pusla Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #501 Del Skrevet 5. oktober 2010 Milla, mocci og Tinio: Milla: en lampe med Snehvit-motiv, jeg finner den ikke noe sted på nettet. Enkel, men fin var den Tinio: så flinke dere har vært da, til å få inn gode rutiner. Og når jeg leser om nettene hos dere nå, så ser jeg jo at dere har lykkes mocci: ja, belysning gjør tulla vår våken også, så vi må finne en løsning. Ja, som nevnt ovenfor så må vi altså vurdere en stelleløsning på natta som ikke gir så mye lys. Det er praktisk å stelle på badet for vår del, for det er en meter unna soverommet, men da må vi se på belysningen. I dag har jeg hatt besøk av ei venninne som har termin om en ukes tid. Jeg er glad jeg ikke er høygravid lenger, når jeg ser på henne. Blir spennende og gøy når hun får babyen sin da, da har jeg noen å ha permisjon med. Gleder meg til det, for jeg kjenner ikke så mange som har babyer enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 5. oktober 2010 #502 Del Skrevet 5. oktober 2010 skifter dere bleie uansett om det bare er tiss? her gjør vi ikke det,for å skape minst mulig uro. (ser selfølgelig an,er bleia veldig våt får hun selfølgelig ny) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. oktober 2010 #503 Del Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer så mye, pusla!!!! (Litt treig bare, men hjalp når jeg så beskrivelsen din ) Hvis jeg måtte skifte bleie på natta pleide jeg å slå av lyset på badet og bare ha på i gangen utenfor med døra på gløtt. Så få slått av det igjen når vi skulle ut i gangen. Det hjalp veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #504 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) skifter dere bleie uansett om det bare er tiss? her gjør vi ikke det,for å skape minst mulig uro. Nei, hvis vi er sikre på at det ikke er bæsj, så gjør vi ikke det, iallefall ikke på natta. Men hun bæsjer seg gjerne ut et par ganger på nettene nå og da må vi jo bytte. Gratulerer så mye, pusla!!!! Hvis jeg måtte skifte bleie på natta pleide jeg å slå av lyset på badet og bare ha på i gangen utenfor med døra på gløtt. Takk Nå har vi kjøpt en liten spot til å ha på badet til nettene, så det blir litt mindre lyst der inne. Det var også en idè å ha på lyset på gangen istedetfor badet Håper uansett mindre lys vil hjelpe! Vi sliter også litt med at bleiene er for store rundt låra til tulla. Vi har prøvd både pampers og libero, men de har lett for å lekke bæsj, særlig hvis vi ikke får skifta med en gang på nettene. Hun er jo ikke spesielt liten, men har veldig tynne ben (som sin mor ). Litt slitsomt å måtte bytte pysj om natta og også noen ganger laken og full pakke Ikke rart tulla våkner!! Men det går seg nok til! Vet ikke om det finnes noen bleier som kanskje kan passe bedre?? I dag har vi vært på helsestasjonen og veid tulla. Hun har lagt på seg litt over 300 g siden fødsel og veier nå 3660. Så det går iallefall riktig vei og jeg er trygg på at hun spiser nok Endret 6. oktober 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. oktober 2010 #505 Del Skrevet 6. oktober 2010 Koselig å lese om dagene med lille tulla :rødme: Gleder meg til min egen lille baby kommer Hvordan er det med klesstørrelser... kjøpte dere noe i str 50, eller 56 eller? Bare greit å forhøre seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #506 Del Skrevet 6. oktober 2010 ja, gled deg masse Milla, det er helt herlig :rødme: Vi kjøpte mest i str 56, men nå kjøpte ikke vi så veldig mye pga uvisst kjønn da. Men det vi hadde var i 56 + noen få plagg i 50. Nå varierer størrelsene ganske mye, så plaggene i str 50 har vist seg å ikke være så mye mindre enn noen av det vi har i 56. Men det er 56 det går i nå, det mest er littegranne stort, men sånn at det går helt fint. Regner med at hun vil bruke disse plaggene i noen få uker til. Vi får heldigvis mest i 62 av gaver, så da har vi vel en passende kolleksjon når den tid kommer Nå har vi fått oss en god og lang lur på sofaen mens tulla har sovet. Hun har en ganske forutsigbar rytme nå og sover to laaange lurer på dagtid imellom mating og litt kos. På ettermiddagen og kvelden er hun mer våken, men det er også den rytmen hun hadde i magen så det er jo logisk sånn sett. Hun er ikke sutrete eller gråter noe særlig, så det er veldig koselig når hun er våken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. oktober 2010 #507 Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk for tips om klesstørrelser Så deilig med en cowboystrekk på sofaen.. kunne trengt det selv kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. oktober 2010 #508 Del Skrevet 7. oktober 2010 Sorry pusla, har ikke tips om bedre bleier. På mine har pampers fungert veldig bra, men nå har ingen av dem hatt spesielt tynne bein. Vi har også sluppet ganske billig unna lekkasjer og har det skjedd har det stort sett gått oppover enten rygg eller mage. Mindre lys hjalp i hvert fall på mine. Heldigvis ble det også færre bæsjebleier etter de første ukene, så nå er det veldig lenge siden jeg har skiftet bleie på natta. Bra vektøkning Alltid greit å se at vekta går rette veien, da er alt som et skal være milla: Jeg ville ikke kjøpt noe i 50, i hvert fall veldig begrenset. Får du en stor unge blir 50 veldig fort for lite. 56 pleier å fungere bra fra første stund på normal fødte unger. De vokser fort opp til 62. Er vel først når vi begynte med størrelse 68 at jeg følte vi brukte klærne en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #509 Del Skrevet 8. oktober 2010 Milla og jente79: Og dagen ruller og går - fredag igjen faktisk! Det blir ikke særlig helgefølelse på oss denne gangen, da permisjonen til skjønnemannen er slutt nå og han begynner på jobb igjen imorra. Starter selvfølgelig opp med to 12-timersvakter i helga, men jeg er heldig da og får familien til å holde meg med selskap. Mamma og pappa kommer innom og hjelper meg med tur med vofs, også tror jeg søs kommer et par turer også. Kjæresten hennes er veldig begeistra for tulla og han hadde sagt til søs at på søndag skal han hit med eller uten henne De siste par nettene har vært litt mer urolige enn fram til nå, tulla har nok litt luft i magen som plager henne. Hun er mest urolig og utilpass og hun er mulig å roe ned, så jeg tror ikke hun har direkte vondt. Men det hjelper å få ut litt luft, så jeg må bære og bysse og stryke litt da. Men hun sovner tilslutt og vi har fått endel søvn, så jeg skal ikke klage. Litt turbulens må vi også regne med, vi som har hatt en drømmestart. I formiddag ble jeg overraska av at en av medarbeiderne mine ringte på døra. Jeg er ganske "sær" på at jeg ikke vil ha noen av de jeg har personalansvar for hjem hit, så jeg ville aldri bedt henne eller noen av de andre hit. Men når hun kom uanmeldt, så var det jo greit da. Hyggelig av henne og stikke innom, så det ble en hyggelig stund med henne og hennes to barn. Fikk pressa ut litt info om hvordan dem har det på jobben og Nå er det stille og rolig her; faren min ville ha vofsen litt hos seg i dag og skjønnemannen har tatt seg en tur i skogen. Tulla sover i vognbagen og jeg har akkurat våkna etter en lur. Deilig med litt fred og ro, men nå håper jeg hun snart våkner og skal spise, for det merkes i brystet at et er en stund siden ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. oktober 2010 #510 Del Skrevet 9. oktober 2010 Koselig med begeistret "onkel" da, kanskje det blir noen søskenbarn om ikke så lenge Når ungene våre hadde luft i magen la vi de på ryggen og trykte beina oppover mot magen. Det hjalp ofte. Kos deg i helga, godt du får litt hjelp når samboeren må jobbe da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #511 Del Skrevet 10. oktober 2010 jente79: Takk for tips om å legge knærne opp mot magen, jeg hadde lest om det men ikke forsøkt det enda. Men det hjelper - knaka bra i bleia når jeg prøvde det i natt Det blir nok ingen søskenbarn fra min familie, dessverre. Søs sin kjæreste er godt voksen og har tre nesten voksne barn, så han anser seg ferdig meda barn og søs ønsker ikke barn. Så jeg tror de er enige om at de ikke skal ha. Jeg skulle gjerne blitt tante da, men nå er jo mamma, så jeg skal jo ikke klage Skjønnemannen har to nevøer, men de er store, så jeg føler meg ikke som noen tante for dem. Han ene skal bli pappa i desember, så det blir jo koselig da, da kan ungene leke sammen og sånt. Helga har vært fin, jeg har hatt masse selskap av søs og foreldrene mine. Tulla har vært utilpass og urolig stakkar, i dag har hun vært det på dagtid også. Det er nok luft i magen - hun både raper, fiser og gulper endel. Og hun vil jo ha mye kos da, noe som er naturlig. Så i dag har jeg bare vært mamma og ikke fått tenkt på annet enn å roe henne og å kanskje få sove litt når hun sover. Men jeg skal ikke klage - litt må vi regne med også. Og hun er jo så skjønn at når jeg ser på henne så glemmer jeg at jeg er trøtt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. oktober 2010 #512 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kjære var eksperten på det her, veldig greit å få ut litt luft ja. Ellers bar vi de gjerne liggende på magen i armene våre også når de var urolige. Dette funket veldig bra med storebror, han hadde kiss og skrek mye i perioder!!! Godt at dere får noen unger i familien på samme alder da. Her er det også tvilsomt at det blir unger i min familie, men heldigvis har de søskenbarn i Kjæres familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #513 Del Skrevet 11. oktober 2010 jente79: Greit med noen lekekamerater til tulla ja, jeg har et par venninner da med små barn og i tillegg har kusina til skjønnemannen to små barn. I natt sov vi litt bedre enn de siste nettene, både tulla og jeg. Hun er fortsatt litt utilpass, men det gikk fortere å roe henne. Og i dag har skjønnemannen vært hjemme, så han tok tulla et par timer på morgenen så jeg fikk sove. Merker at det er stor forskjell på å ha skjønnemannen her og ikke altså. Han er virkelig til stor hjelp Jeg føler virkelig at vi er to foreldre her og det har jeg skjønt ikke er noen selvfølge. I dag har jeg bursdag, så vi har vært en tur på handlesenter og jeg plukket ut to ytterjakker i gave fra skjønnemannen. Jeg fant en jakke som var billigere enn vi hadde tenkt, så da tok jeg og kjøpte en til jeg Ellers har dagen vært rolig og det har vært veldig godt. Nå i kveld tok skjønnemannen kveldsbadet med tulla mens jeg gikk kveldstur med vofs. Det er en god løsning synes jeg, at jeg går tur og får frisk luft, mens skjønnemannen får litt alenetid med jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 11. oktober 2010 #514 Del Skrevet 11. oktober 2010 Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 11. oktober 2010 #515 Del Skrevet 11. oktober 2010 GRATULERER MED DAGEN PUSLA Koselig å lese om dagene dine sammen med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. oktober 2010 #516 Del Skrevet 12. oktober 2010 Gratulera så masse med vel overstått bursdag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. oktober 2010 #517 Del Skrevet 12. oktober 2010 Gratulerer med dagen i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 12. oktober 2010 #518 Del Skrevet 12. oktober 2010 Gratulerer med dagen i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. oktober 2010 #519 Del Skrevet 12. oktober 2010 Gratulerer med gårsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 12. oktober 2010 #520 Del Skrevet 12. oktober 2010 Gratulerer så masse med overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå