Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Dine, jeg har jobbet i en av de og det er en grunn, dritt opplæring og ellers ingen sjekk på mennesker! Jeg ville heller fått en som er anbefalt ja!

Vår "kalender" starter 12des, gleder meg for snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg fått brudekjolen i hus :strix: Jeg får ikke prøvd den enda da, for må ta gipsen først så jeg får prøvd med begge skoa på. Men nå kan jeg jo gå og se på den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :danser: Så neste gang man kommer på besøk kan man kanskje få se på den.....? :sjenert: Bra du fikk ordnet det hvertfall, hun damen virket ikke så veldig serviceminded som de sier :fnise:

Håper dere får en strålende helg og tenk at neste helg er du uten gips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok muligens ordne seg med en sniktitt, Dine ;) Men planen er at den skal henge hos mamma og pappa da, når jeg har fått prøvd den og sjekket ut at alt er som det skal.

Tenk at om fire dager er gipsen vekke :danse: Gleder meg masse til det, fy søren som det lukter død og fordervelse av tærne mine nå :fnise:

I kveld når tulla har lagt seg skal jeg pakke inn julegavene :nisse: Tenkte å pakke inn alle sammen, men får se an tålmodigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekongen på NRK fenger ikke tulla noe særlig, så i går fikk jeg kjøpt DVD med Amalies jul. Jeg husker jo den fra den gikk på tv,så er litt koselig å se igjen. Tulla liker den ganske godt og er veldig interessert i nissemann for tida. Men hun vil helst bare se Timmy Tid, jeg er ikke lei de dyrelydene i det hele tatt :fnise:

I dag har vi vært på kafe, kjære, søs, tulla og jeg. Det var så koselig :) tulla er et skikkelig kafedyr, vi har igrunn vært mye på kafe med henne hele veien. Hun er skikkelig grei å ha med seg, hun gikk litt rundt i dag men hun er ikke høyt og lavt liksom.

Vi har gitt bort noen av gålekene til tulla til en kollega av kjære som har et lite barnebarn. Som takk kjøpte hun en flott baby born dukke til tulla, som hun fikk i dag. Hun har ikke brydd seg om dukker før, men nå var det skikkelig stas med baby. Hun var så søt der hun gikk rundt med babyen, ga den mat og drikke og trilla den i vogna :)

I kveld har jeg begynt å skrive adresser til julekortene og synes jeg er i god rute :nisse:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg tatt av gipsen :bolledeig: det føles kjemperart og skikkelig skummelt :fnise: Har jo lagt meg til vaner med hvordan jeg gjør ting og nå skal jeg plutselig bevege meg helt normalt liksom ;) er veldig godt da, men ømt og stivt. Spent på hvordan det blir framover.

Nå skal jeg bade, savner personlig hygiene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig deilig :jepp:

Det har jo stått på stedet hvil i seks uker på en måte i forhold til hvs jeg får gjort, og nå føles det som det går skikkelig framover :jepp: Beinet og tærne ser skikkelig gufne ut, men det hjalp å bade i går da. Tynt, litt hovent og rar farge, ser ikke smart ut :fnise: Men fra nå av blir det jo bare bedre og jeg kan bevege meg rundt uten krykkene litt nå :tommel:

Vi er hjemme begge to i dag, så vi har fått handla inn en hel masse til jul. Deilig å få ting i hus, for det er jo ganske mye man skal ha. I morgen skal jeg på todagers samling med overnatting, gleder meg ikke men det blir sikkert greit.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt tenke meg at de ser litt rare ut etter å være innpakket såpass lenge :fnise:

Deilig å få ordnet såpass mye på èn gang, for nå hørte jeg på radion tidligere i dag at det er under 2 uker til jul.. Hva??!! Jeg som trodde det hvertfall var 3-4 uker.. Der ser man hvor mye man får med seg i hverdagen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Jeg sliter veldig med mannens gave.. Vi skal ikke bruke særlig mer enn 500 kr i år og han er ikke opptatt av klokker, smykker etc og så vil jeg liksom ikke bare kjøpe en hodelykt heller :fnise:

Tips?? Du er så flink på sånn føler jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilliten :fnise: trenger du fortsatt tips? Synes jeg leste noe i boka di.

Jeg kom hjem fra todagers samling i stad og da var tulla så opptatt med å bygge duplo med mormor at hun knapt løfta blikket :fnise: Samlinga var hyggelig, men jeg er ikke så veldig sosial på sånne ting nå som jeg har vondt bein. Litt leit å gå glipp av Lucia, men kjære fikk det med seg og det hadde visst vært veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå klarte jeg å fikse gave i går, så det ble gavekort på en klesbutikk han liker. Og DVD fra Lilletassen og Lillesøster :fnise:

Det blir rimelige gaver i år, for det er så mye annet å bruke pengene på. Og så har vi bestemt oss for at vi skal ta en natt på et hotell til neste år, for en siste romantisk getaway før lillesøster kommer. (Har ikke funnet noe bedre kallenavn på henne enda stakkars :fnise:

Sporty gjort med todagerssamling så nylig etter gipsavduking :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var jeg jo også på to dagers samling og da med gips, da snakker vi om sporty :fnise: det var fryktelig slitsomt og lite gøy. Denne gangen var det mye greiere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ikke fått noen spesiell beskjed om opptrening og ingen fysioterapi. Jeg spurte om øvelser når de tok gipsen, men legen bare sa at jeg skulle tråkke på det og gå som "normalt". Jeg skal bruke balansepute sa, men først når det har gått et par uker. Er litt redd for at jeg ikke skal bli sterk igjen og at jeg skal belaste beinet feil. Tror jeg skal ta en time privat på egen regning om jeg ikke føler behov for å kontakte legen. Jeg kunne be om fysioterapi om det er veldig stivt fortsatt etter et par uker, men det er jo litt terskel for å gjøre det liksom.

De siste to ettermiddagene ar foreldrene mine vært her, siden kjære jobber. Jeg klarer nok ikke gå med tulla hjem fra barnehagen eller lufte vofsen på en stund enda. Heldigvis stiller de gjerne og mamma synes det er så stas å hente i barnehagen :) når mamma er her, er jeg som luft :fnise: i dag lekte de så lenge på rommet hennes at jeg sovna på sofaen :lol:

I morgen blir det pepperkakebaking og litt annen baking med ei venninne og hennes to barn. Det er tradisjon ar vi gjør det her hos meg før jul og jeg tror det er fjerde eller femte året vi gjør det nå :nisse: og barna prater om det hele året, så det er skikkelig kosedag. I morra skal vi spise pinnekjøtt sammen også, tror det blir en veldig fin dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sinnsykt sliten i dag. Sånn at jeg ikke orker noenting egentlig, verker i beinet, føler meg trøtt og uten energi. Passer litt dårlig, siden kjære er på jobb i hele dag og tulla våkna kl 5 :roll: Det har vært en kjempelang formiddag og det har blitt endel DVD, for jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få aktivisert henne når jeg er så ute sjøl :( Nå er søs her og jeg har sovet en kort lur sammen med tulla. Søs og tulla er ute og leker i snøen nå, så jeg får hvilt meg litt.

Tror det ble litt mye i går, med familien til venninna mi her, jeg følte jeg halta fram og tilbake som en strikk (en veldig treig en :fnise:) de var her i ti timer, vi bakte pepperkaker, pynta pepperkakehus og lagde noen andre kaker, også hadde vi pinnekjøtt. Jeg fikk ikke brukt krykkene i det hele tatt, så sikkert derfor jeg kjenner det i dag.

Nå skal jeg jobbe mandag og tirsdag, og så skal jeg ta juleferie :hoppe: Eller, jeg må jobbe litt hjemmefra, men når jeg gjør det er opp til meg sjøl. Tida går ikke opp med delvis sykemelding og masse arbeidsoppgaver, jeg har jo like mye å gjøre selvom jeg jobber mindre. Skal bli godt med litt fri selvom jeg jo har hatt endel fri, juleferie blir aldri feil :nisse:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...