pusla Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #721 Del Skrevet 14. januar 2011 Joda, jeg har da fulgt med, så jeg vet at du har byttet nick Greit at du beholder avataren, for det er stort sett den jeg kikker på. Og det går fint med oss altså, er bare litt triste ting som har skjedd i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 14. januar 2011 #722 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg bare svipper innom med en liten klem til deg Og sov godt i ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 15. januar 2011 #723 Del Skrevet 15. januar 2011 ønsker deg en fin lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #724 Del Skrevet 15. januar 2011 Superlilje og kospia I dag pakket jeg sammen stelleveske, vippestol og sekk med flaskestyr + hund og baby og tilbrakte dagen hos foreldrene mine. De har fått flyttet inn i ny leilighet nå og det er koselig å besøke dem der, det er splitter nytt og kjempefint Dagen har vært rolig og fin, men tulla var litt urolig en stund da. Hun har blitt litt småforkjøla,har tett nese og hoster litt, men så roet hun seg og har virket å ha det ganske greit resten av dagen. Nå har hun sovet en times tid, det slår ut på baby-callen av og til, så hun er litt urolig. Jeg forbereder meg på enda en kavete natt Kjenner at jeg er veldig klar for at samboeren kan ta tulla en natt mens jeg får sove i fred i 2. etg, men jeg vet at han kommer til å være våken hele natta da. Jeg har liksom ikke helt hjerte til det, for jeg er jo mer trygg på hva jeg skal gjøre på natta enn han er. Samtidig kunne det vært godt. Jeg får se an nettene framover først, blir det ille så må jeg nesten be han om hjelp, tror jeg. I dag er han i utdrikningslag og jeg er spent på når han kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #725 Del Skrevet 16. januar 2011 Natta ble heldigvis bedre enn frykta Tulla er litt småforkjøla, men hun sov heldigvis godt. Jeg ga henne dråper i nesa før jeg la henne og det tror jeg gjorde susen. Har gjort det samme nå i kveld og nå storgråter hun ikke lenger når jeg renser nesa heller, hun har vel skjønt at det er litt deilig og Vi har hatt en ganske sløv søndag, men dagen har gått fryktelig fort. Selv på en rolig dag uten planer så skal vi jo ta oss av tulla, i tillegg til å gå tre turer med vofsen og nå om dagen har skjønnemannen også måkt snø. Så er det gjerne et par-tre vaskemaskiner, litt rydding og annet husarbeid og vips så har dagen gått (ja, også tid på pc'en da ). Denne uka har passe mengde med planer, synes jeg. I morgen skal jeg innom ei kusine som fikk ei lita jente for noen uker sida. Tulla har jo vokst ut av endel klær allerede, som kusina mi skal arve. Trist å gi fra seg de små plaggene, men vi har ingen planer om flere barn og lite vits å la det ligge her og støve. Vi skal også på tegnetime ifm kjøkkenet vårt i morgen. Tirsdag er det barseltreff og torsdag er det babysang. Resten av uka tar jeg på sparket. Tror det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. januar 2011 #726 Del Skrevet 18. januar 2011 Slitsomt å bli vekt hver natt, men samtidig kanskje likte greit at samboeren din får prøvd seg litt. Hvis hun får flaske på natta kan jo like gjerne han gjøre det, og du trenger jo også å sove. Skjærer alt seg så er du jo bare en etasje opp... Rart å pakke vekk de små klærne ja. Men koselig at noen andre trenger dem da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. januar 2011 #727 Del Skrevet 19. januar 2011 Du.. kjøpte dere noe klær i str 50 til lillejenta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #728 Del Skrevet 19. januar 2011 Arg, hadde akkurat skrevet en masse og så krasjer pc'en Jente79: Joda, pappaen kan i teorien ta natta, men her i huset sitter det langt inne. Han vet at jeg drømmer om en natt alene uten tulla, men han bringer det ikke akkurat på bane Men føler jeg at søvnmangel blir et problem igjen, så får jeg spørre pent Milla: Vi hadde noen få plagg i str 50, men ikke mye. Jeg brukte littegranne 50, men nå var jo tulla 51 cm lang, så 56 var greit fra starten av (litt stort de første par ukene gjør jo ikke noe, også kan man jo brette opp plaggene litt). Tror ikke jeg ville kjøpt så mye i 50 på forhånd, du kan sikkert få noen til å skaffe noen plagg i str 50 om det skulle bli nødvendig eller du får ordna deg selv. Tulla hoster litt og er litt snørrete fortsatt, men hun er i god allmenntilstand heldigvis. Hun sover mer enn vanlig, men er ellers blid og fornøyd. I går kveld sovna hun kl 19.30 og det var mye kaving og misting av smokk fra midnatt. Kl 1.30 ville hun ha både pupp og flaske og så var hun ganske våken, så vi sovna igjen i 3-tida. Kl 5.30 ville hun ha pupp og flaske igjen, vi sovna vel ca 6.30 og så våkna hun rundt 7.15 igjen og sovna ved puppen til kl 8.15. Da trodde jeg det var morgen, men så slokna hun i senga mi til kl 9.20 :dåne: Det har ikke skjedd før. Så det ble en skikkelig rotete natt, men jeg har nå sovet endel. I morgen er det første gang på babysang, gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #729 Del Skrevet 19. januar 2011 I dag har vi gitt tulla første smaksprøve av noe annet enn morsmelk eller MME Hun fikk litt grønnsakspure, kanskje en halv teskje. Pappaen ga da, han har gleda seg lenge tilå gi henne litt fast føde. Hun trenger nok litt tid og små porsjoner ja, for hun rynka fælt på nesa og lurte veldig på hva dette var for noe Tulla sovna rundt 20.30, nå skal jeg få tusla meg i seng jeg og. Det blir litt styr på morgenen i morra for å rekke å være på babysang til kl 11. Det skal jo klaffe med mat og søvn for tulla + morgentur med vofs. Men det går nok fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 19. januar 2011 #730 Del Skrevet 19. januar 2011 Hehe ja det er veldig gøy når de får smake på nye ting! Håper dere koser dere på babysangen i morgen! Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. januar 2011 #731 Del Skrevet 19. januar 2011 Takk for tipsene om klær Ja det var det jeg også tenkte, at om nødvendig så har jeg en mor som har svart belte i shopping, så det er nok ikke noe problem å be henne kjøpe noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 20. januar 2011 #732 Del Skrevet 20. januar 2011 Håper dere har kost dere på babysang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #733 Del Skrevet 20. januar 2011 Girls Det ble ikke noe babysang på oss i dag Tulla sover så urolig på nettene nå; antakelig pga forkjølelsen og jeg er også litt forkjøla og det er verst på nettene. Så vi slokna i åttetida i dobbeltsenga begge to og våkna en time før babysangen skulle starte. Med førti minutters trilletur og en vofs som må ha morgenturen sin + mating og stell og ordning av MME, så ville vi ikke rukket det. Men vi tar det igjen neste uke tenkte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. januar 2011 #734 Del Skrevet 20. januar 2011 Usj ikke noe særlig med forkjølelse på disse små. Godt dere fikk dere en skikkelig hvil til morgenen, viktigere det enn babysang Håper lillesnuppa blir frisk igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #735 Del Skrevet 22. januar 2011 Milla Snuppa er på bedringens vei, men det går sakte. Hostinga hennes er bedre da, man kan høre at det løsner og hun er ikke så tett lengre. Men nettene er fortsatt litt kaotiske Hun virker rett og slett mer sulten på nettene igjen, våkner tidligere enn hun gjorde en stund og vil ha både pupp og MME begge gangene. Så nå tenkte vi å starte med tilvenning av grøt, så hun kan få en porsjon på kvelden etterhvert. Kanskje det hjelper, hun blirjo 4 mnd i morgen så da går det jo an. Men en fin ting er at jeg nå klarer å få henne til å sove litt ekstra på morgenen da Hun er som regel våken i syv-tida og da skal hun kose litt på puppen. Etter det har jeg brukt å stå opp eller gi henne til samboeren, men nå har jeg erfart at hvis jeg legger henne i senga mi og bruker litt tid på roe henne ned, så sovner hun igjen. Så i dag sov vi til 9.30, da sto pappa på døra og skulle låne tilhengeren. Heldige meg fikk mamma til å gå morgenturen med vofs, så vi slapp å stresse. Morgenene blir litt stress når vi sover så lenge, for tulla skal ha mat, stelles, vofs skal ha mat og så morgentur. I tillegg skal jeg vaske og sterilisere flasker fra natta, sette på en vaskemaskin og spise ltit selv også. Ellers er det en trist dag, særlig for skjønnemannens familie. Mannen til søsteren hans døde i går kveld han har vært veldig syk av kreft i noen få måneder.Vi har skjønt hvilken vei det bar en god stund, men det gikk utrolig fort. Og han ble bare litt over 50 år og har en sønn på 16. Det er altfor tidlig å miste faren sin. jeg har kjent han bare i noen få år og vi var ikke så veldig nære, men jeg er trist med tanke på sønnen hans og søsteren til skjønnemannen. Huff, den kreften er grusom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 #736 Del Skrevet 22. januar 2011 Uff, så trist å høre om mannen til søsteren til mannen din Håper hun har familie og venner som tar godt vare på henne fremover Utrolig trist når noen dør så ungt. Svigerfaren min døde av kreft for et par mnd siden... Det høres veldig slitsomt ut med både baby og hund! Syns jeg har mer enn nok med bare baby jeg! Hva slags hund har du? Så gøy med fast føde! Vi holder på med grøt fortsatt, enda ikke kommet igang. Syns han har reagert, så jeg har sluttet tre ganger men sviskemos er han veldig glad i, og får ganske mye både morgen og kveld. Driver å lurer litt på om Goffel har økedøgn, men vet ikke helt hvordan det er med det når de får både pupp og MME? :klø: Blir du med på treff 3. februar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #737 Del Skrevet 22. januar 2011 Takk pupsilure Jeg er også usikker på dette med økedøgn når de både ammes og får MME. Jeg har ikke merket noe til det, iallefall, men tulla har fått samme mengde MME ganske lenge nå. Tror at den ene puppen min har stadig mere melk og at hun derfor får i seg mere på den måten. Men jeg mener jeg har hørt at økedøgnene kamufleres mere når babyen får MME. Treff ja, det kunne jo vært hyggelig. Jeg er ikke så med i den "gjengen" deres da, men det gjør kanskje ikke noe. På torsdager er det babysang, men jeg vet ikke om det er noe bra enda, skal teste ut på torsdag. Så kanskje jeg kommer! Nå har søs kommet hit og skal holde oss med selskap i ettermiddag. Hun og tulla er og skifter bleie nå, jeg hører at de synger og koser seg verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 #738 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvis du får muligheten til å komme på treff tror jeg ikke det er noe problem at du ikke kjenner alle like godt Veldig koselige og inkluderende jenter alle sammen. Babysang er gøy! Vi har vært på det to ganger og kommer til å dra hver gang, hvis vi har muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 23. januar 2011 #739 Del Skrevet 23. januar 2011 Om du skal på treffet,å si fra da :9 jeg er hos foreldra mine den uka,skal til behandling med snuppa på den kanten på tirdagen. jeg vil ikke kjøre om oslo med snuppa (teit ) så kjkt å ta det fra andre kanten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. januar 2011 #740 Del Skrevet 23. januar 2011 Så trist å lese om mannen til svigerinnen din. Skjønner det blir travelt med hund når du har liten baby, jeg synes det er ille nok med katt jeg. Selv om de egentlig greier seg for det meste selv. Skulle ønske jeg og kunne være med på treff, det virker så kjekt! Men bor jo på helt feil plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå