Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

:kjefte: på treg internett-tilgang om dagen, jeg blir gal :sur:

Pupsilure: ja, det er koselig å møte andre med babyer og man har jo noe å snakke om :) Så hvis jeg ikke synes babysangen er sånn kjempesta, så går jeg nok på treff istedet.

Hopsideisi: ja, jeg skal si fra :jepp: Bestemmer meg etter babysangen denne uka her, hva jeg ønsker å prioritere.

Tinio: ja, det er travelt noen dager, med vofs og baby. Men jeg tror nok du har det mer travelt, med to babyer :fnise:

Denne helga har skjønnemannen jobbet over 12 timer både i går og i dag, så da har det vært litt hektisk for meg. I dag har jeg gått morgentur med vofs og tulla, så inn og få spist litt selv, sterilisert flasker og gjort klart MME og sånt til vi skulle på besøk til ei venninne, så mate tulla og så ut på tur med vofs igjen. Så inn og skifte på tulla, gi litt mer mat. Hun gulpet utover alle klærne, så skifte igjen. Så har vi vært hos ei venninne og familien i dag, det var kjempekoselig. Når vi kom hjem, var det mat til vofs, så å få tulla i vogna og trille kveldstur. Inn og prate med søs i telefonen, før tulla våkne og skulle bades og stelles for kvelden, gi pupp, MME og så grønnsaksmos, skifte på pysj for den ble nedgulpa. Ordne klart MME og flasker for natta og lage mat til samboeren kom hjem fra jobb.

Ja, sånn går nå dagene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fryktelig klønete skrevet den forrige mld mi :sjenert:

det jeg prøvde å skrive var: si fra om du skla,og skal ta tog,for da kan vi eventuelt toge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopsideisi: sånn ja, jeg skjønte ikke helt hva du mente nei ;) Jeg tar nok ikke toget, for det er greiest med buss herfra. Jeg antar treffet er i Oslo sentrum?

I natt sov tulla til 5.30 igjen før mat og så sov vi videre til kl 8. Det er andre natta på rad med så fin soving, så nå håper jeg dette skal vare :tommel: Jeg fikk tilogmed en time alene i senga når tulla hadde stått opp, for skjønnemannen har fri i dag. Så jeg skal ikke klage :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: pusla

Så trist å høre om svogern til skjønnemannen :klem: ja den kreften er grusom. Broren til ei venninne har fått kreft i magen og prognosene for å bli frisk er visst små :tristbla:

Skjønner at det var hektisk da skjønnemannen jobbet 12 timer og du var hjemme med tulla, ble jo nesten svett av å lese om tempoet ditt :fnise:

Håper tulla fortsetter med den rutinen hun har fått med sovinga :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kospia :klem:

Vi har hatt en fin helg sammen med samboerens familie, selvom det jo var en veldig trist ramme rundt det. Vi dro ned på torsdag formiddag, så vi fikk kvelden sammen før begravelsen. Skjønnemannen, tulla, vofs og jeg bodde hos søsteren til sambo, mens foreldrene mine har bodd hos svigermor. Familiene våre har såpass god kontakt at de valgte å delta i begravelsen. For meg var det fint, for da kunne de sitte bakerst i kirken med tulla, mens jeg satt foran sammen med skjønnemannen. Det var fryktelig trist og først nå har det begynt å gå opp for meg at svoger er borte. Det kom mange i begravelsen, godt over 250 stykker. Noen måtte tilog med stå og de måtte plassere masse folk i et rom ved siden av. En verdig avslutning for svogeren min, som var et raust og flott menneske :dagens-rose:

Ellers har vi hatt det fint i helga, prata masse sammen og gjort det beste ut av det. Tulla har vært litt overtrøtt et par ganger og skreket litt rett før hun sovna et par ganger, men ellers har hun vært kjempegrei. Hun har vært i masse armer denne helga, men bare smilt og sjarmert :hjerte: Det går an å reise bort da ja, nettene har vært fine og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jente79: :klem:

I går og i dag er det rolige dager her hjemme, det er kjempegodt etter noen dager borte. Mens skjønnemannen jobber fra 7-15, så går dagen utrolig fort her. Jeg skal jo skvise inn to turer med vofs på den tida, så dagen flyr av gårde. Tulla sovna godt i vogna etter morgenturen i stad, og hun sover enda. Så da ser det ut som den lange luren hun har på dagen av og til ble litt tidlig idag.

I går var vi på lokalsenteret og kjøpte endel tøy til tulla på salg. Bogerud hadde halv pris på salgspris og ganske mye jentetøy. Så da fikk jeg med meg to bodyer, et skjørt, en kjole, en genser og to pysjer for 317 kr :sjarmor: Vi har ikke så mye klær i str 74 og oppover, det meste vi har fått i gaver har vært i 62 og 68. Så da passa jeg på å kjøpe litt i str 80.

I går fikk jeg henta pakka med Zumba-dvd'ene, så nå har jeg vel i grunn ingen unnskyldning lenger :sjenert: Tenkte å teste ut basis-programmet når samboeren kommer hjem i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå er jeg spent på resten av kvelden! Tulla bruker å sovne rundt kl 21 hver kveld, det har i grunn vært fast takst lenge nå. De siste dagene har hun da hatt en liten høneblund sånn rundt kl 18. Men nå i dag har hun ikke gjort det, så da sovna hun i vippestolen for et kvarter sida. Vanligvis er det kveldsmating rundt nå og så gå ned for landing, men nå bare ser vi det an. Håper virkelig dette bare er en kort lur, så ikke alt blir forskjøvet!

Livet med baby er spennende altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som smurt, gitt :sjarmor: Tulla tok en power-nap bare og våkna rett før kl 20. Så da ga jeg pupp, flaske og noen teskjeer med grøt. Sambo skifta bleie og tulla fikk ligge litt på gulvet før hun var i seng til kl 21. Rart det der, samme hvordan kvelden forløper, så er hun trøtt og i seng til kl 21. Ganske deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje gang jeg nå forsøker å poste dette innlegge, teite PC :kjefte:

Mocci og Milla :)

I dag har vi vært på babykino og så Egon med barselgruppa. Det var veldig greit med kino, vi satt på første rad så vi kunne legge babyene på gulvet foran. Tulla var kjempefascinert av den store skjermen, så hun ble litt overtrøtt på slutten. Men det var en hyggelig dag :) Og vi går nok på babykino igjen, ja.

Skjønnemannen jobber noen kveldsvakter denne uka, så det har vært tulla, vofs og jeg her igjen. Jeg koser meg igrunn med det, tida går ganske fort med mating, trilletur med vofs, bading og kos med tulla. Og hun sovna såklart kl 21 i kveld også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla: en av filmene som går på vanlig kino for tida. Hvordan de velger ut, vet jeg ikke. Men det er en grei måte å få med seg aktuelle filmer på. Jeg håper Black Swan kommer på babykino, da skal jeg gå :)

I dag har vi vært i byen og møtt fem mammaer og babyer her fra KG :) Jeg kjente jo ingen fra før, mens de andre har møttes før, men det var hyggelig. Tulla var urolig en stund, jeg føler meg alltid så dum når babyen min bråker :sjenert: Men en ekstra flaske og et par bæsjebleier gjorde susen ;) Og hun sov hele veien hjem + litt til, så det ble faktisk en ettermiddagslur på 3 timer.

I kveld har det vær mere rot med matinga. Når vi kom hjem, skrek hun bare ved puppen og hun fortsatte å skrike når jeg ga henne flaske. Siste måltidet før natta ville hun heller ikke ha puppen og hun brukte en halv evighet på flaska. Hun fikk vel i seg ca halvparen og litt grøt. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer med matinga for tida altså :vetikke:

Og hvis noen skulle være i tvil, så sovnet hun altså i ni-tida også i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,hva skjer med matingen om dagen?? samme problmer her om dagen og. tullejenter :gjeiper:

så bra det var koselig på treff i dag,neste gang håper jeg at vi får blitt med og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var akkurat inne hos deg, HopsiDeisi og så at du sliter med matinga du og. Vet ikke om det kan være en fase som kommer nå? De begynner jo å kreve mer enn melk og det skjer litt forandringer. Vet ikke jeg, altså. Men er spent på om hun sover like lenge i natt som hun bruker, siden hun spiste ganske lite nå i kveld.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjekt at dere koste dere i dag! :jepp: Håper hun sover godt i natt selv om hun ikke spiste så mye i kveld. Synes forresten å huske at det var sånn tull med matingen her også da de var på samme alder som tulla di.. Det er vel en av disse fasene de skal gjennom. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri :) Koselig at du stakk innom boka mi!!

Tinio: ja, det kan virke som det er en av disse mange, festlige fasene de skal gjennom :fnise:

Og natta ble selvfølgelig ikke så bra som den har vært i det siste. Tulla våkna i halv-to-tida og jeg fikk ikke roet henne, så da fikk hun mat kl 2. Da fikk hun også flaske, noe som er en stund sida hun fikk på natta. Klokka halv syv var hun sulten igjen, da ville hun ikke ha pupp, bare flaske. Og så sov hun videre til ca halv ni. Så ingen dårlig natt egentlig, men nå var jo jeg blitt så godt vant :sjenert: Hun sov i senga med meg fra klokka to da, mest fordi jeg synes det er så koselig :rodmer:

Fredagen blir nok koselig, snart kommer ei venninne på besøk. Og i kveld kommer mamma, for både hun og jeg er alene hjemme i kveld. Hun er en veldig stolt bestemor, så det er alltid koselig å få henne hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for treff i går Pusla! Veldig hyggelig å hilse på deg og lille jenta di.

Håper du koser deg med moren din ikveld og får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...