrolig kjipt å bli syk.. Håper du fikk sove litt i natt og at du føler deg bedre i dag?

Hvordan endte det med tulla i går kveld og natt forresten? De lærer fort ja, man undervurderer det noen ganger, men så er det kanskje litt lettere å snu det tilbake igjen som Pupsilure sier?

Håper dere får tilbake de gode nettene, så dere får litt mer søvn alle sammen :)

Og så håper jeg at vi smittes av dere igjen :fnise: (obs! ikke omgangssyken, men leggingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk jenter :klemmer: Jeg er mye bedre nå.

Sånn er det her også, han lærer så utrolig fort! Men det går ofte raskt å snu det igjen også da

Ja, barna våre begynner å bli så store nå at de fanger opp sånt. Men som du sier så går det jo fort den andre veien også :) Etter to kvelder hvor sutring ikke har fått henne opp av senga, tror jeg nok hun vet at det ikke hjelper. Det gikk greit i går kveld, hun gråt og sutret litt, men sovnet ganske fort.

Natta var igrunn grei, hun sovnet kl 20, våknet kl 1.30 for mat og så sov hun faktisk helt til kl 6 før mat igjen. Første gang det har gått over 4 timer mellom første og andre mating, det var ganske deilig. Så la jeg henne i senga hos meg og der halsløvet vi litt til 7.15.

Jeg sov ganske godt, men har så vondt i brystet fordi tulla nekter å ta det :tristbla: Håndmelker litt og heldigvis har hun tatt noen sugetak på morgenen så det tok bort det verste. Men det ser ut som det nå er full stopp på ammingen. Litt lei meg for det egentlig, selvom jeg har skjønt at det går den veien lenge nå.

I dag skal pappaen min ha vofsen hele dagen, han ville gjerne det. Så nå nyter skjønnemannen og jeg roen her, mens tulla sover morgenduppen sin. Og jeg sitter og manner meg opp til å vaske badet!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla.....vettu hva, du skal klappe deg på skulderen og være stolt over at du fikk ammet 5mnd, det er mer en mange får til. Jeg skjønner følelsene dine rundt det, og skjønner godt det er sårt......men jeg synes du har vært kjempeflink! Tenk på det som en positiv ting at hun tok brystet de månedene, det hun fikk var med å gjøre henne god og rund, har forsterket hennes immunforsvar, og gitt deg den nærheten du syntes var så koselig.

Nå som hun virker til å være med glad i flaska må du da finne en annen måte å kose med henne på. Ta en dusj sammen, hud mot hud kontakt er suuuper for de små, kose i dobbelsenga på morningen uansett om man ikke ammer kan man jo alltid gjøre.......

og det positive. Når mannen din er hjemme kan han faktisk avlaste deg en hel natt så du kan hente deg in igjen, det kan nemlig ikke de pappaene der mor fullammer ;)

:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neytiri :klem: Jeg vet jo det, at jeg skal være fornøyd med de månedene jeg har amma og at jeg har gjort det jeg kan. Likevel er det litt vemodig.

I natt sov tulla fra kl 20 til 8 i sprinkelsenga på rommet sitt, kun avbrutt av to matinger kl 1.30 og 5 :nigo: Og nå som hun bare får flaske på natta, går det jo på 10 min, så det er jo fordeler med det og. Deilig at hun sov til 8, for hun har brukt å være så våken etter kl 6 i det siste. Så jeg er fornøyd :jepp:

Samboeren har nattevakt-helg, så jeg skal være noe timer hos mamma og pappa med tulla og vofs i dag. Da får sambo sovet noen timer i fred, det er han ikke bortskjemt med lengre. Så da blir det nok endel sport på TV i dag tenker jeg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gjort en strålende jobb med ammingen Pusla, det er veldig bra gjort! Jeg synes det er utrolig kos å amme, men skjønner at det ikke går like lenge for alle.

Og så er det mange fordeler ved å gi flaske også som du sier, så synes du skal feire litt med en kakebit eller et glass vin eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dine :klemmer: Og det skal iallefall tas en tur ut og spise med samboeren snart mens vi får barnevakt. Og da skal jeg drikke vin :sjarmor:

Jeg er så utrolig sta, så jeg klarer liksom ikke helt gi meg før jeg virkelig må det. Så i dag har jeg tilbudt tulla brystet før flaska ved hver mating. Men det er nok helt slutt ja, jeg må bare innse det altså. For hun hylskriker bare jeg tar opp genseren og nekter plent. Jeg kan forstå det, for det er nok veldig lite produksjon der nå.

