captiva Skrevet 8. november 2010 #601 Del Skrevet 8. november 2010 spennende med 6 ukers kontroll lykke til,er sikker på at tulla er helt fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. november 2010 #602 Del Skrevet 8. november 2010 Hehe, jeg drar aldri noe sted uten å amme omtrent rett før vi drar. Men hun er ganske uforutsigbar hun min også, så noen ganger vil hun jo ha mat igjen etter bare en time. Håper det gikk bra på kontrollen, og at vekten var bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. november 2010 Forfatter #603 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Takk dream Da er vi vel tilbake hjemme etter kontroll og trilletur. Vesla sover ute i vogna og vofsen ligger ved siden av og paser på Kontrollen i dag gikk fint, men jeg hadde håpet hun skulle ha lagt på seg litt mer, hun veier nå 4,1 kg og har gått opp ca 800 gram siden fødsel. I følge legen er det ikke krise, så vi skal bare passe litt på spisinga også veier jeg neste gang jeg er innom helsestasjonen. Legen fant også en liten bilyd på hjertet, som ikke trenger bety noe som helst, men for sikkerhetsskyld blir vi sendt på ultralyd. Vi fikk beskjed om å ikke bekymre oss, så da gjør vi ikke det. Og jeg kommer ikke til å fortelle mange om dette, for da blir det bare masse bekymringer. Ellers så alt fint ut og selvom legen herja endel med tulla, så smilte hun tilogmed Nå slapper jeg av i godstolen og tenkte å få snekra sammen en fotobok som besteforeldrene skal få til jul. Har begynt å tenke julegaver, greit å være tidlig ute synes jeg. Endret 8. november 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. november 2010 #604 Del Skrevet 8. november 2010 Så bra at det ikke var noe å bekymre seg over at hun ikke hadde lagt på seg mer. Noen barn er jo bare lange og tynne Og vi får satse på at alt er bra med hjertet hennes også! Jeg så på serien "Sykehuset" at det er ganske vanlig å ha en liten bilyd uten at det er noe galt. Og hvis det viser seg at det er noe galt så går jo det som oftest bra også. Jeg har jo selv en bror med hjertefeil som ble operert da han var 6 måneder. Nå er han 13 år, og man merker ingenting til det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. november 2010 #605 Del Skrevet 9. november 2010 Fotobok er den perfekte julegave til besteforeldre! Vi ga det i fjor og nå forventes det nesten! Artig å titte igjennom bilder er det også! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. november 2010 #606 Del Skrevet 9. november 2010 Innom og leser litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. november 2010 Forfatter #607 Del Skrevet 9. november 2010 Superlilje, iingvild og Milla I dag var det jeg som var på kontroll etter fødselen, hos legen min. Alt var i orden og livmora har trukket seg fint sammen, men jeg fikk beskjed om å knipe som en gal da Men det visste jeg fra før, så jeg jobber med saken. Det er bikkjekaldt her i dag, så vi satset på at legen var i rute, for da ville skjønnemannen rekke å kjøre oss hjem før han måtte på jobb. Men så måtte jeg innom laben for å ta prøver også, og da røk den planen. men heldigvis rakk jeg bussen, så vi slapp å gå 45 minutter hjem. Skjønnemannen var så redd for tulla i kulda, jeg måtte ringe med en gang vi kom hjem så han fikk vite at alt gikk bra. Han er nå søt og da :rødme: Denne uka er det endel som skjer og tulla har mageknip litt av og på om dagen. Men hun sover lenge når hun først sover da, så hun er grei å ta med seg - sover alltid i vogna. På torsdag skal vi innom jobben en tur, det blir koselig å se kollegaene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. november 2010 Forfatter #608 Del Skrevet 14. november 2010 I dag er det skjønnemannens første farsdag :rødme: Han er en fantastisk pappa til tulla vår og ikke minst en veldig dyktig hundeeier. Pappaen har fått roser og så kommer foreldrene mine og søs på pinnekjøttmiddag i dag. Skjønnemannen fikk selv velge middagen i dag og med full julemeiddag ble det liksom nødvendig å be noen flere Jeg har kjøpt termokopper til både han og pappaen min med bilde av tulla på. Etter en skikkelig lang våkenperiode med både smil og tårer, har tulla å sovna skikkelig hardt ute i vogna. Så nå sitter jeg og ordner ferdig fotoboka til besteforeldrene til jul, og tar livet ellers med ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 14. november 2010 #609 Del Skrevet 14. november 2010 pusla Vi har også hatt pinnekjøtt til middag i dag, Kospiemannens favoritt-rett nr 1 Ja nå kan dere feire både farsdag og morsdag pusla, koselig å bli satt litt ekstra pris på. Fotobok til jul pleier å slå an ja, vi ordnet både fotobok og kalender i fjor. Ha en fortsatt fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. november 2010 #610 Del Skrevet 16. november 2010 Så koselig med første farsdagsfeiring :rødme: Også så deilig med pinnekjøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. november 2010 Forfatter #611 Del Skrevet 17. november 2010 Milla og kospia I går var vi på første møte med barselgruppa på helsestasjonen. Det var hyggelig, jeg var jo litt spent på hvordan det skulle bli, det er jo ikke gitt at man kommer overens. Det var fem andre mammaer der og praten gikk veldig fint. Det er fint å kunne prate om store og små ting rundt mammarollen uten å føle at man er enspora, synes jeg. Så jeg kommer nok til å møte gruppa videre,tror jeg. I går kveld kom naboen innom med gave til tulla det var koselig da, vi har et godt forhold til disse naboene. Nå har vi bare et takkekort igjen faktisk, så det ser ut som jeg må bestille flere gitt. Vi har fått så mye fint tøy til tulla, at når hun begynner i str 62 må vi nok skifte flere ganger hver dag I tillegg har vi arva en masse flott jentetøy fra to venninner som har jenter. Så det gjelder å få brukt klærne, ja! I formiddag har jeg fått gjort endel småting som jeg håpet å rekke, så nå er jeg fornøyd. Tulla sover på verandaen, dagens trilletur er unnagjort og jeg bare slapper av. Hun er rolig i dag etter noen dager hvor hun har grått litt innimellom. Nettene er veldig oppstykka da, men vi sover nok en del likevel, bare ikke sammenhengende. Følr meg ganske uthvilt i dag, deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. november 2010 #612 Del Skrevet 17. november 2010 Hvordan går det å gå med vofs og vogn sammen? Er spent på det selv ser du Brumm er noe vimsete av seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2010 #613 Del Skrevet 18. november 2010 Så kjekt at dere i barselgruppen gikk godt overens! Det er veldig godt å få prate litt med andre i samme situasjon ja, det merker jeg selv også. Ingen av mine venninner som bor her har barn, så de har jo ingen erfaring med hvordan det er å være mamma enda. Synes det er så kjekt med alle disse babyklærne jeg! Er så gøy hver gang de går opp en størrelse, for da kan de endelig begynne å bruke noen av de klærne som har ligget i skapet og ventet. Gleder meg til å stase dem opp på julaften ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. november 2010 Forfatter #614 Del Skrevet 21. november 2010 Hvordan går det å gå med vofs og vogn sammen? Er spent på det selv ser du Brumm er noe vimsete av seg Du har fordelen av en litt liten hund da, jeg har 40 kg stabeis jeg Det går vel ikke sånn fantastisk bra. Han er fryktelig til å trekke i bånd, særlig uten vogn, men han trekker når jeg har vogna med og. I dag fikk han kasta seg foran vogna for å hilse å en annen hund og det kan jo føre til at vi velter, så jeg banna og sverta foran to damer som jeg tror lurte på om jeg var helt åndsfrisk Men joda, det går da på et vis Synes det er så kjekt med alle disse babyklærne jeg! Er så gøy hver gang de går opp en størrelse, for da kan de endelig begynne å bruke noen av de klærne som har ligget i skapet og ventet. Gleder meg til å stase dem opp på julaften ja! Ja, det er kjempegøy med klær til babyen Jeg storkoser meg med å kle henne opp hver dag, for nå har vi så mye fint å velge i. Og når hun skal opp i str 62 begynner virkelig moteshowet, for gavene vi har fått er i den str for det meste. Masse kjoler og tøffe plagg! Og julaften blir stas ja, jeg har flere fine kjoler som kan være julekjolen, men jeg får se hva som passer da. Hun vokser foreløpig tregt, så 56 går fortsatt greit, har tilogmed noen plagg i 50 som fortsatt passer. Dagene flyr nå synes jeg, Tulla er litt urolig innimellom for tida, så enkelte dager går store deler med til å ha henne i armene. Det er veldig koselig altså, men man får jo ikke gjort så mye annet. Da sier jeg til meg sjøl at jeg er jo hjemme dette året for å ta meg av gojenta mi og ikke for å få gjort masse annet. Og plutselig vil hun vel ikke være i armene mine, men bare krype og krabbe rundt, så jeg koser meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. november 2010 Forfatter #615 Del Skrevet 25. november 2010 Her flyr dagene unna, gitt! Tenk, under en måned til jul Vi var på gaveshopping i går og jeg har fått gjort unna litt fra før også, så nå mangler vi bare tre gaver. To av dem vet vi hva vi skal ha, så da er det fort gjort. I dag har vi hatt en kjempefin dag og vi er blide og fornøyde alle mann Skjønnemannen fikk sove mye på nattevakta si i natt, så han kom hjem opplagt og blid. Tulla og jeg er også blide i dag, for natta var ganske så god, etter noen slitsomme netter. Vi har tilogmed fått rydda i dag De siste dagene har jeg fått pumpa ut litt, så i dag forsøkte vi flaske på Tulla for første gang. Først prøvde skjønnemannen, men da forsto ikke vesla at hun skulle suge på flaske, antakelig forbinder hun ikke pappa med mat Men så fort jeg tok henne på armene, startet hun og drikke. Tok flaska kjempefort og drakk som bare det. Så å gjenstår bare å venne henne til at pappa også kan holde den flaskegreia som ikke er pupp, så vet vi at det er i orden, det er deilig Ellers merker vi kjempeforskjell på jenta vår nå fra dag til dag. Hun er mer og mer våken og holder hodet stadig bedre når vi legger henne på magen. Og i går holdt hun i en rangle med hånda si for første gang, her jubler vi for hvert fremskritt Og hun følger så veldig med nå, smiler og ler og ser etter oss når vi går. Herlige dager :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 25. november 2010 #616 Del Skrevet 25. november 2010 Så deilig at hun godtar flasken da! Da kan jo du ta deg en tur alene ut av huset uten at det trenger å bli sultkrise i heimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. november 2010 Forfatter #617 Del Skrevet 25. november 2010 Tinio: ja, greit å vite at jeg kan ta meg en tur ut uten tulla på slep etterhvert. Foreløpig er det greit å ha henne med, men det kan jo være jeg får behov for det etterhvert. Vi kommer til å gi henne flaske minst en gang i uka framover da, for å holde det vedlike hos tulla, har hørt at det kan være smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 25. november 2010 #618 Del Skrevet 25. november 2010 Noe av det som er så fantastisk med å være mamma er jo at man blir så glad for hver minste lille ting de små gjør :rødme: Så flott at hun tar flaske! Og det går nok fint å få fra pappaen etterhvert også, når hun bare skjønner at det kommer mat fra den Her pleier pappaen å gi henne flaske en gang i uken, og jeg tror han synes det er litt kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. november 2010 #619 Del Skrevet 26. november 2010 Sikkert veldig kos for pappaen også å kunne bidra i matingen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. november 2010 Forfatter #620 Del Skrevet 27. november 2010 Superlilje og Milla Nå har vi kommet hjem igjen fra en tidlig shoppingrunde med mamma. Jeg fikk kjøpt meg en ny bukse, for jeg har så lite som passer også fant jeg juleantrekk. Greit å ha noe som er ammevennlig, så kjole går jo nesten ikke i år. Jeg fikk også kjøpt julegave til skjønnemannen og en julegave til. Så nå er vi nesten i boks. Og tulla oppførte seg eksemplarisk, ikke en lyd og jaggu sover hun ikke enda. De siste tre nettene har vi funnet tilbake til en ok rytme igjen, hvor hun spiser kl halv to, ca klokka fem og så klokka halv åtte, da er det morgen. Jeg håper vi etterhvert kan kvitte oss med halv fem, men jeg er glad for at hun sover bedre nå og at hun ikke sliter med å ligge på ryggen like mye lengre. Det var slitsomt å sove med henne på brystet, så godt at det ikke trengs lenger! I ettermiddag kommer familien min på ribbemiddag. Søs skal ha nytt kjøkken så hun er kjøkkenløs om dagen og foreldrene mine bor trangt på hybel en stund til. Så da blir det mye til at vi er hos oss, men det er bare hyggelig det. Vi liker godt å ha besøk og med min familie er det veldig avslappa også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå