captiva Skrevet 26. september 2010 #461 Del Skrevet 26. september 2010 gratulerer :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLille Skrevet 26. september 2010 #462 Del Skrevet 26. september 2010 Så koselig, gratulerer så mye med den lille Pusla! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 27. september 2010 #463 Del Skrevet 27. september 2010 Aaaaaw gratulera så masse med jenta! Så herlig!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. september 2010 #464 Del Skrevet 27. september 2010 Gratulerer med ei lita Kjempe koselig! Gratulerer masse til dere begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. september 2010 Forfatter #465 Del Skrevet 27. september 2010 Tusen takk for gratulasjoner, jenter Jeg har vært innom her og kikka, men ikke fått summa meg til å skrevet noe enda. Vi kom hjem på lørdag, etter et par fine dager på barsehotell. Så langt går det veldig fint med oss og lille tulla er bare helt nydelig I går og i dag har hun stort sett sovet 3-4 timer i strekk, spist og hatt øynene så vidt åpne før hun sover igjen. Så det er ikke så slitsomt enda synes jeg, men jeg venter i grunn bare på at det skal begynne på ordentlig da Formen min er fin, så vi har allerede vært ute på flere trilleturer med vofs, skjønnemann og lille tulla. Skjønnemannen har jo to ukers permisjon nå, noe som er utrolig deilig. Vi koser oss masse og prater oss gjennom alt. Greit at vi kan være begge om det å i starten og finne ut hvordan vi skal gjøre det. Jeg skal skrive litt mer om fødselen snart, for dere som liker fødselsrapporter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. september 2010 #466 Del Skrevet 27. september 2010 Fødte du på Ullevål, og lå på barselhotellet etterpå? Bare litt nyskjerrig på hvordan tingene var der... har fått plass der selv Koselig å høre om det nye livet deres, tenk du er blitt mamma :rødme: Vil gjerne høre fødselshistorien ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. september 2010 #467 Del Skrevet 27. september 2010 Bra dere koser dere :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 27. september 2010 #468 Del Skrevet 27. september 2010 Høres ut som dere har det veldig bra om dagen :rødme: Så flott at formen din er fin. Er det ikke herlig å være mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. september 2010 Forfatter #469 Del Skrevet 27. september 2010 Milla: jeg fødte på Ahus, jeg. Det var kjempefint, helt nytt sykehus og nyrenovert hotell. Ullevål vet jeg ikke noe om, men jeg kan anbefale barsehotell. Da får man vært en liten familie fra starten av og man får hjelp når man ber om det. Ilja: helt fantastisk er det å bli mamma Det er ikke mye som slår dette, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 27. september 2010 #470 Del Skrevet 27. september 2010 Koselig å høre fra deg pusla, nyt dagene sammen med den lille og skjønnemannen. Godt å høre at dere har det bra :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 28. september 2010 #471 Del Skrevet 28. september 2010 Aaaaw høres ut som dere har fantastiske dager. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 28. september 2010 #472 Del Skrevet 28. september 2010 Så koselig å høre hvordan det går med dere. Hun høres veldig snill ut da, må være deilig for dere at hun har et godt sovehjerte. Det er jo ikke sikkert hun blir sånn herjejente heller. Er nok veldig greit at pappaen er hjemme i begynnelsen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2010 Forfatter #473 Del Skrevet 29. september 2010 tinio, mocci og kospia tinio: nei, det er ikke sikkert hun blir noen herjejente, nei. Jeg var veldig rolig som baby og barn, så det kan jo hende hun er en sånn sovebaby. Det er lov å håpe Nå skal jeg få rablet ned fødselshistorien min i et eget innlegg, mens tulla sover søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2010 Forfatter #474 Del Skrevet 29. september 2010 Min fødselshistorie Som dere vet var jeg overbevist om å gå over tida og hadde ikke kjent noe særlig på kroppen. Likevel var jeg rolig da jeg sto opp av senga kl 7 23. september og vannet rant i strie strømmer. Jeg fikk tørka opp, tatt på bind og ringt føden. Siden jeg ikke hadde rier, fikk jeg time på obsen til klokka 11. Klokka 8 kommer skjønnemannen fra nattevakt, også han er helt rolig når jeg forteller nyhetene. Vi pakker bagen og tar den med for sikkerhetsskyld og i siste lita får vi med oss kamera og På kontrollen blir jeg lagt med registrering, jeg har litt feber og det er lite liv i magen, så jeg blir liggende ganske lenge. Jeg begynner å kjenne mer og mer mensmurringer og er litt kvalm. Klokka tolv-halv ett er jeg ikke lenger i tvil om at dette er rier. Jordmor som undersøkte meg er storfornøyd over at fødselen er i gang av seg selv og det er i grunn jeg og. Klokka et sjekker vi åpning og den er på 2 cm og jeg er moden. Mens vi venter å fødestue går jeg rundt og puster og peser, forsøker å ikke få panikk over at jeg faktisk skal føde nå. Jeg kaster også opp. Klokka tre får jeg fødestue og vi sjekker åpning på nytt, da er den 7 cm Vi begynner å skjønne at dette vil gå fort! Vaktskifte halv fire med en koselig jordmor og en student som blir med oss resten av fødselen. De sender meg i dusjen mens badekaret blir gjort klart. Dusjen var som å komme i himmelen og riene er ikke så ille nå som pustinga går greit. Jeg sitter så i badekaret en times tid. Siste halvtimen med pressrier og siden alt har gått så fort tror jordmor at barnet snart kommer. Men den ene ria etter den andre kommer, jeg presser som en gal og føler at ingenting skjer. Ettter en halvtime med pressing i badekaret vil jm ta meg ut og over i fødesenga. Hun tror barnet "sklir ut" på første rie i senga, men det gjør den ikke da. Etter en halvtime til med slitsom pressing, klokka 17.34 så kommer tulla med et hyl. Ingen tvil om at det var liv der nei Barnet ble lagt på brystet mitt og er helt nydelig så klart. Først vet vi ikke hva kjønnet er, for det hadde ingen fått sjekka i kampens hete, så vi må løfte henne opp og se. En herlig jente Jeg blør en god del etterpå, så blir liggende lenge i fødesenga mens jordmor og lege sjekker og ordner. Heldigvis får de stoppet blødninga. Pga at jeg har kastet opp under fødsel er jeg utmatta og tom, så jeg får væske intravenøst. Men etter fire timer på fødestua med mat og drikke, kommer jeg meg og vi blir kjørt til barsehotellet. jeg synes jeg har hatt en drømmefødsel, jeg! Det skjedde så fort at vi ikke rakk summe oss, noe som var greit egentlig. Og det var vondt, men ikke verre enn at jeg klarte meg flott med bare vann som smertelindring. Og skjønnemannen var kjempeflink og herlig å ha han med :rødme: Vi har hatt en fin opplevelse sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 29. september 2010 #475 Del Skrevet 29. september 2010 Det hørtes ut som en fin fødsel Hehe, det var ingen som sjekket kjønnet her heller, så jeg måtte løfte henne opp og sjekke selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 29. september 2010 #476 Del Skrevet 29. september 2010 Koselig å lese at du hadde en fin opplevelse. (Sitter her med tårer i øynene!) Tenk at dere har ei lita jente! Håper jeg får lov til å vite navnet hennes etter hvert! Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. september 2010 #477 Del Skrevet 29. september 2010 Blir helt rørt her jeg sitter :rødme: Hørtes ut som en fin fødsel, en slik fødsel tar jeg mer enn gjerne Nyt dagene med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 29. september 2010 #478 Del Skrevet 29. september 2010 Godt å lese om en lett fødsel og :rødme: endelig er jenta deres her og,kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 29. september 2010 #479 Del Skrevet 29. september 2010 Bortsett fra slitsomt mye pressing høres det ut som en kjempefin fødsel. Så flink du var Jeg er også veldig spent på navnet til den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2010 Forfatter #480 Del Skrevet 29. september 2010 Takk jenter Ja, jeg hadde en fin opplevelse og er takknmelig for det I kveld kjenner jeg barseltårene litt; skjønnemannen er kjempeflink altså og han bidrar jo ut fra en pappas forutsetninger, men likevel føler jeg at det faller mye på meg. Jeg må liksom spørre han når jeg vil han skal gjøre noe med tulla, men det er vel naturlig. Og i dag har han vært og kjøpt møbler til barnerommet og montert sammen og det er jo fint at han gjør sånne ting. Likevel fikk jeg altså et utbrudd Jeg vet det er hormoner som gjør det, men jeg vet ikke helt om skjønnemannen forstår det. Nå skal jeg dusje og legge meg, tulla har sovna så må passe på før neste mating! Ang navn og sånt så tenkte jeg å opprette en blogg med bilder og navn, som jeg kan gi dere tilgang til. Må bare rekke det først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå