Gjest ~Milla~ Skrevet 18. oktober 2010 #541 Del Skrevet 18. oktober 2010 Tenkte bare å høre litt.. hvor gammel er vofse? Har dere gjort noe spesielt iforhold til å venne vofse til det nye familiemedlemmet? Er spent på hvordan lille Brumm vil reagere når den lille kommer til verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. oktober 2010 #542 Del Skrevet 18. oktober 2010 Åh, sånn er hele familien til mannen også, setter seg rett ned i sofaen og blir der. Heldigvis har jeg også en søster som er flink å hjelpe til. Sender meg i seng når jeg er trøtt, og når jeg står opp igjen så har hun som regel enten laget middag eller vasket leiligheten. Sånne søstre er til stor hjelp når man er utslitt etter våkenetter og babyskrik. Kan tenke meg det ikke er bestandig like lett å holde styr på både vogna og vofsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #543 Del Skrevet 19. oktober 2010 Milla: vofsen er tre og et halvt år. Vi har behandla han som babyen vår, så han har fått mye oppmerksomhet. Men det går overraskende greit. Han er mer masete på skjønnemannen enn på meg da, så det er han som blir litt sliten av dette. Når jeg er alene her, er vofsen som et lam Vi gjorde ikke så mye spesielt for å forberede han til babyen, men alt vi kjøpte til babyen lot jeg han lukte på. Vi satt også opp utstyret i god tid og lot han bli kjent med det (han er en sånn type hund som kan bli redd om det plutselig kommer inn et nytt møbel på et nytt sted ). Men det smarteste vi gjorde var å følge rådet vi fikk om å ta på babyen en body på sykehuset når hun ble født. Dagen etter når sambo dro hjemom en tur, tok han med bodyen og ga til vofs. Da fikk han gjøre seg godt kjent med lukta av tulla. Dette virka helt tydelig, for når vi kom hjem med tulla lot vi han lukte lenge på henne. Og så kom han gående med bodyen i munnen til meg, som for å fortelle meg at de lukta det samme Så jeg anbefaler dere å gjøre dette iallefall! Tinio: vogn og 40 kg sta hund som ikke er god på å gå i bånd er ikke bare gøy nei Men nå skal vi gå tur hver dag alene i noen uker, så da blir vi nok proffe!! Nå høres det ut som tulla våkner her, etter en urolig formiddag har hun sovet i to og en halv time. Det var utrolig godt for en litt sliten mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. oktober 2010 #544 Del Skrevet 19. oktober 2010 Takk for supert tips, det skal jeg sannelig ha i tankene når den tid kommer En veninne av meg har to golden retrievere, og de er helt lik slik Paddington var, han var overnyskjerrig når det kom til bleiebarn, særlig om det var enten det ene eller det andre i bleien... så vi håper Brumm ikke blir av den typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #545 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Milla Tenk, i dag er tulla 4 uker :dåne: Det har gått så fort synes jeg og jeg ser at hun har vokst masse. Hun var så liten når vi kom hjem fra sykehuset, nå synes jeg ikke hun er liten i det hele tatt. Og jeg merker jo på noen av klærne, at det har skjedd ting. Enkelte plagg i str 56 begynner å bli små, faktisk Det er nesten så jeg blir litt trist, for nå forstår jeg hvor fort disse månedene mine hjemme kommer til å gå. Men det er mye kos igjen da Ellers begynner jeg å forstå at jeg må avtale litt og finne på litt ting framover. Nå har jeg for det meste vasa rundt her i joggedress i fire uker og de jeg har sett av familie og venner har kommet hit. Men jeg begynner å bli litt rastløs nå, særlig fordi skjønnemannen jobber mye nå, så jeg er jo her endel alene. I dag kommer ei venninne da, så det blir koselig. Og neste uke får jeg iallefall to besøk, vet jeg. Men jeg får avtale med venninna mi som er hjemmeværende, å dra oss ut på kafe eller noe tror jeg. På tide å møte verden der ute igjen Endret 21. oktober 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. oktober 2010 #546 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det går fort ja, og de vokser noe enormt de første månedene!!! Men det er vel noe med vanen også. Med en gang så er det så veldig smått, men man venner seg jo fort til disse små da. Anbefaler veldig å være sosial. de første ukene er litt spesielle. Med storebror var jeg på babysvømming, barseltreff og babysang. Denne gangen droppet jeg babysangen, men har mange venninner hjemme. Koselig å komme seg ut. Dessuten trives jo ungene med å se litt andre unger når de blir litt større. Var på barseltreff i dag, og ungene lo fælt av hverandre. Koselig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #547 Del Skrevet 22. oktober 2010 jente79: Jo, det er sikkert også litt det at jeg har vent meg til å håndtere henne. For de fleste klærne passer jo enda, så såååå mye større har hun sikkert ikke blitt. Merker stor forskjell på henne ellers også da, hun er mye mer våken nå og jeg merker at hun er mer bevisst på meg og hvor jeg er. Begynner å se antydning til smil også, eller jeg vil iallefall gjerne se det På nyåret, når ny "sesong" starter, så tenkte jeg å bli med på babysvømming og babysang her. Barselgruppa skal jeg møte litt ut i november for første gang, så det blir også spennende å se hvordan jeg kommer overens med dem. Så fra januar blir vi iallefall litt mer sosiale! Også skal jeg begynne å komme meg mer ut og gjøre avtaler med venninner og sånt utenfor husets fire vegger her. Jeg kler eremitt-tilværelsen dårlig, nemlig Jeg er i lettere sjokk her, for nå har tulla sovet en halv evighet. Hun bruker å sove en lang lur på formiddagen, men nå starta den fra morgenen av og det er jeg ikke vant til. Så dumme meg har liksom ikke fått lagt meg nedpå, for jeg har venta på at hun skal våkne hele tida. Og nå er det iallefall ikke vits i, for hun sovna klokka åtte. Så nå satser jeg alt på ny, litt lang lur i løpet av dagen, det er alltid spennende å se hva dagen bringer med baby på fire uker altså Jeg forstår de som sier at man får seg ny sjef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. oktober 2010 #548 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja vi vil vel på kjenne på det med å få en ny liten sjef i huset "Sjefen her har jo det siste året vært Brumm" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. oktober 2010 #549 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja, hun begynner å nærme seg den alderen hvor en får smil og latter nå. 6 uker er vel en milepæl Begynner å holde hodet bedre gjør de også. Jeg merket veldig på det med vanen når lillesøster ble født. En skifter jo en del bleier, og det er bare 1,5 år mellom mine. Så jeg måtte ta meg litt sammen når jeg skiftet bleier på henne når hun var liten. Var jo vant til å bruke litt mer krefter på storebroren. Men så venner en seg til det. Nå er det vel heller ikke mer enn ca 3 kg mellom dem, så da er det jo ikke den forskjellen lenger. Du har i hvert fall mye moro foran deg. Selv synes jeg vel de første månedene er litt "kjedelige", men så plutselig løsner det og da skjer det masse Veldig ålreit med alt som en kan være med. Greit at ting har roet seg litt, dessuten skal en vel helst ikke begynne med babysvømming før de er 8 uker. Men det anbefales. Storebror er en litt forsiktig type, så han var skrek mye i begynnelsen. Var kjempeskummelt, men vi lot han styre. Var kanskje bare 5 min i vannet, men nå elsker han det jo. Han har virkelig hatt kjempegodt av babysvømming. Lillesøster derimot har trivdes fra første stund. Veldig moro å se fremskrittene, og hvor fornøyde de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 22. oktober 2010 #550 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Måtte smile litt da jeg leste om vofsen som kom bærende på bodyen til babyen, så søtt da Han er en skikkelig kosebamse, og klart han vil ha litt oppmerksomhet fra dere, han har jo vært babyen deres i flere år vet du Tenk at tulla har blitt 4 uker, tiden går jammen meg fort. Det er moro og følge utviklingen fra uke til uke, det er så mye som skjer. Selv om tiden kan synes å gå veldig fort enkelte ganger har du masse kos og glede igjen Forstår godt at du trenger å være litt sosial, blir ofte så man lever i sin egen boble ved å bare være hjemme. Greit de første ukene da, men så blir man gjerne litt rastløs og har behov for å treffe andre. Ha en flott helg pusla edit: skrivefeil Endret 22. oktober 2010 av kospia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #551 Del Skrevet 24. oktober 2010 Milla: ja, sjefen her har nok vært vofsen fram til tulla overtok jente79: vi har masse å glede oss til ja :rødme: Jeg synes ikke disse første ukene er kjedelige da, jeg storkoser meg med tulla. Synes hun er så fascinerende å se på, når hun beveger ansiktet og hendene, hun har virkelig ikke kontroll kospia: litt tidlig å begynne å bekymre meg for at permisjonen snart er over ja I går kveld var vi på besøk hos et vennepar som har ei jente på ett år. Vi kan gå til dem, så det ble en grei trilletur begge veier. Utrolig godt å komme seg ut av huset og bli servert mat altså og tulla oppførte seg fint, men hun begynner å bli sånn allerede at hun helst skal sitte på en arm og følge med. Det er koselig da, at hun er mere med Vi ble alle trøtte av besøket og frisk luft på vei hjem, så tulla sov godt i natt, hun sov fra kl 1 til 4 og så fra kl 5 til 7. Lenge siden hun sov tre timer i strekk på natta, så det var fantastisk. Etter jeg amma på morgenen, tok skjønnemannen henne, så jeg sov helt til halv ti. Det var utrolig godt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #552 Del Skrevet 24. oktober 2010 Og nå må dere holde dere fast, jenter, men jeg har faktisk registrer meg på facebook Jeg har vært veldig klar på at jeg ikke ønsker å være på fb, men så fikk jeg nå et innfall i går. Så får vi se hvor mye jeg blir der, egentlig er det siste jeg trenger enda et nettsted å henge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 24. oktober 2010 #553 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jøss har du havna på FB ja, har du nå lyst til å se hvordan Kospia og familien ser ut og ha meg som venn,må du bare sende meg en PM her på Kvinneguiden så skal jeg legge deg til. Ha en fin søndag sammen med tulla og skjønnemannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. oktober 2010 #554 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg skulle til å skrive akkurat det samme som kosepia Men jeg kan også tilby meg å sende deg en pm med navnet du kan søke opp Sånn, da var PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 24. oktober 2010 #555 Del Skrevet 24. oktober 2010 Facebook er bra! (Og du kan få være venn med meg også om du vil) Pleier hun å våkne ofte om natten? Det er jo litt slitsomt. Men litt deilig at mannen kan stå opp med henne tidlig av og til da, så du får sove litt i fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #556 Del Skrevet 24. oktober 2010 Da er jeg i gang med å skaffe meg venner på facebook, inklusive dere flotte KG-damer Superlilje: ja, hun våkner som regel i ett-to-tida, firetida og så klokka seks-halv syv. Etter det har skjønnemannen brukt å ha henne, men nå jobber han dagene en stund framover, så da står vi vel opp tenker jeg. Nå de siste nettene har hun vært mye urolig pga problemer med gulping, hun sliter med å gulpe virker det som. Så da våkner hun kanskje en ekstra gang + at hun bruker mye tid på å sovne. Hun må få opp gulpen først og det kan ta litt tid. Så vi har hatt noen slitsomme netter nå, men sålenge jeg får sovet i løpet av dagen så går det ganske greit. Hun sover lange lurer på dagen da, da er ikke gulpeproblemet like stort, antakelig fordi jeg lettere har henne på armen da. To måneder til jul i dag Jeg har begynt å glede meg, for dere som kjenner meg fra tidligere år vet jo at jeg elsker jula. Men selv jeg synes det var litt tidlig når skjønnemannen ønska seg pinnekjøtt til middag i dag. Men det ble nå det da, også kom mamma og pappa, det var jammen bra for vi hadde så utrolig mye mat. Det var godt da Nå harjeg bakt cookies og eplekake, det er besøksdag her i morra. På formiddagen kommer ei venninne med sin lille jente og på kvelden kommer tante, to kusiner, mammma og søs. Det blir en litt travel dag, for jeg må gå turer med vofs og tulla også, men det blir nok fint. Og tirsdag tror jeg at jeg ikke skal ha noen planer, sånn at jeg kan hvile litt ekstra da om jeg synes jeg trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. oktober 2010 #557 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei facebook buddy Jeg er også et skikkelig jule-menneske. Elsker julen og ikke minst forberedelsene som hører med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 24. oktober 2010 Milla Jupp, forberedelsen til jula er minst halve morroa for meg. Jeg starter gjerne på denne tiden, broderer, lager julekort, leser masse juleblader og handler gaver. Og litt seinere så starter jeg å lage konfekt og bake. Jeg er spent på i år da, hvor mye jeg rekker over, men tulla sover såpass mye om dagene at hvis hun fortsetter med det tror jeg nok jeg skal få gjort endel. Nå har tulla sovna etter å ha kost seg litt i babygymmen, hun begynner å få litt glede av den nå og kan ligge der en liten stund og kikke. Jeg tusler nok snart i køya jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 24. oktober 2010 #559 Del Skrevet 24. oktober 2010 For en nydelig liten tulle du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 24. oktober 2010 #560 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kan få være min venn også om du vil? Må bare sende pm om du vil. Gulping er slitsomt, Gogutten var virkelig kongen av gulping før! Har dere prøvd å legge henne i litt "nedoverbakke" etter at hun har spist? Støtte opp hodeenden i senga hennes foreksempel ved å legge sette noe under sengebeina. Det hjalp veldig her, (også veldig lurt å gjøre hvis hun blir forkjølet en gang og er tett, da blir det lettere å puste). Håper du får en god natt med masse søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå