pusla Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #661 Del Skrevet 14. desember 2010 Jente79 Milla: tusen takk I dag er jeg skikkelig trøtt Tulla la til en ekstra mating i natt for sikkerhets skyld, men da ga jeg bare flaske; orka ikke amming en ekstra gang, det tar så lang tid. Jeg la meg igjen på formiddagen etter at skjønnemannen kom fra nattevakt, men når jeg hadde sovet en time kom han med tulla som var sulten. Jeg hadde håpet han bare ga henne flaske og lot meg sove, men han ville jo bare sove etter sin nattevakt, stakkars. Ikke så lett med to trøttinger i hus og en baby Så nå satser jeg på en natt med noen timers søvn i strekk I ettermiddag har jeg vært og spist middag med jobben, mens skjønnemannen passa tulla. Det var første gang jeg var sånn skikkelige vekke hjemmefra uten tulla, og det hadde gått kjempefint. Og jeg koste meg også, godt å kunne prate med kollegaene mine uten å bli distrahert av tulla. Så noen fordeler er det jo med flaske også Nei, nå er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. desember 2010 #662 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg kan tenke meg det var litt godt å komme seg ut og få litt andre impulser.Og så kan du glede deg til å reise hjem til tulla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #663 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) mocci: I dag har foreldrene mine endelig overtatt leiligheten de kjøpte for et år siden. De har venta på at det skal bli ferdig og endelig i dag fikk de nøkkelen. Vi har vært og kikka og det var utrolig fint. Så nå skal vi feire jul der hos dem. Det blir fint Fra i dag tidlig har samboeren noen dager fri i turnusen sin, han skal ikke på jobb igjen før mandag ettermiddag. Deilig, så nå drar vi ned til hans familie i morgen og blir til søndag. Da skal vi vise fram tulla til familien hans, for det er bare svigermor som har sett henne. Så det skal bli koselig og litt spennende også, første overnattingstur med tulla. Er spent på bilturen også, men hun sover vanligvis godt i bilen, så det går nok fint. Gleder meg mest til å ikke lage mat eller vaske klær på fire dager Endret 15. desember 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 15. desember 2010 #664 Del Skrevet 15. desember 2010 Høres fint ut med en liten tur Hvor langt er det å kjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. desember 2010 #665 Del Skrevet 16. desember 2010 Håper dere får en fin tur Tror overnattingen går fint jeg, blir deilig å få litt oppvartning også.. slippe matlaging, vasking og rydding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 18. desember 2010 #666 Del Skrevet 18. desember 2010 Endelig på nett igjen etter et par uker uten Så flott at tulla legger så fint på seg, 800 gram på 9 dager - det står det respekt av altså :dåne: Håper dere koser dere hos svigers, og at tulla bare går seiersgangen fra fang til fang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #667 Del Skrevet 19. desember 2010 Girls Dream: det er drøyt tre timer å kjøre uten pauser. Da var vi hjemme igjen etter noen fine dager hos svigerfamilien. Bilturen gikk kjempebra begge veier - vi kjørte i ett strekk og tulla sov hele turen. Og tulla har fått hilst på stort sett det som er av familie nå, så det er godt å ha "unnagjort". Og for det meste gikk det kjempefint; tulla har hatt mange armer og ligge på, og hun har fått flaske av flere. Men hun var litt urolig på lørdagen, ikke så rart egentlig, for det har jo vært mye tid hos andre og lite tid hos meg og pappaen. Nå er det godt å være hjemme igjen, vi har masse å ordne før jul. Skjønner ikke hvordan vi skal komme i mål, for skjønnemannen jobber masse i dagene før jul nå og jeg har litt planer jeg ikke kan komme ut av. Og oppi dette skal jeg ta vare på tulla og vofs, i tillegg til å vaske hus, pynte og lage litt pålegg til julefrokosten og forhåpentligvis bake litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 19. desember 2010 #668 Del Skrevet 19. desember 2010 Egentlig er det enklere å reise sånn når de er så små. Når de blir litt større bryr de seg mer om å være på nye steder. Deilig å bli litt bortskjemt. Ikke legg lista for høyt hjemme nå da. Det gjør ingenting om ikke alt er helt strøkent til jul, sov heller om du har en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #669 Del Skrevet 20. desember 2010 jente79 Å legge lista lavt før jul tvang i grunn seg fram av seg selv her nå, da jeg begynte å kaste opp inatt Jeg tror ikke det er omgangssyken, for det føles ikke sånn, så det er nok en fysisk reaksjon på stress, lite søvn og mye å tenke på for tida. Jeg var helt utkjørt på morrakvisten og null energi. Utrolig ekkelt å føle seg så tom når man skal ta vare på et lite menneske. Skjønnemannen måtte dra alene med tulla på 3-månederskontrollen da, for jeg hadde ikke sjans. Så jeg fikk et par timers søvn mens de var på helsestasjonen. Foreløpig har hun ikke reagert særlig på sprøyta, men vi har paracet i hus og er forberedt. Og nå sover hun en laaang lur, så det er vel vaksina som gjør det. Ellers var alt bra på kontrollen og tulla har lagt på seg 600 gram til den siste uka Nå veier hun 5,5 kg og er i ferd med å ta igjen det tapte. Så det er deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. desember 2010 #670 Del Skrevet 20. desember 2010 Så bra med vektoppgang hos lillesnuppa Må ikke bli syk nå, ta vare på deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 20. desember 2010 #671 Del Skrevet 20. desember 2010 så bra tulla har begynt å gå opp i vekt pass på deg selv nå Det blir jul,selv om alt ikke er perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. desember 2010 #672 Del Skrevet 20. desember 2010 Så bra med vektoppgang Er spent på veiing selv i morgen! Kjedelig at du ble dårlig da, håper det går bedre med deg nå Og krysser fingrene for at snuppa di ikke får reaksjon etter vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #673 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Takk jenter Det ser ut som tulla har tålt vaksina veldig godt; hun ville ha litt ekstra kos i går kveld, men ellers har vi ikke merka noen ting. Og i går kveld sovna hun kl 21.30 og sov til kl 4.30 Etter mating, som tar en times tid, så sov vi videre til kl 8. Så det gjorde godt Formen min er også litt bedre nå, men jeg blir alltid veldig slapp av å kaste opp og spise lite, så kjenner at jeg ikke er helt på topp. Men vi skal nok komme i mål, samboeren er nå i full gang med å vaske til jul. Og jeg får vel gjøre litt selv snart! Endret 21. desember 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. desember 2010 #674 Del Skrevet 21. desember 2010 Så flott med en hjelpende mann. Satser på at formen er stigende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 21. desember 2010 #675 Del Skrevet 21. desember 2010 Vi får håpe formen din er på topp igjen i morgen da Og jul blir det jo uansett om du får gjort alt du har tenkt eller ikke, og koselig blir det nok også. Så flott at jenta di har lagt på seg så masse i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. desember 2010 #676 Del Skrevet 22. desember 2010 Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! Stor jule fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #677 Del Skrevet 22. desember 2010 Takk jenter Uka blir stadig bedre, selvom den startet litt dårlig. Vi har fått huset vasket og pyntet nå og det gjenstår bare småting. Ingenting som må gjøres, så nå er det bare kos Jeg synes ganske synd på skjønnemannen som har måttet trå til på formiddagene i huset, gå tur med vofs (er jo så kaldt, så jeg får ikke gått med vogna og ikke hadde jeg orket å gå nå heller) og så dra på jobb. I dag jobber han 10-timersvakt, stakkar. Men heldigvis har han fri i jula, så da får han vel henta seg inn Tulla er i fint slag om dagen, hun sover endel, så enten er det pga vaksina på mandag eller så har hun begynt å sove mer på dagen igjen. Jeg har lært meg at jeg ikke skal ta henne opp med en gang hun gir lyd eller åpner øynene nå, for ofte så sovner hun igjen. Så tror kanskje det er derfor hun sover lengre nå også. Det eneste som er litt trasig nå er at amminga bare blir verre og verre Tulla har nok blitt godt vant til flaska og synes nok ikke at det går fort nok. Det ene brystet er det godt med melk i, så det vil hun fortsatt ha for det meste, mens det andre er det full stopp på. Jeg blir lei meg, for jeg vil fortsette og amme og synes det er fryktelig slitsomt. Jeg bruker å starte med å amme og så lage flaska, nå blir det bare skriking og kaving og ikke noe kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 23. desember 2010 #678 Del Skrevet 23. desember 2010 Innom for å ønske deg og dine en god jul Pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 23. desember 2010 #679 Del Skrevet 23. desember 2010 Så dumt at det blir tull med ammingen. Tror du at du kommer til å måtte gå over til bare flaske etterhvert? Uansett hva du gjør så har hun jo fått din melk de tre første månedene, det er vel det som er den viktigste tiden såvidt jeg har forstått Men du kan ikke prøve å pumpe det brystet det er lite melk i for å øke igjen da? Men det blir jo kanskje litt mye styr. Dere må ha en fin julehelg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. desember 2010 #680 Del Skrevet 23. desember 2010 Kanskje du skulle hatt den nesesprayen som jeg har fått, syntocinon? Den gjør at melken strømmer raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå