Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Ah, permisjon :happy: Får håpe du får nyte den mer enn 1 virkedag, slik jeg fikk :fnise: Da er det bare å slappe av og nyte den siste rugetiden, for snart er du mamma. Tenk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLille: :klemmer:

Ilja: ja, satser på fødsel første uka i oktober jeg ;) Da har jeg fått slappe godt av. En virkedag permisjon er snaut, ja! Hadde fødselen startet nå tror jeg nesten at jeg hadde freaka ut :fnise:

Helga har vært fin - av den rolige, koselige typen :) I går dro skjønnemannen til en kamerat; det var siste utskeielse med alkohol for hans del nå var vi enige om. Søs kom hit da, så vi hadde en kjempekoselig kveld med god mat, godis og Skal vi danse på TV. Hun ble over til i dag da, så vi har kosa oss med lang frokost, aviser og en god skogstur med vofs. Jeg er fornøyd med at skogsturen gikk så fint; det er mye oppover, men jeg føler meg fortsatt i god form :tommel: Deilig!!

Og nå står fårikålgryta på komfyren og vi skal spise hvert øyeblikk. Fårikål er nam :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm fårikål.. skulle gjerne kommet på besøk ;)

Orker ikke sette igang med store matprosjekter, blir mett bare av lukten så :sjenert:

Hørtes ut som en koselig helg. Deilig søndagsvær, med frisk høstluft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en koselig lørdagskveld og søndagsmorgen. Så bra at formen fortsatt er såpass bra at du orker å gå på skogstur, tror det hadde blitt litt utfordrende for meg :ler:

Mmm, fårikål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla og Superlilje :)

Her er det skjønnemannen som ordnet fårikålen da, jeg hadde sikkert ikke giddi :fnise: Man blir litt mett av lukta ja, men det smakte godt i dag. Jeg sliter også litt med matlysta om dagen, blir så fort mett, får halsbrann og blir kvalm. Men denne helga har ikke vært så verst. Tror kanskje det kan hjelpe på kvalmen at jeg nå ikke er i jobb lengre :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla: Ja, det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre :) Det er utrolig deilig!

Jeg har begynt å se på ting til bagen og trenger å handle inn litt. Jeg har også tatt fram til tøy til babyen og tenke på hva h*n skal ha på seg når vi skal dra hjem fra sykehuset. Vil jo gjerne at babyen skal ha på seg noe fint når den kommer hjem for første gang, vi kommer sikkert til å ta et par tusen bilder og sånt. Men alt vi har nå er hvitt og kjedelig, eller passer ikke sammen. Kan jo be skjønnemannen handle inn noe når babyen er førdt, hvis jeg tør da :fnise:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har noen nydelig sett på HM omdagen, de er hvite i bunnfarge med noe søte figurer på... Kunne kanskje være noe, om du ikke tør sende mannen ut på shopping :fnise:

Hva har du følelse på selv, og mannen? Gutt eller jente? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocci: :klem: jeg koser meg foreløpig, deilig å slappe av, men jeg er spent på når jeg blir kjempelei ;)

Milla: ja, H&M har mye fint og nøytralt, så jeg skal ta en kikk der. Verken mannen eller jeg har noen følelse på kjønnet, vi hadde guttefølelse i starten begge to, men etter ordinær UL har jeg ikke hatt peiling. De fleste rundt oss er sikre på gutt, så det blir spennende!

Å, grrr, har en utrolig slitsom flue rundt her nå :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Koselig å handle babyklær da, kjenner jeg nesten blir litt misunnelig her jeg sitter. Der jo såååå mye fint å få kjøpt :Nikke:

Ha en fin kveld pusla :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue? Jøss, har ikke sett en eneste en på mange dager, verken ute eller inne... har ikke sansen for insekter overhodet, så liker høsten når de forsvinner ;)

Dere valgte ikke å få sjekket kjønnet på 3D ul? Husker ikke helt... så beklager gullfisk-hukommelsen ;)

Kjenner jeg gru/gleder meg til UL den 8.oktober. Håper så veldig på å få se om det er en lite pike eller gutt jeg bærer på, så krysser alt for at hun/han vil vise seg frem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kospia: ja, det er koselig å handle til babyer :hjerte: Men det blir litt begrensa hos oss foreløpig, siden vi ikke vet om det gjemme seg en jente eller gutt der inne. Så det blir mye hvitt de første ukene her ;)

Milla: nei, vi har ikke tatt noen UL etter den ordinære. Så lenge alt virker ok ellers, så gjorde vi ikke det for å se kjønnet. Jeg skjønner de som tar 3D-UL altså og som ønsker å vite kjønnet, men for oss var det ikke så viktig. Det er spennende å ikke vite da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig spennende å ikke vite! Jeg ville jo egentlig ikke vite, men så ble jeg så nysgjerrig når det nærmet seg ultralyd, pluss at mannen ville vite. Men jeg tenker litt på det at de kan ha sett feil. Tenk om det plutselig kommer en gutt!

Angående klær synes jeg at farger som gul, grønn og turkis passer til både jenter og gutter :jepp: Og i dag så jeg noen kjempesøte bodyer med pingviner på som finnes i mange forskjellige farger. Det ble rosa på meg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla og Superlilje :kose:

Superlilje: hvor kjøpte du de bodyene med pingviner? Jeg leter fortsatt etter tøy som babyen kan ha på når vi skal hjem. Og ja, tenk om det er en gutt der inne, Superlilje :fnise: Man hører jo om sånt, men det er nok ei lita tulle ja :hjerte: Og snart er hun hos dere!! :strix:

Ellers begynner jeg å komme inn i permisjonsmodus på alvor, dvs å late meg og gjøre minst mulig med verdens beste samvittighet :Hehe: Jeg småpusler litt da, har vasket alt til babyen nå og begynt å ta fram til sykehusbagen. Mangler litt ting, men ikke noe som jeg mååå ha med, så skulle det skje noe nå så er vi klare. Men jeg håper det går litt lenger tid da og det tror jeg nok også. Ingen tegn som tyder på at noe skjer enda, iallefall!!

Også koser jeg meg litt ekstra med vofsen om dagen; det er så fint å ha tid med han nå, for jeg vet jo at det blir mindre oppmerksomhet på han når babyen kommer. Så vi koser masse og går turer i høstværet :hund:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla og superlilje :5:

Ja, så var det fredag og det er en god følelse med helg selvom jeg ikke jobber nå. Skjønnemannen har vært på kurs på dagtid hver dag i to uker nå, noe som er uvant for oss siden han vanligvis jobber på ulike tider. Men neste uke skal han være mer hjemme og det skal bli koselig alstå :hjerte:

Jeg koser meg fortsatt og føler meg ikke lei og ubehagelig gravid enda, liksom. Er på et annet forum også, for gravide, og der er mange kjempeleeeeie allerede i uke 36. Jeg er glad det ikke er meg, for det kan jo faktisk være 4 uker til jeg blir satt i gang, det er lenge hvis man er lei. Formen er fortsatt ganske god, jeg er mye kvalm da og sliter med halsbrann og å finne noe å drikke som funker. Men ellers går det veldig fint. Nyter lange morgener med tekopp, god morgen norge og null stress :)

Helga blir ganske rolig; vi skal slappe av i kveld og i morra blir det en tur på siste Harryhandel før babyen kommer. Greit å fylle frysern litt! Søndag kommer mamma og pappa på middag, de har vært 14 dager i Hellas nå, så blir koselig å se dem igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Etter to netter med heller tvilsom søvn, er jeg litt :Gjesp: i dag. Foreldrene mine kom fra Hellas i går og ville gjerne ha med seg vofs på søndagstur i dag. De digger vofs og behandler han som et barnebarn :fnise: Og han var helt i hundre når han så dem igjen i stad, så nå tenker jeg de koser seg. Da fikk skjønnemannen og jeg ryddet vekk sommerblomster ol. fra hagen i fred, ellers så bruker vofsen å være veldig flink til å hjelpe oss nemlig :biggrin:

I går var vi i Sverige og fikk handlet inn litt mat, greit å ha fryseren fylt nå framover. Vi fant også klær til babyen som h*n kan ha på seg hjem fra sykehuset, som kan brukes uavhengig av kjønn. Er så koselig med babytøy :hjerte: og rart å tenke på at det skal være en lite kropp inni der om ikke lenge :hjerter:

Nå skal jeg forsøke å sove litt og så kommer foreldrene mine og søs på middag etterpå. Steika står i ovnen og alt er i rute, så da er det bare å :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...