Jeg er så lei av å være sliten og ustabil :sukk: Det går så innmari opp og ned føler jeg og jeg har dager hvor jeg gråter av ingenting. Jeg trodde kanskje det var sånn man var rett etter fødselen jeg, men da var jeg helt på topp. Jeg er mye mer sliten nå og jeg har så dårlig samvittighet ovenfor samboeren :( Stakkars, han er ganske lei av at jeg er sånn og det forstår jeg godt. Usikker på hva jeg skal gjøre, jeg må jo ta meg av tulla og jeg koser meg masse med det. Og jeg får jo masse hjelp av sambo. Så dagene må jo nesten være som de er :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff jeg kjenner den staheten, så skjønner veldig følelsene dine :kose:

Det å gråte av ingeting kan jeg enda gjøre, blir lett såra, men sånn jeg har forstått så kan dette skje både når man ammer pga hormoner i kroppen, det kan også skje av for dårlig søvn/lite søvn.....det tar på å måtte våkne på natta når allerede dagen er full av aktiviteter.

Har du snakket med mannen din om det når du føler deg sånn og evt gråter?? Her har jeg måttet forklare til mannen min mine følelser så han kan lettere forstå hvorfor jeg plutselig gråter, svaret er at jeg vet ikke men da vet han ihvertfall at det er ikke noe han har gjort.

Jeg går jo til en psykolog enda, veldig godt å få tømt tanker rundt det å ha blitt mor, og det "nye livet" som man prøver å lære seg. Kanskje en ide hvis du trenger du har behov for det.......er bedre en å holde følelser inne............vettu er ofte jeg ikke vet hvilken følelser jeg holder tilbake, og når jeg er hos henne så kan jeg fort sprekke og skjønner ikke at det var det som har gjort meg sånn de dagene før......

synes du fortjener en stor :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neytiri :klemmer:

Jeg tror nok det er dårlig søvn over så lang tid som gjør meg så følsom. Jeg har alltid trengt mye søvn, men jeg hadde ikke trodd at lite søvn skulle gjøre meg så sliten faktisk.

Sambo og jeg prater om det ja, han vet at jeg har det sån nå, men han ønsker jo å ha en løsning. Så jeg tror han blir litt fortvila når jeg stadig er sånn og han ikke helt vet hva som kan gjøres for å løse det. Han mener jeg bør komme meg til legen, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si til legen. Det føles ikke som det er mye legen kan gjøre med dette, egentlig.

Nå skal jeg køye :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neytiri :klemmer:

Jeg tror nok det er dårlig søvn over så lang tid som gjør meg så følsom. Jeg har alltid trengt mye søvn, men jeg hadde ikke trodd at lite søvn skulle gjøre meg så sliten faktisk.

Sambo og jeg prater om det ja, han vet at jeg har det sån nå, men han ønsker jo å ha en løsning. Så jeg tror han blir litt fortvila når jeg stadig er sånn og han ikke helt vet hva som kan gjøres for å løse det. Han mener jeg bør komme meg til legen, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si til legen. Det føles ikke som det er mye legen kan gjøre med dette, egentlig.

Nå skal jeg køye :natti:

Ja tenker i starten at jeg var så overrasket at jeg funket på så lite søvn, men over tid gjør det ikke det desverre!

Bra dere snakker om det, men tror nok menn ikke skjønner det uansett, for de ønsker jo bare å "fikse" problemet, når det er kanskje ikke noe man kan bare skru sammen hvis du skjønner....

Altså her ville jeg rett og slett snakket med helsesøster, legen vil vel ikke kunne gjøre så mye og de bryr seg ikke som regel veldig mye(min erfaring), helsestasjon bør ha noe form for "hjelp" når mor føler hun trenger ekstra hjelp med tankene sine. Her kan jeg bruke psykologen til snuppa mi er 6 år gammel hvis jeg trenger det :)

håper du sover godt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri, cypress og Dine :klem:

Natta ble ok, men det blir mange oppvåkninger i løpet av en natt. Tulla sovner kl 20 hver kveld nå, men for hver natt så våkner hun litt tidligere for første mating. I natt var det kl 1. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor, for i går kveld fikk hun 200 ml MME + 100 ml fruktmos, så det burde jo holde litt lenger :klo: Men matingene går fort da, og så sov hun til kl 5. Men innimellom her mister hun smokken og våkner med et hyl, så jeg må inn der og putte den inn. Så jeg sover vel en time av gangen for tida :Gjesp: Så kanskje ikke rart jeg føler meg litt sliten.

Når skjønnemannen kom hjem fra nattevakt og hadde luftet vofs, så fikk jeg legge meg igjen. Så da fikk jeg to timer ekstra søvn :) Nå sover skjønnemannen, han skal på nattevakt igjen i kveld. Og tulla sover ute i vogna si. Så da ser jeg på fem-mila :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en bra søndag, det er jo så nydelig vær ute nå. Vi gikk trilletur alle sammen og tulla satt litt oppreist i sportsvogns-delen. Hun er blitt så stor jente, var helt rart å se henne sånn. Store jenta mi :hjerte:

De siste dagene har det skjedd masse på utviklingen hennes, særlig på dette med bevegelse. Hun snur seg nå over på magen omtrent hver gang vi legger henne på ryggen og da kan hun ligge lenge på magen og storkose seg. Hun viser veldig interesse for å bevege seg rundt på gulvet, men det er nok litt vanskelig å få tak i gulvet enda. Jeg har bestilt krabbe-strømpebukser da, så får vi se om det kan hjelpe etterhvert. Gøy å sitte og se på henne iallefall :rodmer: Hun griper også veldig etter ting nå, alt skal tas tak i. I dag hang hun seg fast i håret mitt da, det var ikke så godt :fnise:

Vi har vært endel hjemme siste uka, så det skal bli godt å gjøre litt til uka. I morgen skal ei venninne og jeg besøke ei annen venninne fra ungdomstida, hun har en gutt som er en mnd mindre enn tulla. Så koselig om vi kan få litt kontakt igjen :)

Nei, jeg får vel finne køya, vet jo aldri hvordan natta blir :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tidlig ville tulla starte dagen kl 6.30. Jeg synes det er litt tidlig jeg, forsøkte å legge henne i senga hos meg, men hun var bare kjempeaktiv og ikke i nærheten av trøtt. Så nå sitter jeg her i stua og ser på tulla på gulvet, hun jobber som en helt på magen nå for å komme seg fram. Er jo underholdning på en tidlig morgen det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å titte litt. Håper dere får en fin uke!

Håper nattsovingen går seg til rimelig greit! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk iinvild :)

Det beste rådet jeg har fått, er fra ei kollega med to små barn, som sa når jeg gikk gravid "uansett hvor sliten du er, så si til deg selv at det går over. Alt er faser og alt går over!". Jeg husker dette veldig godt og forsøker å minne meg selv på det når jeg er trøtt og sliten. Det blir bedre :jepp:

I dag har vi hatt en fin dag, vi har vært og besøkt ei venninne jeg hang masse med i ungdomstida. Vi var tre jenter som hang sammen støtt, hun ene er min beste venninne i dag, så vi to var og besøkte denne tredje venninna. Hun fikk en gutt i oktober, så det var veldig stas :) Og tulla var tydelig denne måneden foran gutten i utvikling som hun er i alder, hun var skikkelig aktiv på gulvet.

Vi kom litt skjevt ut med mating i dag, men hun får kveldsmåltidet nå og virker da sulten selvom hun fikk mat for bare to timer sida. Og nå er det nok straks natta for vesla, så skal vi se ferdig Farmen og så er det nok natta for pusla og skjønnemann også tenker jeg :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig å høre at det var et fint besøk :nigo: Det er så gøy å la de små leke sammen på gulvet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du nevnte kokosboller i Neytiris bok :fnise: Har du prøvd hjemmelagde? Smakte det hos ei venninne, og det var så SINNSYKT godt :daane: :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dårlig gjort å komme inn her og prate om kokosboller :fnise: Nei, har aldri laget selv. Men har ei venninne som bor rett ved det utsalget på Sagene, de er utrolig gode :sikle:

Mon tro om det er vanskelig å lage selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt nok en koselig dag, heldigvis ser denne uka ut til å bli sånn ca tusen ganger bedre enn forrige uke :)

Vi har vært på hyggelig barseltreff i dag, det er så kjekt, for vi møtes hjemme hos hverandre. Da har vi ro og vi kan legge babyene på gulvet og sånt. I dag var det skikkelig liv, vi merker godt at babyene begynner å bli store. Tulla fikk masse oppmerksomhet i dag, for hun har blitt så flink til å snu seg fra ryggen til magen og hun forsøker veldig hardt å komme seg framover nå.

I kveld har mamma vært her en tur, hun koser seg masse med tulla. Det er veldig fint for meg også, at tulla blir godt kjent med besteforeldrene sine. Særlig fordi samboerens familie bor et stykke unna, så de ser vi jo ikke så ofte.

Tulla sovna kl 19.30 i kveld, hun sovner stadig tidligere egentlig. Det er forsåvidt greit, men det betyr jo at hun våkner ganske tidlig på natta da. Men så er det jo godt å ha litt kveld igjen også, når hun har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...