captiva Skrevet 27. november 2010 #621 Del Skrevet 27. november 2010 Høres ut som en bra dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. november 2010 #622 Del Skrevet 27. november 2010 Kos dere med besøk og deilig mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. november 2010 #623 Del Skrevet 27. november 2010 Så koselig med besøk og ribbe til middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. november 2010 Forfatter #624 Del Skrevet 28. november 2010 Takk jenter Det ble en koselig kveld i går, det er det i grunn alltid med familien Tulla har som regel noen urolige minutter på kveldene, men aldri lenge av gangen og mye kos hjelper. Så hun sjarmerer jo familien min i senk da, de kaster seg over henne så snart de er innenfor døra og jeg ser de er betatt Nettene blir bare bedre og bedre og denne natta var den beste på lenge. Tulla roer seg fort nå, så jeg slipper å bruke en time på å sovne igjen. Det er deilig og en lettelse at hun virker mindre plaga når hun ligger på rygg. I natt sov vi fra kl 23 til 3.30 før hun ble sulten, det var godt! Nå venter vi på Peppes, vi trodde vi skulle ha rester fra gårsdagens ribbemiddag, men jaggu ble alt spist opp. Så da ble det Peppes i stedet i dag og den siste Varg Veum-filmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. november 2010 #625 Del Skrevet 28. november 2010 Ikke rart de blir sjarmert av lillesnuppa deres, hun er jo så skjønn :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 29. november 2010 #626 Del Skrevet 29. november 2010 Satser på flere gode netter fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 29. november 2010 #627 Del Skrevet 29. november 2010 Så deilig med roligere netter! Og når de blir 3 måneder produserer de det fantastiske søvnhormonet, så da blir det bare enda bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 29. november 2010 #628 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Namnam, ribbe Nå begynner julestemningen å snike seg på rundtomkring, det er så koselig Godt at nettene har blitt bedre i det siste. Man klarer dårlige netter en periode, men så er det nydelig når det endelig snur! Alt blir så mye bedre når man er (nesten) uthvilt for eksemplarisk tulle på shoppingtur Endret 29. november 2010 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #629 Del Skrevet 2. desember 2010 Gruppekos til ilja, milla, tinio og mocci De siste dagene har vært lite morsomme i pusla-heimen. Tulla har vært utilpass noen dager og gråti mye på dagene, heldigvis er hun i godt humør igjen i dag. I tillegg har jeg blitt syk med feber og vond pupp - og som jeg tenkte, legen bekrefta i dag at jeg har fått brystbetennelse Også var vi på helsetasjonen og veide i dag og vekta har gått litt ned fra forrige uke. Ingen skjønner hvorfor hun ikke legger på seg, for amminga går tilsynelatende fint og hun virker fornøyd og frisk. Kjenner det har blitt litt mye nå, jeg fryser og svetter om hverandre og er jo bekymra for tulla. Nå skal vi bare kose oss inne resten av dagen etter å ha farta rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 2. desember 2010 #630 Del Skrevet 2. desember 2010 høres ut som du har litt å stri med om dagen. skjønner at du bekymrer deg når tulla ikke har lagt på seg,men neste gang har hun helt sikkert gått opp i vekt igjen. god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #631 Del Skrevet 2. desember 2010 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 2. desember 2010 #632 Del Skrevet 2. desember 2010 Uff da,stakkar deg som har fått brystbetennelse Ikke noe moro når vekta til den lille går ned, men så lenge hun virker blid og fornøyd og spiser godt tror jeg ikke det er noen grunn til bekymring. Stooor god bedringklem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. desember 2010 #633 Del Skrevet 2. desember 2010 Uffa Bare vent, plutselig skyter vekten hennes i været! Men skjønner godt at du er litt bekymret, Knøttet la også lite på seg en stund og var litt tynn. Men så fikk hun plutselig ekstrem matlyst i en periode, og spiste mer enn den digre broren sin. Gikk opp 2 kg på fire uker, og har fått søte gode bollekinn. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 2. desember 2010 #634 Del Skrevet 2. desember 2010 Legger igjen en stor jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 3. desember 2010 #635 Del Skrevet 3. desember 2010 Uffa, masse god bedring til deg Pusla. Jeg har hørt at brystbetennelse ikke er noe særlig, får håpe det går raskt over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #636 Del Skrevet 3. desember 2010 Tusen takk, jenter Og mocci; jeg kan bekrefte at brystbetennelse ikke er noe særlig Vi ble sendt på kontroll på sykehuset i dag tidlig, siden vekta har sått så godt som stille i flere uker og de fant en bilyd på hjertet på 6-ukerskontrollen. Så for å utelukke at disse to kunen ha noen sammenheng, fikk vi komme inn fort. Godt å bli tatt på alvor! Legen fant ikke noen bilyd i dag, så alt er bra med hjertet heldigvis og ellers var også alt fint. Både i går hos helsesøster og i dag på sykehuset amma jeg og veide før og etter. Det kan se ut som jeg har for lite melk og at tulla ikke helt har klart å si fra. Hun har jo virket fornøyd og blid, så jeg har ikke skjønt det, men pumping og veiing tyder på at det er for lite der, gitt. Jeg synes det er rart, siden legen i går sa jeg hadde for mye melk i det brystet jeg har betennelsen, men. Så da er det på med flaske i tillegg, kjenner at jeg ikke er særlig motivert for det, men hvis det kan hjelpe er jo det bra. Så da blir det spennende å se hva som skjer medd vekta framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 3. desember 2010 #637 Del Skrevet 3. desember 2010 Så bra at det ikke var noe galt med hjertet hennes da Det er jo rart at hun ikke har sagt ifra om at hun ikke har fått nok mat. Men jeg håper hun begynner å legge på seg nå når hun får tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #638 Del Skrevet 3. desember 2010 Ja, det er kjemperart at det kan være mengden med mat det er noe med egentlig, for det har jo liksom gått som det skal. Trodde jeg. Men når vi to dager på rad har veid før og etter mating så får det jo ikke vært galt, tenker jeg. Men jeg angrer skikkelig på at jeg ikke sa ja til å teste MME før vi skulle gå, da kunne vi jo veid før og etter flaska også. Da ville jo all tvil vært satt til side i såfall. Men det tenkte vi ikke på og vi ville hjem, så det sa vi nei til. Men jeg tenker som så at jeg har hatt melk nok til å holde vekta i sjakk og tulla har vel ikke sagt fra tydelig nok, stakkar. Eller vi har ikke skjønt det Hun er jo veldig glad i smokken også, så jeg tror hun har kamuflert litt sult der. Men det gjenstår jo å se da, om vekta øker nå, men jeg tror jo det. Det går iallefall fint foreløpig, tulla tar flaska med store øyne og koser seg. Det tar jo en evighet da, å amme på begge sider først for så å gi flaske. Også må jeg finne en god rutine på dette med koking og tilberedning. Og i natt vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette på en smidig måte, men jeg finner vel ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 3. desember 2010 #639 Del Skrevet 3. desember 2010 Godt å høre at alt var bra med hjertet hennes! Sånn gjorde vi det om natten: Tåteflaske, pulver, og termos med kokt vann i passe temperatur på nattbordet. Bland og rist, ferdig! Om dagen sørger vi for at vi alltid har iskaldt kokt vann i kjøleskapet. Da er det bare å sette på vannkokeren, blande 50/50 med det nykokte vannet og det kalde fra kjøleskapet så får du passe temperatur med en gang. Og når det gjelder koking av flasker så anbefaler jeg Avent sin flaskekoker som du bare slenger i mikroen. Den tar ca 6 store flasker om gangen. Hadde ikke greid meg uten altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. desember 2010 #640 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei Har ikke vært innom før, men har lyst til å følge med Så kjedelig med brystbetennelse! Håper du blir bra igjen fort! Min lille gutt på 3,5 måned har heller ikke lagt på seg så veldig bra. Men jeg tror det har sammenheng med at jeg drikker litt lite. Merker at jeg får mindre melk hvis jeg ikke passer på. Vi har begynt med MME på natten nå, og natt til i dag sov han 7 timer i strekk. Det er ny rekord, den gamle var 4 timer, og det var sjeldent det ble så mye som 4. Stort sett 2-3 timer, og en grinete gutt både på natt og dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå