Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Milla og Ulva: :klemmer:

I dag har vi hatt en rolig søndag, det trengte vi alle mann :jepp: Dagen starta tidlig, for tulla bryr seg jo ikke om overgang til vintertid, så skjønnemannen kom og tok henne klokka seks. Da sov jeg en time før han kom inn med tulla som var sulten. Jeg amma og ga henne tilbake til samboeren før jeg sov til klokka 10 :sjokkert: Det var fantastisk deilig, lenge siden jeg sov fire timer alene i senga ja.

Tulla var nok også litt sliten fra gårsdagens farting, så hun har sovet masse i dag. De siste dagene har hun ikke villet sove i vogga, jeg trodde det var fordi hun heller vil være i armene våre, men nå tror vi at hun rett og slett ligger vondt. Madrassen er veldig tynn og det har blitt groper etter hodet og kroppen hennes. Så i dag har hun sovet i vognbagen og da sover hunkjempegodt. Så nå skal vi kjøpe ny madrass og saueskinn til vogga!

I morra skal vi på busstur igjen, men nå har jeg funnet ut av rutene så det skal nok gå fint. Er litt godt å få lufta seg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være deilig for en litt sliten mamma og få sove lenge alene, man trenger slike påfyll :jepp:

Lykke til med bussturen i morgen, tenker alt går fint jeg :)

Jeg tar selv buss til/fra jobb hver dag og ser medpassasjerer er veldig flinke til å hjelpe de som skal på/av bussen som kommer med barnevogn.

Ha en fin uke pusla :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar selv buss til/fra jobb hver dag og ser medpassasjerer er veldig flinke til å hjelpe de som skal på/av bussen som kommer med barnevogn.

Ha en fin uke pusla :klemmer:

Her jeg bor er bussene sånn at jeg kommer meg av og på uten hjelp. Så jeg har ikke fått testa ut folks velvillighet ;) Ha en fin uke du og :klem:

Hvordan gikk turen ut idag? :)

Det gikk kjempefint :) Tulla sovner godt i vogna si og jeg amma før vi gikk, så alt gikk etter planen.

Tulla er fortsatt litt utilpass og gråter litt innimellom, men heldigvis er det bare minutter av gangen og det går greit å roe henne ned. Jeg antar det er magen og gulp som må opp, det går seg vel til når hun blir eldre. Ellers ser jeg at hun har vokst, særlig i lengden, så nå er jeg spent på målene på kontrollen neste uke. Tror vi får ei lang og tynn jente, det ser sånn ut nå iallefall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom en snartur, så koselig lesning siden sist. Å, de første smilene :rødme:

Så godt at dere får litt hjelp med vofsen så dere får sovet ut litt. Det er så godt å slappe helt av i visshet om at vofsen får det han har behov for :)

Har du laget deg blogg forresten? Synes å huske du snakket om det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart å se hvor fort de vokser! Jeg veide meg med lillegull i går, og da veide vi 5,1kg mer sammen enn jeg gjorde alene! Det er 2kg mer enn da hun ble født det! Men det er vel kanskje ikke helt nøyaktig.

Så greit med busser man kommer lett inn og ut av :jepp: Det er ikke så gøy å måtte spørre om hjelp hvis ingen kommer av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du laget deg blogg forresten? Synes å huske du snakket om det? :klø:

Ja, men så var det ikke så lett som jeg trodde med blogg, så da ble det facebook istedet. Hvis du er på FB, så vil jeg gjerne ha deg som venn - bare send meg en pm! :klem:

Superlilje: Ja, å veie sånn uten og med babyen i armene er vel ikke helt nøyaktig, men det blir jo ikke helt galt heller. Så det virker som jenta di legger godt på seg, ja :jepp: Men dere skal vel på 6-ukerskontroll snart dere og? Vi skal neste uke, er spent på vekt og særlig lengde.

Tulla sliter fortsatt med et eller annet, tror det er luft i magen. Så natta ble litt turbulent, men så klarte vi å sovne litt på morgenen - sto faktisk ikke opp før klokka 10! Har hatt ei venninne på besøk i dag, hun fikk en liten gutt for fire uker sida. Så vi kommer nok til å ses endel framover, er koselig å ha noen som er i samme situasjon. Gutten hennes var en skjønn og stor plugg, tulla mi som jo er 2 uker eldre så lita ut ved siden av :fnise:

Nå har tulla funnet roen noe skikkelig og sovet siden klokka fire :sjokk: Hun blir vel sulten snart, for jeg amma sist klokka tre, så nå bare venter jeg på at hun skal våkne og henge seg på puppen min igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 6-ukerskontroll neste onsdag :jepp: Det blir jammen spennende å se hvor mye de har vokst! Før var 50 for stort, nå er 56 akkurat passe.

Så kjekt at du har en venninne med liten baby også da. Da har du jo noen å være med når alle andre er på jobb om dagen :fnise:

Hun er vel sulten når hun våkner da, når hun har sovet så lenge! Her i huset er det bare om natten det går mer enn tre timer mellom hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlilje: Her går det enkelte dager lenger mellom mating på dagen enn på natta, ikke helt riktig rytme kanskje, men jeg synes vi har grei nok rytme egentlig. Håper at hun hopper over en mating til på natta snart og at det går kortere tid før hun sovner igjen etterhvert.

Jeg er så heldig at jeg har tre venninner som er hjemme om dagen, så det er veldig kjekt. Føler derfor ikke det helt store behovet for barselgruppe, for jeg har også lyst til å begynne på babysang. Vil ikke at det skal bli for hektisk for oss,heller. Godt å ha noen rolige dager hjemme og. Men jeg skal se an etter jeg har møtt barselgruppa, hva jeg synes.

Jeg forsøkte å veie meg med og uten tulla nå i stad, og da var det ca 4 kg forskjell. Synes 4 kg høres litt lite ut jeg, da har hun isåfall bare lagt på seg 700 g siden fødsel, det er vel ikke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye nei. Men det kan jo hende det egentlig er mer da. Vi får håpe hun veier litt mer på kontrollen neste uke :jepp: (Jeg er ikke sikker på hvor mye de bør ha lagt på seg da..)

Her har vi som oftest 4,5timer til første nattmåltid, og så 2-3,5timer til det neste. Og så sover vi litt sånn av og på på morgenen, og i ni-tiden får hun alltid vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn rytme som vi har på natta nå, Superlilje. Det går gjerne 4-5 timer til første måltid, så 2 timer til neste og så et par timer til - da er det gjerne morgen og vi står opp (sånn i syv-tida).

Jeg håper den veiinga mi i går ikke er riktig nei, for jeg synes ikke den vektøkningen var så høy som jeg ønsker. Men jeg vet jo at det kan være store variasjoner og det er jo stort spenn på kurven. Hun virker fornøyd da, spiser godt og ser ikke radmager ut. Heldigvis bare noen dager til jeg får svar!

I dag er tulla fornøyd igjen, etter et par dager hvor hun har virka litt plaget og mer sutrete en vanlig. I natt sov vi greit og i dag tidlig ved stellebordet var hun i storform :) Smilte flere ganger til meg og lå og pludret og koste seg mens jeg var i dusjen. Herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er tulla fornøyd igjen, etter et par dager hvor hun har virka litt plaget og mer sutrete en vanlig. I natt sov vi greit og i dag tidlig ved stellebordet var hun i storform :) Smilte flere ganger til meg og lå og pludret og koste seg mens jeg var i dusjen. Herlig :hjerte:

Ååå så koselig det er når man får kontakt. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Så herlig å lese om dagene med lillejenta... gleder meg sånn til vår lille kommer til verden :rødme:

Ja, du må bare glede deg masse altså! Det er herlige dager og det gjelder å nyte, for ukene flyr jo i vei. Men husk å nyte graviditeten også, Milla, for det skulle jeg ønske jeg var flinkere til. :klemmer:

Ååå så koselig det er når man får kontakt. :rødme:

Ja, det er herlig :rødme: Blir litt morsommere for pappaen også da, merker det på faren min også at han er litt mer interessert i barnebarnet nå som vi får litt respons.

Så koselig med sånne blide babyer om morgenen, går ikke an å være morgengretten da nei. :rødme:

Nei, nå er ikke jeg morgengretten uansett :fnise: men det er herlig ja, man kan være sliten, men når smilene kommer er alt glemt.

Huffda, har du sovet lite i natt? :klemmer:

:klem: Ja, natta var ikke særlig avslappende, nei. Tulla sliter med et eller annet, så natta bar preg av å roe henne ned, amme, forsøke å sove litt og så på'n igjen. Hun har ikke vært helt seg selv på dagen i dag heller, skulle ønske jeg skjønte hva det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg nyter graviditeten til det fulle. Føler jeg er så heldig som får oppleve det å gå gravid :hjerte: Jeg skal ikke klage, har hatt svært få plager hittil, så ja.. jeg storkoser meg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e ikkje så aktiv her på KG for tia, så det tok si tid å få nyheten, men gratulerer så masse! Og kjekt å lese ei fødselshistorie som ikkje var grusom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla :klemmer: Og gratulerer med dagen i dag :)

Attegløyma: Takk :) Koselig at du la igjen gratulasjon her! Jeg har jo sett at du er innom og skriver et innlegg på KG dann og vann.

I dag våkna vi opp til 10 kalde minusgrader her :fryser: Ser ut som jeg må bruke den fryse-smileyen endel denne vinteren også :roll: Heldigvis har jeg en skjønn mann som jobber kvelder denne uka, så han sto opp tidlig og fyra i peisen. Han sto faktisk opp klokka seks med tulla, så jeg fikk sove to og en halv time alene. Tulla bare sov da, så han kunne spart seg det, men greit for meg da :fnise:

Nå skal vi snart til helsestasjonen for 6-ukerskontroll, er spent på hvor mye hun har lagt på seg. Er redd for at det ikke er nok, men hun er iallefall lang. Også sitter jeg her nå og lurer på om jeg skal vekke tulla og amme før vi drar, eller om vi bare skal la henne sove, men da risikerer vi illsint og sulten jente på kontrollen. Hun er litt uforutsigbar enda, så det er ikke så lett å ta avgjørelser om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...